Duel: Strojvedoucí kritizuje poměry na koridoru v Radotíně, SŽ přiznala chybnou návěst
Radotín. Pramen: Správa železnic
"Je neuvěřitelné, že SŽ není schopna osadit návěstidla a správně návěstit rychlosti pro vlaky na své vlastní infrastruktuře."
Správa železnic se jako drtivá většina státních úřadů v této zemi naprosto vymkla kontrole a její úředníci se domnívají, že jsou neomylní a že nemusí nic. Bylo by velmi vhodné ji rozpustit a všem zaměstnancům zakázat práci ve veřejné správě na 5 – 15 let. Čím vyšší postavení, tím delší zákaz.
Tak toto je typický příklad Dobré Správy… Připomíná mě to případ tak před 2 léty, kdy na tzv. Ferdinandce byl při opravách dočasně zrušen přejezd na zastávce Moravský Písek – zastávka. Přejezd byl zrušen, byl zrušen v TTP, všichni jsme dostávali rozkaz o tom, že přejezd je zrušen. O to více mě překvapilo, když v poslední stanici před tímto úsekem mě volal traťový dispečer s informací, že budeme psát rozkaz. Ona poslední stanice jsou Nedakonice. Ti co znají, tak ví, ti co neznají, tak v polovině této stanice je dělení systému. No a po zastavení vlaku jsem se dozvěděl že… Číst vice »
Klobouk dolů před fírou, zasloužil by mimořádnou odměnu. Inu je vidět, že 90% případů se děje , když se do kolejí hrabe zbrkle .
Seděl někdy šašek, co sesmolil tu odpověď, v kabině lokomotivy/jednotky? Podle obsahu jeho bláblolu jsem si téměř jist, že ne. A pokud ano, hodně rychle zapomněl o čem to je. Každým dalším krokem a každým dalším prohlášením ze strany SŽ se přesvědčuji, že slova, která kdysi napsal kolega do hlášení strojvedoucích, byla velmi pravdivá. Bylo to něco ve smyslu „už by měli tu teroristickou buňku SŽ rozpustit“. Denně vidím chybějící staničníky nebo staničníky skryté za závažím TV, upadnuté označovací štítky z návěstidel (hlavně AB), návěstidla zarostlá zelení, že jsou vidět na poslední chvíli, přebytečné předvěstníky (ze 100 km/h na 100… Číst vice »
Tesat do kamene.
Já bych přidal perličku z Prahy (viděl jsem ji mnohokrát, když se před asi 10 lety jezdilo z Běchovic na hlavní přes Malešice, ale věřím, že Lenin a setrvačnost SŽ jsou věční…): na trati s Vmax 80 byl předvěstník „7,5“, tzn. 1) předvěstil se propad rychlostí pouze 5 km/h, i když podle D1 se do 120 km/h předvěstí až propad o 20 km/h a více, a 2) podle D1 se v případě pětkové rychlosti předvěstí celá (nižší) desítka.
Takže lidová tvořivost doslova „na druhou“.
Možná by stačilo si vzít pár pravidel od správců infrastruktury ze zemí, které jsou železničně o trochu dále než naše Spr.Žel. 1.- Dělení nikdy nesmí být mezi předvěstí a hlavním návěstidlem! Aplikace technických možností ohledně snížení množství vypínaček a stahovaček. ( Vlak EC z Děčína do Hamburku má, krom změny napájecí soustavy na hranici, pouze tři vypínačky). Informování o stavební či mimořádné vypínačce/stahovačce je před a návěštěna osvětleným modrým signálem +/- ve výši očí strojvedoucího. Oranžové přenosné návěsti se používají až těsně před konkrétním místem a jsou značena naprosto přesně. 2.- EbuLa = elektronicky jízdní řád v monitoru s vyznačenou… Číst vice »
Odhad možného vývoje: – článek 747 předpisu SŽ D1 bude upraven / doplněn o pasáž vztaženou k případnému situování tzv. „stahovačky“ do určeného místa zastavení nebo do jeho blízkosti; – protože lze dosud předpokládat nadstandardní vztahy mezi zkušenými pracovníky – hodnostáři SŽ a dopravce, strojvedoucí – kritik bude předmětem zvýšeného zájmu kontrolních orgánů, možná bude i vyslán na mimořádnou lékařskou prohlídku; – vznikne odborná komise, která vytvoří metodiku pro rozmisťování „stahovaček“ ve vztahu k poloze hlavních návěstidel a bude řešit zavedení bezpečné a ekologické on-line kontroly přítomnosti neproměnných návěstidel (rychlostníků, předvěstníků, návěstidel pro pomalou jízdu, vzdálenostních upozorňovadel, návěstidel pro elektrický… Číst vice »
Blíží se mi padesátka, tak si říkám co a kde dělat v klidu do důchodu. No a ejhle, dle článků zde to vypadá na SŽ. Klidné místo kde nějaká znalost a praxe asi nebude úplně nutná, stačí když to dokážu řádně, nikoliv odborně, okomentovat. Jen se obávám, že by mě otec peskoval za každý nesmysl co by se mi podařil…..Ale to se děje vlastně i tak, takže jdu hledat volná místa u SŽ:-)
Některé projekční firmy s dlouhou historií se nenaučily to, co jsem se za pouhých 5 let projektování v naší firmě naučil já. Problém je takový, že všichni ze sebe dělají supermany a ty, kteří vědí všechno nejlíp. Projektuju trakční vedení pro tramvaje a trolejbusy. U tramvají není moc co řešit, ale trolejbusová trať není tak jednoduchá, abych ji zvládl sám. Takže si beru na pomoc řidiče, kteří mi řeknou, kde se zařazují do pruhů, kde mají vidět na sběrače, kde musí být dělič. Zároveň jsem v kontaktu s vedoucím trakčního vedení, který má taky nějaké požadavky. Jsme ve vzájemném komunikačním… Číst vice »
Samozřejmě že připomínkovat stavby mají i zástupci dopravců. Koho nominují je na nich, strojvedoucí to evidentně nejsou.
