Celá I/38 mezi Jihlavou a Hatěmi by zasloužila přestavbu na SPMV a zachování doprovodky. Není nic horšího, než když se na nový obchvat vyvalí místní zemedělec v traktoru nebo vyděšený penzista, co jede do vedlejší vsi na hřbitov a táhne za sebou kolonu 50 aut…
Tak mezi Jihlavou a Hatemi staci plne obchvatova silnice 1. tridy s 2+1 ve stoupanich. I/38 by potrebovala 2+2 pruhy Havl.Brod-Jihlava, a Nymburk-Caslav, s tim, ze I/12 by mela byt 2+2 az ke Kolinu prave k I/38. A jinak komplet obchvatove.
Svého času byla „R38“ v úvahách vč. eventuální „třebíčské varianty“.
Mmch. i na rakouských „státovkách“ je úsekově zákaz jízdy traktorů.
Mmch. toho penzistu jste si vymyslel sám, že. (Pomíjím, že za krátkou trasu mezi dvěma vesnicemi se za byť pomalým vozidlem těžko stihne naštosovat 50 aut.)
Ono je vzásadě nepodstatné, jestli táhne vláček 50 nebo 39 aut. Podstatné je, že se oddělí dálkový provoz (SPMV) od místního (doprovodka). Vyděšený penzista je proměnná. Lze též dosadit osobák se šněrujícím vlečňákem, na kterém je míchačka, prasečí chlívek, kubík dříví a sada vlnitého plechu, aviatik s fůrou uhlí, V3S hovnocuc atd.)
Stihne, Zetor jede třetinovou rychlostí běžného provozu mimo obec. Není-li tam krajnice a je-li hustý provoz v protisměru, tak Zetor ujede 1 km, zatímco jiní by ujeli 3 km, jen nelze předjíždět. Tak se za ním naskládají vozidla ze 2 km délky, plus mínus autobus.
Sice to není žádná tragédie, ale pak někdo odbočuje doleva.
Tohle už bude vyřešené víceméně i když se to neudělá jako spmv, na úseku Rančířov – Stonařov není v tuto chvíli kreslená úrovňová křižovatka vůbec žádná, jen 2 múk (z toho druhá je Stonařov). Tak tedy pokud s tím traktorem neprojede škarpu, nemá jak se na novou silnici dostat…
Ale jinak proti spmv celkem nic nemám, jen varuju že obchvat Znojma bude (až bude dokončených aspoň těch prvních 750m) zatím v části jen 1+1, v novějších částech 2+1, tak ať se tam nepřihrnou davy plnotučnou 2+2 protože se pravděpodobně uckou na obchvatu…
Petr
18 hodin
Naprostá zbytečnost…většina tranzitní dopravy jedouci po I/38 od Brodu najíždí před Jihlavou na D1.
Nechcete to napsat třeba 20x? Určitě se Vám uleví.
Tomáš
19 hodin
Tranzit z tunelu opravdu není potřeba přenášet do města – Jihlava má od podzimu kompletní obchvat. A že jsou na Pelhřimovské ulici nehody a kolony – ano jsou, ale to hlavně díky tomu, jak blbě je celé to křížení udělané. Tomu druhý tubus opravdu nepomůže. Zrovna tady by spíš pomohla okružní křižovatka s bypassem. Jinak záměr určitě hezký, ale celkově mi to přijde takové všelijaké. Navíc křížení I/38 a Znojemské ulice tvoří kruhový objezd – tzn 4 pruhy končí tam? A proč se na to neudělala nějaká příprava v posledních 2 letech, když to tam bylo celé rozvrtané. Alespoň stoupací… Číst vice »
V rámci stavby Jihlava – Stonařov je v místě navržena MÚK se zaústěním do stávající OK. Takže připravené to je. A 4 pruhy budou končit v této MÚK. Okružka byla investicí kraje, takže těžko mohli na I/38 dělat ještě stoupací pruh.
