Dřevo do Ingolstadtu. ČD Cargo vypravilo první vlak na vlastní licenci do Německa

Vectron ČD Cargo v čele vlaku se dřevem v Německu. Pramen: ČD CargoVectron ČD Cargo v čele vlaku se dřevem v Německu. Pramen: ČD Cargo

Pátek byl pro nákladního železničního dopravce ČD Cargo slavnostní den. Téměř přesně v poledne dorazil do Ingolstadtu první vlak, který

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Elb

Které všechny lokomotivy krom Bastarda mají schválení v Německu nebo Rakousku?

Lech Malý

Niederlassung Germany to je skoro jako Le Daily Beobachter 🙂

asdfg

Tak se ČDC pochlubilo jedním úspěchem. O další přepravy přichází a pro zaměstance není práce (už zhruba půl roku se doplňuje okolo 30-50% hodin do normy pomocí „opakovacích“ poznání, případně se přeškolují fírové z motorové trakce na elektrickou, s tím že dřív stačilo cca 12-15 směn, teď mají kolegové i víc jak 40, ale zkoušky v nedohlednu, protože se neví co s nima.

Leinad

Já slyšel, že před koronakrizí ČD neměly díry, dělaly přesčasy.
Vážně matka raději nechala svoje fíry dělat přesčasy, než by si vzala znuděné lidi od dcery? 😀 Macecha zas nechtěla platit?

asdfg

Jiná firma, jiné předpisy, jiná hnací vozidla -> kurz na DVI

Elb

Tak u Carga jezdí ještě hodně lidí, co na osobce jezdily a pořád jezdí na stejných strojích,jako matka…

Radovan Komínek

Pozitivní je rychlost přepravy, a hlavně, že se tak skutečně stalo. Při předchozí zastaralé organizaci dopravy s předáváním všeho možného v pohraničních přechodových stanicích, běžně docházelo a stále dochází ke zdržením v řádu hodin a drážní doprava je pak zcela nekonkurenceschopná. Teď už jde jen o to, aby těchto případů přeprav bez nutnosti velkých zdržení na hranicích bylo více a zbytečně se tam nestálo. Že se tak u ČD Cargo děje o mnoho let později, než k tomu byly vytvořeny legislativní podmínky, už nikdo nezmění.

PatriK

Raději bych četl zprávu, kolik nových zakázek se podařilo získat ze silnice pro přepravu po železnici. Ale protože je ticho po pěšině, vypadá to, že i přes mnohakilometrové kolony na silnicích, železnice na atraktivitě nezískala.

Honza

V čem je to tak zaznamenáníhodné? Tady je víc dopravců, kteří jezdí v Německu naprosto rutinně…

Kubrt

Ta zaznamenáníhodnost je přímo v titulku, co je na tom nejasného? Kromě toho nize je zajímavá diskuze.

Honza

Tedy zaznamenáníhodné je to, že se ČD Cargo probralo po mnoha a mnoha letech, kdy už to jiní dávno rutinně zvládli (akorát se o nich nepsalo ve fanzinu)? Na tom přece nic zvláštního není, ČD je moloch fungující myšlenkově stále v hluboké minulosti.

asdfg

Do teď se „na hranicích“ měnila licence, ale jinak fírové ČDC už dávno předtím jezdili do Lipska nebo Drážďan zcela běžně, včetně hnacího vozidla.

lokodepo

No to je „fantastický úspěch“! Tímto počinem ČD Cargo získá cca 80 % přeprav na dopravím trhu a konečně se bude více zboží vozit po železnici než po silnici!
Pro mne bude svátkem, až nějakého dopravce, popř. nějaké sdružení dopravců, napadne vyplnit díru na trhu a zprovoznit systém jednotlivých vozových zásilek. Tím není myšleno to torzo, které provozuje ČD Cargo.

Zlámalík

Palec nahoru za každou takovou přepravu!

myrha

Ano i ne. I když má poznámka není sice úplně k přepravě jako takové, proti ní bych nic neměl, kdyby se to dřevo přepravilo někam na území ČR, vyrobilo se z něj něco s vyšší přidanou hodnotou a to se pak vyexportovalo za hranice. Takto je domácí zisk výrazně nižší a zde je počátek pláče nad nižšími platy v ČR. Ale nevadí, třeba se za 100 let poučíme…

Kubrt

Bohužel, vývoz surového dřeva z Čech má nekolikasetletou tradici (voroplavba), pokračovali v tom komunisti (devizi) a my jedeme dál, teď je to ještě umocnene kurovcem. Ne že by tu nebyly vůbec žádné firmy dávající dřevu přidanou hodnotou, ale třeba v Rumunsku, velmi lesnate zemi, postavili západní investoři několik továren na „materiály na bázi dřeva“ a dneska Rumunsko dřevo dováží a vyváží výrobky. Tady někteří státní představitele ještě loni jásali nad další pneumatikarnou.

Já, kdo jiný

To dřevo z Břeclavi do Ingolstadtu jezdilo v režii ČD Cargo i předtím, jen německý úsek zajišťovali Passauer Eisenbahnfreunde.
Ono to chvíli potrvá, než se celá Vysočina vykácí.
Z kůrovcového dřeva se ponejvíce vyrábí pelety.

Derek88

A na to si přišel jak, že se z něj vyrábí pelety? Něco málo o tom byznysu vím a ekonomicky nikdy nevyjde zpracovávat dřevo na pelety, ty se dělají jen z pilyny nebo stepky (tu musíš ale ještě prohnat mlynem) jakožto z odpadu při porezu kulatiny…

Derek88

…Piliny…

Já, kdo jiný

Metrans Rail jezdil s hnojivy a dřevem do Ingolstadtu na Terreno už od roku 2012 ( možná i dříve) a poslední míli si zajišťoval sám. ČD Cargo má jen 8 let zpoždění.

