Dřevo do Ingolstadtu. ČD Cargo vypravilo první vlak na vlastní licenci do Německa
Pátek byl pro nákladního železničního dopravce ČD Cargo slavnostní den. Téměř přesně v poledne dorazil do Ingolstadtu první vlak, který
Pátek byl pro nákladního železničního dopravce ČD Cargo slavnostní den. Téměř přesně v poledne dorazil do Ingolstadtu první vlak, který byl na území Německa veden na vlastní licenci ČD Cargo a strojvedoucím ČD Cargo. Stalo se tak přesně měsíc poté, co ČD Cargo získalo všechny potřebné dokumenty k provozování drážní dopravy v Německu.
„Je to začátek nové etapy expanzní obchodní strategie,“ uvedl ředitel Odboru podpory prodeje ČD Cargo Michal Roh. Ucelený vlak vezl 1200 tun dřeva z Okříšek na Českomoravské vrchovině. Z Břeclavi jej táhl cargovácký Vectron 383.011. Vzdálenost téměř 600 kilometrů přes Rakousko a Německo vlak překonal za necelých 12 hodin. Zpět se prázdná souprava bude vracet na začátku příštího týdne.
„I přes nepříznivou pandemickou situaci je rozjednána celá řada dalších obchodních případů a lokomotivy ČD Cargo by se brzy měly objevit v čele dalších vlaků v Německu,“ doplnil Roh.
ČD Cargo získalo osvědčení pro provoz v Německu po zhruba ročním procesu. Firma původně zvažovala, zda do Německa nevstoupí nákupem některého z místních dopravců, nakonec se rozhodla jít cestou vlastní licence. Německý obchodní rejstřík také začátkem března zapsal novou pobočku firmy pod názvem ČD Cargo, a.s., Niederlassung Germany.
Už loni firma získala oprávnění jezdit na vlastní licenci v Rakousku. V březnu zahájilo ČD Cargo přepravy dřeva na pilu v rakouském Retzu v celé trase, včetně Rakouska, na vlastní licenci s vlastní lokomotivou i strojvedoucím. Vůbec poprvé takto využilo přechod Šatov – Retz. První takto přepravenou zásilkou byl ucelený vlak naložený 11. března v Příbrami, v čele byla lokomotiva 742 zvaná kocour.