Ano, zástupce dopravce to připomínkuje. Jenže třeba Pražáci mi tam hledají spíš překlepy než fakta. Pak se na stavbě dozvím, že tam chtějí dělič a že jim padá stožár, protože nerespektují můj návrh. Raději si ty zástupce vybírám sám.
Mýlíte se. Připomínkováním staveb za ŽESNAD.CZ se hodně zabývá například kolega Petr Šimral (METRANS Rail).
Čest výjimkám. U státem vlastněné dvojice největších dopravců to bohužel strojvedoucí (nebo vůbec lidi z provozu) nejsou.
V mém oboru je docela normální, že podobným kontaktúm aktivně brání manažeři, protože to protahuje práci a vede ke zvýšeným nákladúm. Směrem k zákazníkovi pak prostě říkají, že pokud tyto vícepráce neplatí, pak je to pro firmu čistá ztráta. Outsorcování všeho ven z firmy není vždy výhra…
Proč mám jen pocit, že ta odpověď od Správné Železnice je taová alibistická, úřednická, s nulovou snahou o sebereflexi, s jedinou snahou něco vyplodit a dotaz odpálkovat ať mám odpoledne volno?
Plně podporuji kolegu Sehnala v jeho činnosti a naprosto chápu jeho postup. Vím, že velmi rozvážně zvažoval medializaci problémů které ho profesně velmi trápí. Pokud pan generální ředitel SŽ čte i komentáře pod tímto článkem, určitě ho musela zarazit ta spousta negativ na adresu jeho firmy. Objektivně musím přiznat, že vstřícnost SŽ při právě probíhajících konzultacích nad plánovanou změnou D1 je opravdu na jiné úrovni než tomu bývalo v minulosti, ale ten běžný „provozní“ život se odehrává bohužel mnohdy zcela jinak. Vůbec se Tondovi Sehnalovi nedivím že zvolil cestu prozatím jen této medializace. Neustálá hlášení strojvedoucího která jsou mnohdy nejen… Číst vice »
Táta blahé paměti byl jedním z prvních cvičenců na novém kontejnerovém terminálu v Třebové, když se to postavilo. Prapůvodní představa byla- vlak projede bez trakce – stažené sběrače a po tři čtvrtě kilometru se mašinfíra trefí mezi „zvedni sběrač a „místo zastavení čela vlaku“ lokomotiva zvedne sběrač, zabrzdí vlak, odpojí se, zachrastí v ní a odfrčí. Plán jednoduchý jen trošičku problém s tím že od „zvedni sběrač“ do „zastavení čela vlaku“ to byly velmi nízké jednotky metrů, přičemž délka úseku bez napětí stovky metrů…. Celý terminál ve stoupání 1promile. Když se k tomu připočítaly neoblíbené vlastnosti některých typů kontejnerových vozů… Číst vice »
Jenže takto to právě nebylo. Pokyny pro příjezd na terminálu v CETRu jsem psal totiž já. A zcela jasně tam bylo napsáno, že strojvedoucí začne brzdit až tak pozdě, aby zcela bezpečně zastavil až pod trolejovým vedením s přesahem cca 1 – 2 vozy. A po zastavení natlačí soupravu do pozice. Takže nikdo vás nenutí jezdit na těsno. Co vám ale řeklo vaše vedení, za to už já nemohu.
Ještě se chlub, že si pod takovou kravinou podepsaný… smutné.
P. Šimral je podepsaný pod technologickým postupem, který je korektní. Že to nějaký dopravce svým ovečkám převyprávěl jak pohádku o Šípkové Růžence, kterou sežral vlk, když šla v lednu jelenovi se zlatými parohy pro jahody, opravdu není jeho vina.
Arogance moci. Bohužel v tomto případě to může mít nebezpečné důsledky.
Jiná ukázka stavu na této trati https://www.youtube.com/watch?v=Y-LGvhsf40A Komu se to nechce koukat celý tak například někde kolem 25 minuty.
Znalost V15 nemám ale nemá být brzdič přepnut před zkouškou brzdy?
Co to znamená „přepnout brzdič“?
To je to, co dělá fíra v první minutě po slovech „jsme po brzdě“.
Zkouška brzdy sestává ze zabrzdění, kontroly přilehnutí špalků (příp. kontroly indikátorů), odbrzdění, kontroly odlehnutí špalků, a (někdy) ze zkoušky těsnosti, tj. brzdič v závěru a měří se pokles tlaku na konci vlaku snad za 1 a 5 minut (ale tohle jsem v životě neviděl, možná se to dělá na ranžírech).
V první minutě po slovech „jsme po brzdě“ teda fíra ve většině případů nedělá nic 🙂
Vzhledem k alibismu a přístupu SprŽel (informace v rozkaze navíc neuškodí)…
Proč se fírové nechovají stejně? U návěstidla zastavit, i když je tam stahovačka. A řešit uváznutí.
Možná proto, že to je SŽ na háku (že vlaky nejedou) a poškozovali by tak před zákazníky jen zbytečně jméno svého chlebodárce?
To jsou ti „zachraňovači dráhy“, tak tam uváznu no, ono stát se to x krát za den, tak by se to třeba začalo i řešit. Takto to je dnes kolikrát v duchu – To je blbec, on tam uváznul. Když se to stane jednou za čas.
To je (od určité míry) zase falešná solidarita. Lepší postup by byl tlačit svého zaměstnavatele na vyřešení situace – aby dopravce tlačil na SŽ na nápravu. Např. smluvními pokutami za nesmyslné či nepravdivé či nadbytečné příkazy apod.
Aby na to tlačil zaměstnavatel strojvedoucího. U Mariánek tlačily dokonce ČD. Reakce SŽDC byla podobná, jako by tlačili zabržděný vagon.
Tak netuším, co by pomohlo, když Spržel nechce.
