Druhý den povodní. 40 úseků tratí mimo provoz, evakuace depa v Bohumíně, uzavřené dálnice
Zatopená dálnice D1 a železniční koridor u stanice Ostrava-Svinov. Foto: Martin Florek
Některé tratě jsou uzavřené preventivně. Zavřená je část D1 a D55. Dopravně zcela odříznuté je Jesenicko.
D55 by měla být zcela průjezdná
Mně přijde drsné spíš Klodsko. Ještě před 6 dny jsem se tam jel projíždět vlaky, projet například obnovenou Jedlinu. Nevi někdo, který vlak odjel v Klodsku jako poslední?
https://youtu.be/l8-LP3y0aQI?feature=shared
Hned první zpráva v první minutě … Tak hlavně že tam ten strom stojí…. To je důležitý.. poděkuje milovníčkovi přírody..
Šikula, aspoň že se k tomu přiznal.
To není milovník přírody, ale obyčejnej jájínek. Kdyby se staral o jiné stromy a nebo vysadil kousek vedle na pozemku jinou sekvoj a staral se o ni, aby vzrostla… jen by se toho nedožil
Co vím od tetky právě tak toho chlapa až vše opadne pověsí do průvanu … Nejlépe uvázat lano na větev ty sekvoje…
Povedlo se také evakuovat z depa v Bohumíně vozidla, nebo se RegioPanteři momentálně učí plavat?
Minimálně 8-10 kousků se vytáhlo do Šunychlu.
Jedna dvojice dvojPanterů stojí na Odb. Odra.
Pokud mají ta medová okna, tak lepší je utopit. Tohle fakt nemá dal jezdit.
Tohle je i jako vtip slabé. Že ty okna pijí krev vám neznamená, že to „fakt nemá dál jezdit“, na vás to opravdu nezáleží.
Opravdu nářez. Takové škody na infrastruktuře v provozu, to se bude dávat dohromady dlouho. A jak to bude vypadat na dokončované D3 u Budějic a Pohůrce… to bude kalamita.
Nebo D1 Říkovice Přerov.
Co jsem dnes koukal, tak D3 u Českých Budějovic je v pohodě. Tyto stavby by měli odolat minimálně stoleté vodě.
Když se kouknu na fotku v úvodu článku, tak pokud v daném území je padesáti či víceletá povodeň, tak dálnice nějakou odolnost má, koridor bohužel vůbec žádnou.
Co y se tam tak asi mělo stát? Jen víc napršelo.
Díky všem záchranářům a pracovníkům na železnici. Ale prosím jedna věc- proč SAKRA není možné nějak lépe informovat cestující. Něco typu-na trati je strom, někdo se to snaží řešit a za 2 hodiny to snad pojede. A ne porad jen zvyšovat zpoždění na tabuli a nikdo vám nerekne ani slovo. Když jste v lokaci odkud se nemáte jak dostat, tak bych to považoval za “hezké” gesto :).
Ten kdo to mínusuje, tak očividně nebyl v takové situaci, že uvízne na nějaké vlakové stanici a neví co se děje 🙂 nikomu to nepřeji. Čekám aktuálně 3 hodiny ve stanici Hranice-se mnou další desítky lidi. Mj Ukrajinská maminka s holčičkou, kteří přijíždí z Východu. Nikdo nic nerekne.
Kdyby to byla ceska maminka s holčičkou, tak to už není důležité… nebo ruská?
Co kecáš? Moc dobře víš, co se děje. Informací je všude dost. Tak ze sebe nedělej vola.
Ukrajinská maminka je něco více?
Běžte si svoji nenávist vůči Ukrajině léčit jinam. Díky.
Tady se asi chtělo říct, že cizinci,a zvlášť osamocené ženy s dětmi to mají těžší se zorientovat v situaci,než českej šotouš. Netřeba za vším hledat politiku.
Zajímavé, že já se v železnicí na jihu Itálie vyznal v pohodě. Aniž bych italský uměl víc než čau a presto. A to tam skoro nikdo neumí anglicky. Divný, že ke mně už dorazil Google translator, zatímco na Ukrajinu ještě ne. Nebo čím to dal.chcete hájit?
Aha, už je to tady. Ukrajina může za to, že seš debil.
Ještě by pán mohl na Ukrajinu svést i to, že máme ve vlaku „medová okna“ co nejdou otevřít.
