Dražší o šest miliard, 110 km/h v celé trase. Příprava nové silnice z Turnova do Jičína pokročila
Vizualizace silnice I/35 Ohrazenice - Úlibice. Foto: ŘSD
ŘSD počítá se zahájením stavby v roce 2029.
ŘSD počítá se zahájením stavby v roce 2029.
Už se těším, až zanedlouho zjistí, že díky vytížení nákladní dopravou musí třípruh předělat na čtyřpruh a budou zácpy jak na D1.
Už aby to bylo. Úsek Jičín – Turnov je dopravní tragédie a to taková, že dlouhodobě trasu Hradec Králové – Liberec jezdím na Poděbrady Nymburk Ml.Boleslav a to přes to, že je to min. o 30 km delší, za to však rychlejší (!).
P.S. ale až to postaví, tak co chudáci obce na stávající trase před Turnovem, které si vylepšují rozpočet úsekovým měřením o nemalé finanční prostředky ? 😁
To nejste sám, kdo daný úsek raději objíždí. Pochybuji o tom, že jakýkoliv teoretický model tohle dokáže pokrýt a zohlednit. Abychom se pak po dokončení nedivili…
Úsekové měření je pokud vím pouze ve Ktové a příjmy z pokut inkasuje ORP Turnov.
Pardon, ještě v Radvánovicích – opět příjem Turnova.
Kdyby radši rychle postavili obchvaty obcí a předjížděcí pruhy… to by pomohlo místním i řidičům…
A kudy by ty obchvaty vedly? Nebyla by to náhodou stejná trasa?
Tohle je v podstatě obchvat. Trasa Turnov – Jičín je bez několika málo částí, fakticky obec za obcí, kterou projíždí tranzit. Nedlouhých úseků, kde lze je devadesát je dohromady asi osm.
2+1 jsou vyhozené peníze. Z Liberce do Turnova je komunikace 2+2, i když tomu sebrali úředníci označení dálnice, takže jako jediné krajské město, navíc s populací více, jak 100 tisíc obyvatel nemá oficiálně napojení na dálnici. Pak bude 2+1, což ve finále nebude o moc levnější, protože výkupy pozemků, geologický průzkum, projekt, trasování atd. se musí dělat stejně a při stejné práci postavit najednou 2+2 vyjde levněji, než po obvyklých 10 letech výstavby (nevěřím v českých podmínkách rychlejší zvládnutí) zjistit, že nárůst kapacity dopravy tam ten čtvrtý pruh vyžaduje. To je stejně krátkozraké plánování jako D1. Než po 8 letech… Číst vice »
3+3 kolem Brna není teď honem, ale opravdu dlouhodobě plánovaná a připravovaná věc. Taky to nemá s velkou rekonstrukcí úseku Mirošovice – Kývalka co dělat, protože se jedná o jiný úsek.
Mohla by se pobočka ŘSD Pardubice poucit jak se dela silnice prvni tridy. Silnice 1/37 od Pardubic pres Chrudim je ostuda ČR. Tam je vse špatně. Od kruhaku v Pardubicích az po krizovatky ve Slatiňanech. Jedina spravna vec je krizovatka Chrudim-Vestec
A co je tam špatně (kromě kruháku v Pardubicích – s tím souhlas) ? Došlo ke značnému zrychlení obchvatem Chrudimi a Slatiňan…
Já bych navrhoval postavit dálnici Turnov-Trutnov. Abyste mohli rychle napravit chybu, když si spletete destinaci.
🤣
Jak může být silnice vedena mimo Český ráj, když vede jeho prostředkem? Zase se nám někdo snaží vsugerovat, že to co není v hranicích stejnojmenného CHKO není Českým rájem.
Ta studie je hrozný paskvil, který vychází ze současných intenzit. Samozřejmě, že každý, kdo si projel trasu Jičín – Turnov, kde je imrvére 50 km/h, v každé druhé vesnici radar, nedá se skoro nikde předjíždět, tak si řekl, že tudy už nikdy. Na té trase hrozně chybí obchvaty obcí.
Trošku dost si lžete do kapsy, radary jsou pouze ve Ktové a Radvánovicích. Podůlší, Kbelnice, Knežnice, Libuň, Čímyšl, Újezd, Borek, Hnanice ani Sedmihorky radar nemají.
Předjíždět by se dalo mnohde zcela legálně, jenže na potvoru tam často jede někdo v protisměru…
No, a obchvatem obcí bude právě ta nová trasa.
