kmax

Druhý tubus a čtyři pruhy. Jihlavský obchvat čeká rozšíření

Jihlavský tunel. Foto: jihlava.czJihlavský tunel. Foto: jihlava.cz

Stavba necelých čtyř kilometrů má začít ve 30. letech.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) chystá velkou investici do silnice I/38 v Jihlavě. Dojde k rozšíření další části obchvatu a také vybudování druhého tubusu Jihlavského tunelu. Záměr již schválila centrální komise ministerstva dopravy.

Schválení potvrdil Jiří Veselý z týmu komunikace ŘSD. Zkapacitnění se bude týkat úseku MÚK Jiráskova – MÚK Jihlava – jih. „Aktuálně budeme zadávat zpracování studie proveditelnosti,“ řekl Veselý. ŘSD očekává, že studii zkapacitnění začne zpracovávat příští rok. Cílem je silnici rozšířit na 21,5 metru. Stavba by měla začít ve 30. letech.

Plán na rozšíření prošel centrální komisí jednomyslně. Projekt počítá s rozšířením stávajícího dvoupruhového obchvatu na plnohodnotný čtyřpruh v úseku od Jiráskovy po Znojemskou ulici a zahrnuje také vybudování druhého tubusu Jihlavského tunelu. Ten je dnes pouze dvoupruhový, což působí obtíže při pravidelných revizích a mimořádných situacích.

Plynulejší a bezpečnější provoz

„Rozšíření obchvatu a druhý tubus tunelu budou pro Jihlavu strategické. Pomohou k větší plynulosti i bezpečnosti a zajistí lepší dopravu i v mimořádných situacích. Schválení přípravy vítáme a budeme ŘSD v dalších krocích aktivně pomáhat,“ říká primátor Jihlavy Petr Ryška. „Druhý tubus tunelu bude klíčový i při pravidelných revizích, protože doprava z obchvatu nebude muset sjíždět do města. V místě křižovatky silnic I/38 a II/602 (Pelhřimovská) je navíc dlouhodobě evidována vyšší nehodovost, a i proto materiál zdůrazňuje potřebu dotvoření přímé větve z Pelhřimova na Znojmo,“ uvedlo město v tiskové zprávě.

ŘSD současně připravuje další část modernizace silnice I/38 ve směru na Znojmo. Projekt přeložky Jihlava – Stonařov má již územní rozhodnutí.

Územní rozhodnutí pro 13 kilometrů nové silnice z Jihlavy do Znojma platí, ministerstvo zamítlo odvolání

Rozšíření se týká necelých 4 kilometrů. Odhadované náklady činí přibližně 3 miliardy korun bez DPH v cenové úrovni roku 2024.

Tagy I/38 Jihlava Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
2 komentáře