Dva kraje se dohodly na opravě mostu, který ještě loni neměl majitele

Podsemínský most. Foto: Liberecký krajPodsemínský most. Foto: Liberecký kraj

Kraje na opravu mostu v Českém ráji přispějí pět milionů korun.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza V.

První věc je ta česká absurdita, že je možné, aby takový most neměl majitele. Pokud není jako stavba zapsán v katastru, což mosty nebývají, a není doloženo, že by byl samostatnou věcí, tak by snad měl být součástí pozemku, ne? Za druhé mi není jasné, jak se může za majitele prohlásit obec Libošovice, zvlášť když podle katastrální mapy ten most na jejím území ani zčásti neleží. Hranice vede po břehu pěkně obloukem. A jestli obec Troskovice může jen tak prohlásit za svůj majetek opuštěný most, na který z její strany nenavazuje místní, ale jen účelová komunikace vlastněná státem, to je… Číst vice »

Jiří Kocurek

Neznám podrobnost, ale nemohlo dojít k vydržení vlastnického práva?

Honza V.

Mimořádné vydržení by připadalo v úvahu u Troskovic. Libošovice možná za dalších 20 let. Celkově je ovšem ten institut stavěn spíše na situace, kdy někdo užívá něco, co omylem považuje za vlastní, a ne když se ujme něčeho, o čem celkem si jistotou může vědět, že vlastníkem není. Pokud se starám o věc, o které vím, že je cizí, tak to ze mě ještě nedělá držitele. Tam by připadala v úvahu pouze okupace věci opuštěné, a ta je v Česku přípustná pouze u movitých věcí. Ale pokud krajům takové prohlášení stačí, aby přihrály 10 milionů, budiž jim všem přáno.

Jiří Kocurek

Díky. Říká se, že není žalobce, není soudce, čímž zbývá poslední otázka: Existuje žalobce?

Alibaba

Absurdita je možná tím, že tu 40 let vládli soudruzi a ti na vedení majetku kašlali, všechno bylo všech a nic nebylo ničí.

Honza V.

Komunisti nemůžou za náš právní a státní bordel, který si to udržujeme 35 let po jejich odstavení. To, že se dopravní stavby nezapisují do katastru, bylo vymyšleno už před komunisty. Aha, podle zákona už 17 let existuje centrální registr pozemních komunikací, ale 13 ministrů dopravy na ten zákon už 17 let zvysoka kálí. Za tuhle naše právní kulturu komunisti fakt nemůžou.

Alibaba

To není o zápisu kdo katastru, ale o vedení majetku obcí (ve firmách je to HIM). A není to první most bez vlastníka, i zde na serveru zdopravy se tu nějaký řešil.

Ten registr, to je dobrý, ani já jsem o tomto paragrafu nevěděl, a že vyhláška chybí už vůbec. Ví o tom vůbec ministři? Doufám, že nějaký odbor co to má na starost a má tu vyhlášku připravit to ví.
A která obec by tam do té neexistující databáze ten most vložila, když ho žádná neměla na stavu?

samo.paulini

Celkoms a bojím, ako bude vyzerať po rekonštrukcií…

Maara

To je celkem dobrý postřeh.😉

mgr.pavel

Super že se spolu domluvily dva kraje. Česko strašně trpí resortismem, kdy každý úřad si nasadí klapky na oči a slepě řeší svou agendu „odsud podsud“ – a málo se spolupracuje na meziresortních věcech.

Takže díky za tuto spolupráci.

Honza V.

Kraje přislíbily finanční podporu za podmínky, kterou obce podle práva splnit nemohou. Obec nemůže získat most do vlastnictví okupací, a to ani v případě, kdy by skutečně ten most byl státem opuštěný. Napřed by ten most musel propadnout zpátky do vlastnictví státu a pak teprve byl ho stát musel obcím darovat.

Jiří Kocurek

Tenhle si opravu a zachování zaslouží, však po něm nic těžkého nejezdí, aby do budoucna nosností nestačil.