Třeba pojem nadsázka? nic? tak třeba někdy později …
Když tady čtu příspěvky rozmazlených točvolantů, že se jim nelíbí rozšíření silniční síte pro jejich plechové milášky o silnici pouze v rozsahu 2+1, tak by bylo pak teda vhodné nic silničního nestavět a začít stavět v tomto směru druhou kolej na trati Pardubice – Liberec a k tomu na spoustu místěch tu trať narovnat. železnice bude za každé zkapacitnění a zkrácení vděčná.
Železnice sice bude, ale na kilometr to bude 10x tak dražší, plus údržba, plus přepravní kapacita bude třetinová. Ale jo, zase modré zábradlí bude krásné.
<3
Dvojkolejka má v podstatě stejnou kapacitu jako dálnice.
A v současnosti tam už silnice I/35 je a touhle stavbou se kapacita přidá (cca zdvojnásobí).
Zato svodidla jsou ještě hezčí…
Mohu prosim výpočet kapacity dalnice /dvoukolejka
Tak on samozřejmě počítá třídílné dvoupatrové soupravy v intervalu 7,5minuty a ejhle, tak nějak to vyjde… realita je poněkud jiná, kraj tolik neobjedná a cestující nenaplní, takže z toho by byl v reále tak přívozový Panter každých 20 minut… jako dobrý ale ta kapacita pak na úrovni krajovky.
Tak dá se počítat i s nějakou nákladní dopravou, není to jen o přepravě lidí.
Však ani po té silnici nejedou jen osobáky… ale hlavní železniční nákladní koridor to tam není, že?
S těmahle parametrama co má tak ani moc být nemůže.
A teď srovnejte na kolika místech se zlepšily parametry silnice I/35.
proboha proc zase ta priserna zprasenina 2+1? stejne jako je to na *** v planu prelozky I/20 tak je to identicky na *** i tady ……. za par let po dokonceni se beztak bude usek Zernov Ulibice dopatlavat za provozu na plnotucny profil 2+2
Pořád čekám, že někdo řekne, že tato varianta je špatná… a ono zatím nic. Byla( nebo ještě je ) studie, kdy D35 vede na Bousouv a pak se stáčí na Mnichovo Hradiště.. což by bylo výhodné i kvůli Škodovce…
To už je, bohužel, asi jen smutná vzpomínka na ochranu Českého ráje před dalším nesmyslným nárůstem automobilismu …
Přitom by to mohlo pomoci i na části silnice I/16, a tím i k odlákání kamionů třeba z D7 a D8 od jízd až na okraj Prahy kvůli následnému použití D11, kdyby se do Trutnova dostaly srovnatelně po I/16 tudy.
jakože dálnice českým rájem je ochrana českého ráje? protože jižní vedle doslova českým rájem..
Pořád čekám, kdy se podobná komunikace začne plánovat i ve Středních Čechách a to mezi D1 a D11(Poděbrady-Mnichovice), kde kapacitní S/J diagonála opravdu chybí. Nechápu, že se o tom vůbec nemluví a to ani v obcích, které trápí tranzitní doprava.
Nápad dobrej, ale kudy to tím složitým terénem a velmi hustou zástavbou smysluplně protáhnout, aniž by to nevyvolalo nimby šílenství jaké v Česku nemělo obdoby?
Pokud to berete jako paralelu (resp. dobrou náhradu) silnice I/38 (a asi zčásti i I/37), tak by to samozřejmě sedělo dobře, jinak ale pouhze propojovat samotné D11 a D1 jako takové žádný velký smysl nedává.
Uvahy o tangencialnim propojeni dalnic existuji.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/dalnice-vystavba-nova-stavba-obchvaty-kremlik-stavebni-zakon-stredocesky-kraj.A200116_153409_eko-doprava_rts
Loni na podzim na primy dotaz p. Matl bez nejakych detailu k uvedemu uvedl: „Aktuálně je dokončena komplexní studie rozšíření dálniční sítě a její závěry se v blízkém čase budou projednávat se zástupci krajů, měst a obcí.“
Nicmene vzhledem k tomu, ze RSD bude jeste tak cca 10 let resit aktualne naplanovanou dalnicni sit a projekt rozsireni je ve fazi uvah, studii, diskuzi, tak je pripadna realizace jeste hodne daleko.
Když už přestavba MÚ u Pyrámu, zvažuje se taky přestavba 1/35 Turnov – LBC na plnohodnotnou D35? Už teď je to tam často na hraně, určitě větší provoz než D10 Turnov směr MB.
Tam by se hodily tunely pod Paceřákem a Jeřmanicema. Vím, scifi, jenom postesk …
Tak pokud vím tak pod Paceřákem to v devadesátkách s tunelem byla jedna varianta o dost dražší tak se udělalo co se udělalo.
