Dražší cestování vlakem. Ceny jízdenek i přes zlevňování elektřiny a nafty stoupnou o 4,9 %
Zahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhy
České dráhy zdražení vysvětlují i velkými investicemi do nových vozidel.
Čeho je moc, toho je příliš. Selský rozum říká, že méně bývá více. Za takové ceny skutečně pojede minimum lidí. Např. za 10 km 37 Kč? Za 31 km – 78 Kč? To třeba znamená, že cesta z Prahy do Kladna tam a zpět by stála156 Kč? (jen jako příklad, samozřejmě tady si každý koupí min. jízdenku PID). Ten kdo to tvoří asi není obchodník ani ekonom. Protože za takové jízdné lidi vlakem nepojedou. Když naopak udělám výhodné jízdné a zejména u těch časových jízdenek, tak se ten vlak zaplní. A co je lepší? Mít prázdný vlak s pár cestujícími… Číst vice »
Tak naštěstí příští rok vyhraje volby pan Ing. Babyš a vrátí ceny na úroveň devadesátek, jak slíbil. Nové Comfort Jety prodá a vytáhne z kopřiv ty zbylé Bdmtee. Snad po tom budou ufňukané socky spokojené.
Budou spokojené. Do té chvíle, než zjistí, že se jim výplaty vrátily do osmdesátek 🙂
Tak naštěstí auta evropských automobilek, (kromě elektromobilů) vůbec nezdražují, že?
Státnímu dopravci se začíná projevovat obsazenost spojů i přes ty jeho mizerné služby a tak mu opět narostl hřebínek.
Co to má být? Záplata za jejich nakoupené bateriové a i jiné experimenty?
Upřímně řečeno, raději pojedu levnou modernizovanou 810 kou než za takové jízdné jakýmsi předraženým novým vlakem. Pak i ty ceny mohou být někde jinde. Na vzdálenosti do 30 – 40 km ty 810 bohatě stačí a po těch úpravách jsou naprosto vyhovující i z hlediska sedadel, otvíracích oken atd.
Kolik lidí jezdí za jednotlivé kilometrické jízdné? Na kratší vzdálenosti se jezdí spíš na krajské tarify a na delší trasy zase na vázané nebo akční jízdenky (nyní pod názvem flexi zvýhodněná). Pravidelní cestující mají traťovku. Takže daleko podstatnější je, o kolik zdraží jízdenky neuvedené v článku.
Hlavně aby nezdražili Jízdenku na léto. 1690 Kč je už teď za kterou to prodávají docela hard core. 🙈
jen pro moji zvedavost – na kolik by po zdrazeni vysla jizdenka z Marianek do Milovic pro rodinu se dvema skolaky –
rano tam a vecer zpatky?
ted je to u CD 899 Kc x 2 = 1798,-
srovnejte s moji kombinaci IDPK a PID pri rozdeleni na Marianky-Karez-Milovice:
260 (24hod rodinna) + 2x 70 (24hod 13 pasem bez P 0 B) – po praze deti na obcanku/ISIC + 2x 240 (24h celositova dospely)
= 880,-
vypisovat uz jen stavajici rozdil v procentech se mi snad ani nechce….
jenže většina lidí moc nechce studovat nejlevnější možnosti při rozdělení na jízdenky po krajích a tak rovnou berou auto 😉
Ono to také není tak jednoduché. A málokoho to baví a zajímá. Prostě tu schází nějaký obchodní duch a logika a znalost lidí a tedy i cestujících, co sneou, co chtějí.
ČD zdražují jízdné, ale tarif „se řídí platným výměrem Ministerstvo financí“. Kdo má tedy v rukou cenu jízdného a jak vypadá výměr MF? Ten udává jen procentuální slevy pro vybrané skupiny obyvatel?
Ve Výměru není žádný konkrétní ceník. Je tam jenom obecný vzoreček, který říká, o kolik procent se smí zdražit.
Děkuji za vysvětlení.
Je tam ceník podle km. Stačí si to otevřít.
