Druhá manažerská liga. České dráhy se dozví jméno nového šéfa

Lokomotiva Siemens Vectron v čele Slováckého expresu u Hoštejna. Foto: České dráhyLokomotiva Siemens Vectron v čele Slováckého expresu u Hoštejna. Foto: České dráhy

O post má zájem jedenáct uchazečů, jsou mezi nimi i dva bývalí členové nejvyššího vedení ČD.

24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
L. Paluzga

Škoda, že autor článku neměl dost odvahy na to, aby autora toho blábolu o druhé manažerské lize jmenoval. Předokládám, že ten „manager“ dělal sám maximálně štajgra na pískovišti.

Protože jeho pochybnou logikou by jedním z nejlepších manažérů v Česku byla „Venezuela“ Maláčová, která tři a půl roku šéfovala více než dvaceti tisícům státních zaměstnanců.
To jako opravdu…?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Privatizovat.
Nebo za korunu nechat DB.

Jenda

Nevím, proč hledat spásu v DB a v čem je tak dobrá.

Caracas

Proč vlastně padl Bedmárik?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Kámoš Bureše.

Pája

Zkusil bych na Vašem místě nejdřív zjistit fakta. Znemožnit se můžete i pak, to počká 😉

Stepan

V médiích se to jako důvod odvolání Bednárika a Nebeského opakovaně uvádělo, takže důvodem to být mohlo, i kdyby to snad nebyla pravda.

„Podle zdroje blízkého vedení Fialovy vlády vyhodnocoval Bednárikovu situaci v průběhu ledna ministr dopravy Martin Kupka (ODS), následně by měl rozhodnout. Na přetřes přišly mimo jiné i Bednárikovy kontakty na finančníky z okolí expremiéra Babiše a bývalého slovenského předsedy vlády Roberta Fica či jeho známost s vlivným lobbistou a poradcem prezidenta Martinem Nejedlým.“ (citováno z článku Ondřeje Koutníka na Seznam zprávách 28. ledna 2022)

BND30

Vedlo to dobře a byl poměrně oblíbený…?

Petr

Nebyl jmenován ministrem ptačí strany.

Anonym ze severu

Nevím, ale je ho škoda

Vašek

Ať je tam Petr, nebo Pavel, na těch pár měsíců, co tam vydrží, je to prakticky jedno.

Karl vB.

Pro přehlednost jsem z údajů dostupných na internetu připravil PŘEHLED GENERÁLNÍCH ŘEDITELŮ ČESKÝCH DRAH GŘ ČD, s.o. (1993 – 2002) Emanuel Šíp, 1993-1995 Josef Bazala, 1995 Rudolf Mládek, 1995-1997 Vladimír Sosna, 1997-1998 Dalibor Zelený, 1998-2003 GŘ ČD, a. s. (2003 – doposud) Dalibor Zelený, 2003 Petr Kousal, 2003-2005 Josef Bazala, 2005-2008 Petr Žaluda, 2008-2013 Dalibor Zelený, 2013-2014 Daniel Kurucz, 2014 Pavel Krtek, 2014-2018 Miroslav Kupec, 2018-2019 Václav Nebeský, 2019-2020 Ivan Bednárik, 2020-2022 Michal Krapinec, 2022-? Celkem: 1993 – 2022 = 30 let/ 15 GŘ Průměrný průtok: 1 GŘ/ 2 roky Rekordmani: Max.: Petr Žaluda – 5 let Min.: Daniel Kurucz… Číst vice »

Karl vB.

Pokud pozice GŘ ČD připomíná personální bojler, měl by pan Kupka už pracovat na tom, aby si připravil nějaké obstojné kandidáty na další výběrové řízení, které by se (podle statistických podkladů) mohlo konat už na Velikonoce 2024.

Hodně štěstí

Má smysl si ty jména pamatovat? Se to střídá jak ponožky.

Miroslav Zikmund

Kdyby hloupost nadnášela, létal by vystudovaný tiskový mluvčí Kupka jako holub, jehož má „matka strana“ v logu …

ČD se vrací do vrací do doby před 30 lety (ČSD/ČD), kdy průměrná životnost „nejvyššího pana železničáře“ (ústředního ředitele / zmocněnce vlády / generálního ředitele) činila 9 měsíců …

Za tuto dobu není schopen žádný šéf, pokud nebude Harry Potter / Zababa, nic v jím řízeném podniku změnit …. tedy pokud za zásadní změnu není výměna ostatních spolupracovníků, případně organizační změna, v konečném důsledku nic neřešící …

Robert Šalda

A on snad Kupka Bednárika odvolal? Pokud vím tak rezignoval sám…

Pája

Zkuste si zjistit, PROČ pan Bednárik rezignoval.

noerf

Z druhé ligy se standardně postupuje do první. Pro ČD by mohlo být výhodou, že postupně se stávají ředitelé lidé z podniku či vedení jeho dceřiných společností.
Na druhou stranu pohledem zvenku, ČD do budoucna budou potřebovat posílit provozní personál a redukovat úřednický aparát aby mohli do budoucna konkurovat ostatním dopravcům. A také si odpovědět na otázku jaké služby a jak poskytovat, tedy zda-li budou řešit obsluhu cestujících stevardky jejich či přes firmu JLV, kde mají menšinový podíl nebo celý koncept omezí, protože to nemá ekonomický přínos, zda úklidy vlaků bude dělat externí firma či zaměstnanci ČD.

Miroslav Zikmund

Z ekonomického hlediska je „hospoda“ na kolečkách prodělkový podnik … Za celou dobu živostnosti si „vůz nevydělá“ ani na zaplacení pořizovací ceny ….

Například v Belgii ve vnitrostátní dopravě žádný catering organizován není, každý cestující si může občerstvení na cestu pořídit sám v obchodní síti.
Pojízdný vozík se rovněž „neprovozuje“.

kakov

a co jste nám tou belgií chtěl říct? jako, že je explicitně zakázáno mít něco, co v belgii není???

i za dob ČSD byl catering, tj. restaurační vůz…..

a pokud se zamyslíte, tak zjistíte, že v ČR je to bohužel potřebná služba, i kdyby prodělávala…
(PS: tj. potřebná pro dopravce)

Robert Šalda

Za těch ČSD ale nebyl státní dopravce pod silným konkurenčním tlakem.

kakov

Právě kvůli tomu konkurenčnímu tlaku je nějaký catering potřeba, otázka je, zda to má být zrovna jídelní vůz, ale nějaká forma být musí,

V opačném případě konkurenčně ČD ztrácí, nejen v porovnání s jinými vlaky, ale i v porovnání s IAD, kde si mohu kdykoliv zastavit…

Tomariero

Tak poskytování občerstvení ať už jídelním vozem nebo minibarem je na některých linkách požadavkem objednatele.

noerf

Na trati Praha – Ostrava se jezdí bez objednávky MD, na trati Praha – Břeclav jezdí někteří dopravci také mimo objednávku MD. Prostě si ČD musí stanovit, co je pro ně důležité a jaké chtějí zákazníky (MD,kraje X cestující)