Tam by mi přišlo celkem reálné přemalovat to na D21.5 s rozšířeným odstavným nebo rozšířeným SDP. I tak by tam ale asi zůstalo jen 110 km/h, protože některé poloměry tam jsou dost prudké. Tunely pod Paceřákem a Jeřmanicemi by tomu pomohly, ale stále by zůstaly Hodkovice a smrtící zatáčka na Rádelském mlýnu, která při lehkém sněhu klouže i v 80…
všichni tady hořekují nad 3 pruhem, ale i pořádný dvojpruh by byl požehnání jako náhrada za tu okresku, btw rakouská S3 fuguje z mých zkušeností dobře
Hmm když dojde na hranu kapacity tak je konečná.
Něco jako Trojpruh Benešov D1 každý den.
To tam ale snad nehrozí, ne?
Zácpa hrozí všude, kde se dva pruhy spojují v jeden. Pokud nebude na celé trase dvojpruh tam a jednoruční zpátky, bude tam takových míst nejspíš několik.
Tak to platí tak nějak obecně, že když dojde kapacita, tak to nefunguje; to není specifikum trojpruhu
„Z původních 18 miliard odhadované náklady stouply na 24 miliard korun“ … a soutěž nakonec bude za 60% odhadu, takže nakonec ještě ušetříme 😉 cajk
Z předválečných a předinflačních 18 miliard. Bohužel to odpovídá, mohu potvrdit z vlastní zkušenosti.
Smutné je, že máme tleskat, přitom rok 2033 zní podobně lahodně jako 2400.
Zatracený eko-tero „Drak Michal“, který to před dvaceti lety dusil a navrhoval devastaci Maloskalska Super severními nesmysly. Silnice mohla dávno stát.
Já teda neznám podrobnosti historie plánu tohoto úseku daně silnice, ale moc dobře si vybavují, že byla oficiálně plánovaná v trase současné I/35 podél hranice CHKO + často na naspěch a estakadach, a na mapách aktuálně v článku vidím její vedeni severněji a píše se o jejím maximálně možném zahloubeni do terénu.
Čili za mně rozhodně aktuálně plánovaná trasa a podoba té komunikace je lepši řešeni než původně bylo ŘSD – potažmo ministerstvem dopravy prosazováno.
Nemám nic proti posunu blíže k Rovensku a dále od Valdštějnu nebo Trosek. Jen jsem vzpomínal na dobu po roce 2000. Kdy ŘSD resp. Bursíkovo MŽP obsazené Stranou Zelených preferovalo variantu po I/16 (MB-JC) oproti var. Severní. Pro naředění ještě Zelení (a spolek S Drakem rval se Michal) přišli kolem roku 2007 s var. Super severní trasy. Ta měla začínat u Rychnova u JBC, vést po estakádách okolo Malé Sklály a dále přes Semily k Lomnici nad Popelkou. S ohledem na cenu a devastaci mj. Přírodního parku Maloskalsko šlo hlavně o kouřovou clonu, protože okamžitě vyvolala ještě bouřlivější reakce než… Číst vice »
Superseverní varianta by (pominu-li ekologický aspekt) byla výhodná hlavně pro tehdy ještě průmyslové Pojizeří, které by tím získalo impuls k rozvoji. Namísto toho ta oblast dál neutěšeně chátrá, největším zaměstnavatelem v Semilech jsou nemocnice, školy a městský úřad.
Mít za největšího zaměstnavatele v místě nemocnici a školy není nutně špatně, naopak jsou to sektory s minimálním dopadem na životní prostředí a se slušnou úrovní mezd – proti textilkám – které právě krachly proto, že pracovní síla v ČR je dražší, než v Bangladéši.
A máte třeba představu, co zbylo z někdejší v podstatě plnohodnotné nemocnice v Semilech?
Nemám. Nicméně podstata předřečníkova a mého příspěvku ležela někde jinde.
Záleží na tom jak se k tomu stavu dostanete – jestli se rozšiřuje zaměstnanost ve školách a zdravotnictví, anebo „jen“ klesá počet zaměstnanců průmyslu (a nezaměstnaných)… 🙁
„Pominu-li ekologický aspekt“ To jako fakt? ak to jo, tím jste řekl všechno důležité.
Ta varianta nekompromisně ničila cenná území a Vy to pomíjíte. Tunovské SZ nevadila, protože nevedla pod jejich okny. Za to varianta Ráj (severní) je přiváděla k šílenství, protože se jich týkala (NIMBY).
V současné variantě s přivaděčem Zelený háj SM o kvalitní spojení rozhodně nepřijdou.
Docela trefný a přesný popis situace – pro někoho vlivného byla tehdy jižní trasa s využitím faktické náhrady I/16 v tom úseku dálnicí (a ochrany oblasti Českého ráje) aktem charakteru „jen přes mou mrtvolu“, resp. spíše „ani přes mou mrtvolu“, a tak si své zájmy prosadil. A teď už na tom nikdo nic měnit nebude – jen časem bude nutné zmodernizovat i I/16 na podobnou nedokonalost, jako bude teď I/35.
