Důkaz o silnicích plných kamionů. Výběr mýta je letos rekordní, nejen díky novým sazbám
Kamiony na Pražském okruhu D0. Foto: ŘSD
Počet mýtných transakcí letos stoupnul o 12 %.
Počet mýtných transakcí letos stoupnul o 12 %.
Kamiony, kamiony…je fakt, že nám přepravují do ČR a z ČR a vnitropřepravy na co si vzpomeneme. Pokud by jsme však odečetli čistě tranzitní dopravu, tak se nám vozové hradby v délkách desítek kilometrů v podobě kamionů výrazně rozplynou a nebude tolik nehod osobáků s kamiony (mizerný výhled z kamionu, nervy ztrácející řídiči snažící se probojovat skrz hradbou). A dalších problémů s tranzitem spojenými. Tohle je opravdu jediná možnost jak železnice může přidat ruku k dílu. Stavba VRT a zkapacitnění stávající TEN-T sítě pro možnosti přeprav vlaků jako kdysi tzv. RoLa. Ne skloňované převádění přeprav ze silnice na železnici. To… Číst vice »
Ono se tak i něco málo vozí. Ale je to fakt málo.
To je důkaz, že jsou sazby mýta stále nízké.
Přesně tak, vybrat řekneme 15 mld.rocně, když výdaje za to samé období na stavbu a údržbu činí 80 mld. Kč není žádná hitparáda. Mýto by mělo zdražit minimálně o 100 až 200pct.
Pak zdraží vše co najdete v obchodech. Ono fakt totiž nic neroste v obchodech, nic se v obchodech zázračně samo neobjeví.
Timto argumentuje kazdy ridic kamionu. “Beze mne by ses nenazral.” Kulovy. Jake procento kamionu jezdicich po CR prepravuje potraviny? Obavam se, ze velice mizive. A dokazal bych si klidne predstavit, ze budou mit nejake ulevy.
V obchodech jsou jen potraviny? V kamionech se přepravuje vše, od stavebnin, přes zmíněné potraviny, auta, komponenty a další. Bez kamionu nejenže byste se „nenažral“, ale ani nenapsal tento příspěvek
Ale to by chtělo trochu náhledu do odvětví.
Ano, všechno jede na levných kamionech a proto je levnější jabko z Itálie než z ČR.
Kamion není levný, jen železnice je drahá. Za to fakt kamiony nemohou, že železnice ustrnula ve století páry.
Kamion je levný, v tom nemáte pravdu.
Železnice v nákladní dopravě je drahá, v tom pravdu máte.
Myslím, že je jasné, kudy jít…
Tak ono je to vidět na nějakých průměrných sazbách za km, že kamion prostě drahý není. S těmito cenami v MKD nemá smysl o železnici ani uvažovat – ve většině případů – když nebudu řešit další nevýhody.
Jednak drahá, ale hlavně totálně nepružná. Dříve jsme sem tam zkoušeli něco poslat vlakem – při každé zásilce jsem zestárl o 5 let…
Hlavně, že chce každý JUST in time,ve středu objednám ,ve čtvrtek ve 12,30 čekám u branky,😁😁😁
Rozdíl je v tom, že potravina lze označit za jídlo, což je základní životní potřeba. To beton opravdu není. Tolik k úlevám.
Ke zbytku se nebudu vyjadřovat, v byznysu dopravy dělám přes 10 let, a musím říct, že rok od roku je nosánek kamioňáků výše a výše. Do prvního většího problému, pak je jim obyčejnej kancelářskej plebs dobrej.
P.S.: Nejste také řidič?
Argumentujete nesmysly. Je jedno kolik kamionů vozí jídlo, jde o to, že když zdražíte mýto, zdražíte i to jídlo. A to je fakt, žádný kulový. A jestli se vám podaří zdražit mýto jen pro tranzit, to si nejsem jistý.
A o kolik by se asi tak zdražilo? Jaký je podíl ceny dopravy na ceně jídla? Budou to jednotky procent.
Tak jed před Penny na parking a něco uvidíš pane moc nejchytřejší ,asi nepochopíš ,ale bez kamionů by jsi se fakt nenazral , neměl benzín v autě , prostě nic, a cena mýta ,na český poměry je hodně vysoko ,tak jen křičte a máte máslo za kilo !
No a?
