Nechuť a bojkot oligarchů okolo Socdem a ANO je hlavní příčinou. Dokud byla ČSSD u vlády nebo na magistrátu (Dolínek) cílevědomě bojkotovala jakýkoliv posun.
Ono kdyby někdo skutečně chtěl, tak Praha může podat návrh zákona (jako statutární orgán) na dostavbu okruhu. Ale to za posledních 15 let nikdo nechtěl udělat.
Jak chcete trestat využití zákonného práva, proboha?
Každý má právo napadnout rozhodnutí, o němž se domnívá, že ho poškozuje. Odstranit tuhle ochranu znamená vrátit se zpátky do doby, kdy se všechno řešilo rozhodnutím okresního výboru strany.
Ten skutečný problém spočívá v tom, že úřady nejsou schopny vydávat (ani formálně) správná rozhodnutí, a vyšší úřady a soudy na přezkum spotřebovávají neskutečně mnoho času.
Tých problémov je viacero. Na obranu úradníkov je treba povedať, že v zákonoch, paragrafoch a vyhláškach je taký strašný bordel, že prakticky nie je možné povoliť stavbu aby sa tam niečo nedalo nájsť… S odvolaniami je problém, že v Česku je možné sa odvolať opakovane. Pri územnom aj stavebnom rozhodnutí môžete podať rozklad, žalobu a kasačnú sťažnosť, v zahraničí (Nemecko, Rakúsko, Poľsko) sa môžete odvolať raz a to len do určitého stupňa prípravy, potom odvolanie nie je prípustné, maximálne môžete požiadať náhradu škody. No a v zahraničí má rozhodnutie prvoinstančnej inštitúcie výrazne väčšiu váhu ako u nás. U väčšiny diaľnic… Číst vice »
K pochopení výše správně popsaných fenoménů postačí zúčastnit se v libovolné české firmě debaty při formování libovolného postupu, procesu. Tam, kde Němci či Dánové vystačí s „nalajnováním“ jednoduché a přehledné struktury, přičemž k věci mluví jen ten, kdo má co říct, vypukne mezi Čechy A. soutěž o to, kdo toho v diskusi řekne víc B. černý mor našeho národa – vymýšlení „a co když“. Výsledkem je pak něco, co sice teoreticky počítá i s paralelním přistáním Aštara Šarana a propadem sanandreaského zlomu, ale už pro sám rozsah jeden krok odporuje druhému, což se potom v praxi řeší rovněž tak českým… Číst vice »
mate velmi zkreslene predstavy o tom, jak to funguje v nemeckYch firmach.
mam celkem dlouholetou zkusenost se spolupraci s nemeckymi korporaty (a taky americkymi) … a realita je presne opacna, nez kterou se tu snazite nastinit
muzeme si o tech lidech, co se doslova bavi podavanim odvolani, ale pokutovat jenza vyuziti zakonneho prava?
no, to snad ani nemyslite vazne.
Ondrej
2 let
Pro pořádek „Krajský úřad Jihočeského kraje dnes potvrdil právní moc územního rozhodnutí vydaného roce 2020. Zamítl tak desítky rozkladů proti územnímu rozhodnutí. Byly mezi nimi i například obce či pražské městské části, kterých se tato stavba vůbec netýká.“ je úplně špatně. KUJK zčásti rozhodnutí změnil, zčásti potvrdil, potud cca ok. Rozhodně ale nepotvrdil „právní moc územního rozhodnutí z r 2020“. Rozhodnutí odvolacího orgánů nabyde právní moci až oznámením. Oznámením se de facto mysli doručení. Rozhodnuti KUJK se doručuje veřejnou vyhláškou, oznameno (doručeno) bude tedy až 15. den po vyvěšení (30.6.). V tuhle chvíli tedy dokonce ani žádné pravomocné územní rozhodnutí… Číst vice »
Nesouhlasím. Byli jste presní. Proti tomuto rozhodnutí se nelze odvolat a a právní moc má v den doručení účastníkům řízení a jelikož se jim doručuje veřejnou vyhláškou tak je to v právní míči v den vyveseni tohoto rozhodnutí . Autor příspěvku Ondřej nemá pravdu.
Co bude znamenat to případne další odvolání? Chápu to správně, ze výkup a příprava DSP muže běžet dal (tzn. teoreticky by to nemuselo mít dopad na termín zahájení stavby)?
