Druhý rok po sobě nedošlo v Praze k úmrtí chodce po srážce s tramvají, kolizí s auty přibylo

Simulace střetu tramvaje s chodcem. Autor: Ondřej KubalaSimulace střetu tramvaje s chodcem. Autor: Ondřej Kubala

V loňském roce došlo v Praze k téměř patnáctiprocentnímu poklesu počtu srážek tramvají s chodci.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dan

Já jen čekám až se na těch žlutých tramvajích jednou objeví 1 bod pro chodce

Twix

Je to jen statistika, ale je tam vidět drastický pokles počtu nehod v zastávce ze 48 přes 20 až na 4 případy. Že by tomu pomohly provedené úpravy zastávek? I když nevím kde se něco poslední dobou v Praze předělávalo. Nebo že by za tím byly i covidové zákazy vycházení a omezení nočního života, kdy se tolik lidí nemotá po zastávkách v nestřízlivém stavu?

medical examiner

Ještě by mohli doplnit typy tramvají – jak je to u T3, jak u KT8, jak u Scheißewerke…

Leinad

Tak T3 je lehčí, ale nemá o moc silnější brzdy.
Hlavně T3 spolehlivě rozpárá spřahlem, zatímco novější typy raději obětují čelo.

Jiří Kocurek

Jo, do velikosti Hummvee je T3 vpohodě. Ale v případě dodávky vezoucí půltunový kus „heavymetalu“ (litinová ohýbčka na plech atd.) to čelo nevydrží.

Ryk Mat

Skříň T3 je rámové konstrukce. Rám je roura obdélníkového průřezu široká a vysoká desítky cm vyrobená z ocelových plechů přes 2 cm silných. Středy nárazníků (nikoli spřáhel) jsou přišroubovány na koncích rámu a rám je tedy nepřerušený pod celým vozem. Podlaha ve středu vozu leží přímo na rámu. Tzn. že rám dosahuje výšky přes 85 cm nad temenem kolejnice. Taková věc zlikviduje naprosto každé vozidlo, které se tomu dostane do cesty. Vámi popsaný příklad by skončil jednoznačným vítězstvím tramvaje. Vážné úrazy řidičů tramvají při dopravních nehodách jsou od konce provozu dvounápravových vozů naprosto výjimečné a v podstatě všechny byly způsobeny při nehodách… Číst vice »

Surio Mario

Ještě by to chtělo rozklíčovat sražené chodce na Čechy a cizince. On totiž ten rozdíl mohou tvořit turisté, kteří už dva roky jezdí v podstatně menším počtu. A hlavně sem prakticky nejezdí Číňané, kteří byli experti na vcházení do vozovky a do kolejí bez jakéhokoli rozhlédnutí.

Surio Mario

Pardon, ono to dole v tabulce je, mně se přes to roztáhla reklama. 🙁

Jiří Kocurek

A vyjde nám poměr
2021: 2,30 čechů na 1 cizince
2018: 2,17 čechů na 1 cizince

Čímž padá teze, že by za pokles podstatně mohli nejezdící turisté z ciziny.

David

ČR kolonka by ještě mohla mít rozpad na Pražák a venkovan

Zlámalík

A „náplava“.

Jiří Kocurek

A nebo taky čistokrevní psi kde „otec“ otěhotněl vlastní „dceru“ po vzoru jeho „pradědečka“.

Co se asi stane, když se bude Praha držet takového vzoru, o kterém se ví, že vede k přešlechtěným psům?

Jiří Kocurek

To bude nanic. Například v Olomouci jezdí tramvaje taky. V Modřicích sice šaliny, ale je to podobné. Zatímco Bohnice mají jenom autobus, zato fůru chovanců.