Druhá velká zakázka na D35 ze Starého Města do Mohelnice. ŘSD vybralo firmu na přípravu území
Vizualizace dálnice D35 Staré Město - Mohelnice. Foto: ŘSD

Odhadovaná cena byla 150 milionů korun, vítěz nabídl cenu 88,888 milionu.
Je nekde snadno v nahlede vysledek hospodaření SFDI, potazmo RSD, nebo RVC ci SZ. Kdyz vidim jak RSD tlaci cenu dolu, zajimalo by me kolik km dalnic zahaji tzv. navic oproti planum.
Jinak preji at stavi co se do nich vejde, protoze kdyz prijdou rozdavaci vsem a hl. sobe, tak na dopravu uz penez moc nezustane. Co dodat bravo RSD, dekuji za vasi praci.
Tak původně se mělo začít stavět už letos . Prachy už došli , takže stavět se bude na dluh , který budeme léta splácet . Nevím nad čím jásáte .
Co se rozběhne
/vysoutěži do voleb snad už nikdo jen už tak nezastaví. I když i takoví tu byli.
Nabídka za 88,888 mil. Kč, rozpočtář je docela šprýmař. Teda aspoň doufám, že to má být vtip a ne skrytá podpora nějakých nácků..
Ne, ty to nacenili za 148,8….
Jak to není zweimal acht, tak to už nemá tu správnou náckovskou hloubku.
Překvapuje mě ten 6pruh na obrázku. To tam opravdu bude? A pak se to celé společně s I/44 od Šumperka sleje do úzkého 4pruhu bez odstavných pruhů mezi Mohelnicí a Olomoucí?
To je ta MUK Mohelnice, tam určitě budou kolektory. Ale sranda bude od Mohelnice do Olomouce 🙂 🙂
Ano: https://youtu.be/JlNyV1UZHj0?si=jq3uZJewwpOiOvTo&t=303
Šestipruh je jen část cca 7 km v úseku s větším sklonem, uvádí se 4,4%
Všichni nepojedou do Olomouce, někteří odbočí na Šumperk 😉
Mezi Šumperkem a Hradcem je budoucí D35 už i mnohem lepší variantou k I/11, ta je teď občas rychlejší než stávající I/35 kvůli stavbám a kolonám v Litomyšli a v Mýtě. Vyzkoušel jsem obě trasy.
Ano, ale i přesto budou v úseku Mohelnice-Olomouc bez pochyby vyšší intenzity než Svitavy-Mohelnice, přecejen už je zde významný vliv Olomouce na denní dojížďku, což umocní i dostavba I/44
Souhlasím, že ta „čtyřproudá jednička“ do Olomouce není to, co bychom si představovali jako dálnici, ale pořád je to méně palčivý problém, než současná trasa z Mohelnice za Mýto, kde je často jen nepřehledný dvoupruh, občas trojpruh do kopce a nastává závod na předjetí kamiónů. Nemluvě o některých bláznech, kteří předjíždí kdekoliv i přes plnou čáru. Příští rok by měl být hotový ten krátký úsek od Křelova a těch zbývajících 25 km se už dá nějak vydržet.
Šestipruh tam není že by se tam čekaly nějaké závratné intenzity, to samozřejmě mezi Svitavami-Hradcem či Mohelnicí-Olomoucí budou vyšší než zde, ale je to tam kvůli stoupání/klesání ze stejného důvodu jako se dříve navrhovaly stoupací pruhy pro pomalá vozidla jako jsou třeba na mnoha místech na D1 Praha-Brno. Nově se již z důvodu bezpečnosti navrhuje v těchto místech stoupání rozšíření včetně plnohodnotné krajnice a hlavně se přidává pruh vlevo, nikoliv nesmyslně vpravo což jen představuje na konci takového pruhu zbytečné kritické situace kdy se pomalé kamiony řadí zpět doleva… Ale jinak máte pravdu že proti tomu bude Mohelnice-Olomouc ostuda a… Číst vice »
Tam to moc rozšířit nepůjde protože D44 vede přes CHKO Litovelské Pomoraví. To ochranáři nedovolí, už se tady také řešilo.
Problematika s CHKO je známá, na druhou stranu přes CHKO vede jen 5km úsek, tak by mohli už nyní připravovat alespoň rozšíření na normovou kategorii s odstavným pruhem na zbývajících 20km trasy, tj. oproti dnešnímu stavu o 2-3m na každou stranu pdle zvolené kategorie s tím že úsek přes CHKO by prozatím dostal jen SOS zálivy. Samozřejmě nějaké větší rozšíření s rezervou na třetí pruh je bohužel asi sci-fi a věřím že i do budoucna bude klasicky čtyřpruh zde fungovat, ikdyž se bude ve špičkách nejspíš zahušťovat o denní dojíždějící do Olmiku
To jsem nikdy nepochopil, proc konci pravy pruh a pomala vozidla se musi radit do jineho. V levem pruhu v osobaku nemam problem zrychlit nebo zpomalit a klidu se zaradit.