Lze podat žalobu k soudu, ale ta nemá odkladný účinek tj rozhodnutí platí a lze pokračovat s přípravou. Teprve pokud by soud územní rozhodnutí zrusil, tak pak by se musela příprava opět zastavit. Snad se to nestane🙏
A pokud soud žalobu zamítne, je ještě možnost podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. Stejný trojboj (odvolací orgán – Městský soud – NSS) pak ještě stavbu čeká kvůli stavebnímu povolení. Česká legislativa bohužel rychlé výstavbě tak úplně nepřeje.
Ano, máte samozřejmě pravdu, jedná se o Krajský soud. Aspoň, že už tam je ta zákonem stanovená lhůta a nebude se čekat na rozhodnutí 5 let jako v případě obchvatu F-M.
Otázka jestli je to legislativou (jsme přeci jen právní stát a lidi mají právo své zájmy obhajovat a je to i na západě úplně běžné) a nebo pomalými soudy, které rozhodují roky, což je u nás obecně evergreen.
Ano, pak přijde na řadu stavební povolení. Nicméně tam už není možné vznášet námitky proti trase a tak je proces většinou rychlejší. Nicméně nějaké zdržení se dá předpokládat. Ale určitě to nebude trvat tak dlouho jako odvolání proti UR.
Co jste tím Vaším příspěvkem chtěl vlastně říct? Použil jste přítomný čas. Ano, teď už je ten chodník široký dostatečně. Jenže ještě nedávno nebyl. Buď vůbec nevíte, o který chodník jde, nebo je to z Vaší strany jen trapný pokus o trolling.
gawain
2 let
Hip hip hurá, chvalme je (Budějčáky) velikou chválou!
„Byly mezi nimi i například obce či pražské městské části, kterých se tato stavba vůbec netýká.“ Co je to za poměry??? Nešlo by to zařídit tak že by se ke stavbě mohli vyjadřovat jenom ti, kterých se ta stavba bezprostředně týká – dotčené obce, majitelé přilehlých pozemků apod.? Jestli se nepletu tak to někde v Evropě mají takhle ošéfované. Určitě by to výstavbu dálnic silně urychlilo.
Většina odpůrců je ze strany účelově zřízených organizací přisátých na státní cecík. Takže za naše peníze brzdí výstavbu čímž nás připravují o další peníze. A to se vyplatí. Špatné zákony umožňující pro pár vyvolených výhodné kšeftíky tu jsou a jen tak nezmizí.
problém je ve vyhodnocení toho, koho se stavba týká a netýká. U liniových staveb se například naprosto ignorují dopady vygenerované dopravy mimo lokalitu stavby, které ovšem mohou být větším problémem než samotná stavba. Třeba zatížení úseku 510 se po zprovoznění 511 dostane na hranici své kapacity (a to i po zkapacitnění) a po zprovoznění 520 bude kapacita překročena. Samo ŘSD si na to nechalo zpracovat kapacitní posouzení kde jim to nevychází a na 510 se čekaj kolony se všemi negativními dopady (emise, objížďky) a stejně se tvrdí, že okolí 510 nebude zprovozněním 511 respektive celým okruhem nijak dotčeno, což je… Číst vice »
Můžete sem dát odkaz na to posouzení, kde to „ŘSD nevychází“? Nebo jste jen slyšel „zaručenou informaci“ od některých zastupitelů z Horních Počernic? Pokud jezdíte po Pražském okruhu, tak sám víte, že na úseku 510 jsou kolony se všemi negativními dopady už dnes. Příčinou je právě chybějící část 511, kdy se z důvodu nemožnosti objet Prahu po Okruhu vytvoří kolony na Jižní spojce, které se protáhnou až na úsek 510. Výstavbou úseku 511 tento problém odstraníte a díky tomu samozřejmě dojde na úseku 510 ke zlepšení dopravní situace. Co se týká dopravní indukce, vysvětlete nám, jak k ní dojde v… Číst vice »
Nechci tady porovnávat Krakov a Prahu, ale nedá mi to. Na to, že je Krakov „až “ druhým největším městem v Polsku, tak se zde toho staví o dost víc než v Praze. Ač už se jedná o okruhy města, nebo několik tramvajových tratí, (aktuálně je ve výstavbě cca 7km tratí), aglomerační železnici.
Stavby nebyly připravené a minulé vedení Prahy přípravu zanedbalo. Současné vedení Prahy řeší pro novou výstavbu hlavně MHD. Železnice jsou u nás v gesci SŽDC a to je co se týče přípravy staveb jedna velká tragédie. Vnější okruh Prahy řeší ŘSD a tam aspoň v přípravě něco dělají, nyní to ale viselo na úřadech.