Kuba

Tak teď ještě zapracovat na tom, aby ty ucelenky neobjížděly na své cestě půlku Evropy a třeba bude nakonec Cargo i konkurenceschopné.

Oldřich Sládek

Ano, je to jeden z důvodů vzniku a existence ŽESNAD.CZ, aby jeho členové mohli být úspěšní. Třeba elektrifikace a modernizace Domažlice – Furth im Wald je jeden z našich základních cílů.

Já, kdo jiný

Toho se asi nedožiju.

kade

Tak tak, v okolnostech daných infrastrukturou jsou na tom všichni stejně, přes Domažlice dnes už nejezdí skoro nikdo… Mezitim se třeba taky můžou jako jiné řešení rozšířit dvouzdrojové lokomotivy, v Německu před pár týdny první dva dopravci začali s Eurodualy jezdit.
U trasy Okříšky – Ingolstadt bych spíš čekal aspoň trasu přes České Budějovice, ale taky záleží jak to vychází na předchozí/následné výkony lokomotiv, jaké jsou na trase sklony, výluky…

Kuba

Tak absence elektrizace očividně není ten hlavní problém, když může ta ucelenka jet 140 km v nezávislé trakci, pro jistotu ještě přesně na opačnou světovou stranu, než kam směřuje, přestože nejbližší dráty jsou jen 30 km daleko a vede odtud trať výrazně logičtějším směrem. Ale buďme rádi, že byla zrovna výluka Jihlava – HB, jinak to taky mohlo v souladu s místními zvyky jet Okříšky – HB – Brno – Břeclav.

Kuba
kade

Kdoví, třeba hrál roli nějaký způsob technologie stahování dřeva do Břeclavi ještě i pro jiné směry (ono to možná jelo do Bv nadvakrát) a dispozice Vectrona a rakouského strojvedoucího v Břeclavi od předchozích výkonů. Jinak právěže mnohé případy bohužel potvrzují, jaký ta elektrizace problém je… Nedávno při výluce u Tišnova jel vlak s Vectronem z Rakouska a Břeclavi do Ždírce přes Brno, Třebovou, Kolín a HB… Ale jaké směrovací kotrmelce jsou v prostoru jihozápadní Moravy běžné, to se může každý průběžhě dočítat na káčku, známe žejo 🙂 :-/

malej-jarda

Taky mohli jet přes Znojmo. Odtud jsou už dráty do Rakous.

Kubrt

No jo, ale jak by se tam dostal ten ČDC Vectron? To by asi moc smysl nemělo. Taky nevím, jak je na tom trať s kapacitou – je to jednokolejka a jezdí tam dost osobáků (teď myslím úsek v Rakousku, ne přes hranici).

kade

Přesně tak, leda by se to rozjelo nějak pravidelněji a podařilo se zavést proti sobě ložený a prázdný, že by si je Vectron a dízlovky v Retzu předaly. Ale to jen teoreticky, i samotné dřevo se nakládá leckde a z ostatních výkonů ČD C od Rakouska asi žádný jiný nemá smysl trasovat přes Retz.

Martin V.

Proč v Retzu? Copak dráty nevedou až do Znojma?

Kubrt

Ve Znojmě jsou zadratovane jen dvě koleje kvůli osobním vlakům, takže by to tam bylo komplikované. Pozůstatek uvažování z dob „nakladni dopravu na přechodu zajišťují ČSD“.

Mirda

Jojo, Vectron se do Znojma špatně dostává….

Mirda

Kéž by to bylo… jen z Furt im Wald přes Swandorf až do Regensburg to není žádná sláva… Sice moderní trať, ale bez TV…..

Mirek111

Pane Sládku….Doby, kdy tam, jak říkají Moravané, valily kapacitní vlaky, jsou, ta tam… Přes Domažlice a Furth, by nebyl ani dnes problém je vést…. A ano, pravda je, že by ta trať zasloužila komplet rekonstruci i s Dráty až po Wald i dál….

Oldřich Sládek

Omyl. Velký omyl. Ekonomika.

Mirek111

Vážený pane Sládku, chcete mi snad říct, že vlak do Mnichova, řekněme z Třebové, je lepší vést přes Linec, než přes Domažlice?? Nebo snad, přes Cheb??

Oldřich Sládek

Chci.

tondovo

Otázka na znalejší. Průměrná rychlost 50 km/h je v cargu hodně nebo málo? Jak moc se na této rychlosti podepsal menší provoz? Díky.

dada

spíš takový slušný standart.

Já, kdo jiný

Dřevo je zboží, které nikam moc nespěchá. A jestli bylo domluvené okno na určitý čas se smluvními partnery (poslední míle, vykládka ve fabrice – tam bývá dost těsno), tak o co jde.

Jiný Petr

To dřevo sice nespěchá, ale nízká rychlost tu dopravu prodražuje, protože velká část nákladů se vztahuje na jednotku času.

kade

Přesně tak, čas lokomotivy, najatých vozů i strojvedoucího něco stojí. Za jeden vlak to není o tolik, ale ono se to nasčítá…

Palavan

A není v tom čase započítána aj trasa Okříšky-Břeclav?V tom případě by už ta nízká průměrná rychlost dávala větší smysl.

Jiří Kocurek

Tristní na tom je, že vzduchem je to 330 km.