Dva a půl dne na proškolení nového předpisu. Správa železnic zaskočila dopravce
Motorový vůz 841 Stadler RS1 v Humpolci. Foto: České dráhy
Podle sdružení dopravců ŽESNAD.cz jde o ohrožení bezpečnosti.
Podle sdružení dopravců ŽESNAD.cz jde o ohrožení bezpečnosti.
https://youtu.be/fpWbMQ8e_a8
Nechtěli jste v článku udělat proklik na článek z dnešního dopoledne s názvem „Správa železnic po kritice posunula o dva měsíce změnu předpisu D3“? Já jen, že proklik vede na stejný (tento) článek 🙂
A co takhle dát si D7/2? Zveřejněno 21. 6., platnost od 1. 7. Proškolení? Najdi si, přečti si, pochop sám. No jo, ale to jde mimo silný ŽASNAD a koho by to zajímalo…
Účinnost změny č. 1 předpisu SŽ D3 byla odložena k 1. září 2022. Informace z portálu SŽ (29.6.2022, 9:32).
Mám tomu rozumět tak, že od 1.7. 2022 budou řídit a provozovat drážní dopravu osoby nezpůsobilé?
Proč – na základě čeho by odborná způsobilost zanikla ?
Soudím tak dle níže uvedeného příspěvku autora s nickem Oběť nové D3: „Nemáte pravdu. Výpravčí a dirigující dispečeři nejsou z nové D3 proškoleni vůbec a to ani z původní verze, natož pak z té její změny, o níž dosud ani oficiálně nevíme, že existuje. Pokud to je někde jinak, je to jen lokální výjimka. A aby bylo ještě líp, pořád ještě nejsou hotové ani nové prováděčky pro jednotlivé tratě D3.“
Proto vznikl můj dotaz, ohledně odborné způsobilosti.
Rozumějte tomu tak, že budou řídit dopravu a provozovat osoby způsobilé podle stávajících předpisů, jako dosud.
Existuje obecně nějaká směrnice či nařízení, jak dlouho musí být předpis před jeho účinností zveřejněn ? Nevím, proč od zveřejnění předpisu do jeho účinnosti je tak málo času k jeho nastudování. Obdobné se děje v ČR obecně – zákon, vyhláška či norma může platit, jakmile je zveřejněna ve Sbírce zákonů …. cca do 14 dnů od podpisu například pana prezidenta.
Neexistuje … služební předpisy provozovatele dráhy / provozovatelů drážní dopravy / obecně jakéhokoli zaměstnavatele, jsou pouze interní předpisy. U nich se zpravidla nerozlišuje platnost – ta je dána okamžikem podpisu určenou osobou jmenovanou zaměstnavatelem, případně publikace – a účinnost. Ta může nastat za týden, měsíc, rok – v této doba se mají zúčastnění na platnost nového předpisu / směrnice připravit …..
🙃
Jaké je datum účinnosti tohoto předpisu? V článku se píše pouze o datu platnosti.
Nejlepší je, že za to nikdo nikdy nenese odpovědnost… Holt státní bordel…
Jak můžou být dopravci zaskočení, když sami upozornili na nedostatky v samotné D3, kde některé závazné slovní znění chybělo úplně. Spíš bych řekl, že tu byl zaskočeni spíš autoři tohoto díla 🤦♂️
Na D1 upozorňovali. O D3 jim radši ani neřekli
Vymest ten chliv…to se asi nepovede anebo nechce.
Na hodinu toho, kdo to ma na starosti, vyhodit na dlazbu.
Dávám tomu max měsíc než se stane zase nějaký průser a nebo než se z praxe zjistí že nový předpis je prostě kravina
Tvl.od devadesátek se v tom zatuchlém bordelu nic nezměnilo. Školící pracovnice největšího nádraží v republice dostala třeba (teď samozřejmě střílím od boku, ale principielně to sedí) 1.února k dispozici předpis, který začal platit 25.ledna. Kdy proškolila posledního zaměstnance a kdy se to dostalo do Horní Dolní? Tenkrát šlo naštěstí jen o přepravu, nějaké změny v tarifu, ale to je jedno.
NAOPAK – devadesátky tento zatuchlý bordel vyprodukovaly. Drážní dinosauři – ano zítra to bude v 17.30 přesně 49 let, co jsem nastupoval na svoji první štiplístkovskou šichtu – si pamatují, že v té době se provozní zaměstnanci ČSD školili každý měsíc v rozsahu 2 hodin, některé profese měly, obvykle ob měsíc, tříhodinovku (strojvedoucí). Takže to bylo 12 x 2 hodiny. U traťovek / sdělovaček bylo školení méně často. Změny předpisů se dělaly zpravidla tak, aby jejich účinnost nastala při změně jízdního řádu = předlom května / června. Školaři dostali novelizovaný předpis někdy v únoru, měsíc měli na to, aby se… Číst vice »
Jako v ráji.