Mám dojem že tohle staví ŘSD a ne Praha. Stavba měla pokračovat hned po dokončení okruhu od D5 k D1, ale nějaký Vit Bárta (ministr dopravy) to zastavil, že je potřeba stavební firmy vyhladovět. No a pak propadla povolení.
Po Bémovi měl Svoboda plné ruce práce s finanční krizí, Blankou, Trojským mostem, Opencard a tak. Následně Hudeček jel podle „kdo nic nedělá, nic nepokazí a nemá za nic odpovědnost“, také zrušil ÚRM a založil IPR, kde jsou místo odborníků aktivisté.
IPR se rozhodl lecos zrušit, protože přece např. tunel na Harfě, aby každý den nestály kolony ze všech stran, „není městotvorný“.
Zkrátka, to málo co bylo připraveno za Béma, se buď zrušilo nebo časem vyšumelo, tak je připraveno nic. A současné vedení Prahy se zdá, že řeší cokoliv co se týká MHD, ale nic, co se týká silnic/cyklostezek. Škoda.
Nejdůležitější dopravní stavba v ČR jsou VRT + navazující infrastruktura zejména v železničních uzlech. Stavba 511 je určitě důležitá, ale její role v dopravě v rámci ČR jako celku se často přeceňuje.
Vysokorychlostní železnice, které budou sloužit pouze pro osobní dopravu, se svým významem stavbě 511, která odvede z Prahy desetitisíce kamionů, ani nepřibližují. Ono i kdejaké zkapacitnění nebo elektrifikace současných železničních tratí je důležitější než VRT.
Uvolnění kapacity na stávajících tratích pro nákladní dopravu a tedy možné úplné nahrazení významného počtu kamionů, ne jen jejich odklonění jinam, podle vás není důležité? Navíc je tu takový drobný detail, že VRT a konvenční tratě zahrnuté mezi tzv. Rychlá spojení budou mít vliv na mnohem větší území (skoro na celou ČR), než úsek 511 D0. A taky nebudou sloužit jen osobní dopravě, Středohorský a Krušnohorský tunel se plánují se smíšeným provozem kvůli převedení nákladní dopravy od Labe, stejně tak Plzeň – Domažlice st.hr. a eventuálně Liberec. Zkapacitnění a elektrizace stávajících tratí (a případné novostavby konvenčních tratí, jako třeba napojení… Číst vice »
Pojde se teď podívat na Soorilovskou ! Od Chodova štrůdl kamionu až k Autopalace a pak se to vine přes lanový most … a už dávno si to mohli šimout všichni okruhem a v Praze by se dýchání a jezdilo líp .
Ale já netvrdím, že ta stavba není důležitá (ještě jsem to pro jistotu explicitně napsal). Určitě přinese významné zlepšení dopravní situace v nemalé oblasti a spoustu dalších výhod nejen pro místní. Já zpochybňuju tvrzení, že jde o zcela nejdůležitější dopravní stavbu v celé ČR.
Jo, hlavně ta auta pouze přesunout a namnožit. To tak, aby se vozilo více než 15 % osob a věcí variantně po kolejích, nedej Příroda abychom přestali být dopravně tak rozežraní, co? Mimo to jste si mohl všimnout, že podstatná část těch aut jede z/do Prahy, od těch si tedy město ani s několika dalšími dálnicemi neoddechne, to je jen zhoubná chiméra.
Souhlasím s první částí a silně nesouhlasím s druhou. Že tahle část už dávno nestojí a ještě pár let nebude je zločin na vlastním obyvatelstvu, ze strany všech zodpovědných a těch co za to nesou zodpovědnost…..Evidentně se nikdo nepoučil stejně odstrašujícím případem z Plzně….je to elementární a strategická věc co je nesporně potřeba, postavit se to musí, a přesto nechají jezdit hustou tranzitní nákladní dopravu přes hustě obydlené části Prahy, což dennodenně ničí zdraví a zkracuje životy zdejších obyvatel…..zdejší politici, úředníci a byrokrati mají štěstí v tom, že Češi jsou splachovací a neumí se důrazně ozvat když je to skutečné… Číst vice »
Jak píšu Ketchupovi, souhlasím, že ta stavba je velmi důležitá, a že je obrovská chyba, že dávno nestojí. Rozporoval jsem čistě jen tvrzení p. Peterky, že je to zcela nejdůležitější dopravní stavba v ČR.
Ty životy a zdraví ale neničí primárně absence další silnice někde jinde, nýbrž skutečnost, kolik toho všeho „musíme“ vozit, a že ani větší část nejsme schopni reálně převést na koleje, protože ty přeci nebudeme zlepšovat, když nejsou využívané, a raději přednostně postavíme zase další silnice a parkoviště. Ale ono je pohodlnější hledat zločince v obětech, že.