Proč se kvůli ekoteroristům postaví D35 do Jičína, pak silnice, a z Turnova zase D35 až za Chrastavu? To si to pořád musíme nechat líbit? Vždyť tam vznikne špunt.
Z Turnova do Chrastavy vede úplně to samé, co povede z Jičína do Turnova.
Špuntem je úsek MÚK Žernov – MÚK Úlibice ve vystřídaném třípruhu.
Z Turnova do Chrastavy vede 4 pruh s oddělenými vozovkami. Tady se v článku píše, že mezi Jičínem a Turnovem bude částečně třípruh. Nerozumím Vaší poznámce.
úsek Turnov-Jičín bude jednoznačně nejméně vytíženou částí tahu „35“ mezi Libercem a Lipníkem nad Bečvou, proč? Jednoduché, od Turnova dále na Liberec se připojuje obrovské množství aut od Prahy. Na druhé straně v Úlibicích bude ve směru od Hradce odbočovat obrovské množství aut kolem Jičína na Mladou Boleslav a velké množství rovněž i na Novou Paku a Krkonoše…
Ve vší úctě pane vy moc z
Jičína na Liberec a pak do Německa a Polska moc nejezdíte viďte.
Jinak by jste nemohl takovýhle výplod napsat.
To co se dnes a denně válí kamionů a osobáku se značkou Hradec,Pardubice Olomouc Ostrava zkrátka východ Čech přes Hradec,Jičín Turnov Liberec směr Německo Polska dálnice je šílené. Jezdím to skoro každý den a proto se vám musím smát….🤣🤣
to nijak nerozporuju že se jedná o významný tah, který naroste na významu s dobudováním celé D35 a také I/73, jen tady tvrdím že ve směru od Hradce se v Jičíně odpojuje obrovské množství osobní i nákladní dopravy na Mladou Boleslav a v Turnově se zas připojí směr Liberec ještě větší množství dopravy od Prahy z D10 – proto bude úsek Turnov-Ulibice nejméně zatíženým kouskem z tohoto tahu „35“… Nebo mi snad chcete tvrdit že úseky Hradec-Úlibice či Turnov-Rádelský Mlýn budou mít stejné intenzity jako řešený Turnov-Úlibice? To je přece absolutní nesmysl…
Což ale znamená, že I/16 Mladá Boleslav – Úlibice by měl být čtyřpruh.
Vždyť má pravdu! Úsek z Turnova do Jičína je nejméně vytíženou částí celé trasy Liberec – Olomouc, ať už ji nazveme E442, nebo I/35, nebo R35, nebo D35. Podle sčítání dopravy má úsek Jičín-Ktová intenzitu Po-Pá cca 9600 vozidel denně, úsek Ktová-Turnov cca 13 300 vozidel, zatímco Hořice-Hradec přes 14 200 vozidel, skrz Vysoké Mýto skoro 20 000 vozidel denně, skrz Litomyšl přes 21 000 vozidel denně, peážní úsek okolo Jičína a k Úlibicím přes 22 300 vozidel, úsek Hodkovice-Liberec přes 33 000 vozidel… . Vaše subjektivní pocity, které navíc kladou Ostravu a Olomouc na východ Čech, jsou pro legraci… Číst vice »
Úsek I/3 kolem Dolního Dvořiště má dnes intenzity 5000 vozidel denně a i přesto se tam postaví dálnice.
Ano i tak už to kapacitně jeden pruh nedává , tedy je mylně si myslet, že po přestavbě to jeden pruh zvládne
Stanoviska a připomínky od Patrika máme nebo je na něj ještě brzy?
Ech, teď by to přece bylo konstruktivní. Ideálně blanketně poslední den lhůty pro pravomocné stavební povolení.
Nechci znít jako Šotouš ale dle mého by provozu ulevila mnohem více rekonstrukce trati Turnov – Jičín která vede dejme tomu rovně a oblouky se dle mého dají narovnat… Co si myslíte vy?
Trať Turnov – Jičín – HK by si jistě narovnání a zrychlení „zasloužila“ (jakkoliv tohle slovo nemám rád) a mohla by být atraktivnější, ale těžko na sebe stáhne nějaký podstatný podíl dopravy z I/35, což je dálkový tah. Tomu by mohla konkurovat (nebo spíš nabízet alternativu) dvoukolejná elektrifikovaná železnice od Chocně přes Žitavu do Drážďan, ale to jsme v jiném vesmíru.
