Důležitý most v Opavě čeká demolice, nepůjde po povodni opravit

Most v Ratibořské ulici v Opavě. Foto: ŘSDMost v Ratibořské ulici v Opavě. Foto: ŘSD

Most je ve stavu, kdy na něj nemůže žádná doprava.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Chleba Nakup

Trochu mě znepokojuje narušení panoramatu tím novým mostem.

jfp

V našem golfovém klubu jsme udělali studii, podle které vyšlo, že by měl jít opravit.

Eso363

Stávající konstrukcí navrhuji přemístit někam na vhodné místo, například na nedalekou Slezskou Hartu, tam by se opravdu vyjímala.

Lukáš David

Vojaci maji stavet provizoria, tak snad to nebude az tak fatalni… doufejme..

Pája

Nejsem stavař a proto položím možná hloupý dotaz znalejším: existuje možnost, jak postavit nový most tak, aby byl v původním místě a přitom pod ním mohlo (příště) téct více vody? Třeba klenutý vzhůru, ale tak, aby to v běžném provozu nevadilo?

Geralt

To by bylo snad jednodušší udělat hlubší koryto řeky.

SYN

Možná kombinovat… ale mělo by jít (za cenu dražších materiálů) udělat o trochu „tenčí“ trám… ale já bych ho spíš směřoval aspoň o půl metru výš… to musí jít na nájezdu dorovnat…

Bublina

Nemyslím si, ale rád bych se nechal poučit.
Po záplavách se stejně bude křičet po přehradě Nové Heřminovy

Šalina na Špilas

Kde by byl lepší suchý poldr, ale bohužel ten nespolkne tolik betonu, takže stavět se bude přehrada.

Jiří Urban

Je to v údolí, Vincente.

Dejf

No jasně, suchej poldr, betonová hráz, betonu stejně, užitek „v době míru“ žádný…

Adam Ř

Zároveň množství spotřebované krajiny dramaticky nižší.

Případně je možný kompromis – přehrada plná (pokud nejsou povodně) max z 30%, na zbytku plochy normální louky, pole, lesy

nowas

Vodní plocha není krajina?

digi

no je to plocha… rozdíly v topologii…

Permonik

Hráze se v dnešní době stavějí sýpane….. jen místo propusti je betonováné….

Pezos

Závisí od terénu. Někde se sypaná hráz nehodí.

Aleš

Dle mého názoru po stavařské části ano ve smyslu vybudovat jej bez bočních (spodních) podpěr. Klenutý moc ne, je dost krátký. Konstrukce by ale musela být s výraznou nadzemní částí patrně na obou stranách, která by most zvedala/napínala.

Jan Fiala

Co kdyby ty podélné nosníky nebyly pod mostovkou, ale nad ní? Místo zábradlí.

Permonik

Ano, šlo. Typ upráv je spousta od upráv mostu, koryta řeky…. ale máto cenu uprávovat jeden most, když od pramene po hranice s polskem je víc jak sto mostu? Neni lepší investovat do retence vody?

Pája

Pokud jsem správně četl, bude se stejně muset tento most zdemolovat a postavit nový.

Bob

Ano jde to. Viz nový most v Olomouci přes Moravu, ulice Masarykova. Původní verze vadila povodním a v roce 97 šla voda přes něj. Teď postavili nový most a ten je vyšší – prostě z obou stran udělali nájezdy do kopce na most. Okolo mostu je stoletá zástavba činžáků a přesto to šlo. A po mostě jezdí tramvaje. Tady je: https://mapy.cz/zakladni?pid=102450105&newest=1&yaw=5.126&fov=1.257&pitch=-0.073&x=17.2685844&y=49.5951687&z=19&ovl=8

Pája

Takový nějaký jsem si představil. Ale nejsem stavař

jfp

No když už jste ten most zmínil, v Plzni u Radbuzy je něco podobného, řeka je menší, zdi na břehu řekl bych vyšší, prostor pro řeku možná snad i taky větší a stejně to přeteklo durch. To klenutí je pro povodeň level 2002 nedostatečné. Dávám tomu tak 20 let max., pak už úrovně výparu budou takové, že 1997 bude jen level 1 větší běžná povodeň, level 2 bude povodeň ala 2002 a level 3 (a každých 20 let +1) to, co přijde s klimatickou apokalypsou (proč se tomu sakra říká eufemisticky klimatické změny, když je to jednosměrný proces, to je… Číst vice »

Geralt

Betonové konstrukce jsou všeobecně neopravitelné, tam je téměř vždy jediná možnost opravy novostavba.