Já bych trochu poupravil pojmy. VRT bych chápal jako „nejstrategičtější“ investici. Těchto 13 km dálnice bych ale bral stále jako „nejdůležitější“. Propojuje totiž vyústění hned 3 dálnic (D8, D10 a D11) se zbytkem republiky, v budoucnu i D12. V současnosti když se to sjede kvůli rekonstrukci do 1 pruhu, je to katastrofa. Nemluvě o přetíženosti komunikací v okolí a tom, že ten tranzit je hnán na Jižní spojku – takže do Prahy.
No jo, když jsme nastavěli nejprve dálnice, ačkoli neustále mluvíme o potřebě převést zejména dálkové cesty na koleje, pročež ovšem zatím víceméně pouze rušíme místní kolejová napojení a přistavujeme silnice, na něž se dostáváme z těch dálnic…
No jo, když tam trvají podobné protesty typu „příliš blízko Praze“, jaké kupodivu zde na jihu byly vyslyšeny (pročež množství aut z „rozvíjených“ okrajových částí Prahy ucpává stávající silnice, nemajíce příliš alternativ). Otázkou je, zda zůstanou oslyšeny či naopak, a jestli to pak k něčemu bude. Nadto stále nějak neumíme využít koleje – na severozápad od Prahy je necháváme ladem, v jiných směrech jim zase ve prospěch rychlosti bereme dostupnost a „šetříme“ ořezáním kapacit. Je to zauzlené.
Kodl
2 let
Parada! Jen tak dale! Velka gratulace! Proboha uz je to treba jako sul! Doufam, ze se dokonceni teto stavby v tomto desetileti doziji.
A jinak teda nechápu, proč by mělo auto ve 20 letech stáří ztratit 3/4 výkonu. Onehdá jsem potkal Škodu 120 a mazala zhruba 90 km/h. Ten motor má z výroby třetinový výkon než běžné auto z roku 2010
Něco ztratí, ale 3/4 to opravdu nebudou. Na druhou stranu ta Škoda 120 vážila cca polovinu hmotnosti současných aut, takže i s nižším výkonem se dalo jezdit jakž takž rychle, ale pak to žralo i 10 na 100, což je prostě víc než současná auta.
Nechuť a bojkot oligarchů okolo Socdem a ANO je hlavní příčinou. Dokud byla ČSSD u vlády nebo na magistrátu (Dolínek) cílevědomě bojkotovala jakýkoliv posun.
Ono kdyby někdo skutečně chtěl, tak Praha může podat návrh zákona (jako statutární orgán) na dostavbu okruhu. Ale to za posledních 15 let nikdo nechtěl udělat.
Vzdyt se uz letos melo kopnout, ne? Ach jo
Ano, před 3 lety byl takový plán. Od té doby se to posunulo. Jako skoro u všeho 🙂
Za 3 roky se to posunulo jen o 3 roky. To jde, ne?
Spolek Chvalská už oprašuje psací stroje
Budeme moct po těch co ta odvolání podala požadovat pokutu? Kdy konečně zákony budou opraveny a tito teroristé budou pozavíráni?
Jak chcete trestat využití zákonného práva, proboha?
Každý má právo napadnout rozhodnutí, o němž se domnívá, že ho poškozuje. Odstranit tuhle ochranu znamená vrátit se zpátky do doby, kdy se všechno řešilo rozhodnutím okresního výboru strany.
Ten skutečný problém spočívá v tom, že úřady nejsou schopny vydávat (ani formálně) správná rozhodnutí, a vyšší úřady a soudy na přezkum spotřebovávají neskutečně mnoho času.
Tých problémov je viacero. Na obranu úradníkov je treba povedať, že v zákonoch, paragrafoch a vyhláškach je taký strašný bordel, že prakticky nie je možné povoliť stavbu aby sa tam niečo nedalo nájsť… S odvolaniami je problém, že v Česku je možné sa odvolať opakovane. Pri územnom aj stavebnom rozhodnutí môžete podať rozklad, žalobu a kasačnú sťažnosť, v zahraničí (Nemecko, Rakúsko, Poľsko) sa môžete odvolať raz a to len do určitého stupňa prípravy, potom odvolanie nie je prípustné, maximálne môžete požiadať náhradu škody. No a v zahraničí má rozhodnutie prvoinstančnej inštitúcie výrazne väčšiu váhu ako u nás. U väčšiny diaľnic… Číst vice »
Ale tyhle problémy nelze řešit tak, že se zpoplatní výkon práva.