Nezlobte se, jsem jenom laik, a proto jsem nepochopil, v čem to smrtelné ohrožení (které ze všech příspěvků v diskuzi zaznívá) spočívá? Čeho se mám konkrétně bát? Nebo nemám lézt do vlaku vůbec?
Že těsně před začátkem platnosti nového předpisu D3 vydala SŽ její aktualizaci a kdo má třeba dovolenou, nebo je nemocný, tak se o ní vůbec nemusí dozvědět. Navíc o ní SŽ nijak oficiálně neinformovala. Jen dala změnu na portál provozování dráhy hezky v „tichosti a potají.“
a jestli byste tu četl pozorně, předpis má pár desítek stránek textu. to taky nepřečtete za 5 minut, správně by měl personál dotčený mít čas na seznámení se…a naučení se. což za 2 dny se asi fakt nestihne….
Nikdo ale pořád neodpověděl (a já taky neumím), v čem je to OPRAVDU nebezpečné. Že je to špatné a rád bych viděl nějaké vyvozené důsledky, to je jasné. Ale mění se například oproti dříve zveřejněné D3 něco, když se budeme řídit starým (a proškoleným) vydáním, způsobí ohrožení? Z D1 zmíněný příklad zarážek zrovna třeba není něco, co by způsobilo ohrožení, pokud se to teď nedodrží, neboť je to nová věc. Ale samozřejmě pokud by předchozí D3 zaváděl třeba možnost pokračovat v jízdě v nějakém případě, ale poslední novelizace by to zase rušila, to by už byl průser. Jinak tedy jestli… Číst vice »
Na takovou otázku se odpovídá dost složitě.
Hypoteticky – co bylo „dnes“ dovoleno bude od „zítřka“ zakázáno …
A modelová situace, kdy se potkají dva (nebo více) jednající podle jiné verze předpisu a povede to k průseru?
Podobně znějící fráze(+telefonní šum) a jiný význam?
No, čistě formálně, to nařízení řekněme o zamykatelných zarážkách – zákonodárce rozhodl, že jezdit bez nich se nesmí. To může udělat jen když to považuje za nebezpečné. Jenže když to považuje za nebezpečné (i když nově) a oni nejsou, tak je to špatně…
Jako já chápu že ještě týden předtím to za nebezpečné považováno nebylo, ale rozhodující je holt datum které zvolil tvůrce nařízení. Jestliže to nejde reálně stihnout, mohl volit například přechodné období pro některá ustanovení…
Spoléhá se něco na zarážky?
(Je dejme tomu nově možné poslat jezdit vozem bez funkční střadačovky. Tedy vznikl by průser, kdyby něco jelo bez parkovací brzdy a někdo by se spoléhal že má čuby)
Já se už nedivím ničemu u Dobré Správy.
Doufám jen, že nebude nadáváno nám ze SŽ, kteří jsme první na ráně, t.j. výpravčím…
To zas neee, vy jste taky provozní zaměstnanci, kterých se tenhle extrém změny dva dny předem týká úplně stejně a je to úplně stejný problém i pro vás
Vám nikdo nenadava, ale jako první by jste měli křičet na nesmysly, které tento předpis obsahuje. Vracíme se o 40 let zpátky jen proto, že nějaký nový pitomec provedl v předpise nesmyslné změny
Neviděl bych to příliš dramaticky. Ty změny nejsou příliš zásadní. Spíš se to týká nás, výpravčích. My proškolení jsme. Souhlasím, že je to připravené od stolu a . plynulost provozu to značně zbrzdí. Drahých nesmyslů je spousta, ale nic, kromě ztráty času, to neovlivní.
Proškolení jste? Já dnes namátkou zjistil u dvou dispečerů D3 že jim o nové D3 do dnes nikdo nedal vědět.
Ludek bude asi nekdo z vedeni. Dela tady mlhu. Jakoze je vse v poradku …
Jak je možné že někteří strojvedoucí o tom ví, že bude nová D3 a proškoleni jsou? Zřejmě bude problém na straně jejich zaměstnavatelů a ne na straně sž.
A nejsou třeba náááhodou proškolení z toho znění před tři dny starou změnou? Takže zralí na přeškolení?
Tak já dělám dirigujicího dispečera a od SŽ ještě proškolen nejsem 😂
Tedy, za dopravce jako strojvedoucí ano, ale dnešní změna mě také překvapila. Rozhodující je, že když nejsem jako výpravčí a dir. dispečer od SŽ proškolen já, nejsou proškolení i další. 😉
Nemáte pravdu. Výpravčí a dirigující dispečeři nejsou z nové D3 proškoleni vůbec a to ani z původní verze, natož pak z té její změny, o níž dosud ani oficiálně nevíme, že existuje. Pokud to je někde jinak, je to jen lokální výjimka. A aby bylo ještě líp, pořád ještě nejsou hotové ani nové prováděčky pro jednotlivé tratě D3.