Ale mezi Žitavou a Chocni by snad nejlépe vedla taková trať právě „kolem“ Jičina poměrně nížinou mezi krajskymi městy Liberec a Hradec Kralove, byť v tom by bylo potřeba hledat řešení, aby trate od Liberce a Chocně nebyly do hlavaku zaústěny ze stejného/severniho směru, což za mně značí tu danou novou hlavní trať od Liberce propojit cca podél D11 západně od Hradce s tratí pražskou.
To ano, ale žádná taková trať nikde v záměrech rozvoje železnice v ČR není, takže je to čistě teoretická šotodiskuze 🙂
Proč myslíte že ne? Vede téměř stejnou trasou a na dojíždění ideální kdyby se nejelo max 60 (80) a koleje neházely jak na tankodromu…. Mohla by být i alternativní trasou pro dálkové vlaky než jezdit zajížďkou přes Starou Páku…
Nemám žádná čísla, ale myslím si, že dojížděči z vesnic mezi JC-Tu tvoří menší část provozu na I/35, přičemž ta větší jsou „dálkové“ jízdy typu Liberecko – Morava. Ad lokální dojížděči: je to venkov, drtivá většina dospělé populace zvládá řídit a financovat osobní auto, takže na nějaký masivní přesun místní frekvence ze silnice na železnic, byť modernizovanou, to nevidím. „Dálkové vlaky“: pokud jsou tím míněny R Pardubice – Liberec – ty by to tudy jistě měly rychlejší, ale taky by minuly Semily, Železný Brod, Dvůr Králové, což jsou, ve zdejších poměrech, významná sídla. Na trati přes Jičín a Jičín a… Číst vice »
To že většina dospělých lidí umí řídit osobní auto neznamená že by nejeli vlakem kdyby to bylo časově srovnatelné a pohodlné. Samozřejmě že všichni nepřesednou z aut…. A když jsem viděl kolik lidí přijelo do Turnova ranním Blake do Turnova z Jičína tak jich bude jezdit dost, zvláště třeba z Rovenska
Jenom ti, kteří mají práci v dosahu hromadné dopravy. A třeba průmyslová zóna Vesecko je zabezpečena jen několika spoji přímo z centra Turnova a z větve na Jablonec, ale například od Semil ji všechny autobusové spoje raději minou o pár set metrů.
V těchto venkovským oblastech to má „dojížděcí“ VHD velmi těžké, protože málokdo má start i cíl blízko nějakého nádraží/zastávky busu a zároveň málokdo tady má problém s parkováním – doma parkuje n dvorku a v práci má zhusta parkoviště.
Z toho plyne, že situace „kdyby to bylo časově srovnatelné a pohodlné“ – a já dodám srovnatelně flexibilní – nastává zcela minimálně. V aglomeracích velkých měst, se silnou silniční dopravou a problematickým parkováním, je ta VHD mnohem atraktivnější, než ve venkovských oblastech.
Nebude to časově srovnatelné. Pokud trať nebude klickovat mezi jednotlivými vesnicemi. Bude muset nekolik km autem k vlaku, kus vlakem a zase kilometr dva tři do práce. A cestou si nenakoupí.
Něco o tom vím, neb takovým vesničané jsem, ledaže vlak mi po koridoru jezdí několikrát do hodiny.
Realisticky vidím spíš Ex pres NB a MB po stavbách “VOCHOC” a Praha – Liberec, resp. elektrizaci zbytku 071.
Rozšířil bych ji na čtyři a udelal obchvaty pruhy a bylo by. Základ jsou 4 pruhy s odděleným protismerem
Bude to poddimenzované jako I/35 Hrádek – Bílý Kostel, tam by zase měl být ten třípruh. Jezdím tam často a pokaždé se utvoří vláček v čele s kamionem.
Mezi Hrádkem n.N. a Bílým Kostelem n.N. je územní rezerva na další polovinu, takže tam může být v budoucnu čtyřpruh, pokud se dopravní intenzita zvýší. To bude asi s plným zkapacitněním komunikace B178 směrem na dálnici A4. Pak lze předpokládat zvýšení i mezi Turnovem a Jičínem.
A my se pak opět budeme drbat na hlavě, jak je možné, že nedávno postavená stavba už zase nefunguje.
Nechci vám brát iluze, ale i pak tam bude stejně mnohem větší tlak na zkapacitnění a modernizaci I/16 (JC – MB) než na další zásahy do teď modernizovaného úseku I/35.
Ale vždyť by to bylo dobré řešení. Těch pár minut z Turnova do M.B. nikoho nezabije a není potřeba zkapacitňovat jeden směr duplovaně. A M.B.-JC má sám o sobě mnohem větší provoz a prioritu. Já třeba z PCE/H.K. do M.B./LBC jedu mimo dopravní špičku D11➡️D10 a nemorduju se po šoustkách.