Kdyby tak existovala fb skupina, kde by tato zvěrstva strojvedoucí prezentovali, tak by drážní doprava přišla o 50 % cestujících, protože by se báli
Protože strojvedoucí nejsou hlupáci kteří by chtěli aby drážní doprava přišla o pasažéry?
Rozhodně si nemyslím, že páni/dámy řidiči vlaků/vagonů jsou špatní… Právě naopak. Vlak považuji za výrazně bezpečnější ve smyslu hrozby vážného zranění než např. když řídím auto (tj. v autě vnímám výrazně vyšší hrozbu, že při řidičování nabourám z vlastní viny anebo z viny někoho jiného)… Samozřejmě je rozdíl řídit auto když je venku hezky (a uvnitř vlaku vedro)… ve srovnání s cestováním za hnusného počasí (např. sněhové vánice)… Čili rozhodně jsem pro zveřejňování konstruktivní kritiky, neboť po zveřejnění dojde dřív či později k vyřešení… Viz např. když inspektoři z Ústavu pro jadernou inspekci se nenechali odbýt a nechali opravdu poctivě… Číst vice »
Že je srbská železnice banda diletantů už víme, ale tímto to posunuli na novou úroveň.
Srbové mají zkratku ŽS … netahal bych je do toho, nemají s tím nic společného.
Zajímavé že je ještě gř ve funkci. Měl by být už dávno vyhozen.
Nikoliv. Měl by zjednat nápravu. Točením generálních jak na orloji se nevyřeší problém neschopných podřízených.
a pokud nápravu není schopen zjednat?
Tak pak asi vyměnit. Nicméně Generální bude sotva dělat práci, např. traťmistra, aby na takový problém přišel sám.
Generální má zřídit systém ve kterém je jasná zodpověnost. Což by bylo velice nepopoulární… hádám.
Pokud má být kolej sjízdná pro elektrická vozidla, má být trolej pod napětím. Že to nejde? To je jen výmluva, jak si ulehčit práci na úkor plynulosti a bezpečnosti dopravy.
Udivuje mne jistota pana mluvčího Správy, že zbytečné informace v rozkazu neohrožují provoz. Jistě má větší zkušenosti a mnoho odježděných kilometrů. U Plané bylo také vše v pořádku a za pár dní tam létaly citróny vzduchem.
Když se teď dokončila stavba „Modernizace tratě žst. Křižanov – žst. Sklenné nad Oslavou“, tak po stavbě tam byly 2 chyby: a) v Křižanově byly 2x za sebou umístěné ty stejné rychlostníky ve směru od Brna, což kupodivu takhle bylo i ve výkrese – čili někdo to osadil přesně podle výkresu, ale bylo to blbě, b) Za žst. Sklenné nad Oslavou – čili už za touto stavbou se na sebe navazovaly nová traťová rychlost v rámci stavby a stará rychlost, přičemž ale došlo k otočení jednoho rychlostníku o 180 stupňů – čili místo aby se jelo 120/125 km/h, tak se… Číst vice »
Sklené s jedním n, CiP-e.
Když už, tak cype, ty cype.
CiP není totéž co cyp, ty cype.
Začátkem července jsem upozorňoval SŽ na špatný stav koleje zhruba v polovině trati mezi Frýdlantem n.O. a Ostravicí. Můj známý, bývalý přejímač kolejí pro SŽ, mi potvrdil, že tyto by nemohly být ani na vlečce natož na trati osobní dopravy.
Odpověď SŽ? Koleje jsou v pořádku, jsou pravidelně kontrolovány i měřící drezínou s defektoskopickou kontrolou.
Fotky: https://www.rajce.net/a17463193
Ano takto to u nás celkově funguje . Obcházení zákonů , předpisů a nařízení , výmluvy , nedodržování bezpečnostních předpisů a z obyčejných lidí je nejlepší udělat blbce.
Takto to funguje v tomto našem sistemu , takže železnice není výjimkou.
Pokud si někdo myslíte, že to tak není tak nežijete v reálném životě.
Ta poslední alibistická věta mi připomíná, jak jsem SŽ upozornil, že na jednom konkrétním přejezdu, po (vcelku pravidelném) průjezdu jejich MÚVky nerozepne kontakt, a přejezd tedy bliká dlouhé minuty dál (i 10-15 minut).
Bylo mi odpovězeno, že s tím nic dělat nebudou, a že bezpečnost provozu rozhodně narušena není, protože červené světlo bliká.
Přitom je to jediný přejezd (a jediná legální spojnice) v obci, a lidi spěchající na vlak v opačném směru tam rozhodně stát nebudou.
Pak se divme maminkám přecházejícím zavřený přejezd s kočárkem.
(Zeleneč)
Mluvka SŽ je opět mimo, jeho vyjádření je nedostatečné a neúplné. Hold SŽ má vše v pořádku. A hlavně neřešit veřejně. Vidím potřebu hloubkové kontroly drazniho úřadu a pripadne sankcí za opakované chyby.
Drážní úřad není o moc lepší a s ČD a SŽ si dobře rozumí. Chtělo by to někoho opravdu nezávislého a bez předchozích znalostí jak česká železnice (ne)funguje. Ale takovej audit asi nikdo nemá odvahu objednat.
Na této trati slovo mimořádnost v podstatě již neexistuje. Mimořádnost je, když tam týden není žádná mimořádnost.
Tak tak…mimořádnost by byla, kdyby R i Os jezdily na minutu přesně…
To chcete nemožné. Mně by bývalo stačilo, kdyby se neodříkaly vlaky a ty co jedou, dojížděly do cílových stanic. Ani toto nejde, takže dojíždím autem.
😀
Ta poslední věta pana mluvčího je šílený alibismus. Prostě Chodová Planá opět a znovu.
Připomnělo mi to, jak se v poslední době řeší NOTAM zprávy, což je obdoba „rozkazu“ pro piloty. Jakmile NOTAM pro dané letiště obsahuje šílené množství zbytečných detailů, mnohem snáz zapadnou skutečně důležité informace.
