kmax

Druhý tubus a čtyři pruhy. Jihlavský obchvat čeká rozšíření

Jihlavský tunel. Foto: jihlava.czJihlavský tunel. Foto: jihlava.cz

Stavba necelých čtyř kilometrů má začít ve 30. letech.

Odebírat
Upozornit na
guest
38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dálnice

Celá I/38 mezi Jihlavou a Hatěmi by zasloužila přestavbu na SPMV a zachování doprovodky. Není nic horšího, než když se na nový obchvat vyvalí místní zemedělec v traktoru nebo vyděšený penzista, co jede do vedlejší vsi na hřbitov a táhne za sebou kolonu 50 aut…

Milan2

Za toho vyděšeného penzistu mínus.

Mbepe

Tak mezi Jihlavou a Hatemi staci plne obchvatova silnice 1. tridy s 2+1 ve stoupanich. I/38 by potrebovala 2+2 pruhy Havl.Brod-Jihlava, a Nymburk-Caslav, s tim, ze I/12 by mela byt 2+2 az ke Kolinu prave k I/38. A jinak komplet obchvatove.

xyz

Svého času byla „R38“ v úvahách vč. eventuální „třebíčské varianty“.

Mmch. i na rakouských „státovkách“ je úsekově zákaz jízdy traktorů.

Mmch. toho penzistu jste si vymyslel sám, že. (Pomíjím, že za krátkou trasu mezi dvěma vesnicemi se za byť pomalým vozidlem těžko stihne naštosovat 50 aut.)

Dálnice

Ono je vzásadě nepodstatné, jestli táhne vláček 50 nebo 39 aut. Podstatné je, že se oddělí dálkový provoz (SPMV) od místního (doprovodka). Vyděšený penzista je proměnná. Lze též dosadit osobák se šněrujícím vlečňákem, na kterém je míchačka, prasečí chlívek, kubík dříví a sada vlnitého plechu, aviatik s fůrou uhlí, V3S hovnocuc atd.)

N.N.

Stihne, Zetor jede třetinovou rychlostí běžného provozu mimo obec. Není-li tam krajnice a je-li hustý provoz v protisměru, tak Zetor ujede 1 km, zatímco jiní by ujeli 3 km, jen nelze předjíždět. Tak se za ním naskládají vozidla ze 2 km délky, plus mínus autobus.
Sice to není žádná tragédie, ale pak někdo odbočuje doleva.

Tomáš

Tohle je bohužel realita okresek na Vysočině, penzista ve Fabii – mobilní silniční retardér.

SYN

Tohle už bude vyřešené víceméně i když se to neudělá jako spmv, na úseku Rančířov – Stonařov není v tuto chvíli kreslená úrovňová křižovatka vůbec žádná, jen 2 múk (z toho druhá je Stonařov). Tak tedy pokud s tím traktorem neprojede škarpu, nemá jak se na novou silnici dostat…
Ale jinak proti spmv celkem nic nemám, jen varuju že obchvat Znojma bude (až bude dokončených aspoň těch prvních 750m) zatím v části jen 1+1, v novějších částech 2+1, tak ať se tam nepřihrnou davy plnotučnou 2+2 protože se pravděpodobně uckou na obchvatu…

Petr

Naprostá zbytečnost…většina tranzitní dopravy jedouci po I/38 od Brodu najíždí před Jihlavou na D1.

Karl vB.

Odkaz na nějaké objektivní podklady potvrzující vaše tvrzení by byl, nebo se snad pouze jedná o váš tzv. „expertní odhad“?

Petr

Naprostá zbytečnost. Většina tranzitni dopravy jedoucí od Brodu po I/38 najíždí ještě před Jihlavou na D1.

Petr

Naprostá zbytečnost…drtivá většina tranzitni dopravy jedoucí od Brodu po I/38 najíždí ještě před Jihlavou na D1.

Petr

Naprostá zbytečnost…drtivá většina tranzitni dopravy jedoucí od Brodu po I/38 najíždí ještě před Jihlavou na D1.

okk

Nechcete to napsat třeba 20x? Určitě se Vám uleví.

Tomáš

Tranzit z tunelu opravdu není potřeba přenášet do města – Jihlava má od podzimu kompletní obchvat. A že jsou na Pelhřimovské ulici nehody a kolony – ano jsou, ale to hlavně díky tomu, jak blbě je celé to křížení udělané. Tomu druhý tubus opravdu nepomůže. Zrovna tady by spíš pomohla okružní křižovatka s bypassem. Jinak záměr určitě hezký, ale celkově mi to přijde takové všelijaké. Navíc křížení I/38 a Znojemské ulice tvoří kruhový objezd – tzn 4 pruhy končí tam? A proč se na to neudělala nějaká příprava v posledních 2 letech, když to tam bylo celé rozvrtané. Alespoň stoupací… Číst vice »

_jan91

V rámci stavby Jihlava – Stonařov je v místě navržena MÚK se zaústěním do stávající OK. Takže připravené to je. A 4 pruhy budou končit v této MÚK. Okružka byla investicí kraje, takže těžko mohli na I/38 dělat ještě stoupací pruh.

Happy

Jako obyvatel tohoto kraje na rovinu říkám, že to je zbytečná hloupost. Prostě to není potřeba. Tak silný provoz tam zase není….

Démon

Pořád je tam větší intenzita provozu než okolo Chebu nebo mezi Turnovem a Jíčínem. nebo plánovaný nesmysl Cheb. st.hr.SRN – to je totální úlet.