Vaše slova tesat.
Přidávám se, je to velmi výstižný rozbor.
K pochopení výše správně popsaných fenoménů postačí zúčastnit se v libovolné české firmě debaty při formování libovolného postupu, procesu. Tam, kde Němci či Dánové vystačí s „nalajnováním“ jednoduché a přehledné struktury, přičemž k věci mluví jen ten, kdo má co říct, vypukne mezi Čechy A. soutěž o to, kdo toho v diskusi řekne víc B. černý mor našeho národa – vymýšlení „a co když“. Výsledkem je pak něco, co sice teoreticky počítá i s paralelním přistáním Aštara Šarana a propadem sanandreaského zlomu, ale už pro sám rozsah jeden krok odporuje druhému, což se potom v praxi řeší rovněž tak českým… Číst vice »
mate velmi zkreslene predstavy o tom, jak to funguje v nemeckYch firmach.
mam celkem dlouholetou zkusenost se spolupraci s nemeckymi korporaty (a taky americkymi) … a realita je presne opacna, nez kterou se tu snazite nastinit
Až na to, že přístup „co když“ je docela normální FMEA, která by měla být na každý proces a na každý projekt.
Četl jste Stopařova průvodce? Doporučuju. Mohlo by se stát, že vám přes obyvák naplánují galakticou dálnici.
muzeme si o tech lidech, co se doslova bavi podavanim odvolani, ale pokutovat jenza vyuziti zakonneho prava?
no, to snad ani nemyslite vazne.
Pro pořádek „Krajský úřad Jihočeského kraje dnes potvrdil právní moc územního rozhodnutí vydaného roce 2020. Zamítl tak desítky rozkladů proti územnímu rozhodnutí. Byly mezi nimi i například obce či pražské městské části, kterých se tato stavba vůbec netýká.“ je úplně špatně. KUJK zčásti rozhodnutí změnil, zčásti potvrdil, potud cca ok. Rozhodně ale nepotvrdil „právní moc územního rozhodnutí z r 2020“. Rozhodnutí odvolacího orgánů nabyde právní moci až oznámením. Oznámením se de facto mysli doručení. Rozhodnuti KUJK se doručuje veřejnou vyhláškou, oznameno (doručeno) bude tedy až 15. den po vyvěšení (30.6.). V tuhle chvíli tedy dokonce ani žádné pravomocné územní rozhodnutí… Číst vice »
Díky za upřesnění. Máte pravdu, měli bychom být přesnější. Nicméně i MD mluví o potvrzení právní moci
MD je právně úplně mimo velmi často 🙂
Nesouhlasím. Byli jste presní. Proti tomuto rozhodnutí se nelze odvolat a a právní moc má v den doručení účastníkům řízení a jelikož se jim doručuje veřejnou vyhláškou tak je to v právní míči v den vyveseni tohoto rozhodnutí . Autor příspěvku Ondřej nemá pravdu.
* moci
Má pravdu v tom, ze nepotvrdil 100 % původního rozhodnutí. Ale na smyslu zprávy to nic nemění, jen drobnost
Pro řad to tedy znamená, že dokud to někdo nezahaluje a soud to nezruší, je to v právní moci a ŘSD podle toho může konat …. Výkup pozemků atd
ŘSD
Co bude znamenat to případne další odvolání? Chápu to správně, ze výkup a příprava DSP muže běžet dal (tzn. teoreticky by to nemuselo mít dopad na termín zahájení stavby)?
Lze podat žalobu k soudu, ale ta nemá odkladný účinek tj rozhodnutí platí a lze pokračovat s přípravou. Teprve pokud by soud územní rozhodnutí zrusil, tak pak by se musela příprava opět zastavit. Snad se to nestane🙏
A pokud soud žalobu zamítne, je ještě možnost podat kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu. Stejný trojboj (odvolací orgán – Městský soud – NSS) pak ještě stavbu čeká kvůli stavebnímu povolení. Česká legislativa bohužel rychlé výstavbě tak úplně nepřeje.
Krajský soud v Ostravě podle par. 7 odst. 4 sřádu řádu správního
Ano, máte samozřejmě pravdu, jedná se o Krajský soud. Aspoň, že už tam je ta zákonem stanovená lhůta a nebude se čekat na rozhodnutí 5 let jako v případě obchvatu F-M.
Otázka jestli je to legislativou (jsme přeci jen právní stát a lidi mají právo své zájmy obhajovat a je to i na západě úplně běžné) a nebo pomalými soudy, které rozhodují roky, což je u nás obecně evergreen.