Dal jsem Vám palec nahoru, za to, že jste si všiml, že se za náklaďáky tvoří kolonky. Ale schválně pozorujte, jestli náhodou nemá ten náklaďák na čumáku nalepený pomalý osobák, nebo zda chvíli předtím, než je náklaďák „pomalý“, nebyl zbržděn pomalým osobákem, který se posléze rozjel a tak už jiní nesoustředění účastníci provozu nejsou ani schopni identifikovat původce „pomalosti“ náklaďáku. Neříkám, že to je jediný důvod „pomalosti“, ale jeden z důvodů to je. Zrovna v tom úseku to je běžné. Jsem naložený, než se rozjezdu, vždycky mě předjede někdo, kdo se potom bojí jet a já, místo abych valil, jedu… Číst vice »
Tam je taky nepochopitelná ostudavze neudělali 4 pruhy rovnou
Díky Bohu za záměr skoro dálnice mezi MUK Turnov a MUK Zernov. Ale tripruhovou část považuji za vysoce dopravně rizikovou a očekávám, že se bude muset pár let poté dál představovat na ctyrpruh. A myslím, že by bylo šetrnější vůči Českému ráji a životnímu prostředí, aby se trasa rovnou postavila jako ctyrpruh.
Už to neřežte. Díky tomuto ústupku je reálné, že to za 10 bude hotové. Trvat na plnohodnotné dálnici, tak za 10 let mám na stole akorát tak 50. studii, vzápětí opět z tohoto stolu shozenou odpůrci.
Plnohodnotná dálnice to být nemusí, ale 4pruh určitě. Navíc, jestli tam bude 110km, tak se v pruhu o to víc budou táhnout 80 nebo i míň za kamiony. A dostihy před zúžením – smrtelné havárky plánované. Zažil jsem na B12 Kempten směr Mnichov, radní (ani toho 3pruhu se nedožil) prosadil pro úplně novou 3pruh, teď se samozřejmě musí rozšiřovat na 4. Smrťáky před zúžením na týdenním pořádku …
Znám třípruhy na současné I/16 mezi Boleslaví a Horkama u Staré Paky, a nepřipadá mi, že by na koncích těch třípruhů byly nějaké časté nehody.
To by mě zajímalo, kde je mezi Horkama a Mladou Boleslaví třípruh, navíc střídavý. Já tam znám akorát dva krátké stoupací. Srovnávat tohle se zamýšlenou JC – Turnov s pruhy střídavými! mi přijde tak trochu jako vtip. A mj., mezi JC a MB bych 4pruh taky uvítal.
Ten čtyřpruh mezi MB a JC byl (asi už definitivně na ještě hodně dlouhou dobu) „odpískán“, když byla přijata severní varianta I/35 – jinak by jako společný úsek I/16 a D35 čtyřpruh rozhodně spolehlivě vyšel už i v době, kdy se o jižní trase D35 ještě aspoň uvažovalo.
Mezi MB a Jičínem se příští rok začne stavět první část třípruhu jen s MÚK, ale bez SDP (takže jen 90 km/h) a podle vizualizace na velké části stejně zůstane dvojpruh..
Tohle je takovy mezikrok k dalnici. Proste vyhozeny penize.
možná krok k tomu pak dostavit další tři pruhy 🙂
Dálnice neprojde přes různý zlospolky. Takhle tam bude aspoň 10 let třipruh, než se to pak rozšíří. Pro všechny to bude obrovská změna k lepšímu, než se jen roky soudit.
Já už bych zadal studie teď jako by byla dálnice hotová. at se nezdržujeme. Snad vykoupí pozemky už teď jako by chtěli 3+3 …
Oprava.. jako by byla * silnice * hotová.
Můžeme pouze doufat, že někdo dostane rozum a rovnou to postaví v plném profilu, nebo alespoň připraví terénně a s nadjezdy nad touto komunikací – viz Bílý Kostel n.N. – Hrádek n.N.
Já nevím proč jsou všichni proti třípruhu. Na danou intenzitu dopravy plně dostačující. V Rakousku se také střídavý třípruh běžně staví.
Tripruh v českém fungování silniční dopravy považuji za zlo. Tak, jak je tripruh udělaný třeba Pelhrimov – Humpolec, způsobuje ustavičně strudly aut. Jsou tam ponechane původní křižovatky, všude nakládané omezeni 70km/h, směrové rozdělení pouze carami a ničím jiným. Ta považuji za dopravné inzenyrsky vysoce rizikové… Takže jsem rozhodně proti a dal jsem vám minus.