Tak pro strojvedoucího zásadní jsou. Protože například nehodu zaviněnou 100% výpravčím odskáčeme alespoň padesáti procenty jen proto, že nebyla dodržena hovorová kázeň.
Předpis D3 by se měl správně jmenovat PŘEDPIS PRO SLOŽITĚJŠÍ ŘÍZENÍ DRÁŽNÍ DOPRAVY.
Přesně tak, předpis D3 nic nezjednodušuje, ale naopak komplikuje a provoz je daleko méně bezpečný.
No co, tak se to všichni budou učit za pochodu, nedá se nic dělat!
Nejste náhodou spolutvůrce?
Maximálně dojde k pár nehodám co?
Tak jasně, stačí jen odsoudit pár manažerů ze SŽ za obecné ohrožení a jede se dál, svět se kvůli tomu nehroutí.
osobně bych tu jako spoluobžalovaného uvedl celozu doubrou správu a jako trest navrhnul její zrušení.
pro škarohlídy – majetek by přešel na stát, jen by zmizela tato neskutečně nefunkční organizace
No, bohužel jsem zaměstnanec SprŽelu a upřímně je mi z nového předpisu na blití. A co se týká pana Jasenčáka… Raději nebudu komentovat, protože ten má prsty všude.
Jojo, nejen naše náměstkyně je neschopná. Někteří jiní jsou bohužel i darebáci…
On se proslavil už tím jak chtěl po krajích, aby objednávaly vlaky stejně v prac. dny a o víkendu, že by se pak nesrážely (dopis po nehodě u Perninku) a jeho „hákovnice“ byly taky dobrý ( zrušeno asi za 14 dní od zavedení). Potom mu Bc. MBA asi zakázal veřejnou prezentaci, aby si daňové ovce nedovolily békat.
Čechystán se vším všudy. Není co dodat…. Snad jen, že je tu možné úplně vše 🙁
A dalo by se nějak vysvětlit, co je skutečný problém? Náhlá změna něco špatný obsah? Z textu jsem to úplně nepochopil.
něco=nebo
Článek to říká dost jasně, není na tom nic k nepochopení. O obsahu těch změn článek vůbec nepojednává.
No oni si dopravci se SprŽelí nemají moc co vyčítat… -Předpis D1 o 650 stranách + něco přes 90 stran D3 (cca 750strA4) k dispozici jen v tabletu formátu A5 (třeba u ČDC) kde je to dosti nečitelné… -Školení ve kterém byly nastíněny jen „nejdůležitější“ změny (po nahlédnutí do obou předpisů jsem fakt nestačil zírat!!!) Tedy při 2min/strana to dělá asi 24 nezaplacených hodin (pokud to budu opravdu číst – já třeba ano) Ale tisk (doteď to asi 170 let šlo) by byl prý moc drahý. No tak nevím, jestli jsou ty MU levnější??? Podnik, který svým zaměstnancům řekne, že… Číst vice »
Na přečtení jedné strany formátu A4 o 30 řádcích po 60 úhozech na stránku (autorský arch) je počítají 3 minuty …
Přičemž úkol nezní přečíst, ale naučit nazpaměť obsah, v mnoha případech i doslovně…
Kdyby jen naučit. Taky porozumět, porovnávat atd.
To možná platí pro beletrii. U předpisů, kde záleží na každém slově, bych násobil nejmíň dvěma.
To platí tam, kde se s normostranami a autorskými archy pracuje: Při korekturách, překladech apod.
Kde jsou odbory? Na stávku to není, ale teď je správná chvíle na vyhlášení práce přesně podle předpisů. Tzn. dokud nebudou všichni řádně proškoleni, nehne se ani kolo.
A myslíte, že SŽ z toho bude nešťastná?
Nebudou jezdit vlaky,nebudou ani dostávat peníze za použití dopravní cesty. Easy
myslim, ze trochu precenujete vyznam tohoto poplatku… 🙂
Obávám se, že vedení SŽ to má na háku. Mzdu si pošlou.
Na ně by mohlo platit trestní oznámení.
Dneska podává trestní oznámení kdekdo na kdekoho, aniž by si ověřil, jestli v trestním zákoníku vůbec existuje nějaký paragraf, který mohl být porušen; ti způsobilo takovou inflaci hodnoty trestních oznámení, že tudy cesta (zatím?) nevede.
tak ono pokud to podá běžný smrtelník, půjde to do koše. to by musel být jiný formát….třeba nějaký známý advokát, který to bude umět správně procesně sa argumentačně zaobalit. o to, že by to podaly drážní odbory strach nemám…
Ony se ty předpisy netýkají zaměstnanců SŽ jako např. výpravčích a dispečerů CDP?
Ona stačí jen nová verze jízdy podle rozhledových poměrů.
To je nesmysl sám o sobě, a stopka posunu.