Ano, pak přijde na řadu stavební povolení. Nicméně tam už není možné vznášet námitky proti trase a tak je proces většinou rychlejší. Nicméně nějaké zdržení se dá předpokládat. Ale určitě to nebude trvat tak dlouho jako odvolání proti UR.
Tak to je skoro na šáňo.
konečně po 12 letech to je rychlost.
A já čekal že to razítko bude nejdřív, tak za 20 let 😏
Rozsireni chodniku mezi hlavakem a vinohradskou byl mezigeneracni projekt a tady si stezujete na 12 let na razitko? Pche.
tam jsou široký chodníky dost
Co jste tím Vaším příspěvkem chtěl vlastně říct? Použil jste přítomný čas. Ano, teď už je ten chodník široký dostatečně. Jenže ještě nedávno nebyl. Buď vůbec nevíte, o který chodník jde, nebo je to z Vaší strany jen trapný pokus o trolling.
Hip hip hurá, chvalme je (Budějčáky) velikou chválou!
No já nevím, trvalo jim to rok.
„Byly mezi nimi i například obce či pražské městské části, kterých se tato stavba vůbec netýká.“ Co je to za poměry??? Nešlo by to zařídit tak že by se ke stavbě mohli vyjadřovat jenom ti, kterých se ta stavba bezprostředně týká – dotčené obce, majitelé přilehlých pozemků apod.? Jestli se nepletu tak to někde v Evropě mají takhle ošéfované. Určitě by to výstavbu dálnic silně urychlilo.
Většina odpůrců je ze strany účelově zřízených organizací přisátých na státní cecík. Takže za naše peníze brzdí výstavbu čímž nás připravují o další peníze. A to se vyplatí. Špatné zákony umožňující pro pár vyvolených výhodné kšeftíky tu jsou a jen tak nezmizí.
Co takhle byt konkrétní a aspoň jednou taková tvrzení i konkrétně doložit?
To víte, městská legenda o „politických neziskovkách“ má tuhý kořínek…
problém je ve vyhodnocení toho, koho se stavba týká a netýká. U liniových staveb se například naprosto ignorují dopady vygenerované dopravy mimo lokalitu stavby, které ovšem mohou být větším problémem než samotná stavba. Třeba zatížení úseku 510 se po zprovoznění 511 dostane na hranici své kapacity (a to i po zkapacitnění) a po zprovoznění 520 bude kapacita překročena. Samo ŘSD si na to nechalo zpracovat kapacitní posouzení kde jim to nevychází a na 510 se čekaj kolony se všemi negativními dopady (emise, objížďky) a stejně se tvrdí, že okolí 510 nebude zprovozněním 511 respektive celým okruhem nijak dotčeno, což je… Číst vice »
Můžete sem dát odkaz na to posouzení, kde to „ŘSD nevychází“? Nebo jste jen slyšel „zaručenou informaci“ od některých zastupitelů z Horních Počernic? Pokud jezdíte po Pražském okruhu, tak sám víte, že na úseku 510 jsou kolony se všemi negativními dopady už dnes. Příčinou je právě chybějící část 511, kdy se z důvodu nemožnosti objet Prahu po Okruhu vytvoří kolony na Jižní spojce, které se protáhnou až na úsek 510. Výstavbou úseku 511 tento problém odstraníte a díky tomu samozřejmě dojde na úseku 510 ke zlepšení dopravní situace. Co se týká dopravní indukce, vysvětlete nám, jak k ní dojde v… Číst vice »
Tady máte výcuc…
https://rozumnadoprava.cz/wp-content/uploads/2021/11/Bezpecnostni-audit-SOKP-510.pdf
Ještě bych se neradoval, začala běet dvouměsíční lhůta na podání správní žaloby.
3x hura!
Sláva! Tak ještě aby se začaly hýbat i ostatní části Pražského okruhu.
Jak to vlastně s němi vypadá?
Nechci tady porovnávat Krakov a Prahu, ale nedá mi to. Na to, že je Krakov „až “ druhým největším městem v Polsku, tak se zde toho staví o dost víc než v Praze. Ač už se jedná o okruhy města, nebo několik tramvajových tratí, (aktuálně je ve výstavbě cca 7km tratí), aglomerační železnici.
Stavby nebyly připravené a minulé vedení Prahy přípravu zanedbalo. Současné vedení Prahy řeší pro novou výstavbu hlavně MHD. Železnice jsou u nás v gesci SŽDC a to je co se týče přípravy staveb jedna velká tragédie. Vnější okruh Prahy řeší ŘSD a tam aspoň v přípravě něco dělají, nyní to ale viselo na úřadech.