Přestaň tady SAKROVAT a začni přemýšlet. Teď je čas zachraňovat životy a né nějakýho joudu, co sedí na lavičce na nádraží. Ne nadarmo jsi dostal informací, že nemáš nikam jezdit pokud to není nezbytně nutné.
O čem bys chtěl informovat? Že jsou záplavy? To snad každý vidí. Těžko někdo teď ví, jestli tvůj vlak pojede za 2 hodiny nebo za 3.
Odklonová trať 280 je od rána taky uzavřená, pád stromů na trať.
Zaplavenej Svinov je neskutečný masakr. Nekouká se na to vůbec dobře.
Pro Prahu v tom problem nevidím.
Aha
Hodit Prahu do Vltavy,abys měl problém a zatopit metro,chytráku
Od Vltavy bydlím asi 8km. To budete muset sehnat hodně vody.
Tak hlavně že v diskusích na různých novinách bylo až do čtvrtka milion chytráků, jak je to celé varování jen hoax a „odborníci tomu nerozumí“… :-/
S rokem 97 to srovnatelné opravdu není, ani s povodněmi 2002 v Praze nebo kdy to bylo. Mou aktuální starosti je, jak se dostat suchou nohou do Globus jídelny. Tehdy měli lidé jiné starosti.
Od roku 1997 a 2002 se mnohé změnilo. Nasypali jsme desítky miliard do protipovodňových opatření, máme mnohem přesnější modely. Obojí vede k tomu, že srovnatelné srážky vedou k menším škodám.
Samozřejmě vždycky se najdou tací, kteří řeknou “vidíte, nic se nestalo”. Takovým bych doporučil odmontovat si z baráku hromosvod, místo jističů hřebíky a zrušit pojistku.
Ne, správně se říká „u mě tolik nepršelo“
Tak nám ho z paneláku odmontujte. A ano, vždycky se najde ta většina lidí, která k vašemu šoku u vody nežije. ČR není rovina.
„Já u vody nežiju, takže ty povodně nejsou vůbec strašné“ Pane prosím, zamyslete se aspoň trochu nad tím co říkáte.
Myšlení asi nebude úplně silná stránka tohoto pána.
Kdo žije u vody, logicky se pojisti a připraví.
Řekl bych že protipovodňová opatření mají své limity. Když se řeka vylije do šířky, tak už nestoupá. Pokud by byly kolem řeky protipovodňové zdi, jak by musely být vysoké? Dvacet metrů? Aby ten průtok udržely v korytě.
Spíš odmontovat internet, aby nepsali takové kraviny.
Srovnatelné zatím(!) nejsou následky, ale množství vody už ano. Průtok na Odře v Bohumíně již překročil polovinu nejvyššího průtoku zaznamenaného v roce 97 a má dosáhnout někam k 90%. Že to zatím(opět s !) nevypadá tak hrozně jako tehdy je právě díky od té doby a provedeným opatřením a povedené předpovědi.
Finanční následky už možná srovnatelné jsou, kolem Krnova smetla voda všechno, kolem Jeseníku se to děje teď, škody v zatopené Ostravě a Opavě budou obrovské a střední a dolni toky řek povodeň teprve čeká. Co srovnatelné naštěstí není, jsou obětí na životech. Meteorologové a hydrologové odvedli excentní práci a vláda jejich informace vzala vážně a konala včas. A samozřejmě odvádí skvělou práci IZS a místní samosprávy. A kladný bod zaslouží i Dobrá správa za to, že zavírá tratě dřív než ve chvíli, kdy jim tam vykolejí první vlak.
Co se týče Prahy, tak pár suchých čísel.
2002: ničivá druhá vlna – průtok Vltavy 5200 m3/s
2002: těsně předcházející první vlna – cca 1000 m3/s
2024: předpověď maxima – cca 1000 m3/s
2024: momentální měření – 856 m3/s, očekává se už jen mírný nárůst (od Sázavy) zjevně díky regulaci Vltavskou kaskádou a trochu delšímu rozložení srážek v čase.
Možná vás to překvapí, ale svět nekončí na hranicích Prahy…
Běžte to říct lidem na sever Moravy, pokud najdete odvahu. A když už tam budete, mohl byste rovnou přivézt balenou pitnou vodu a trvanlivé potraviny
Nemyslím, že potřebuji aby se jim zam motali lidé z Prahy. Nejsem povodňový turista.
