Druhý den Pařížského aerosalonu: Vietjet se s Airbusem dohodl až na 150 letounech A321neo

Airbus A321neo v barvách společnosti Vietjet. Zdroj: AirbusAirbus A321neo v barvách společnosti Vietjet. Zdroj: Airbus

Uzavření dohody přichází jen pár týdnů poté, co Vietjet zdvojnásobil kontrakt na nové Airbusy A330neo.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Johnyka

Snad někdy v Praze s těma 330.

lvy

Airbus letos jede, pardon. Nicméně stále vidím jak velký problém neschopnost navýšit produkci.

Y.K.

Pro prestiž a zajištění zakázek super, Airbusu se dalří, ale ty poslední asijské objednávky (Indie stovky letadel), to dost ošklivě prodlužuje backlog. Tahle letadla dostanou zřejmě až někdy v polovině 30. let, což je šílené.

Předpokládám, že to není jen v linkách Airbusu, ale i subdodavatelích, zejména motory, kde se výroba rozšiřuje velmi špatně a draze.

lvy

Ano, ale jinak plánuji docela dost navýšit výrobu, jen zatím to bohužel stále není vidět.

Apex

Ano, hlavní problém všech výrobců letadel jsou dnes dodavatelské řetězce. U 320neo family jsou to primárně motory, CFM není schopen dodávat nové Leap 1A motory, protože se soustředí na odstranění závad u existující flotily… A P&W tento výpadek nemůže nahradit. Jen pro doplnění, v roce 2024 bylo dodáno celkem 1300 letadel, o 30 % méně než v roce 2018 a čekací doba se prodloužila až na 14 let, což je dvojnásobek proti stavu před rokem 2019.

Y.K.

On je na tom P&W snad ještě hůře než CFM. LEAP 1A už snad začínají být vychytané, ale P&W kvůli problémům přepvodvanými PW1100G dělá vrásky nejedné aerolince, co dala tuto volbu a pak má letadla na zemi. A výrobce je zahlcen přestavbami již aktivních motorů..

Gajda

Airbus stejně jako Boeing skládá puzzle, a dodavatele dílků do skládačky maj problémy dodávat i ten objem co maj nasmlouvanej. V tomto odvětví navíc není kde brát, není to papír do tiskárny co se objedná jinde 🤷🏻‍♂️ Takže Airbus by chtěl, aerolinky by chtěly, ale šance na zlepšení je v řádu let.

lvy

Plán je následující vč. srovnání s plány Boeingu:

Airbus A220 to 168 per year
Airbus A320neo family to 900 per year and Boeing 737MAX to 600 per year
Airbus A330 to 48 per year and Boeing 787 to 120 per year
Airbus A350 to 108 per year and Boeing 777 to 48 per year

Otázka je jak moc a jak rychle se povede jej naplnit. A ještě dodám, že to jsou už poněkud postarší informace.