Stejně tak tu, v množství textu, graficky provedeného na úrovni roku 1965, je výrazně snadnější přehlédnout to podstatné kvůli balastu. Pan Sehnal to vystihl přesně.
A pořád, pořád to dobré správě nedochází.
Nedochází, protože bezpečnost dlouhodobě podceňují především zodpovědní manažeři řízení provozu.
Rozkazy jsou dlouhodobé téma, zejména proto že strojvedoucí sami pořádně nevědí co chtějí. Návrhů co by se nemuselo zpravovat a nebo mohlo být napsáno bylo hodně,ale vždy se někdo ozval že to tak nechce. Nekonečný boj byl se zněním rozkazu OP, kde se přesně vypisovalo co má strojvedoucí dělat (rychlost, pískání) po víc jak deseti letech se povedlo text zkrátit,ale i tak si část strojvůdců stěžovala (druhá větší si ještě déle stěžovala, že nejsou nesvéprávný a ví co mají dělat). V prvé řadě si musí strojvedoucí ujasnit co chtějí a co nechtějí písemně a pak se dá vzít k ruce… Číst vice »
Tsk zvedni dupku ze židličky a zajdil se ho zeptat, co se děje. Však je většina stanic obsazena výpravčím, nebo ne ?
A proč to tedy nevyřídí pomocník strojvedoucího, však od toho ho tam strojvůdce má.
Jaký pomocník ? ČD nikde netvrdí že jezdí na mašině dva. Zato SŽ tvrdí, že má obsazené stanice, ve kterých nikdo není. Je vlak odeslány do systému, ano ? Pak stavím vlakovou cestu. Není tak je tam problém. Ale chtít po dispecerech z Horní Dolní na CDP asi mnoho.
Ale vždyť to zveřejněné bylo!
Ano, na nástěnce ve sklepě a za dveřma s nápisem „pozor leopard“
Dnes už tu máme i rozsudek, který jednoznačně říká, že na železnici je takový bordel, že múže klidně vykolejit vlak. Pak je správné dotázat se zodpovědného ministra, jaké z toho vyvodí závěry a jak bude MD tuto situaci řešit.
SŽ je banda neschopných individuí, přičemž jejich činění je přímo nebezpečné železničnímu provozu. Mnoho a mnoho podobných závad ve značení i samotné infrastruktuře, jsou po celé ČR. A bohužel, SŽ to bere jako normu a když se stane MU, automaticky se obviní fíra…
Vidět zaměstnance SŽ na stavbě, pro mne velmi vzácný jev. Značení osadila asi externí firma.
Protože SŽ má lidi v monterkách jen na udržbu a už jich má opravdu pomálu, tak nemohou běhat postavbach, protože zajištují běžný provoz a poruchy.
Dostatek má lidí v kancelářích, ale přece nechchcete ty mladé slečny honit po kolejišti že?
Co jim pořídit drezínu jako se dělali inspekce za doby parních lokomotiv. To by bylo pozdravů.
Drezínu ve formě jízdního kola vz. Páni kluci – když se tak furt mele něco o zdravém životním stylu…
Tak pozor! Pan ředitel OŘ Praha Filip se velmi rád a často nechává MUVkou vozit po „svých“ tratích.
Jenže jeho zajímají pouze nenatřené lavičky, naposekaná tráva, objekty které dá zbourat, a pod. O reálném provozu nemá vůbec potuchy, dopravě nerozumí a návěsti nezná, sloupy TV nazývá „trakčními bránami“, atd., atd. Takže při těchto „inspekčních jízdách“ není ani schopen jakékoliv nesmysly v návěštění ani zaznamenat.
U SŽ někdo taky (krom dispečerů, výpravčích, atd.) opravdu pracuje?
Návěstní mistr není zarukou bezzavadoveho stavu. Na Ostravsku je jeden, který ani netuší význam nekterych návěstí prodopad na provoz
Samotná existence Sebevraždy Železnic je české železnici na škodu…
Hodně smutné čtení. Co dělá Drážní úřad, kolik státních dozorů tak udělá a jaké jsou z toho výstupy?
Drazni urad zkousi nove firy z ohmova zakona. Neschopnost nad neschopnost. Zatuchlej to urad …
Drážní úřad se pohybuje v mezích zákona …. Drážní inspekce se pohybuje v mezích zákona ….
Za „socialistických“ ČSD bylo daleko více „kontrolních orgánů. V depech více „cvičných“, více dopravních kontrolorů, útvar revizorů bezpečnosti železniční dopravy provádějící samostatnou kontrolní činnost a vyšetřování nehodových událostí ….
Strojvedoucí neměl problém z drážní pevné linky zavolat na tento útvar a nedostatek „prásknout“ … a mohlo se jet na kontrolu – pohotovostní auto bylo k dispozici …. vlastní kontrolu měla i traťovka ….
To se mylíte tet je daleko víc kontroloru, ale oni jezdí a koukají na zapisy a davájí pokuty za to že někdo zapoměl někde napsat předložku nebo nerozdělil souvětí jak káže předpis, nebo zkoušejí dopravní zaměstnance z předpisů aby jim zpříjemnili službu, nejlépe když mají dost práce se řizením provozu.
No…tak pak v některém budoucím vozidle s AVZZ zvedne to sluchátko, zmáčkne přímou volbu…
Tak co tam trošku udělat průvan…otevřít okna…
DÚ je v současné době zavalen prodlužováním licencí strojvůdců.
Mám to chápat tak, že strojvedoucí (dle vlastní fotodokumentace) vědomě porušil předpis Ž1 a neuposlechnul návěst „Stáhněte sběrač“?
Jak jste na to přišel???
Asi jsem necitoval správný předpis, protože neznám jeho aktuální označení, ale samotná návěst „Stáhněte sběrač“ je snad správně, a lokomotiva se podle fotografie nachází za touto návěstí se zvednutým sběračem, pokud jsem správně odhadnul směr jízdy vlaku.