Ať si klidně zdražují … na jízdenky ČD dneska jezdí jen ten co jede občas, pokud člověk jezdí na výlety pravidelně, kombinuje jízdenky jednotlivých integrovaných systémů …
Jezdím pravidelně ČD a kupuju si jednotlivé jízdenky. Mám IN50. Nebo podle vás nejsem běžný cestující?
Vlastník IN50 imho opravdu není běžný cestující, to bude vysoko nad mediánem.
Dobrý. Já mám IN25. To už běžný cestují je?
ne, opravdu běžný cestující není socka a nekombinuje 150 různých tarifů…lidi nejsou šotouši
Ano, zejména těch, které nelze koupit v předprodeji. 🙂
Je pravda,vlaky jsou lepší,ale chtěli jsme jet vlakem Plzeň -Praha ( 3 osoby),že se svezeme ZAPADNIM EXPRESEM,ale když jsme zjistili cenu jízdenek,ouha,opět jsme raději jeli autem,cena o polovinu levnější !! Tak ať si zdražují a auta zvítězí. My snahu měli,ale cena zvítězila ve prospěch auta.
Tři lidi v autě se vyplatí už dlouho
A kolik to auto stálo?
171 kč za osobu to není žádná hrůza
cena není v tomto případě levnější, ale nižší. Zkuste prosím používat napříště mateřský jazyk správně
Pokud počítáte jen palivo, vyjde vás auto ve 3 lidech prakticky vždy levněji…
Tak samozřejmě. Hlavně lidi ci mají služebák na soukromé cesty.
Podle tohoto ceníku, když třeba10 km je za 37 Kč, pak už se auto vyplatí i pro jednoho
Takže soukromý dopravce řekne že není důvod zdražovat protože náklady nerostly a státní dopravce který postupně ztrácí na úkor těch soukromých opět zdraží a to i po tom co poslední roky předvádí. Lidé co jezdí na tragických linkách jako je R11 a nebo jim místo zaplaceného pendolina přijede to nejstarší z rezerv ČD si příště rozmyslí jestli pojedou vlakem. Nebýt konkurence soukromých dopravců tak by jízdenky byly ještě dražší, vlaky ještě horší a nikdo by nimi nejezdil.
a jak přesně Regiojet investuje do nových souprav? 🙂
To netuším a upřímně mně je to jedno. RJ občas jedu na R8 a upřímně mně je jedno, že nedošlo ke zlepšení, poněvadž ve srovnání s S6 je to „5 hvězdičkový hotel“.
ČD nikdy nešlo o lidi a zdražovali vždy na konci roku. A to ještě před příchodem prvního soukromého dopravce.
hezky brečíš ale na nesprávném hrobě, kvalitu vozového parku určuji hlavně požadyvky Kraju a MD
To je největší stupidita státu, že dal krajům tu možnost. Ale upřímně, požadavky krajů mě nezajímají. Navíc, za technický stav souprav kraj rozhodně nezodpovídá.
Nebyt
Nebýt krajských požadavků, jezdíme doteď všichni v béčkach a šukafonech..
Nesouhlasím. Právě největší problém je rozlišný přístup krajů, protože Vámi zmíněnou žumpou stále jezdím a zlepšení v nedohlednu.
Co je tak strašného na 842,Bdtn, 954 apod.?
Co třeba, že 20. století už dávno skončilo? Buď se to mělo modernizovat nebo vyhodit – neudělalo se ani jedno. Navíc jsem už nejednoho nádražáka slyšel, jak nadával, že tyto soupravy jezdí na vzdálenosti, na které ani nejsou stavěné.
Nemáte pravdu.
Kraje si kvalitu vlaků, které objednávají, hlídají mnohem líp, než MD. Podívejte se na regionální vlaky v PLK, JČK, JMK a porovnejte si to s vlaky v objednávce MD!
O JMK bych raději pomlčel. Ten to totálně podělal tou svoji slavnou Moravii. Nic proti lidem na S2/S3, ale dělal z toho, jako by objevil Ameriku, ale jaká žumpa mu jezdí na S6, je mu totálně ukradené. Pravděpodobně už ani neví, že tato trať vůbec existuje. A na počtu cestujících to jde dost znát.