Pokud z 742 (i 742.7) nevidím kolejnice před sebou, těžko mohu zastavit před jakoukoli překážkou. Přeci jen kolejové vozidlo má alespoň nějaké min. rozměry. Ale abych byl vinen, pokud někde posunovač zapomene zarážku, to budu radši jezdit krokem, a před rozjezdem si udělám pěší výlet po ochozu…
Platí nás od hodiny, ne od kilometru.
Nevím, zda paní gestorka někdy jela na lokomotivě, ale podle stavu D1 i D3 to vypadá, že asi ani vlakem…
Problém je v tom, že už více rozhodují právníci než gestorka.
Pouze obvyklé výmluvy, aby se zakryla odpovědnost a rozmělnil alibismus. Na dráze už 50 let furt stejné.
To se taky divím, že jsou pořád ještě v provozu povolené stroje, kde ovládající osoba nevidí na cestu. V jiných oborech než v železničním skanzenu se to řeší zrcátky, kamerami, detektory atd.
Ale na předraženou a zbytečnou ratejnu, to se čas a peníze najdou…
Za tohle by měli padat hlavy a začal bych u generálního ředitele. A všechny jeho podřízené, to je předpis, rozkazy,výluky….
Možná by se pak ukázalo, že to nové sídlo nebude vůbec potřeba. SŽ má ve správě spoustu dalších nemovitostí – stará skladiště, výtopny, noclehárny, stavědla 😆
Tolik těch hlav snad nebude aby na to bylo potřeba skladiště, ne?
🙂
„Jde například povinnost zajišťovat vozidla proti ujetí uzamykatelnými zarážkami“
Nepřekvapilo by mě, kdyby to byla reakce na ujetý šukafon, který neměl zarážky žádné a utekl mu vzduch. Aneb: Když bude úkon složitější, tak bude proveden správněji
Již několik desetiletí platí – u ČD – povinnost zajistit odstavené hnací vozidlo dřevěným klínem, sic má utaženou ruční brzdu. Opatření jako reakce na ujetí E lok v Martině zajištěné proti ujetí ruční brzdou které nefungovala, což strojvedoucí nemohl zjistit.
Hnací vozidla se nezajišťují klasickými zarážkami. A největší sranda je že dodnes jsme nedostali řádné informace. Na nádraží není ani jedna uzamykatelné zarážka a podložek je jenom pár. přitom toto opatření začíná platit od 1.7
Vyjímka je do 31.12.22.
O žádné výjimce nevím, nám bylo řečeno že od 1.7 se budou používat uzamykatelné zarážky.
že snad? A jeste zmenit tu smešnou zkratku….
Směšnou zkratku už změnili. Tedy ne oni, ale parlament.
Pocit důležitosti, který cítím ve zdejší diskuzi, se mi zdá falešný. Troufám si tvrdit, že víc jak 95% populace nemá tušení, že vubec existuje nějaká Správa železnice natož nějaký Žesnad. Očekávat, že z toho bude kdovijaký skandál, je naivní.
Ano, většina obyvatel nadává stiplistkovi, za to, že banda z dlazdene neumí normálně udržovat dráhu sjízdnou.
Taky skoro 50% voličů podporuje bolseviky, sektu uctivacu koblihy a stranu pomocných dělníků…
Inu, vygumovanost. Hezký článek o tom, jak Rusové mají místo mozku televizor s propagandou, je na seznamzpravy. Výše zmíněných 50% na tom je podobne, jen to naštěstí nemají že státní televize ale jjnych zdroju. Což je ovšem v následků jedno
No nevím, ale bruselská eurobolševická pětka 50 % neměla, to se mýlíte. K těm předpisům, bohužel fakt to skandál nebude, protože to je věc úzkého sektoru zainteresovaných, a 95 % populace to nezajímá.
Vy mate tedy pekne vygumovano 😀
Možná by stálo za přezkoumání co tam máte Vy. To taky nebudou hezké věci. Možná néjaký odborník na komunální odpad by věděl.
PS: publikovat takhle důležitý předpis den a půl přehled platnosti je ale už záležitost trestní odpovědnosti. A osobně si myslím, že by mělo i správní soudnictví nebo drážní úřad zasáhnout a odložit platnost/ucinnost
A do nabytí odložené účinnosti zakázat provoz, aby nevznikal zmatek.
To je možná jedno. Co ale není jedno, že to vypadá jako vystřižené z filmu Přelet nad kukaččím hnízdem.
Cuckoo má v angličtině dva významy: kukačka, blázen. Správně je ten druhý, film se odehrává v psychiatrické léčebně, lidově blázinci.
Název filmu je odvozen od dětského rozpočítadla – One flew east and flew west and flew over the cockoo nest.
S těmi blázny je to jako bonus slovní hříčka. Film je geniální a zahrnuje to i název.
Kniha,která je předlohou k filmu se jmenuje “ Vyhoďme ho z kola ven“. Také příhodný název že?