Happy
19 hodin
Jako obyvatel tohoto kraje na rovinu říkám, že to je zbytečná hloupost. Prostě to není potřeba. Tak silný provoz tam zase není….
Lepsi je se ridit fakty a ne dojmy. Scitani z 2016 (posledni relevantni, ne nesmysl behem Covidu z 2020, vysledky za 2025 jsem jeste nenasel) uvadi toto: Obchvat Chebu D6 8257 vozidel, obchvat Jihlavy I/38 5836 vozidel. Pokracovani dal I/6 3724 a I/38 4414 vozidel.
Takže bych byl velmi opatrný s podceňováním některých úseků. Není to tak dlouho co tu někdo tvrdil, jak je D5 na Rozvadov zbytečná a ukázalo se, že je to 2. nejvyužívanější přechod z ČR ven, hned za D2 na Bratislavu a v počtu kamionů skoro nastejno.
je to potřeba hlavně v návaznosti řešení křižovatky I/38 x II/523 x II/602. jako obyvatel tohoto kraje říkám, že je absolutně nedostatečné. Plus kamiony ploužící se do kopce z obou stran, to je taky chuťovka.
Jako obyvatel tohoto kraje naopak tvrdím, že minimálně ten druhý tubus tam měl být od začátku, protože takhle je ten tunel zavřený několikrát do roka (nemusel by tam být pouze v případě, že by tam ten tunel nebyl vůbec). A dále, pokud přidělají ten chybějící sjezd na Pístov (jakože má o něj zájem armáda a je to také důvod, proč se tato akce vytáhla z šuplíku), tak to bude také fajn.
Není, ale lze očekávat že se bude zvyšovat, plus teda s tím tunelem je problém když ho na pár dní zavřou, musí se jezdit prd*lema okolo, z jedné minuty je deset…
Je to tak, ten čtyřpruh se měl udělat přednostně alespoň po odbočení na nemocnici. I to by pomohlo, prostor všude je, takže se nemuselo čekat na stvabu tunelu a dál…
Kolega „Happy“ tama jezdí v NE o půl jedenácté v noci, nebo žije v nějaké paralelní dimenzi Jihlavska, kde je doprava na růžových obláčcích, či co…?! Nejsem sice kmenový domorodec a nejsu tam úplně denně, ale uvíznout do kopce v tunelu s protisměrným provozem mezi poskakujícími kamióny je vyloženě „labůž“. S očekávanou vidinou tohoto to raději vezmu po povrchu – čas nečas.
jestli nekdy bude obchvat Znojma a D11 do Polska, tak pres Jihlavu a jeji obchvat bude jezdit docela dost kamionu ze severu a vlastne i Prazaci nebudou muset do Vidne pres Brno.
Jaromír
19 hodin
Za mě by dávalo větší smysl nejdříve investovat do celkové kultivace I/53 – tedy vyvedení trasy z center měst a obcí a přestavby na střídavý třípruh s MÚK. Druhý tunel v Jihlavě by měl podle mého názoru přijít na řadu až poté.
tak z Jihlavy za Stonařov se to chystá, ještě by chtělo, aby brněnské ŘSD vedle obchvatu Znojma (kdy před 30 lety bylo pozdě) zapracovalo i na obchvatech vranovské vsi a pavlic/grešlového mýta. 3+1 by bylo fajn, na této silnici je relativně vysoký podíl těžké dopravy.
Úvaha bezesporu správně – cílem je dopravu vyvést mimo intravilán. Pak je potřeba na to ještě kouknout optikou CBA, aneb pro boomery jako já, za vynaložený kačky co nejvíce užitku a zde bohužel je to právě naopak, než je uvedeno. Dodělávka čtyřpruhu k tunelu, tunel a kapacitní MUK s „602“ (neb kousek dále vyrostlo také velké nákupní středisko) pomůže mnohem, mnohem většímu počtu fyzických i právnických osob při řešení jejich dopravních potřeb, potažmo lavinovitě dále celé širší Jihlavě. Sice potřebné opravy dalších úseků směrem dolů okolo jednotlivých sídel jsou jistě nutné, ale holt dopravní zátěž pojící se s potřebami co… Číst vice »
Stavět je možno kdykoliv, ale přípravu je potřeba začít hned.
