Druhý provozovatel Boeingu 737 MAX 8-200 napěchovaného sedadly. Akasa Air může expandovat na mezinárodní trh

První Boeing 737 MAX 8-200 letecké společnosti Akasa Air. Zdroj: Akasa AirPrvní Boeing 737 MAX 8-200 letecké společnosti Akasa Air. Zdroj: Akasa Air

Indický dopravce zažívá nebývale rychlý růst, patří mu už téměř 5 % domácího trhu.

Boeing předal svůj letoun 737 MAX 8-200 určený pro nízkonákladové dopravce letecké společnosti Akasa Air. Indická letecká společnost je tak již druhou aerolinkou s tímto strojem ve flotile. První byl Ryanair. Letoun pochází z kontraktu podepsaného v roce 2021, aerolinka si tehdy objednala celkem 72 těchto letadel.

Varianta Boeing 737 MAX 8-200 se vyznačuje vyšší hustotou sedadel, a tedy i vyšší kapacitou. Stejně jako stroje Ryanairu pojmou MAXy Akasy 197 pasažérů, zatímco Boeingy 737 MAX 8 dokáží přepravit běžně maximálně „jen“ 189 cestujících. Draky letounů jsou stejné, aby však mohl 737 MAX 8-200 létat s až 200 lidmi na palubě, je doplněn o dva dodatečné nouzové východy. Úsporu místa lze nalézt také v tenčích sedadlech a menší kuchyňce.

První Boeing 737 MAX 8-200 a zároveň dvacátý letoun ve flotile znamená pro Akasu možnost mezinárodní expanze. Takový minimální počet totiž stanovují indická pravidla. Všechna letadla získal dopravce během pouhého jednoho roku provozu. Už nyní patří aerolince téměř 5 % domácího trhu, kdy stihla předstihnout i SpiceJet.

Akasa Air provozuje již více než 900 letů týdně, kdy na 35 linkách spojuje hned 16 různých indických destinací. Základny má v Bombaji a Bengalúru. V následujících měsících očekávají odborníci expanzi na Střední východ a do jihovýchodní Asie.

První Boeing 737 MAX 8-200 letecké společnosti Akasa Air. Zdroj: Akasa AirPrvní Boeing 737 MAX 8-200 letecké společnosti Akasa Air. Zdroj: BoeingPrvní Boeing 737 MAX 8-200 letecké společnosti Akasa Air. Zdroj: Akasa Air
Tagy 737 max Akasa Akasa Air boeing Boeing 737 MAX 8-200 MAX QP
7 komentářů