Foltýn to o téhle špíně řekl zcela přesně. Jejich cíl je popírat cokoli, co udělá státní správa nebo samospráva. Jedno, zda premiér z ODS, primátor z ANO, nebo starosta ze STAN. Všechno je špatně, všichni lžou, jen proruské filcky to s lidmi mysli dobře.
Na tom asi něco bude, poslední roky jsou ty diskuse vážně ještě mnohem dutější, než tomu bývalo.
Priorita udržet provoz přes Lideč? To jde vidět poslední 2,5 roku v úseku Polanka -Lidec, ta jejich priorita. Úplný výsměch v přístupu Zkázy na rekonstrukci a opětovné zdvojkolejnění daného úseku.
Sesuv v Lidečku a konverze na stŕídavou trakční soustavu se budou řešit souběžně z důvodu efektivity výlukové cinnosti. Bude zde nulový provoz (2025-2026).
Vy jste asi zodpovědná osoba za to, že se to ještě nespravilo,jinak by jste takový nesmysl nemohl propagovat. Jezdí se jednokolejne Polanka Lideč už 3 roky,to znamená výluka. Za tyto 3 roky to mohlo být opraveno už aspoň dvakrát i s tou konverzi a bez nickolejky. Teď by se to hodilo. A další výluka ,sice plánovaná, je Hranice město Hustopeče, trať bez AB, takže kapacita 00 nic, tak co tudy chcete provádět
Jednokolejný provoz ( přes Lidečko) v současné době z pohledu GVD není výrazný problém a sloučení obou akcí je již věcně rozpracováno a je racionálním kompromisem ( dvě akce ob rok ve stejném úseku by bylo čiré šílenství).
Dodejme ovšem „…až na případy, kdy tudy jsou odkláněny náklady z tratě Kúty – Lanžhot, které nemají nervy dlouhé hodiny pozorovat neumětelství ŽSR přes Holíč“… Jen pro úplnost.
Byl bych skromnej, dal bych tam provizorní odbočku.
Podle slavné SP 280 tam tu jednokolejku mohli udělat trvale. Takže bych byl rád, že se to obnovení vůbec řeší.
Ano, výluky je už tak dlouhá, že i když jsem z Lidečka na Vsetín jezdil roky vlakem, tak jsem kvůli výlukovým zpožděním přešel na bus a vracet se v nejbližší době nehodlám.
Svinov opět pod vodou? Další komplikace VRT?
Ty mínusy moc nechápu. Přece se na toto zhlaví Svinova VRT skutečně má napojit. Takže minimálně nějaké rozumné vysvětlení typu „VRT ale bude výškově jinak a zároveň se přizvedne kus stanice“ (pokud to tak bude) by dávalo větší smysl než mínus. Ta otázka vůbec není mimo.
Přesně tak, aby to nedopadlo jak s D1. Za miliardy stavěná na náspech,mostech,estakádách,aby prošla záplavovým územím, A JE TEĎ ZAVŘENÁ! Co teď budou chudáci dělat ještě s tranzitem?
Ony se ty dálnice staví třeba na 100letou povodeň, kterou jsme teď zase vesele překonali.
No právě. Za ty prachy a kompilace když se to stavělo,tak to na tom kritickým úseku mohlo být o metr víš a už by to vydrželo i tisíciletou vodu!
Přesně tak. Tak jako v 1997 Rudná – zůstala tehdy jako jediná spojnice Poruby s městem. A to jen díky tomu, že vede tak vysoko nad okolním terénem. Letos to opět vypadá, že vydrží nezaplavená…
Tak Rudná suchá nevydržela… Je už také zaplavená…
Zatopena VRT v Ostrave zni skvele. To by totiz znamenalo, ze tam nejaka je.
Já bych byl taky rád, kdyby už to tak bylo. Už dávno.
Mám si teď dělat starosti, že za 20+ let bude v Ostravě v kolejovém loži VRT moc vody a třeba to týden nepojede? A řešit toame třeba prodražením ty stavby třeba o dalších 30-30mld?
Spíš bych chtěl vidět všechny ty, co kde co chtějí rvát do tunelů.
Když už něco udělat, tak pořádně. I ti Číňané to už pochopili.