Dubaj je pro české dovolenkáře čím dál větším magnetem. Počet turistů stoupl o čtvrtinu
Ještě před pár let spíše zastávka na přestupu při letech do Asie, Austrálie či Afriky se stala plnohodnotnou destinací pro
Ještě před pár let spíše zastávka na přestupu při letech do Asie, Austrálie či Afriky se stala plnohodnotnou destinací pro české dovolenkáře. Do Dubaje letělo loni na dovolenou 69 746 českých občanů, o 25 % více než v roce 2016. Vyplývá to z dat, která zveřejnila dubajská centrála cestovního ruchu Dubai Tourism. Ve statistikách nejsou zahrnuti tranzitní pasažéři, kteří v Dubaji přestupovali.
Počty českých návštěvníků v Dubaji rostou výrazně rychleji než z jiných zemí. Loni do Dubaje přijelo na dovolenou celkem 15,79 milionu návštěvníků z celého světa, o 5 % více než v roce 2016. Do roku 2020 chce Dubaj dosáhnout 20 milionů turistů ročně.
„Jsme přesvědčeni, že výkonnost turistického odvětví, podpořená silným spojenectvím mezi subjekty soukromého i státního sektoru, umožní splnit náš cíl dosáhnout na první příčku žebříčku nejnavštěvovanějších měst a současně se stát nejvíce doporučovanou destinací s nejvyšším počtem vracejících se návštěvníků,“ uvedl Helal Saíd Almari, generální ředitel Dubai Tourism.
Oblíbenost Dubaje v Česku roste z mnoha důvodů. I když let trvá šest hodin, letenky jsou díky velké konkurenci na trase v přepočtu na vzdálenost velmi levné. Právě cenová dostupnost a velmi rozšířená nabídka pro rodiny s dětmi hrála jednu z hlavních rolí. Velký růst zájmu zaznamenal Dubaj v době, kdy byly bezpečnostní problémy v Turecku a v Egyptě. Obě země ještě počty návštěvníků z Česka nepřekoná, do Dubaje ale létá z českých zemí na dovolenou už více lidí než například do Tuniska. V některých částech roku Češi zcela vyprodali zájezdy i letenky, například na loňské podzimní prázdniny.
Podle Jana Osúcha z mediálního zastoupení Dubai Tourism přispělo k většímu zájmu i rozšíření nabídky atrakcí. „V Dubaji se jen v posledním roce otevřelo několik desítek hotelů pro středně příjmové cestovatele. A přibylo také zábavních rodinných parků a dalších atrakcí, mimo jiné dubajské safari, nebo nová ikonická vyhlídka „Pozlacený rám“,“ vypočítává Osúch.
Od roku 2016 má Dubaj v České republice oficiální turistické zastoupení, které se stará o vztahy s veřejností i klíčovými hráči v cestovním ruchu. Zajišťuje jej společnost Travel Advance.