Ale podle té fotky je ta návěst za mašinou, tudíž mašina už stojí za úsek, kde má mít stáhnutý sběrač a zároveň před návěstidlem …
Jsi debil
Ano, jsem debil a docela slušně se tím živím.
Svatá prostoto! Nezbývá mi, než se psychicky zhroutit pokaždé, když obdržím mínus. ;). Mám vás rád..
Nerozumíš tomu a pindáš – jsi evidentně vhodným adeptem na zaměstnance SprŽel v kontrolní funkci, nejlépe v přímé gesci generálního manekýna.
přepočítej si kočičky. Mohla by ti nějaká chybět..
Dnes na různých úsecích tratí by měla být návěst “ Stáhněte svěrač“ aby se strojvedoucí mohl předem připravit na nečekané situace.
Před návěstí „stáhněte sběrač“ musí být ve stanovené vzdálenosti návěst „připravte se ke stažení sběrače“ ….
Proč se u nás vlastně ještě používají „stahovačky“?
Většinu tvoří místa trolejově nesjízdná, například na stavbách, anebo tam, kde by se sběračem propojila místa s příliš rozdílným napětím, které by se mohlo vyrovnávat přes sběrač (stejnosměrná dělení nemají neutrální pole, protože zde nehrozí mezifázový zkrat), anebo by se mohlo zavléct trolejové napětí do vyloučeného úseku. Pokud to dovolují poměry v síti, je snaha trvalá dělení řešit podmíněným stahováním anebo vypnutím trakčního odběru.
Stejnosměrky na 1500V mají neutrální pole
Stejnosměrka je mašina a ta žádné neutrální pole nemá. Má jen pole v motoru, a když se nezadaří, tak motor v poli.
Chce to pozorněji číst…
Nejsem samozřejmě znalý místních traťových poměrů, ale z pořízených fotografií v dostupném rozlišení jsem došel k tomuto závěru. Ale možná jen špatně vidím.
Dobrý bože , raději mlč
Raději se nesnaž nic pochopit. Nebo tu snahu aspoň nedávej veřejně v obdiv, protože bys byl za ještě většího blbce.
Ó Vznešený, skláním se před Vaší moudrostí a omlouvám se za svá slova, neboť moje poznání světa mi nedovoluje projevit veřejně, byť slušnou formou, svůj názor. Ano, přiznávám, že jsem totální blb, bez špetky sebereflexe, a nepřísluší mi vyjadřovat se jakýmkoliv způsobem v této ani jakékoliv jiné diskuzi. Vy osobně jste nepochybně v životě dokázal nepoměrně více než já, což Vás jistě opravňuje nazvat mě blbcem. Omlouvám se tímto samozřejmě i všem ostatním diskutujícím, kteří se výroky, které jsem pronesl, cítí pohoršeni. Z lidského hlediska jsem naprosto zklamal a opravdu se stydím za svá slova, kterými byla odkryta má prostoduchost… Číst vice »
ty jsi opravdu chudák 🙂
D v ě s l o v a
.
.
.
.
Dobrá správa…
Řekl za hurónského smíchu celé hospody nešťastný strojvedoucí…
Víte kolik jsem viděl projetí návěstí na stůj a uraženejch háků u výměnových zámků? Prostě to zavinili ti vaši nešťastní strojvůdci. Na mechanice se to dá zatlouct a v ostatních případech to řeší GI jako mimořádnost a ty zpoždění, co z toho jsou.
opravím………Mafie Kolejwa 🙂
Mě docela fascinuje, že v době laserovych tiskaren se rozkaz tiskne na jehličkový tiskarně a dulezité věci jako PJ tam nejsou barevně odlišeny. Samozrejmě to navestěni je špatně a ostuda.
Nám rozkazy tisknou na laseru a duležité je tučně takže to je jaksi jak kde.
Kdyby jenom ta jehlička. Ale je to na traktorovém papíře a ten patří za normálních okolností do muzea! Ten byl vhodný na výsledky dlouhých operací a zaznamenávání chyb. Dneska už jsou jiné materiály. Traktorový papír se nepoužívá už ani na některých opravdu zatuchlých úřadech!
Do muzea patří víc věcí.
Management SŽ by se báječně vyjímal zde: https://anat.lf1.cuni.cz/muzeum.php
Ještě vedle… https://mapy.cz/turisticka?x=14.4264036&y=50.0694921&z=18&source=base&id=2067892
Ano…tam taky…
Blýská se na časy, už jsem i viděl nový design rozkazu tištěný na laserovce. Nevěřil jsem vlastním očím, rok 2021.
Ale už si opět strojvedoucí začínají stěžovat, protože na laseru to není fyzická kopie, ale dva stejnopisy. Musí číst dva, protože nemají záruku.
No…on nikdo netvrdí (nebo ano?) že se ty rozkazy musí tisknout.
To by byl nepřekonatelný problém je vypsat do tabletu, ev. na monitor?
Byl. Protože dopravce není povinen tím vybavit strojvedoucího. Spousta soukromníků tablety nemá a počítač na lokomotivě už vůbec ne.
Budete číst 2 papíry a dělat legální porovnání obou dokumentů, že jsou shodné? Traktor s kopírákem to udělá za vás…
Na to,že se pan strojvedoucí ocitl v tak to kritické situaci,tak stihl udělat slušné fotky.
Dokumentace skutečnosti pro opravení chyb.
Fotky jsem pořizoval buď za bezpečného stání vlaku nebo jsem na místo zašel po směně pěšky.
To šotouš nepochopí
Dobrej
Chceš bejt strojvedoucí? Zajeď si do Pelhřimova, prohlídni si krematorium, ať víš do čeho jdeš.
Tady je ale hezky vidět, kolik zbytečností ta D1 obsahuje.