Mohu se zeptat jaký třípruh mezi Pelhřimovem a Humpolcem? Myslíte to jedno stoupání? Tomu nemůže nikdo normální říkat tříhpruh. Viděl ste projekt třípruhu na I/35? Vypadá to, že ne, protože píšete nesmysly.
Tripruh na I/35 bude směrově dělený betonovym svodidlem a kompletně s MÚK, to nelze srovnavat s běžným stoupacím pruhem..
A staví se běžně i mezi dvěma dálničními úseky na páteřním tahu?
Ta poznámka s tunely je vtipná především z pohledu alpských zemí jako je Rakousko či Švýcarsko, kde jsou jednotubusové tunely běžnou součástí dálniční sítě. Ano, postupně se mění na dvoutubusové, ale není třeba to stavět ve dvou turnusech najednou.
no tady je trochu jinej problém, od roku 1999, kdy si lidi nějak tak pod mont blancem uvědomili, že by bylo fajn moct z hořícího tunelu utéct se změnily předpisy a všechny tunely potřebujou únikovou cestu. což je ve většině případů druhej tunel vedle. a jestli vyrazit jenom únikovou štolu, nebo druhou plnohodnotou trubku a nechat tam v normálním provozu jezdit auta, mít zálohu pro případ údržby a mimořádností a v případě nutnosti ji taky uzavřít a provést skrz tu druhou trubku evakuaci, tak takovej rozdíl už to není a užitná hodnota je z jiný galaxie.prostě jsou dneska 2 trubky… Číst vice »
V článku není zmíněno (a nechce se mně to dohledávat), proč je mimo tunely zvolena varianta střídavých „třípruhů“. S ohledem na významné navýšení ceny to asi z důvodu ušetření nebude. Nabízí se protesty obcí, ale zásah do krajiny bude velmi podobný. Obecně nemám nic proti racionalizaci výstavby rychlostních komunikací, ale ta by měla mít důvod. Zde ho tedy nevidím. Ale třeba se mýlím.
Důvod jste napsal. 3-pruhová silnice je z pohledu vyjadřujících se orgánů a obcí úplně jinde než 4-pruhová dálnice. Není to jen o počtu pruhů, ale o návrhových parametrech, o šířce záboru a hlavně o rozdílných podmínkách v legislativě a akceptovatelnosti ze strany ŽP. Prostě se smiřte s tím, že silnice projde, dálnice ne.
jednalo by se o silnici I. třídy ve čtyřpruhovém uspořádání jako v předcházejícím úseku.
Co dodat. Ušetřili jsme a v budoucnu bude rozšíření stát stát mnohem víc.
V budoucnu by měla být hlavně zlepšena souběžná železnice, pokud chceme dostát předsevzetím a závazkům o šetrnosti k prostředí, v němž žijeme, když už nejsme schopni to udělat dříve, než plánujeme další silnice. Takhle budou ty vlaky leda na zrušení.
Tak se to stalo i na D7 u obchvatu Loun, kde by původní stavbu čtyřpruhu byla levnější než dnešní zkapacitnění.
Tak když teda tady má být na I/35 třípruh tak doufám že ŘSD postaví i minimálně třípruh s MÚK na I/16 Úlibice-Mladá Boleslav
4pruh by měl ideálně být i JC – MB
Tam je to na plnohodnotný čtyřpruh. Část u Mladé Boleslavi se má v příštích letech budovat od nuly v nové trase, tak doufám že aspoň tam ty 4 pruhy budou a časem i na dalších úsecích.
Nebudou. Stavět se začne příští rok a bude to jen třípruh bez SDP, zato tam budou jen MÚK. Podle vizualizace MB-Martinovice, ale na části trasy stejně zůstane jen dvoupruh..
Tuhle bude první třípruh se 110 v Česku, ne? To vypadá, že na I/35 bude další specialita – hned po té dvoupruhové SMV u hranic.
Každopádně tohle prostě má být čtyřpruh. Nebo teda třípruh, ale v S16.5, ať se pak jen přebuduje SDP a postaví druhý pás..
Toto bude betonovým svodidlem směrově dělený třípruh v kategorii S15,25/110. Je to obdoba toho co mají v Rakousku na S3 od Stockerau na Znojmo… Tato kategorie opravdu zatím nikde u nás není, ale planuje se na více místech, např. JV obchvat Znojma s pokračováním na hranice, přeložka I/26 od D5 za Stod, I/38 Poděbrady-Kolín, nebo nedávno schválená přestavba I/13 Ostrov nad Ohří – Klášterec/n/O včetně obchvatu… a další připravované studie… Těžko říct, který bude první, myslím že tato I/35 to ale nebude… Původně se plánoval i v severní polovině na I/73 (od Svitávky), ale tam naštěstí došlo k přehodnocení na… Číst vice »
Jel jsem v Rakousku po S3 a nepovažuji toto uspořádání za šťastné a kór tam, kde se dá očekávat silný provoz. Tady se musí pořád něco vymýšlet. Jde zřejmě o to, aby bylo vidět, že přebyteční úředníci nejsou přebyteční. Ještě se nezačalo kopat a už se zvyšuje cena díla…
Valorizace byla předpokládám automaticky dána inflací.
