Důležitá prorážka v Brenneru. Na italské straně už je souvislý tunel
Prorážka mezi dvěma staveništi tunelu Brenner, květen 2022. Pramen: BBT
Brennerský úpatní tunel se staví od roku 2007, aktuální předpoklad jeho dokončení je rok 2032.
Hustý
Jižní Tyrolsko je názvové peklo. Je to totiž trojjazyčná oblast a mnoho názvů je tam také trojjazyčných. Navíc tam ještě v 70. letech řádili separatističtí teoristé a i dnes tam mnoho obyvatel neumí nebo odmítá mluvit italsky a školy, kde jako druhý jazyk místo italštiny vyučují angličtinu, jsou vyhledávány čím dál více. Italsky mluvící obyvatelé regionu mají vztah k němčině snad ještě horší. Přidám sem proto pár názvů v německo/italské verzi, protože z článku není patrné v jakém jazyce je název uveden. Na hledání retorománských názvů jsem líný, omlouvám se. Brenner/Brennero Mauls/Mules Franzensfeste/Fortezza Pro zajímavost ještě přidám, že Brixen, o… Číst vice »
Jezdím vlakem v úseku Innsbruck -Bozen už od roku 2003.
S frekvencí plus/minus čtyřikrát ročně.
Už jenom ta odvaha když vidíte ty hory, se pustit do takového projektu je obdivuhodná.
Posledních 5 let vidím práce na obou stranách. A to i z Brenner autobahn.
Jen pro info:
Tolik kamionů na kolejích během jedné hodiny se jen tak někde nevidí.
O kolik se „netrefili“ ? 🙂
Tady se trefí, bo to nejsou komunisti 🙂
Co v tom schematu postupu znamená šedá barva, nevykopáno? To pak vypadá, že z italské strany se pilně rube, zatímco na rakouské straně se do traťových tunelů ještě nekoplo.
Proč ty minusy? Stejně jsem to schéma postupu prací pochopil i já.
A zajímá mne to, proč se zatím kopalo prakticky jen na italské straně a ne rakouské (nehledám za tím žádnou konspiraci, předpokládám nedostatek vhodné techniky a z nějakého důvodu vybrán postup „nejdřív Itálie“)
Jen hádám, ale pokud se tunel svažuje k italské straně, tak by to mohlo být kvůli vodě.
Kdyz jeden vidi, co se kousek za hranicemi stavi a co vsechno je u nas na zeleznici i na tech nejdulezitejsich tratich neresitelny problem…..
copak je problem?
Zjevně i Petrovická spojka.
U nás? Všechno… Libeňský přesmyk. Rychlá trať kamkoliv.
A v čem je problém? Že se musí dělat EIA, stejně jako ji dělali pro ten Brenner?
V té povinnosti dělat EIA asi problém nebude, jestliže Rakušáci (teda spíš Italové) kopou jak diví, ale u nás se na spoustě nutných projektů ani nekoplo do země.. A dlouho ještě ani nekopne.
V Plzni vám ujede přípoj, protože nejsou schopni oznámit, odkud pojede, atd., atd
Doteď jakákoli nová trať, která by nemodernizovala nějakou sto let starou.
Trouba je totéž co roura?
Ne. Ale troubu jste tu udělal ze sebe, i když jste ji asi chtěl udělat z pana Šindeláře (alespoň tak předpokládám, že to byl smysl Vašeho příspěvku).
Trouba je trochu úsměvný, ale veskrze odborný výraz pro tu dlouhou kulatou díru ve které budou časem jezdit vlaky.
Vaše hospodyňka peče sváteční husu v troubě nebo rouře …. ???
V Česku v troubě na Slovensku v rúre 🙂
Pokud v troubě, tak doufám, že ne v té tunelové. 🙂