Mám dojem že tohle staví ŘSD a ne Praha. Stavba měla pokračovat hned po dokončení okruhu od D5 k D1, ale nějaký Vit Bárta (ministr dopravy) to zastavil, že je potřeba stavební firmy vyhladovět. No a pak propadla povolení.
Od doby Víta Bárty uplynulo 11 let.
To vím, ale na tom že tuhle připravenou stavbu zastavil to nic nemění a na tom že propadlo povolení také ne.
fakticky vzato povoleni asi propadlo, ale stavet se nedalo kvuli soudem sestrelenym zur.
byl a dodnes to je jeden obrovsky bordel…
s tim bartou je to nejaka legenda, ne?
https://www.okruhprahy.cz/#useky-dalnice
Nechtělo se mi hledat moc dlouho, ale tady něco k nalezení je.
http://www.suchdolskenoviny.cz/2016/04/25/co-vyresil-prazsky-okruh/
Po Bémovi měl Svoboda plné ruce práce s finanční krizí, Blankou, Trojským mostem, Opencard a tak. Následně Hudeček jel podle „kdo nic nedělá, nic nepokazí a nemá za nic odpovědnost“, také zrušil ÚRM a založil IPR, kde jsou místo odborníků aktivisté.
IPR se rozhodl lecos zrušit, protože přece např. tunel na Harfě, aby každý den nestály kolony ze všech stran, „není městotvorný“.
Zkrátka, to málo co bylo připraveno za Béma, se buď zrušilo nebo časem vyšumelo, tak je připraveno nic. A současné vedení Prahy se zdá, že řeší cokoliv co se týká MHD, ale nic, co se týká silnic/cyklostezek. Škoda.
Soucasne vedeni resi opravu Barrandovskeho mostu a pripravuje zahloubeni PPO a pokracovani blanky. Procesne by se to melo dostat do dalsiho kola.
Scheinherr se dost snaží i ohledně silnic. Za mne nejlepší náměstek pro dopravu, co si pamatuju
Tunel na Harfě? Slyším poprvé, byly by detaily?
Předpokládám, že myslí zahloubení Spojovací, i když o tom jsem ještě neslyšel, že by bylo zrušené, spíš právě naopak.
Nejdůležitější dopravní stavba v ČR. Už to konečně postavte!
Nejdůležitější dopravní stavba v ČR jsou VRT + navazující infrastruktura zejména v železničních uzlech. Stavba 511 je určitě důležitá, ale její role v dopravě v rámci ČR jako celku se často přeceňuje.
Vysokorychlostní železnice, které budou sloužit pouze pro osobní dopravu, se svým významem stavbě 511, která odvede z Prahy desetitisíce kamionů, ani nepřibližují. Ono i kdejaké zkapacitnění nebo elektrifikace současných železničních tratí je důležitější než VRT.
Uvolnění kapacity na stávajících tratích pro nákladní dopravu a tedy možné úplné nahrazení významného počtu kamionů, ne jen jejich odklonění jinam, podle vás není důležité? Navíc je tu takový drobný detail, že VRT a konvenční tratě zahrnuté mezi tzv. Rychlá spojení budou mít vliv na mnohem větší území (skoro na celou ČR), než úsek 511 D0. A taky nebudou sloužit jen osobní dopravě, Středohorský a Krušnohorský tunel se plánují se smíšeným provozem kvůli převedení nákladní dopravy od Labe, stejně tak Plzeň – Domažlice st.hr. a eventuálně Liberec. Zkapacitnění a elektrizace stávajících tratí (a případné novostavby konvenčních tratí, jako třeba napojení… Číst vice »
Ne ze bych popíral celkové vyznění příspěvku, ale zrovna vůči tomuto úseku bych takovou argumentaci asi raději nepoužíval…
Pojde se teď podívat na Soorilovskou ! Od Chodova štrůdl kamionu až k Autopalace a pak se to vine přes lanový most … a už dávno si to mohli šimout všichni okruhem a v Praze by se dýchání a jezdilo líp .
Ale já netvrdím, že ta stavba není důležitá (ještě jsem to pro jistotu explicitně napsal). Určitě přinese významné zlepšení dopravní situace v nemalé oblasti a spoustu dalších výhod nejen pro místní. Já zpochybňuju tvrzení, že jde o zcela nejdůležitější dopravní stavbu v celé ČR.
Zpochybňujete nezpochybnitelné.
A to jako proč? Že pro vás je úsek 511 modla, která okamžitě v den otevření vyřeší veškeré dopravní problémy, není můj problém.