Tom Matto

Lepsi je se ridit fakty a ne dojmy. Scitani z 2016 (posledni relevantni, ne nesmysl behem Covidu z 2020, vysledky za 2025 jsem jeste nenasel) uvadi toto: Obchvat Chebu D6 8257 vozidel, obchvat Jihlavy I/38 5836 vozidel. Pokracovani dal I/6 3724 a I/38 4414 vozidel.
Takže bych byl velmi opatrný s podceňováním některých úseků. Není to tak dlouho co tu někdo tvrdil, jak je D5 na Rozvadov zbytečná a ukázalo se, že je to 2. nejvyužívanější přechod z ČR ven, hned za D2 na Bratislavu a v počtu kamionů skoro nastejno.

Otto

je to potřeba hlavně v návaznosti řešení křižovatky I/38 x II/523 x II/602. jako obyvatel tohoto kraje říkám, že je absolutně nedostatečné. Plus kamiony ploužící se do kopce z obou stran, to je taky chuťovka.

okk

Jako obyvatel tohoto kraje naopak tvrdím, že minimálně ten druhý tubus tam měl být od začátku, protože takhle je ten tunel zavřený několikrát do roka (nemusel by tam být pouze v případě, že by tam ten tunel nebyl vůbec). A dále, pokud přidělají ten chybějící sjezd na Pístov (jakože má o něj zájem armáda a je to také důvod, proč se tato akce vytáhla z šuplíku), tak to bude také fajn.

SYN

Není, ale lze očekávat že se bude zvyšovat, plus teda s tím tunelem je problém když ho na pár dní zavřou, musí se jezdit prd*lema okolo, z jedné minuty je deset…

Milan2

O to tady jde. Provoz by sice zvládl jeden, ale posílat ho přes město při uzavření je prostě neúnosné.

Scoty

Ve špičkách se tvoří kolony mezi koncem čtyřpruhu a tunelem zcela pravidelně.

Paolo1

Je to tak, ten čtyřpruh se měl udělat přednostně alespoň po odbočení na nemocnici. I to by pomohlo, prostor všude je, takže se nemuselo čekat na stvabu tunelu a dál…

Lukáš

Netuším, kde bydlíte, ale v Jihlavě to asi nebude. Protoze byste jinak nemohl napsat takový nesmysl.

Olin

Kolega „Happy“ tama jezdí v NE o půl jedenácté v noci, nebo žije v nějaké paralelní dimenzi Jihlavska, kde je doprava na růžových obláčcích, či co…?! Nejsem sice kmenový domorodec a nejsu tam úplně denně, ale uvíznout do kopce v tunelu s protisměrným provozem mezi poskakujícími kamióny je vyloženě „labůž“. S očekávanou vidinou tohoto to raději vezmu po povrchu – čas nečas.

david

jestli nekdy bude obchvat Znojma a D11 do Polska, tak pres Jihlavu a jeji obchvat bude jezdit docela dost kamionu ze severu a vlastne i Prazaci nebudou muset do Vidne pres Brno.

Jaromír

Za mě by dávalo větší smysl nejdříve investovat do celkové kultivace I/53 – tedy vyvedení trasy z center měst a obcí a přestavby na střídavý třípruh s MÚK. Druhý tunel v Jihlavě by měl podle mého názoru přijít na řadu až poté.

zdenek

I/53 je silnice Pohořelice – Znojmo, to asi bude nějaká mýlka ne?

Jaromír

Omlouvám se, moje chyba. Měl jsem na mysli I/38, jejíž součástí je i jihlavský tunel.

Otto

tak z Jihlavy za Stonařov se to chystá, ještě by chtělo, aby brněnské ŘSD vedle obchvatu Znojma (kdy před 30 lety bylo pozdě) zapracovalo i na obchvatech vranovské vsi a pavlic/grešlového mýta. 3+1 by bylo fajn, na této silnici je relativně vysoký podíl těžké dopravy.

Olin

Úvaha bezesporu správně – cílem je dopravu vyvést mimo intravilán. Pak je potřeba na to ještě kouknout optikou CBA, aneb pro boomery jako já, za vynaložený kačky co nejvíce užitku a zde bohužel je to právě naopak, než je uvedeno. Dodělávka čtyřpruhu k tunelu, tunel a kapacitní MUK s „602“ (neb kousek dále vyrostlo také velké nákupní středisko) pomůže mnohem, mnohem většímu počtu fyzických i právnických osob při řešení jejich dopravních potřeb, potažmo lavinovitě dále celé širší Jihlavě. Sice potřebné opravy dalších úseků směrem dolů okolo jednotlivých sídel jsou jistě nutné, ale holt dopravní zátěž pojící se s potřebami co… Číst vice »

PetrN

Střídavý třípruh Jihlava-Znojmo a zkapacitnění obchvatu Jihlavy včetně přestavby MÚK by mělo ideálně probíhat zároveň

Karl vB.

Možná, že se vaše téze naplní.
Pokud má stavba druhého tubusu má začít až v 30. letech může ŘSD do té doby kultivovat, až se bude z hradu kouřit…

Milan2

Stavět je možno kdykoliv, ale přípravu je potřeba začít hned.

Tomáš

Už jenom ten nájezd z města, z ulice Žižkova, je masakr. Bez připojovacího pruhu, přitom to jako připojovací pruh vypadá, tak to tam fakt nečekáte. Nesnáším stopky, ale zrovna tady by se hodila, než bude druhý tubus a snad se to tam předělá celé.

xyz

Několikrát jsem tam také najížděl a vždycky jsem tam radši úplně zastavil.

I když z hlavní silnice by v tu chvíli měli jet max. 60 km/h (radarové měření v tunelu vč. „automaticky“ zasílaných pokut), i to je dost vysoká rychlost na to, že auto z hlavní silnice se přiblíží docela rychle a skončí to střetem.