České dráhy jasně řekly, že na víkendové výlety máme jezdit autem? Stačí se chvíli zdržet na hlavním nádraží a každý vidí, jaký šrot je u ČD je ještě v provozu. IN karta, když ČD přišly o provoz na mnoha tratích
Mam IN100, s nájezdem okolo 1000 km týdně se ani nic jiného nevyplatí. Auto nemůže konkurovat. Návaznost spojení osobak-rychlik-osobak tragická. Kolegové jezdí autem, před výplatou vyhrabávají kořínky nebo kradou kočce granule
Je to tak, všichni mají autíčka, ale brečí jak mají málo peněz. Dát měsíčně 5 litrů za ropu ( z výplaty 35 čistého) může jen blb.
Proč Arriva má jízdenky oproti ČD levnější v průměru o více než 30%?
Jízdenka ČD dnes vyjde cenově nastejno jako jet autem i při obsazení auta pouhou jednou osobou.
Protože je dotuje DB?
Co má DB společného s Arrivou?
To přidejte. Dal jsem do vyhledávače dvě stejně dlouhé trasy s podobnou jízdní dobou a kvalitou, České B. – Horní Cerekev na R11 a Pardubice – Semily na R14. Ceny jsou u ČD 204kč a u Arrivy 142kč což je obrovský rozdíl nehledě na to, že vozy arrivy působí o něco moderněji a jsou lépe přístupné.
řekl bych že rozdíl způsobuji jiné krajské tarify.
Špatné porovnání, zkuste stejný kraj. Třeba Praha (Smíchov) – Beroun. ČD mi nabídly cenu 80,- (bez slevy), resp. 60,- (IN25). Jízdenka PID 60,- (když nejedete jinam městskou a nemáte kupón na Prahu), OneTicket je za 81,- a Arriva vychází nejlevněji – 55,-
Praha – Ml. Boleslav (- Turnov). Podle toho odkud z Prahy (nutnost MHD na nádraží) a zda jedu do MB na hlavní či město se volí lístek PID nebo Arriva, příp. + doprava MB hlavní – MB město (trilex = Desiro je levnější než ČD = Regionova). ČD absolutně nejdražší. Ale většina jede busem přes Černý Most za 110 včetně MHD.
Vážení diskutující, já vám nevím. Tady je takových stěžovatelů, kteří si stěžují na špatné služby. Jak na špatné? Co je špatně? Ve vlacích vyšší kvality máte zásuvky, wifi, pohodlná sedadla, minibar. bistro/restaurační vůz. V první třídě dostanete vodu, na Pendolinu menší snack, vodu a sekt. Co byste chtěli víc? Mě to už připadá jako nějaká rozežranost. Kdyby někdo chtěl argumentovat, že na západě se mají lépe… Nemají. Londýnský S-Bahn, vždyť to nemá ani koše, nějaký záchod, zásuvky, wifi, o tom si můžou nechat zdát. A potom jedete z Kopřivnice do Studénky a wifi máte na záchodě. Já se dopravě věnuji… Číst vice »
Doporučuji R20
Nebo R12 (Brno – Šumperk s pokračováním části soupravy do Jeseníku jako spěšný vlak /netýká se nyní, kdy je ze Zábřehu do Hanušovic zavedena NAD z důvodu poškození tratě povodněmi/)
Já jsem pouze smutný, když musím jet německými nepohodlnými smradlavými šroty u nás na Šumavě, jinak máte určitě pravdu. Vnímám celkové výrazné zlepšení obecně ve veřejné dopravě.
A obsluhu nahoře bez občas ve vláčcích potkávám. I České dráhy občas zaměstnávají plešaté…
Ten vlak vyší kvality s wifi, zásuvkami, pohodlnými sedadly bych rád potkal. V poledních letech na mezinárodních EC linky Ex1 potkávám pravidelně staré křápy B249 a není to žádná výhra. Absolvovat v tohle přes 400 km Praha – Návsí je za trest. Volím častěji Regiojet. Má pohodlnější sedačky, palubní servis, levnější jízdné i bez IN25 a nezastavuje na tak zbytečných místech jako Praha-Libeň, Kolín, nebo Ústí nad Orlicí město…
Nesmíte provádět hodnocení tak selektivně!