Žesnad by si měl stěžovat na Ministerstvo dopravy a Drážní úřad. Toto už je holubník, který překročil všechny meze a opravdu ohrožuje bezpečnost.
Ohrožení bezpečnosti je i nová D1, která je naprostý paskvil z dílny úředníků, kteří nemají ani tušení o reálném provozu. Je to jako vypustit do světa software s velkým množstvím tzv bugů.
Předpis prochází připomínkovým řízením, vyjadřují se i odborové centrály. Chcete snad tvrdit, že za Federaci strojvůdců jedná úředník nemající tušení o reálném provozu ?
Soudě podlepozadavku zrušit oranžové vylukove navesti pro elektricky provoz to skoro vypadá, ze ano.😒
Tak zrovna tohle se jim povedlo a všichni co znám si to pochvalují, ten oranžový kosočtverec jde vidět mnohem hůř než modrý s oranžovým ohraničením. Vlastní zkušenost.
Tak to přesně naopak. Co nám říkali na školení, tak prý ten oranžový oslňoval strojvedoucí. Ten s oranžovým okrajem jde pěkně blbě vidět na dálku.
To máte tedy s prominutím nějakou dost divnou partu kamarádů. Ještě bych pochopil, kdyby předmětem kritiky byla ta bílá kresba (= „co přesně to je“), ale absolutně nesouhlasím s tím, že oranžová je vidět hůře než modrá ve smyslu „hele bacha, tady je něco v troleji“. Stejně tak z hlediska záměny trvalé a dočasné návěsti (= „jo jasně, zvednout až zase za oranžovou“), z těchto hledisek je oranžový okraj hodně málo výrazný. Tedy já bych byl pro oranžové, byť třeba s černou (nebo jinou tmavou) kresbou uvnitř. Alternativně klasickou modrou ceduli, ale umístěnou uvnitř většího čtverce s oranžovou reflexní plochou… Číst vice »
Pokud odborová centrála není příčetná, tak si SŽ má k projednání najít někoho, kdo kompetentní a příčetný je. To, že jí nějací panáci odkývou zmetek, Správu železnic odpovědnosti nezbavuje.
Drážní úřad u nás je v porovnání s Německem nebo Rakouskem zcela bezzubý orgán… přitom ty pravomoce v zákoně má, jen je využívat… ale divme se, když jeho ředitel je bývalý ředitel SŽ…
Debilní společnost SŽ každým měsícem přesvědčuje o své debilitě.
Pokaždé, když si myslím, že už to horší být nemúže, tak SŽ dokáže pravý opak…
Pokud se neproberou příslušné správní orgány a nezačnou skutečně vynucovat plnění povinností v oblasti řízení rizik, posuzování a hodnocení změn (CSM RA), budeme nadále čelit bezbřehé libovůli stavebníka, který už dávno zapomněl na to, že také řídí a organizuje dopravu (jen si všimněte, jak se prezentují – samé vizualizace, vše krásné, nové, přitom systém úspěšně nahrazují chaosem). Je třeba se oprostit od přesvědčení, že vnitřním technologickým předpisům provozovatele dráhy svědčí presumpce správnosti („Je to v předpisu, to přece nemůže být špatně, tak co víc chcete?“) a začít přemýšlet. Krásným příkladem je včerejší, tolik propíraná, MU – jasně, strojvedoucí porušil základní… Číst vice »
Trefna uvaha. Ale obavam se , ze nikdo ze SZ tohle nepochopi. V teto organizaci a v dozorujicich organech sedi lidi ktery o rizeni rizik nevi nic. Jenom tupe jedou dle sto let staryho predpisu. ( Svitilo? Nesvitilo? Co svitilo? ) dyt je to trapny 🙂 U drtive vetsiny firem kde pri provozu muzou vzniknout velke skody , zamestnanci pravidelne podstupuji skoleni renomovanyma spolecnostma z oboru psychologie a bezpecnosti. U nas mame pretizene koridory, relativne zastaralou zabezpecovacku ( ne vzdy funkcni navic) unavene zamestnance a my spolehame jenom na to “ DYT JE TO NAVESTENO” ??? Neni to nic vic… Číst vice »
Vymést tyhle lidi je úkol pro ministra dopravy. Ten ale svému oboru vůbec nerozumí a netuší, která bije. Co s takovým politikem?
Tak tedy kategorie vlaku je podle Vám podobných zárukou volně cesty? Příště tedy zvolím raději maximálně spěšný.
To není ale je to z logiky věci blbost jezdit si s bangli po nádraží v čase odjezdu vlajkového spoje který bývá 14 dni předem vyprodaný.