Tomáš
19 hodin
Už jenom ten nájezd z města, z ulice Žižkova, je masakr. Bez připojovacího pruhu, přitom to jako připojovací pruh vypadá, tak to tam fakt nečekáte. Nesnáším stopky, ale zrovna tady by se hodila, než bude druhý tubus a snad se to tam předělá celé.
Několikrát jsem tam také najížděl a vždycky jsem tam radši úplně zastavil.
I když z hlavní silnice by v tu chvíli měli jet max. 60 km/h (radarové měření v tunelu vč. „automaticky“ zasílaných pokut), i to je dost vysoká rychlost na to, že auto z hlavní silnice se přiblíží docela rychle a skončí to střetem.
Celá I/38 mezi Jihlavou a Hatěmi by zasloužila přestavbu na SPMV a zachování doprovodky. Není nic horšího, než když se na nový obchvat vyvalí místní zemedělec v traktoru nebo vyděšený penzista, co jede do vedlejší vsi na hřbitov a táhne za sebou kolonu 50 aut…
Za toho vyděšeného penzistu mínus.
Tak mezi Jihlavou a Hatemi staci plne obchvatova silnice 1. tridy s 2+1 ve stoupanich. I/38 by potrebovala 2+2 pruhy Havl.Brod-Jihlava, a Nymburk-Caslav, s tim, ze I/12 by mela byt 2+2 az ke Kolinu prave k I/38. A jinak komplet obchvatove.
Svého času byla „R38“ v úvahách vč. eventuální „třebíčské varianty“.
Mmch. i na rakouských „státovkách“ je úsekově zákaz jízdy traktorů.
Mmch. toho penzistu jste si vymyslel sám, že. (Pomíjím, že za krátkou trasu mezi dvěma vesnicemi se za byť pomalým vozidlem těžko stihne naštosovat 50 aut.)
Ono je vzásadě nepodstatné, jestli táhne vláček 50 nebo 39 aut. Podstatné je, že se oddělí dálkový provoz (SPMV) od místního (doprovodka). Vyděšený penzista je proměnná. Lze též dosadit osobák se šněrujícím vlečňákem, na kterém je míchačka, prasečí chlívek, kubík dříví a sada vlnitého plechu, aviatik s fůrou uhlí, V3S hovnocuc atd.)
Stihne, Zetor jede třetinovou rychlostí běžného provozu mimo obec. Není-li tam krajnice a je-li hustý provoz v protisměru, tak Zetor ujede 1 km, zatímco jiní by ujeli 3 km, jen nelze předjíždět. Tak se za ním naskládají vozidla ze 2 km délky, plus mínus autobus.
Sice to není žádná tragédie, ale pak někdo odbočuje doleva.
Tohle je bohužel realita okresek na Vysočině, penzista ve Fabii – mobilní silniční retardér.
Tohle už bude vyřešené víceméně i když se to neudělá jako spmv, na úseku Rančířov – Stonařov není v tuto chvíli kreslená úrovňová křižovatka vůbec žádná, jen 2 múk (z toho druhá je Stonařov). Tak tedy pokud s tím traktorem neprojede škarpu, nemá jak se na novou silnici dostat…
Ale jinak proti spmv celkem nic nemám, jen varuju že obchvat Znojma bude (až bude dokončených aspoň těch prvních 750m) zatím v části jen 1+1, v novějších částech 2+1, tak ať se tam nepřihrnou davy plnotučnou 2+2 protože se pravděpodobně uckou na obchvatu…
Naprostá zbytečnost…většina tranzitní dopravy jedouci po I/38 od Brodu najíždí před Jihlavou na D1.