Kromě těch vašich vlaků vyšší kvality, které jezdí jen někde, jezdí lidé i ostatními vlaky, kterých je taky dost a píší o nich, nejen v této diskusí, ostatní respondenti.
To je to samé, jako kdybych vás teď strčil do Rožmberku a chtěl bych po vás, abyste si z Plzně do Brna 6,5 hodiny užíval cestovního blaha.
Pak byste možná svůj názor na zdražení jízdného korigoval.
Pokud ČD pro ty staré šunky zavedou 3. třídu vozovou, kde bude jízdné o 30% nižší, bude alespoň nějaký logický rozdíl – nižší cena = nižší standard.
Je potřeb uvědomit si, že nejde o jednotlivce, ale když 5 člená rodina bude kupovat zpáteční jízdenku Z Prahy k babičce třeba v Opavě, nebo někde na Slovensku, prohne se, a asi to nebude rvní třída, ale nějaký pošmurný polo-špinavý vagón. Ono už dneska takový rodina za to dá hodně velké peníze.
Myslim, že teď spíš pojede ta babička k mladým z Opavy do Prahy.
5 člená rodina si může koupit skupinovku. A na špinavý vagón už taky bude potřebovat trochu štěstí.
Na tenhhle případ se hodí skupinová víkendová… Dá za vejlet pro pětičlenou rodinu na druhou stranu republiky 899 mi připadá naprosto v pohodě a absolutně vůbec ne předražený..
A s místenkami v ceně (jinak 5x 35 Kč).
Díky za informaci, ano taková cen je naprosto v pohodě.
nase zeleznoce je dlouhodobe podfinancovana,podivejte se za jaky ceny se jezdi na zapade.
Myslíte třeba za €1095 ročně všude vším?
V některých zemích i dráž. V ČR je spíš problém, že cena vůbec neodpovídá kvalitě. Teda, u soukromých dopravců moc ne, u ČD VŮBEC.
U ČD jak kdy, soukromníci katastrofa
Katastrofa? No nevím. RJ má trochu vyšší ceny a navíc se v průběhu dne liší. Avšak, mám ta záruku nějaké kvality. U ČD nemám záruku ničeho. Jediné, co u nich funguje normálně, je kontrola lístku, což je taky jediná věc, co ČD zajímá.
ČD mají modernější a pohodlnější vlaky jak RJ
Soudíte podle čeho?
podle vozového parku
Znáte to rčení, že rychlost počítače definuje jeho nejslabší komponenta? A něco podobného je i u ČD. Ano, má dobré soupravy a i lepší než RJ. Ale to není obhajoba toho, co jezdí jinde respektive jak rapidní rozdíly jsou v jednotlivých tratích. Ano, i RJ má rozdíl v kvalitě podle trati, ale rozhodně ne tak brutální.
Vy mě bavíte. Žlutý šrot na R8 obdivujete, ale JMK S6 vám leži v žaludku 😀
A jel jste někdy po S6? Očividně NE.
Mně vyhovuje Pendolino ČD. Každý ať si vybere. Nejhorší vlaky nyní jezdí na Č. Budějovice. Vraky.
Já nepotřebuji jezdit s panem Trojanem. Mně bohatě stačí něco slabšího. Ideálně RegioPanter, ale klidně i třeba RegioShark nebo vagóny v Expressech. Ale rozhodně nechci platit za ŽumpoJet (bdmtee/bdmpee) nebo podobné dieselové skvosty.
U pokladny mi v kombinované jízdence více dopravců, pleskla paní, bez ptaní, low cost místenku na RJ, tak to bylo nechutné. Asi jsem vypadal blbě.:):)
Ale dá se to přežít, nakonec zpoždění pak mají všichni, i ti v první třídě :):)
Přístup personálu v RJ je snaha cestujícím nějak pomoct a ne se pouze starat, jestli mají lístek.