Cesta po I/35 bude taková všehochuť – průřez českých silničních rarit.
Dvoupruh SMV u Hrádku n. N.
Pětipruh před Chrastavou.
130 čtyřpruh zatáčky a vrchařské prémie mezi Libercem a Turnovem
obyč čtyřpruh po odbočku na Semily
třípruh po Úlibice
plnotučná dálnice do Hradce
MÚK v Plotištích
nedostačující MÚK Sedlice
třetí patro trojpatrové okružně mimoúrovňové křižovatky Opatovice
plnotučná dálnice po Mohelnici
dost těsná dálnice po Olomouc
šestiproudová peáž s D1 po Bělotín
čtyřproud peáž s D48, pak užší čtyřpruh do Valmezu
a dvoupruh skrz vesnice až na hranice
tah 35 bude končit zaústěním do D1 u Lipníka… Palačovská spojka bude provozována jako I/57 (stávající klikatá I/57 mezi NJ a VM bude převedena na kraj, nově tak I/57 budou kousek peážovat s D48). Z VM na hranice bude nově označeno jako I/72. Vcelku logický krok, obzvlášť když Bumbálka ztrácí a dále bude ztrácet na významu
Odkud to čerpáte? Věcný dotaz, věřím vám, jen o tom všude zatím čtu jako o I/35 Lešná-Palačov.
Řešilo se to na forum.ceskedalnice.cz, tam přispívají občas i lidi z oboru se zákulisními informacemi. Jen nevím jestli to bude takto označeno ihned po zprovoznění Palačovské spojky, nebo až po pár měsicích kvůli dalšímu papírování… Zajímavostí je, že právě kvůli peáži I/57 s D48 mezi NJ a Palačovem bude v tomto úseku D48 bez poplatku, zatímco během roku 2025 tam bude známka potřeba…
Je v tuto chvíli 110 km/h na tripruhu vůbec možné povolit?
Je, na SMV se středním dělícím pásem může být teoreticky i 130, ale to už by byl trochu extrém. Bez pásu by tam byla max 90
Zoufalost, protože stavět střídavý dvoupruh, či jak se ten nesmysl se třemi pruhy jmenuje, dopadne akorát tak, že časem bude zahlcen, bude potřebovat rozšířit na dálnici a celý se bude muset draze upravit. Pokud dnes stačí silnice v polovičním profilu, postavil bych dálnici v polovičním profilu, aby jí bylo v budoucnu bez problémů rozšířit na plný profil. Žádný střídavý dvoupruh už raději nikde nestavět.
Vždyť to bude polovina dálnice, hlavní jak se udělají MUK, aby to šlo potom co nejjednoduššeji dostavět na 4p.
Ovšem už víme, jak taková dostavba na plný profil “bez problémů” u nás vypadá. Nemluvě o “bezproblémovém” rozšíření dálnice do rezervy v SDP. Fyzicky to dostavět je v našich podmínkách ten nejmenší problém.
I/48 se složitě modernizuje na plnohodnotnou dálnici z úzkého čtyřpruhu a tady se budu na hlavním tahu třípruh. Strašná chyba.
Ale s normovanými MÚK, bez polňaček, propadů rychlosti a krátkých připojováků, a hlavně se směry rozdělenými betonovými svodidly. 48 je něco úplně jiného, to byla v podstatě dálnice bez svodidel a odstavného pruhu, kde stačilo přejet dvojitou plnou a byl čelní střet – to tady nepůjde.
Panebože jak se můžeme bránit tomu aby ty blbci neudělali jenom tři pruhy a ne normálně čtyři. Je to naprostý nesmysl a zvěrstvo to takhle šidit
Třeba tak, že se zasloužíte o zrušení CHKO Český ráj….
tripruh je kompromis aby se postavilo alespoň neco
V klidu. Až ti bezmozci s velkou mírou demence ucítí na vlastní nosy splodiny s popojizdejicich kolon tak budou rádi ze rsd postaví 2+2 plný profil…
No a když tam kolony nebudou, budete bezmozek s velkou mírou demence vy?
Když jim ty nerovnoměrně se sunoucí kolony uvnitř Ktové, Libuně a Radvánovic nesmrdí pod nosem už dnes, těžko jim budou smrdět podobné, ale plynule jedoucí kolony na třípruhu okolo obce.