Je to stejná situace jako když si výpravčí v nejmenované stanici posunuje s MUVkou na zhlavní v pravidelný čas průjezdu rychlíku a já musím zastavit u vjezdu protože „Fanda spicha do knajpy na oběd“
Dobrý den, musím s Vámi nesouhlastit. Nevíte vůbec okolnosti (..stejně jako já), a budete soudit jak kdo měl či neměl..? Jen mě zarazilo, že chcete snad zpochybnit tu nejzákladnějši povinnost strojvedoucího, podívat se na odjezdové návěstidlo před vlastní výpravou? Vždyť je to to první co dělá, než započně s výpravou vlaku. Sleduje odjezdové návěstidlo. A i to mu chcete „odpustit“ tím, že měl mít přeci „postaveno“..!? To snad nemyslíte vážně. Můžu vám popsat desítky a desítky důvodů, proč ta „bangle“ zrovna jela.. Nevím proč jela v tomto případě, ALE to pendolino mělo stát! Bohužel to strojvedoucího stálo život. A to… Číst vice »
Děkuji, právě jste dokázal, že jste filozofii řízení rizik vůbec nepochopil, takže nemluvím do větru. Ač jsem se to snažil explicitně napsat i pro slabší, zjevně se to nepovedlo. 🙂 Takže ještě jednou pro méně zdatné – nikdo nerozporuje povinnost strojvedoucího jednat v souladu s předpisem, jen se někteří snaží poukázat na to, že by bylo vhodné začít uvažovat nad tím, zda následkem jednání dle předpisu na straně provozovatele dráhy nemůže dojít ke vzniku rizika (typickým příkladem je dle okolností zrušení postavené vlakové cesty – může dojít k založení nedorozumění). Ono se stačí podívat do generálních klauzulí SŽ D1 k… Číst vice »
Tak to prrr pane „Osoba odborné nezpůsobilá“. Asi jste zase Vy nepochopil jednu zásadní věc. Předpis SŽ D1 platí (naštěstí🙏) od posunovače až po Bc. Svobodu, bez výjimek! To, že se vám nezdá že nějaký vlak měl jet a přitom stojí, a jiný stojí a měl jet, je jen Váš pocit. Objektivní, subjektivní, či až filozofický. Ale jen pocit. Anebo jste kolega, jenž za rok postaví cca 23tisíc vlakových a cca 15tisíc posunových cest? Pak by jste mohl oprávněně hodnotit, zda chyba že vlak (ne)jede je např. nenahlášením (i krátkodobé)poruchy Lv, zdržením vlaku výstup/nástup, nenahlášeném „taxi“, laxním přístupem kohokoliv v… Číst vice »
A co to udělat takhle? Máte se naučit novinku, tak zkrátka všichni najednou sednete do škamen a dokud to nebudete umět, jak když bičem mrská, nehne se ani kolo. To by mohlo fungovat, no ni?
Jo a výmluvu, že nejsou volné učebny tu ani nepiště, děcka dou na prázdniny, tak místa dost 🙂
Nač ten mínus, pane Morous? Berte to s humorem, nic jiného brzo nebude.
Naopak, tu výmluvu psát, X lidí ještě ani není v kurzu 🙂
🙄
Jo, 30. června nastoupíme po našich dětech v 9:00 na hromadné povinné školení všech provozních zaměstnanců dopravců i SŽ, jupí! Do půlnoci se to všichni naučíme
15 hodin v kuse se učit? Nač ten spěch?
No přece abysme ZACHRÁNILI DRÁHU!
:-\
A tím potrestáte koho, prosím?
SprŽel? Asi moc ne, ta max získá miň peněz za použití železnice, ale tkaové drobné ji jsou jedno.
Dopravci? Ano, ti nesplní závazky svým zákazníkům, jim utečou kšefty.
Pokud nějaká reakce, tak by to pocítila primárně SprŽel..
Nikoho. Jen nemá cenu strkat hlavu do oprátky proto, že někdo jiný něco pokazil.
„A tím potrestáte koho, prosím?“
Mindrák: Někoho, to je jedno koho, hlavně když to někdo odskáče.
Dotyčný se zřejmně učil tak málo a špatně, že se ani nenaučil, jak se správně učit. Protože vystresovaný, nevyspaný, přetížený a vyhladovělý člověk (dokud to nebudou umět jak když bičem mrká) se prostě učí velice ztěžka, spíš vůbec.
A už vůbec je k ničemu učit se něco nazpamět, aniž by školený chápal, co to znamená. Jen to uměl oddrmolit na čas.
Dotyčný se zřejmně učil tak málo a špatně, že se ani nenaučil, jak se správně učit. Protože vystresovaný, nevyspaný, přetížený a vyhladovělý člověk (dokud to nebudou umět jak když bičem mrká) se prostě učí velice ztěžka, spíš vůbec.
Zřejmě! Bez „n“. Když už teda chcete učit. Jo, a s tím bičem jsem to přehnal, chtěl jsem tím znázornit důkladnost, ne slepé memorování. To se mi trochu nepovedlo, dobře mi tak, mám přemýšlet. A vystresovaný, nevyspaný, přetížený… to je právě ono. A vsadím se, že to za ty dva dny všichni, koho se to týká, zvládnou.