Řeknu vám tajemství. Dráha je podfinancovaná, protože se do ní neinvestuje a furt se staví jen silnice.
To není tajemství, to je fakt. A ke změnám/zlepšení dochází pomalu. Když ale kvalitní soupravy dávno nejsou vizitka koridorů, ale člověk musí stále jezdit po trati, kde jezdí křápy, tak ho to začne štvát. Zvláště když si vzpomenu, jak to v Brně vypadalo několik let nazpět a jak teď.
A za druhé, v roce 1989 jsem převzali po komunistech železniční muzeum. A z počátku se dlouho (několik vlád) nic nedělo.
Nebýt EU, bylo by to tady ještě horší.
Problém je, že na některých tratích je to rok od roku horší, protože se nedělá nic.
Služby železnice stále horší a proto zdražíme…
Zdražuje se každý rok, co se tomu divíte. Cestující musí také přispívat ne zničené vlaky po srážkách, vykolejení, na na destrukci TV. Destrukci vlaků ne přejezdech, vykolejených.
Destrukci vlaku na přejezdech kamiony.
Ano o to jde, kamion poškodí vlak v desítkách milionů, vymůže pak železnice ty peníze nazpět ???
Napište, jak to právně je.
Kdysi spadl most ve Studénce, když odmyslím ztráty na životech, dostaly ČD odškodné za zničený vlak ???
Služby železnice opravdu nejsou stále horší.
Ne? A proč jsou vlaky stale pomalejší? Proč jsou pořád opožděné? Proč nejsou dopravci schopni dodržovat řazení a standardy služeb?
Proti tomu, co bývalo, je to rozhodně výrazně lepší.
Ovšem čeká se na jednotky, vagóny, …… výroba nekryje požadavky. Z pohledu cestujícího to není tak důležité, kdo za to může. Osobně vidím ten problém právě v tom, že není dost moderních vlaků.
Když tedy odmyslím ty ostatní problémy, je jich dost, ale jde to kupředu.
Tak on tarif TR 10 je stejně už pár let jen pro Rotschildy. Letos jsem už ani neprodloužil Inkartu. Jezdím hodně (nemáme auto), ale nezaplatí se mi to. Využívám integrované jízdenky a jejich kombinace. Většinou to vyjde levněji než s IN25. Tím spíše se integrované jízdenky vyplatí u dětského jízdného, kdy jeho cena u ČD fakticky takřka odpovídá ceně za dítě u One ticket, což je to úplně nejdražší cestování. S ČD jen skupinové víkendové jízdenky a jinak, jen když není jiná možnost. Kdyby z Kolína (kde bydlím) do Zábřeha na Valašských expresech platilo Iredo (dál už platí Idsok), tak… Číst vice »
Ty „hluché úseky“ IDS mě taky štvou (v tomto případě Česká Třebová – Zábřeh a při přejezdu do dalšího IDS je to mezi Hranicemi a ValMezem, kde člověk prostě musí zaplatit jízdenkou ČD🤷♂️
Parádně je to vyřešeno směrem na Břeclav, kde IDSOK platí až do Hulína ve Zlínském kraji a odsud je možné použít i jízdenku IDZK. Navíc jízdné IDZK prodává i E-shop ČD😊
Souhlas, proto využívám ODIS až do Hranic na Moravě
Dle avizovaného průměru mi jízdenka zdraží o 8 Kč. Někteří v tom vidí málem osobní bankrot a snaží se to řešit autem, což jim podle mě nepomůže. Už tak jsou některé silnice za hranicí své kapacity. Ale budiž, aspoň bude ve vlaku více místa. 🙂
„Už tak jsou některé silnice za hranicí své kapacity.“
…na rozdíl od některých železničních tratí a spojů na nich. 🙂
Aha hlavně že se šíje do individuální ( automobilové) dopravy, jak smrdí – tak že časem to bude zábava jen pro jistotu privilegovanou sortu lidí, ale zbytku osolíme i dopravu veřejnou, aby zůstal sedět doma na zadku a znal jen nejlépe cestu pěšky či na kole ( možná časem vymyslíme i nějaký poplatek či daň i na kolo) do práce a zpět.