Proč bych já jako strojvedoucí, odpovědný za náklad.. osoby, měl zastavovat 10 metrů před návěstidlem? Je dost stanic, kde to prostě není možný. Třeba takový vjezd do Žďáru n.S.,?? (někde tam, nevím teď přesně) tam ani nemůžu odhadnout 10 metrů, protože ten klacek je tam kdesi v kopci 20 metrů od koleje a 5 metrů nademnou
Anebo nynější Roztoky u Prahy. Zastavím ve 2.TK a můžu si bejt jiste,j že tu stahovačku tam prostě neprojedu.
Já bych řekl, že úmyslné zastavení 10m před návěstidlem je i koledování si.
Osobním vlakem při vjíždění do stanice na výstrahu bych považoval za hezčí zastavit u nástupiště, než zastavit prvním vagonem za nástupištěm a čekat co bude (postaví to nebo budu couvat).
A když je klacek jinde než přímo na koleji, od čeho se vůbec má měřit těch 10m? Přímo od klacku (tedy 10m od koleje = zastavím přímo vedle něj)?
O čem to mluvíte?
1. D1 říká odhadem 10m před návěstidlem
2. vlak s přepravou cestujících co nejblíže podchodu, přechodu, budově atd
3. pokud je klacek kus od koleje tak 10m od pomyslné kolmice od koleje k návěstidlu
A tomu couvání nerozumím vůbec.
Výborně, je tu někdo, kdo opravdu zná. Mohu být troufalý a zeptat se, proč je zastávka na znamení zakázána ve stanicích obsazeném výpravčím? Se přiznám, že mi to ještě nikdo neobjasnil, ale rád bych to věděl. Co koho k tomu vedlo, aby bez tohoto článku předpis nemohl existovat.🙂
Ale ono asi nikde není napsáno, že by stanice obsazená výpravčím nemohla být na znamení 😀 Ona totiž stanice obsazena výpravčím je i stanice DOZ kde fyzicky výpravčí není.
Nebo to myslíte jinak?
1+3 – pomyslná kolmice, to předpis říká?
2) myslím situaci, kdy osobní vlak(rychlík) má nějakou stanici profrčet, ale na odjezdovém návěstidle má stůj. Je správně aby projel kolem nástupiště a zastavil přesně 10m před návěstidlem, i když tam bude stát ještě půl hodiny?
1) je primo v D1
3) bych musel pohledat, jestli je to napsano primo temito slovy ale principielne to tak je
2) takovy rychlik by mel skutečně zastavit cca 10m pred navestidlem ale bezne se deje to ze vlak zastavi v takovem miste aby nemusel delat ukony dopravce pred odjezdem, tzn. mimo nastupiste. To plati pro vlak s vozy ktere nejsou centralne ovladany strojvedoucim.
3) Takže běžně vlaky bez ovládání dveří porušují předpis. A na možnost že vlak bude stát ještě dlouho (a jsou tam cestující, kteří chtějí vystoupit v tomto městě a dojet MHD) se pro jistotu nemyslí vůbec. Však pokud z vlaku někdo vyleze načerno, tak porušil předpis, a na cestujících vlastně moc nezáleží.
Ano tak jak jste to napsal je to v podstate cele pravda.
Neporušují. Má se zastavit odhadem 10m před návěstidlem. A i třeba 100m je odhadem 10m. Proč je v předpise taková …píp… (je jich tam výrazně víc řešících ale i opravdu důležité věcí), to nechápu…
P.S.: Za …píp… si snad každý dokáže vhodné slovo dosadit…
No tak to jste teda hodne mimo.
K takove situaci dochazi kdyz se vlak nevejde mezi nastupiste a odjezdove navestidlo, tudiz stoji jeste pred nastupistem a pak se nebavíme o 100m ale o stovkach metru a to chcete tvrdit ze je 10m odhadem???
Kdyz je na prejezd rozkaz Op tak tou desitkou jedete 60m pred prejezdem. Odhadnete to taky na 10m nebo 500m???
Když se jede na Op, tak tam o odhadu není ani čárka. Trochu rozdíl, nemyslíš?
A jinak doma všichni zdraví?
Takže když je v předpisu 60m tak to odhadnete přesně ale když je odhadem 10m tak se spletete o stovky metrů????
Vzhůru na přezkoušení!
Vy jedete vlakem, který nestaví v Přelouči, aby jste tam vystoupil?
Jedu vlakem do Prahy, od nádraží pokračuji MHD.
Vlak má v jízdním řadě Hlavní. Ale když z vlaku vylezu na Smíchově nebo dokonce v Radotíně, poradím si (vlastně plán dojet MHD se nezmění).
Tak to jste ještě neviděl návěstidla, které maji šlapkou hòòòdne pred pomyslnou kolmicí.
A to jsou přesně ta místa, na která je třeba psát hlášenku.
Chceš být strojvedoucím? Pořiď si kříšťálovou kouli a dobrou pojistku.
Pojistka 64 A s motorovou charakteristikou bude vyhovovat? 🙂
V předpisech D1, D2 účinných od 29.8.1962 se o nějakých 10 metrech nepsalo. To je „novátorství“ inovovaných předpisů.
Podle „kdysi“ platných předpisů byl strojvedoucí povinen zastavit před návěstidlem s návěstí zakazující jízdu, což mohl být i metr ….
A už tam je mimořádnost… https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-provozu/mimoradnost/34490/
“ Vlak Os 9964 zastavil před prověšenou trojejí v km 7,300, TV vypnuto v úseku Dobřichovice – odb. Závodiště…“
Píšou konec ve 23.00. Myslíte, že to stihnou opravit? Ten čas se mi nezdá.
Už tu projíždějí pomalou jízdou
Pane strojvedoucí, za tpo spravování i o místech, kam se nemáte šanci dostat, poděkujte kolegům, kteří si na podobné stěžovali. Např. na výlukovou stahovačku, která nebyla v rozkaze a ve finále se ukázalo, že je na vyloučené koleji.