Odkaz na nějaké objektivní podklady potvrzující vaše tvrzení by byl, nebo se snad pouze jedná o váš tzv. „expertní odhad“?
Naprostá zbytečnost. Většina tranzitni dopravy jedoucí od Brodu po I/38 najíždí ještě před Jihlavou na D1.
Naprostá zbytečnost…drtivá většina tranzitni dopravy jedoucí od Brodu po I/38 najíždí ještě před Jihlavou na D1.
Naprostá zbytečnost…drtivá většina tranzitni dopravy jedoucí od Brodu po I/38 najíždí ještě před Jihlavou na D1.
Nechcete to napsat třeba 20x? Určitě se Vám uleví.
Tranzit z tunelu opravdu není potřeba přenášet do města – Jihlava má od podzimu kompletní obchvat. A že jsou na Pelhřimovské ulici nehody a kolony – ano jsou, ale to hlavně díky tomu, jak blbě je celé to křížení udělané. Tomu druhý tubus opravdu nepomůže. Zrovna tady by spíš pomohla okružní křižovatka s bypassem. Jinak záměr určitě hezký, ale celkově mi to přijde takové všelijaké. Navíc křížení I/38 a Znojemské ulice tvoří kruhový objezd – tzn 4 pruhy končí tam? A proč se na to neudělala nějaká příprava v posledních 2 letech, když to tam bylo celé rozvrtané. Alespoň stoupací… Číst vice »
V rámci stavby Jihlava – Stonařov je v místě navržena MÚK se zaústěním do stávající OK. Takže připravené to je. A 4 pruhy budou končit v této MÚK. Okružka byla investicí kraje, takže těžko mohli na I/38 dělat ještě stoupací pruh.
Jako obyvatel tohoto kraje na rovinu říkám, že to je zbytečná hloupost. Prostě to není potřeba. Tak silný provoz tam zase není….
Pořád je tam větší intenzita provozu než okolo Chebu nebo mezi Turnovem a Jíčínem. nebo plánovaný nesmysl Cheb. st.hr.SRN – to je totální úlet.
Lepsi je se ridit fakty a ne dojmy. Scitani z 2016 (posledni relevantni, ne nesmysl behem Covidu z 2020, vysledky za 2025 jsem jeste nenasel) uvadi toto: Obchvat Chebu D6 8257 vozidel, obchvat Jihlavy I/38 5836 vozidel. Pokracovani dal I/6 3724 a I/38 4414 vozidel.
Takže bych byl velmi opatrný s podceňováním některých úseků. Není to tak dlouho co tu někdo tvrdil, jak je D5 na Rozvadov zbytečná a ukázalo se, že je to 2. nejvyužívanější přechod z ČR ven, hned za D2 na Bratislavu a v počtu kamionů skoro nastejno.
je to potřeba hlavně v návaznosti řešení křižovatky I/38 x II/523 x II/602. jako obyvatel tohoto kraje říkám, že je absolutně nedostatečné. Plus kamiony ploužící se do kopce z obou stran, to je taky chuťovka.
Jako obyvatel tohoto kraje naopak tvrdím, že minimálně ten druhý tubus tam měl být od začátku, protože takhle je ten tunel zavřený několikrát do roka (nemusel by tam být pouze v případě, že by tam ten tunel nebyl vůbec). A dále, pokud přidělají ten chybějící sjezd na Pístov (jakože má o něj zájem armáda a je to také důvod, proč se tato akce vytáhla z šuplíku), tak to bude také fajn.
Není, ale lze očekávat že se bude zvyšovat, plus teda s tím tunelem je problém když ho na pár dní zavřou, musí se jezdit prd*lema okolo, z jedné minuty je deset…
O to tady jde. Provoz by sice zvládl jeden, ale posílat ho přes město při uzavření je prostě neúnosné.