Menej peňazí za použitie železnice ich možno trápiť nebude, ale pokiaľ by od 1.7. prestali jazdiť vlaky na príslušných tratiach, tak už by vznikol nejaký politický tlak. A SŽ je na konci dňa štátna firma.
U SŽ je celkom očividné že pokiaľ si zamestnanci (či už ich vlastných, alebo dopravcov) nechajú skákať po hlave, tak im po hlave SŽ skákať bude. Vzhľadom na súčasný stav trhu práce majú prevadzkoví zamestnanci najsilnejšiu pozíciu za niekoľko desaťročí.
Jednoducho treba pracovať presne podľa predpisu a odmietať vykonávať prácu na ktorú zamestnanec nebol vyškolený.
Nemohlo – nejdříve se musí předpis naučit ti, co ho budou školit. Pak teprve můžete školit zaměstnance. Kapacita učebny je normována na 30 osob. Pravidelné školení zaměstnanců – před nějakými 30 lety prováděné pravidelně každý měsíc v rozsahu 2-3 hodin (podle profese) – se v rámci opatření „směna musí pokrývat denní normu“ zredukovalo do 4 školení ročně po 6 hodinách. 12×2 = 6×4, ale za tohoto stavu nelze zaměstnance proškolit s měsíčním předstihem, protože termíny školení jsou, s ohledem na rozvržení pracovní doby / místa školení školitelů dělány na začátku roku, resp. na první pololetí někdy od listopadu předchozího roku,… Číst vice »
Nepoucitelna banda diletantu a ignorantu. Vrchol amaterismu.
Tohle už je moc,to nemůže projít jen tak.
#Mynic
Kupko, už konečně zásahni v Dlazdene.
Tohle je na vyhazov náměstka a nejspíš i generála, minimálně pokud se prokáže, že to věděl…
Správní rada: Kolovratník, Foldyna, Ťok, Hrubeš….půl roku pod novou vládu hlídají Správu železnic Babišovi a Okamurovi lidé. Nebo také lidé koupení někým úplně jiným.
tam je fakt foldyna?
https://www.spravazeleznic.cz/o-nas/organizacni-struktura/spravni-rada
https://www.spravazeleznic.cz/o-nas/organizacni-struktura/spravni-rada
no to je hnus! hlavne ze kupka musel sestrelit igora, ale tuhle bandu nekompetentnich kretenu a vyzirek nechava nedotcenou…
Je.😀
Máte problém
https://1gr.cz/fotky/lidovky/18/051/gal/LAR73262a_120107_623851.jpg
Foldyna? To je ten s tou nudli u nosu v posilovne jak si skrz kameru vyrizoval ucty s kritiky russkejch motorkaru? No tak to mnohe vysvetluje. Vetsi blb uz tam snad byt nemuze .
Foldyna? 😀
Až na Hrubešová, což mi nic neříká, patří všichni vyměnit a včera pozdě. To je pan Kupka tzv. Blbej nebo navedenej? Nebo na to proste kašle?
Mám třetí možnost. Je tam takový mrdník že se k tomu ještě nedostal. Vůbec bych se nedivil kdyby před tím než se vůbec dostal do kanceláře museli pokácet fíkus.
… fíkus. A to se dostal teprve do druhého podlaží pod šestým z pěti nadzemních a po levém odbočení se otočil vzad a zacouval o tři dveře vlevo za rododendron. Dungeon Master III začal.
Myslel jsem to trochu jinak, ale toto zní ještě zajímavěji.
Škoda že neumím nějaký framework na psaní her, hned bych si zaprogramoval.
Takový kafkovský zámek na pobřeží plný bureaucratodlaků, medvědů, vyhořelých strig a gigantických chrobáků… Bezejmenný hrdina který vznikl jako mutant při pokusu OLAFu o vytvoření nezkorumpovatelného úředníka…
Já tu vidím potenciál, velký, obrovský, přímo GIGANTICKÝ! Asi jako technologický dluh české železnice! Geralt se může jít klouzat… A nebo do postele s Yennefer, nebo hrát Gwent. Whatever.
😀
Tak mrdnik tam bude. Ale nechat si ujít tam umístit nějaké koaliční či svoje kámoše, aby mu to tam prohlédli…je vrchol tuposti či zlého záměru. Vždyť to je druhá nejdůležitější organizace rezortu, sama o sobě daleko důležitější než celé slavné ministerstvo
😁👍
No on je spíš novinář, ti maji o sobě taky vysoké mínění a i Kojzar byl proti většině z nich hvězda. To bude asi baník.?
Pokud je to tak, tak bych se nedivil kdyby jejich snahou bylo nadělat co nejvíc problémů.
Nedávnou problematiku nebezpečných TJŘ jsem zasílal i přímo k rukám Kolovratníka a Foldyny. Doteď vůbec ani náznak reakce.