Pozoruhodné je, že v dobách „ručně“ psaných V rozkazů – neboli množina nálepek na papíru A4 (několika papírech A4) pro konkrétní vlak … problém pomalé jízdy na koleji, kam se vlak nedostane nebyl. „Papírové“ rozkazy tvořil na HLN v Praze dispoziční výpravčí noční vlak nedostal „denní“ opatření nebo na trať po které nepojede … Pravda, byla to doba, kdy se o jízdě Hrabovkou nebo Vítkovem pokud podle JŘ byla trasa Vítkovem / Hrabovkou musel vlak zpravit samostatným V rozkazem – kvůli tomu se musel vlak v Libni zastavit, dostal číslo vlaku po odklonové trase …. dle SJŘ 525/526. Někdo kolem… Číst vice »
Ohlídá, to by ale nesměl být takový alibismus.
Nevěřím. Nevěřím, že dispoziční na hlavaku znal celou štěrku až do Tábora, Plzně, nebo Třebový tak dokonale, že nemohl napsat stahovačku na vyloučené kolejí, či na koleji státní dráhy vedoucí na vlečku. Dneska je to také o možnostech programu už Centrální rozkazy. Ten je sice moderní, ale celý systém 6pravovani o predpokladanych mimoradnostrch je TOTÁLNÍ PRAVĚK NA ŽELEZNICI. A dalším problémem je neustálá výstavba stahovaček na nejmodernějších tratích v Česku. Přitom kdyby Dráha byrokratická chtěla, tak jich nejméně polovinu nahradí. Použije k tomu vyšší počet děličů a výměnných polí, ale odměnou ji bude bezporuchovost provozu! Jenže to asi SŽ nevadí,… Číst vice »
Nemohl, protože jednotlivé výlukové mimořádnosti byly zpracovány podrobně ve výlukových rozkazech, které se „jen“ do V opisovaly … o pomalých – včetně teplotních a „všem možném“ chodily DPS „podepisované“ náčelníkem traťovky – těch TD bylo mnohem více než dnes, takže menší obvody tratí se daly ohlídat .. DPS chodily dálnopisem a na dálnopise se taky ty DPS množily nebo se obsah přepisoval na blány a pak se rozmnožil a v podobě vystřihovánek nalepoval na tiskopis rozkazu V….. DPS s PJ chodily i do LD, zda týdně nebo dekádně – to je už moc dlouho. Vlečkové koleje – až na místní… Číst vice »
Jak mohl výpravčí ohlídat, že kolej 4a mezi vyh 24 a 31 nevede pouze na vleckovou kolej, nebo na odbočnou trať, kam se vlak jeho zpravovsciho úseku nemůže vůbec dostat?
A odkud myslíte, že vloni výpravčí opisovali texty dle výlukových rozkazů? Z VR. A PJ opisovali z elektronických depeší.
„Je třeba zdůraznit, že se jedná o situaci na stavbě…“
To není argument! Provedla tedy SŽ analýzu, hodnocení, popř. posouzení rizik plynoucích z provozní změny dle nařízení Komise (EU) č. 402/2013?
Jezdíme na stavbě, tj. má SŽ povolení předčasného užívání stavby od speciálního stavebního úřadu (spíš řečnická otázka), popř. je stavba ve zkušebním provozu?
Dynamický vývoj neznamená oprávnění neaplikovat pravidla upravující technologické postupy (SŽDC D1).
To je na státní dozor, hoši, máte v tom pěkný guláš.
Analýza rizik! Haha, to by nejdřív musel někdo někomu řádně vysvětlit, že kažý beznapetovy úsek nesjízdný se zdviženým sběračem je riziko. A že to riziko je pravděpodobnost nedodržení příkazu krát velikost následků. Asi SŽ netrápí ty následky a možná ohrožení.
Problémem SŽ je, že na odborných vedoucích místech nejsou (nebo ubývají) lidé začínající na štrece jako signalisté/vyhybkáři/výpravčí, traťoví dělníci a to i ti, co maturovali na odborné SŠ s vyznamenáním nebo si z VŠ přinesli červený diplom …. nastupovali do dělnické profese a pak následoval kariérní postup, tak jak se uvolňovala místa odchodem do penze (další kádrové předpoklady pomíjím). Výpravčí začal ve výcvikové stanici, po autorizaci začal v malé stanici a pak postupoval nebo mohl postupovat do větších a velkých – tam začal jako peronista a postupně obešel všechna stanoviště až to mohl dotáhnout na „hlavního“ výpravčího (ve směně, v… Číst vice »
Ano, to je to, čím se dnes opovrhuje. Prostě ze školy rovnou do funkce a za co nejvyšší plat. Schází postupný růst a zvyšování kvalifikace a praxe, navíc pod dohledem zkušených spolupracovníků a vedoucích. Takže teprve po letech získané praxe by teprve mohl být dotyčný řazen na odpovědnější místa a to navíc i třeba po složení zkoušek. Tak to dříve chodilo a prakticky všude, i u úředníků. Pokud chceme, aby opět zase věci fungovaly a na svých místech seděli odpovědní a znalí lidé pak se k tomu musíme vrátit. A to platí i v politice, kde si člověk, který nic… Číst vice »
jako výpravčí a dispečer se nikdy nenaučíte, že stahovačka být nemusí, nebo že ty, které být musí, mohou být o sto metrů jinde a jinak konstruované. To mají na starost trolejári konstruktéři a projektanti. A nad nimi je ten, kdo vydává požadavky na modernizaci infrastruktury. Ten musí načerpat znalosti jak od organizace provozu, tak od řízení vozidel, tak technické možnosti konstrukce trolejí. Jinak mu může každý najecat, že „to nejde vylepšit“, nebo že „tak se to vždycky konstruovali a projíždělo, tak co by chtěl řešit“.
Bych řek, že právě chybí v řízení systému lidí, kteří umí řídit rizika a krize. Měl jsem takovou spolužačku, která se na toto zaměřila, viděla tu díru v systému. Ale asi je jich málo. Zkrátka ta rizika je třeba eliminovat, nikoliv říkat, že 200 m dlouhá stahovačka s hakovnicemi v rychlosti vlaků do odbočky 40 km/h je v pořádku, protože je dle normy. Stahovačky by být neměly vůbec. Aspoň, že provizorní odbočky Černý Most a Zeleneč a některé jiné jsou sjízdné elektrický úplně vždycky. Protože mají pět děličů.