Jo, hlavně ta auta pouze přesunout a namnožit. To tak, aby se vozilo více než 15 % osob a věcí variantně po kolejích, nedej Příroda abychom přestali být dopravně tak rozežraní, co? Mimo to jste si mohl všimnout, že podstatná část těch aut jede z/do Prahy, od těch si tedy město ani s několika dalšími dálnicemi neoddechne, to je jen zhoubná chiméra.
Souhlasím s první částí a silně nesouhlasím s druhou. Že tahle část už dávno nestojí a ještě pár let nebude je zločin na vlastním obyvatelstvu, ze strany všech zodpovědných a těch co za to nesou zodpovědnost…..Evidentně se nikdo nepoučil stejně odstrašujícím případem z Plzně….je to elementární a strategická věc co je nesporně potřeba, postavit se to musí, a přesto nechají jezdit hustou tranzitní nákladní dopravu přes hustě obydlené části Prahy, což dennodenně ničí zdraví a zkracuje životy zdejších obyvatel…..zdejší politici, úředníci a byrokrati mají štěstí v tom, že Češi jsou splachovací a neumí se důrazně ozvat když je to skutečné… Číst vice »
Jak píšu Ketchupovi, souhlasím, že ta stavba je velmi důležitá, a že je obrovská chyba, že dávno nestojí. Rozporoval jsem čistě jen tvrzení p. Peterky, že je to zcela nejdůležitější dopravní stavba v ČR.
Ty životy a zdraví ale neničí primárně absence další silnice někde jinde, nýbrž skutečnost, kolik toho všeho „musíme“ vozit, a že ani větší část nejsme schopni reálně převést na koleje, protože ty přeci nebudeme zlepšovat, když nejsou využívané, a raději přednostně postavíme zase další silnice a parkoviště. Ale ono je pohodlnější hledat zločince v obětech, že.
Já bych trochu poupravil pojmy. VRT bych chápal jako „nejstrategičtější“ investici. Těchto 13 km dálnice bych ale bral stále jako „nejdůležitější“. Propojuje totiž vyústění hned 3 dálnic (D8, D10 a D11) se zbytkem republiky, v budoucnu i D12. V současnosti když se to sjede kvůli rekonstrukci do 1 pruhu, je to katastrofa. Nemluvě o přetíženosti komunikací v okolí a tom, že ten tranzit je hnán na Jižní spojku – takže do Prahy.
No jo, když jsme nastavěli nejprve dálnice, ačkoli neustále mluvíme o potřebě převést zejména dálkové cesty na koleje, pročež ovšem zatím víceméně pouze rušíme místní kolejová napojení a přistavujeme silnice, na něž se dostáváme z těch dálnic…
Osobně bych si myslel, že severní část je důležitější, ale tě se asi nedočkáme nikdy.
No jo, když tam trvají podobné protesty typu „příliš blízko Praze“, jaké kupodivu zde na jihu byly vyslyšeny (pročež množství aut z „rozvíjených“ okrajových částí Prahy ucpává stávající silnice, nemajíce příliš alternativ). Otázkou je, zda zůstanou oslyšeny či naopak, a jestli to pak k něčemu bude. Nadto stále nějak neumíme využít koleje – na severozápad od Prahy je necháváme ladem, v jiných směrech jim zase ve prospěch rychlosti bereme dostupnost a „šetříme“ ořezáním kapacit. Je to zauzlené.
Parada! Jen tak dale! Velka gratulace! Proboha uz je to treba jako sul! Doufam, ze se dokonceni teto stavby v tomto desetileti doziji.
Já to mám jako takový symbol – auto jsem si koupil v r. 2010 (rok otevření 511+512) a doufám, že se s ním projedu ještě po 511 😉
Samozřejmě. Pokud bude v té době váš veterán udržován tak, aby byl schopen jet min. 80 km/h …
Jen jestli bude ještě legální provozovat auta se spalovacím motorem.
Možná byste si měl opravit znalosti. Je požadována konstrukční rychlost vozidla nad 80 km/h. Což splňuje i Spartak z roku 195x.
A jinak teda nechápu, proč by mělo auto ve 20 letech stáří ztratit 3/4 výkonu. Onehdá jsem potkal Škodu 120 a mazala zhruba 90 km/h. Ten motor má z výroby třetinový výkon než běžné auto z roku 2010
Něco ztratí, ale 3/4 to opravdu nebudou. Na druhou stranu ta Škoda 120 vážila cca polovinu hmotnosti současných aut, takže i s nižším výkonem se dalo jezdit jakž takž rychle, ale pak to žralo i 10 na 100, což je prostě víc než současná auta.