No tak se třeba lidi konečně vrátí k nákupům lokálního zboží, které se nemusí složitě přepravovat. Tím, že je doprava v přepočtu na jeden výrobek stále poměrně levná, se vyplatí vše a stále převážet. Přičemž nízká cena zboží nebere v potaz negativní externality celospolečenského rázu. Tedy ucpané dálnice i silnice ve městech, tuny zplodin navíc, vyšší počty nehod atd. Dokud se tyto negativní externality nepromítnou do reálných cen zboží, tak je to začarovaný kruh. Jenže globalisti si pohlídají, aby nemuseli ze svého platit škody, které ve jménu volného obchodu způsobují. 🙁
Bacha, budete nařčen, že jste komunista. 🙂
Jo, vrátíme se k nákupu lokálních čipů zn. Tesla 🙂
Dulezite je, ze se vybere vic penez. To, ze se po dalnicich neda jezdit bezpecne a plynule uz tak moc ne.
Na mýtu by se mělo dohromady vybrat tolik, co by stálo vybudovaní 3.pruhu na všech dálnicích.
Ten kamion za jednu cestu po dálnici zaplatí často víc, než vy za roční známku. Proč by měl mít nižší právo po ní jezdit než ovčan v osobáku?
Možná proto, že jeden projíždějící kamion opotřebuje vozovku jako přibližně 20 000 osobních aut (tak nám to říkali v autoškole).
Podobnou argumentaci jsem už xkrát slyšel, ale vždy šlo o jiné číslo. Jednou 40 000, podruhé 20 000. Zajímavé odchylky. Nikde se však nedočtu nějakého výzkumu, odborného zdroje, vždy jen JPP (jedna paní povídala).
Záleží jaký kamion jaký druh vozovky.
Vy nevíte, že osobní auta se od sebe výrazně liší hmotností a totéž platí i pro kamiony?
Raději jsem pro přesnější čísla. Nikde jsem se nedočetl, že zrovna tento typ kamionu způsobí takové opotřebení. Všude jen obecně „1 kamion způsobí tolik opotřebení jako xy zzz aut“, takže když by nebyly kamiony a zboží bychom teleportovali, tak jsou dálnice nesmrtelné? Musely by být, protože pokud vydrží tolik kamionů… A nebo je údaj o opotřebení irelevantní, protože tam zasahují další vlivy (roční období například), které jsou na stav významnější a dálnice vydrží 20-30 let nezávisle na tom, zda po ní jezdí kamiony nebo jen osobáky. Samozřejmě nerozporuji to, že když kamion vjede do díry, tak 40t váhy naruší více… Číst vice »
Máte doma k dispozici světovou knihovnu, zkuste trochu hledat:
https://scholar.google.com/scholar?hl=cs&as_sdt=0%2C5&q=truck+versus+car+pavement+damage&btnG=
Ptal jsem se na odkaz na konkrétní studii, která to tvrdí. Na internetu jde dohledat vše, pokud budu mít jakýkoliv názor, tak k tomu najdu daný článek, který mě bude podporovat. Ne na obecné vyhledávání, kde Google řadí podle vlastních preferencí každému uživateli jinak. Takže buď odkaz na konkrétní studii o které lze debatovat nebo se raději na takovou debatu vykašleme.
Kdo říkal, z čeho to vyplývá?
Mýto je třeba ještě zdražit a tím dopravce donutit více přepravovat po železnici.
Jako, že firmy si počkají, protože to, co jim teď přivezou přes noc k nim poputuje 3 dny nebo také týden? A bude se to nakládat na kamion, z kamionu překládat na vlak, někam to dojede a zase se to bude překládat na kamion. To je opravdu velmi výhodné.
V klidu, on jen trolí, diagnóza modroguma.
Ne, do menších firem budou jezdit dodávky a náklaďáky jako dneska. Sklady, velkovýroby budou napojeny na vlečku stejně drahou, jako mají napojeno na silnici.
Jo a ty vlečky se vybudují za jak dlouho? A kapacita páteřních tratí se posílí kdy?
a proč ne? Jako všichni přepravují nanuky? Nechápu logistiku proč musíme svitky plechů dopravit do jednoho dne, když se měsíc válí ve skladu.
To že to nechápete je ok, každý nerozumí všemu. Důležité je jaký názor na to mají ty podniky, které ten materiál potřebují.
a trochu min blbe byste tu zeleznici propagovat neumel?
To je pravda. Ovsem ne s pruznosti nasi zeleznice a likvidaci infrastruktury…
Infrastruktura je likvidována právě proto, že díky nepružnosti naší železnice přepravuje každej kdo může kamionem.
Myslím, že by měli velmi rychle zpoplatnit silnice č.11 a č.14 z Hradce Králové do Svitav, které jsou hojně využívány jako alternativa k I/35 v témže úseku…. Zvláště v období uzavírek okolo V. Mýta je to na I/14 zážitek k nezaplacení….