dkv-spojujeme

Druhý pokus: SŽDC vypisuje tendr na prodloužení podchodu z nádraží na Žižkov

Praha hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářPraha hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vyhlásí v nejbližších dnech veřejnou zakázku na prodloužení severního podchodu pražského hlavního nádraží na žižkovské

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vyhlásí v nejbližších dnech veřejnou zakázku na prodloužení severního podchodu pražského hlavního nádraží na žižkovské Churchillovo náměstí. Se zahájením prací se počítá příští rok v květnu, s dokončením pak v srpnu 2021. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 142 milionů korun.

Správa železnic zkouší zadat potřebnou stavbu už podruhé. První tendr vypsala začátkem června, v srpnu jej ale zrušila. Přišla totiž jen jediná nabídka (od sdružení firem Metrostav, Hochtief a AŽD Praha) a ta činila 1,5 miliardy korun. Předpokládaná hodnota přitom byla 856 milionů.

Součástí zakázky byla tehdy i generální oprava tří posledních nástupišť včetně nového zastřešení; šlo ale až o další etapu. Na nástupištích se mělo začít pracovat až v roce 2024. Tento odklad mohl být důvodem nečekaného nárůstu ceny.

Při vypisování nejnovějšího tendru se SŽDC poučila a projekt rozdělila na tři samostatné části. První tendr se bude týkat pouze podchodu, eskalátorů a výtahu na žižkovském výstupu. Práce budou zahrnovat potřebné přeložky kolejí.

Podchod má umožnit bezpečnou cestu mezi Žižkovem, hlavním nádražím a Vrchlického sady. Řada lidí si cestu zkracuje přes kolejiště. Prodloužení podchodu bude řešeno tak, aby bylo možné v budoucnu rozšířit nádraží o další ostrovní nástupiště. Výstavba podchodu na Žižkov se přitom neustálé odkládá. Na podzim roku 2017 SŽDC plánovala zahájení stavby letos v dubnu.

V následujících letech pak správa železnic vypíše samostatný tendr na rekonstrukci nástupišť 5 až 7 včetně doplnění eskalátorů.

Tagy Praha hlavní nádraží SŽDC
40 komentářů