Samozřejmě ani řešení 😃
Můžete být rád, za Vas Foldyna nevyzval k pestnimu souboji. Tak totiž reaguje, když je někdo sofistikovanější než on sám…a dá mu to pocitit
Pěsti? Nechtěl naposledy komusi „dávat jazyk“? I když nevím co to může v jazyce fanoušků kůže znamenat.
A vy si myslíte, že osoba nemající odbornou způsobilost tomu bude rozumět ?
Tak prý nám pošle dotazník spokojenosti.
Jak vlastně dopadl ten poslední vyzkum, co ho inicioval Bednárik?
To je úplně jedno, vyplňovali ho především na GŘ a v kancelářích…
Proboha Kolovratník a koště Foldyna. Může to být ještě vůbec horší? Vždyť u všeho s čím zrovna Kolovratník přišel byl zjevnej úmysl poškodit dráhu. Viz naprosto nedomyšlená konzervace atd…
Může (být horší) a na dráze se to vždycky povedlo. Ostatně sám stav dráhy, potom co tudy za 30 let protekl už skoro bilion (dotace, oddluženi, prodávaní majetku sám sobě za státní peníze, investice , podvody, odpustky poplatků atd ) vypovídá nejlépe.
Bohužel od členů dozorčích orgánů není vyžadována odborná způsobilost … posunovač, traťový dělník, výhybkářka mají větší odbornost než „kontrolní orgán“….
Myslite Kolozmrdnik? 😉
Díval jsem se, jestli tam zůstala žádost o to, jestli může žádat (čl. 67 odst. 8 a 9). A je tam pořád, odpověď je vyznačená barevně jako změna.
Původní znění:
„Ano, můžete žádat o souhlas s jízdou vlaku do dopravny D3 Bor. Balek“
Opravené znění:
„Ano, můžete žádat o souhlas s jízdou vlaku do dopravny D3 Bor. Balek.“
Prosím, poradí někdo, v čem je změna ?
kurňa myslete trochu politicky 🙂
Změnou je asi barva písma. Nebo řádkování 1,15, nevím.
Tečka na konci věty. 😁
A nemohli by ten předpis vydávat jako soubory pro LaTeX a verzovat to v Gitu? Tam by se změny hledaly snadno.
\begin{m*dnik} on input line 171 ended by \end{document}
Tak nějak?
Nějak tak, už jsem v tom taky asi tři roky nedělal.
Akou rečou to hovorítě, Kefalín? Buďte rádi, že na nábřeží už opustili psací stroje.
To bude možná ten problém…
Dyk podobně to funguje dneska všude, viz Wikipedie. Pokud to nemají, je to trestuhodné. Na Latexu bych netrval, ale rev/ver.control je nezbytnost 😎
Já bych na Latexu naopak trval (možná je to naláká 😉 ), omezí to chuť do toho pořád drbat. (Nepředpokládám že by s tím umělo moc lidí) Ale nebudu na ně tak zlý, takže za mne Git, SVN želvu jim nepřeji.
Ať vám ty paskvily a ty žádosti o žádosti zdůvodní vážení predpisáři. Já už k jejich tvorbě nemám slov. To nevymyslíš.
Takže toho k učení zas tolik není…
Hmm ….jistý pan Balek patřil kdysi mezi tvůrce předpisů ….
🙄😳😬 Tak tohle mně dostalo🧟
Zmena je v prizvuku na treti souhlasku. Copak to nepoznate? 😉
To je komedie! A asi se pokazil ovladač, protože to nejde přepnout na jiný program!
Třeba jednou bude SŽ vydávat změny předpisů zpětně. 😂
Prosím neradit!
Sami na to přijdou až později.
Ono to vypadá i úsměvně, ale pan Sládek řekl naprostou pravdu – jde o přímé ohrožení bezpečnosti dopravy a tedy i zdraví a životů. Občas mívám pocit, že SŽ sem vyslal nějaký ten imaginární nepřítel. To se čeká na hromadu se smrťáky, nebo jak je to myšleno? „Doufám“ , že pak jeden generální zase dostane odměny…
Jako Dirigující dispečer pro trať D3 v pohodě můžu říct, že nebýt posunovače ČDC, tak ani nevím, že nová D3 je a na to, že má platit už za 2 dny, tak jsme ještě neměli ani školení.
Děda říkával, že mezi blbostí a sabotáží je hrozně tenká hranice. Tohle si netroufám zařadit. Ale možná to po nějaké MU bude zajímat soudce.
No tou poslední větou jste na to káp.Pokud se cokoliv stane a dotyčný bude tvrdit že nebyl proškolený tak to bude zajímavý.
Já s oblibou používám, že aktivní blbec je horší než třídní nepřítel. A změnu 3 dny dopředu může vydat jen aktivní blb.
Dobrá správa.
Špatná zpráva.
Kocúrkovo 🙂
😀