Ono je to spíš na menší státní zaopatření.
Na Borech, na Pankráci…
SZ je v tomhle dost marná.
Napr. na trati Studénka Veřovice je pri jizde od sedlnice pred vyhybnou bartosovice rychlost 90 a je zde umisteno navestidlo ocekavej tratovou rychlost 100km/h. Podle D1 upozornuje toto navestidlo na snizeni rychlosti. Takze podle SZ je 100 méně nez 90.
Ve Frenštátě p.R. je zase od FM tratova rychlost 70 a za stanici je uz jen 50 a presto ze to odporuje D1 neni zde zadny predvestnik.
…
Záleží jestli jste to někde hlásil nebo jste to takhle napsal až zde. Až budu v pondělí v práci můžu dát podnět k prošetření.
Co bych to nekde hlasil … Jsem snad steojvedouci? 🙃
No já právě vůbec netuším kdo jste. Z toho, že sledujete trať jsem si zkusil vyvodit, že asi jste. Pokud ne tak jsem to prostě vyvodil špatně a můžete být třeba pozorný cestující nebo milovník focení vlaků.
Ale ja to nemyslel nijak proti Vam. Naopak pokud jste nekdo, kdo to muze ovlivnit, tak jedine dobře. Ja tady vubec nechci sdelovat kdo jsem nebo čím se živím. Ja jsem totiž přesvědčen, ze diskuze zde musi byt zalozena na argumentech a ne na takove te klasicke hlášce: ja to delam tak tomu rozumim…coz se nedá nijak prokázat 🙂 Každopádně takovych hlouposti jsou na siti SZ spousty. Např. tuším mezi jistebnikem a svinovem je tratova rychlost 160/160, pak je predvestnik 160/140 a pak rychlostniky 160/140 … Odpovida to predpisu? Ne. Nebo takove to kouzelné, ze snizeni rychlosti o 10km/hod nemusi… Číst vice »
Šance ubrzdit samozřejmě je, protože alibisticky fïra má seznání.
To je samozřejmě pravda. Ale to by někoho mohlo napadnout ty předvěstníky a možná i ty rychlostníky zrušit obecně, protože fíra má přece poznání.
Jde prostě o to, že na snížená rychlosti z 80 na 60 vlastně poznání není třeba ale na snížení ze 80 na 70 to poznání je nutné 🙂
Píšu to proto, že u hlavních návěstidel zákon říká viditelnost min 12s (7s) ale u rychlostníků to není definováno pokud vím. Kdyžtak mě opravte.
Viditelnost není, ale je daná zábrzdná vzdálenost …
No tato informace ma pro me cenu zlata. Diky…jak to souvisí s tim o cem mluvim prosim???
Nad 100km/hod se předvěstí i 10km/hod, do 100km snížení o vice jak 10km/hod.
Je to 120, ne 100.
Předpisům ta 160/140 odpovídá. Je to horní a dolní rychlostník. Kdy jízdu podle horních (rychlejších) rychlostníků mohou jet jen vlaky, které splňují požadavky pro horní rychlostníky. Toto místo, které popisujete je na vjezdu do odbočky Polanka nad Odrou, ale takových míst je na dráze spousta a např. skoro celý úsek Zábřeh na Moravě – Česká Třebová.
Ona si tim SZ vyresila problem ktery vznikl pri umisteno jen toho predvestniku 140. Pak totiž uz vubec nebylo jasne co bude nasledovat, nedalo se totiž rozlisit k cemu to vlastně patří.
Ale předpis D1 říká, ze předvéstnik predvesti SNÍŽENÍ rychlosti. Coz se neděje. Tudiz to predpisu NEODPOVÍDÁ.
A jak ten fíra z toho pozná, kdyby tam byla jen ta 14, že je tam 160/140?
Nepozná. A to je prave ta chyba. Aby to SZ vyresila tak zacali pouzivat ty dva predvestniky. Ovsem tim zacali porusovat svuj vlastní predpis, kdyz je v nem napsano, ze předvestnik predvesti snizeni rychlosti. Coz se pak ve skutecnosti neděje.
Takze bud meli upravit predpis, nebo vymyslet vhodnou navest pro tady ty případy.
No vidíte. V Itálii to mají tak, že na trati s více rychlostními profily jsou vždycky všechny rychlostními nad sebou, i kdyby měly stejná čísla a všechny tři mají stejný vzhled. Žádné sraní s různými tvary a umístěními. Fíra si to splete daleko méně často, než ten rychlostníkový bordel v Česku.
A jak fíra pozná který je pro něj?
Podle kategorie vlaku, kterou jede – ty jsou A,B,C a pendolina a ty rychlostníky jsou seřazeny vždy tak, že ta nejnižší kategorie – A (náklady) je nahoře a pak je B a C, takže příklad shora: 140/160/180.
Doufám, že skutečně po trati nejezdíte … tohle byste na přezkoušení těžko prezentoval!
Pardon Dušane … reagoval jsem na někoho jiného a uklikl jsem se. Omlouvám se.
V Itálii jsou rychlostníky mnohem větší než naše a navíc nad V = 120 km/h nebo tak něco musí být umístěny 2 předvěstníky za sebou z důvodu možného přehlédnutí fírou – je to značené jedním a ten opakovací dvěma bílými pruhy – ten druhý je umístěn 600 metrů před rychlostníkem tak, aby se rychločinným brzděním ještě dala ta rychlost snížit.
600m bez ohledu na to, jaký to je rozdíl rychlostí?
To bohužel nevím.
>pak je predvestnik 160/140 a pak rychlostniky 160/140 … Odpovida to predpisu? Ne.
Můžu se zeptat v čem to neodpovídá?
A to nepochybně nejsou úplné výjimky…
Masakr tohle to. To se nedá slušně okomentovat…