Druhý pokus: SŽDC vypisuje tendr na prodloužení podchodu z nádraží na Žižkov
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vyhlásí v nejbližších dnech veřejnou zakázku na prodloužení severního podchodu pražského hlavního nádraží na žižkovské
Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vyhlásí v nejbližších dnech veřejnou zakázku na prodloužení severního podchodu pražského hlavního nádraží na žižkovské Churchillovo náměstí. Se zahájením prací se počítá příští rok v květnu, s dokončením pak v srpnu 2021. Předpokládaná hodnota veřejné zakázky je 142 milionů korun.
Správa železnic zkouší zadat potřebnou stavbu už podruhé. První tendr vypsala začátkem června, v srpnu jej ale zrušila. Přišla totiž jen jediná nabídka (od sdružení firem Metrostav, Hochtief a AŽD Praha) a ta činila 1,5 miliardy korun. Předpokládaná hodnota přitom byla 856 milionů.
Součástí zakázky byla tehdy i generální oprava tří posledních nástupišť včetně nového zastřešení; šlo ale až o další etapu. Na nástupištích se mělo začít pracovat až v roce 2024. Tento odklad mohl být důvodem nečekaného nárůstu ceny.
Při vypisování nejnovějšího tendru se SŽDC poučila a projekt rozdělila na tři samostatné části. První tendr se bude týkat pouze podchodu, eskalátorů a výtahu na žižkovském výstupu. Práce budou zahrnovat potřebné přeložky kolejí.
Podchod má umožnit bezpečnou cestu mezi Žižkovem, hlavním nádražím a Vrchlického sady. Řada lidí si cestu zkracuje přes kolejiště. Prodloužení podchodu bude řešeno tak, aby bylo možné v budoucnu rozšířit nádraží o další ostrovní nástupiště. Výstavba podchodu na Žižkov se přitom neustálé odkládá. Na podzim roku 2017 SŽDC plánovala zahájení stavby letos v dubnu.
V následujících letech pak správa železnic vypíše samostatný tendr na rekonstrukci nástupišť 5 až 7 včetně doplnění eskalátorů.