Důležitá prorážka v Brenneru. Na italské straně už je souvislý tunel

Prorážka mezi dvěma staveništi tunelu Brenner, květen 2022. Pramen: BBTProrážka mezi dvěma staveništi tunelu Brenner, květen 2022. Pramen: BBT

Brennerský úpatní tunel se staví od roku 2007, aktuální předpoklad jeho dokončení je rok 2032.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Démon

Hustý

Ryk Mat

Jižní Tyrolsko je názvové peklo. Je to totiž trojjazyčná oblast a mnoho názvů je tam také trojjazyčných. Navíc tam ještě v 70. letech řádili separatističtí teoristé a i dnes tam mnoho obyvatel neumí nebo odmítá mluvit italsky a školy, kde jako druhý jazyk místo italštiny vyučují angličtinu, jsou vyhledávány čím dál více. Italsky mluvící obyvatelé regionu mají vztah k němčině snad ještě horší. Přidám sem proto pár názvů v německo/italské verzi, protože z článku není patrné v jakém jazyce je název uveden. Na hledání retorománských názvů jsem líný, omlouvám se. Brenner/Brennero Mauls/Mules Franzensfeste/Fortezza Pro zajímavost ještě přidám, že Brixen, o… Číst vice »

Tomáš 104

Jezdím vlakem v úseku Innsbruck -Bozen už od roku 2003.
S frekvencí plus/minus čtyřikrát ročně.
Už jenom ta odvaha když vidíte ty hory, se pustit do takového projektu je obdivuhodná.
Posledních 5 let vidím práce na obou stranách. A to i z Brenner autobahn.
Jen pro info:
Tolik kamionů na kolejích během jedné hodiny se jen tak někde nevidí.

ksz

O kolik se „netrefili“ ? 🙂

mgr.pavel

Tady se trefí, bo to nejsou komunisti 🙂

P_V

Co v tom schematu postupu znamená šedá barva, nevykopáno? To pak vypadá, že z italské strany se pilně rube, zatímco na rakouské straně se do traťových tunelů ještě nekoplo.

mgr.pavel

Proč ty minusy? Stejně jsem to schéma postupu prací pochopil i já.

A zajímá mne to, proč se zatím kopalo prakticky jen na italské straně a ne rakouské (nehledám za tím žádnou konspiraci, předpokládám nedostatek vhodné techniky a z nějakého důvodu vybrán postup „nejdřív Itálie“)

Ten_z_Bíliny

Jen hádám, ale pokud se tunel svažuje k italské straně, tak by to mohlo být kvůli vodě.

JiP

Kdyz jeden vidi, co se kousek za hranicemi stavi a co vsechno je u nas na zeleznici i na tech nejdulezitejsich tratich neresitelny problem…..

Georg

copak je problem?

Kebab

Zjevně i Petrovická spojka.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

U nás? Všechno… Libeňský přesmyk. Rychlá trať kamkoliv.

Jiří Kocurek

A v čem je problém? Že se musí dělat EIA, stejně jako ji dělali pro ten Brenner?

mgr.pavel

V té povinnosti dělat EIA asi problém nebude, jestliže Rakušáci (teda spíš Italové) kopou jak diví, ale u nás se na spoustě nutných projektů ani nekoplo do země.. A dlouho ještě ani nekopne.

Vránek

V Plzni vám ujede přípoj, protože nejsou schopni oznámit, odkud pojede, atd., atd

tarten

Doteď jakákoli nová trať, která by nemodernizovala nějakou sto let starou.

Rypal

Trouba je totéž co roura?

Aleš

Ne. Ale troubu jste tu udělal ze sebe, i když jste ji asi chtěl udělat z pana Šindeláře (alespoň tak předpokládám, že to byl smysl Vašeho příspěvku).

Roman Soudný

Trouba je trochu úsměvný, ale veskrze odborný výraz pro tu dlouhou kulatou díru ve které budou časem jezdit vlaky.

XYYY

Vaše hospodyňka peče sváteční husu v troubě nebo rouře …. ???

munro

V Česku v troubě na Slovensku v rúre 🙂

mgr.pavel

Pokud v troubě, tak doufám, že ne v té tunelové. 🙂