Ve špičkách se tvoří kolony mezi koncem čtyřpruhu a tunelem zcela pravidelně.
Je to tak, ten čtyřpruh se měl udělat přednostně alespoň po odbočení na nemocnici. I to by pomohlo, prostor všude je, takže se nemuselo čekat na stvabu tunelu a dál…
Netuším, kde bydlíte, ale v Jihlavě to asi nebude. Protoze byste jinak nemohl napsat takový nesmysl.
Kolega „Happy“ tama jezdí v NE o půl jedenácté v noci, nebo žije v nějaké paralelní dimenzi Jihlavska, kde je doprava na růžových obláčcích, či co…?! Nejsem sice kmenový domorodec a nejsu tam úplně denně, ale uvíznout do kopce v tunelu s protisměrným provozem mezi poskakujícími kamióny je vyloženě „labůž“. S očekávanou vidinou tohoto to raději vezmu po povrchu – čas nečas.
jestli nekdy bude obchvat Znojma a D11 do Polska, tak pres Jihlavu a jeji obchvat bude jezdit docela dost kamionu ze severu a vlastne i Prazaci nebudou muset do Vidne pres Brno.
Za mě by dávalo větší smysl nejdříve investovat do celkové kultivace I/53 – tedy vyvedení trasy z center měst a obcí a přestavby na střídavý třípruh s MÚK. Druhý tunel v Jihlavě by měl podle mého názoru přijít na řadu až poté.
I/53 je silnice Pohořelice – Znojmo, to asi bude nějaká mýlka ne?
Omlouvám se, moje chyba. Měl jsem na mysli I/38, jejíž součástí je i jihlavský tunel.
tak z Jihlavy za Stonařov se to chystá, ještě by chtělo, aby brněnské ŘSD vedle obchvatu Znojma (kdy před 30 lety bylo pozdě) zapracovalo i na obchvatech vranovské vsi a pavlic/grešlového mýta. 3+1 by bylo fajn, na této silnici je relativně vysoký podíl těžké dopravy.
Úvaha bezesporu správně – cílem je dopravu vyvést mimo intravilán. Pak je potřeba na to ještě kouknout optikou CBA, aneb pro boomery jako já, za vynaložený kačky co nejvíce užitku a zde bohužel je to právě naopak, než je uvedeno. Dodělávka čtyřpruhu k tunelu, tunel a kapacitní MUK s „602“ (neb kousek dále vyrostlo také velké nákupní středisko) pomůže mnohem, mnohem většímu počtu fyzických i právnických osob při řešení jejich dopravních potřeb, potažmo lavinovitě dále celé širší Jihlavě. Sice potřebné opravy dalších úseků směrem dolů okolo jednotlivých sídel jsou jistě nutné, ale holt dopravní zátěž pojící se s potřebami co… Číst vice »
Střídavý třípruh Jihlava-Znojmo a zkapacitnění obchvatu Jihlavy včetně přestavby MÚK by mělo ideálně probíhat zároveň
Možná, že se vaše téze naplní.
Pokud má stavba druhého tubusu má začít až v 30. letech může ŘSD do té doby kultivovat, až se bude z hradu kouřit…
Stavět je možno kdykoliv, ale přípravu je potřeba začít hned.
Už jenom ten nájezd z města, z ulice Žižkova, je masakr. Bez připojovacího pruhu, přitom to jako připojovací pruh vypadá, tak to tam fakt nečekáte. Nesnáším stopky, ale zrovna tady by se hodila, než bude druhý tubus a snad se to tam předělá celé.
Několikrát jsem tam také najížděl a vždycky jsem tam radši úplně zastavil.
I když z hlavní silnice by v tu chvíli měli jet max. 60 km/h (radarové měření v tunelu vč. „automaticky“ zasílaných pokut), i to je dost vysoká rychlost na to, že auto z hlavní silnice se přiblíží docela rychle a skončí to střetem.