Jsem zvědavý, teda jestli se toho dožiju, jaký speciální tarif bude na VRT, z Brna do Prahy jak za letenku …..
Dokonale vyjádřeno
Daň ne, ale zrušení cyklostezek v přírodních rezervacích, a národních parcích. Hory nejsou sportovní areály. A samozřejmě zakázat jakékoli cyklokrosy, motokrosy, a a na místech plochá dráhy raději postavit sociální bydlení.
No co, aspoň bude zase ve vlacích o něco volněji. Ale jak jde cenově luxusní veřejná doprava dohromady se zelenými sny o Evropě budoucnosti, kde jediné emise produkuje peristaltika, tomu tedy vůbec nerozumím… S výjimkou pár fanoušků, kteří se dokážou prosekat tarifní džunglí a najít výhodné kombinace jízdenek, už se snad ekonomicky cesta autem vyplatí i jednotlivcům, natož jakýmkoliv skupinám.
Pokud budou jezdit nové soupravy, je to za více peněz více muziky. Já s tím nemám problém.
Regionální cestující budou jezdit za regionální nízké tarify, jízdenky ČD budou jen pro dálkové cesty.
Já s tím osobně taky problém nemám, zdražení v téhle intenzitě mě nebude stát víc než tisícovku ročně. Nicméně dálkové vlaky (ty v závazku veřejné služby) by měly představovat páteř dostupné hromadné dopravy, ne kaviár s lanýžovým zdobením 🙂 Pak je zbytečné to dotovat, když tím stejně ti, kdo ty dotace k mobilitě potřebují, nebudou jezdit.
Jen pro priklad. Cena Foxe je 100 milionu. Kde na to vzit a nekrast, ze? 843 jsou zaplacene davno tak dalsich 50 let jezdit v nich? To asi nikdo nechce, ze?
Chci 843.
Vykrik do tmy. U nas zacinaji pomalu jezdit a cestujici si je pochvaluji. A az vlada zdrazi palivo v radech korun tak si nikdo ani nevzpomene ze Cd navysilo ceny protoze zdrazi uplne vse.
Ale chce, problém mně to nedělá a jsem v nich spokojený, i v té 810.
Jj, vstupy (elektřina, nafta) zlevňuje, zpevňování se nebude. Ale jakmile se že současných nižších cen vrátí na ry, které byly ještě před pár měsíci, bude to pro manekyna Kupku další důvod, proč kyvat hlavou a ospravedlnovat další zdražení. Klasika 😀 At žije podpora veřejné dopravy.Pak se ti zas bude každý divit, proč v Česku porad přetrvává autařská mentalita.
Imho, argumentovat nákupem nových souprav, to je opravdu vtipné pro lidi, které nechají CD jezdit regionovami, rakvemi, honeckery a podobnými zrudnostmi bez možnosti alternativy na některých tratích.
Patří-li mezi zrůdnosti čtvrtina dveří v soupravě označená přelepkou nefunkční, tak podepisuju. I tak si my, platící cestující, tady žijem. K ekologicky odpovědnější mobilitě zdražení věru nepřispěje a jestli sáhnou na IN25/50, zase ztratí pár věrných. Chápu však, že tuhle advokacii dalšímu zdražení vymyslel nějaký šikovný markeťák. Srovnejte s avizovaným zvednutím ceny dálniční známky, hovoří se o stovce navíc. Přitom dostaneme spoustu nových km dálnic. (Z toho jedna v mnou velmi využívaném směru, docela se na tu úsporu času těším… V jakých relacích na železnici se zkrátily dojezdové časy? Moc jich nebude a ve některých vazbách jsou dojezdové časy dokonce… Číst vice »
Stacilo by vyhodit prebytecnych zhruba tisic zamestnancu CD a byly by drahy v pravidelnem zisku. Misto toho zamedtnavaji lajdaky a budiz nicemy, kteri nechapou, co je to zakaznik, profesionalita a konkurence.
Tam zustal jeste silny komancovsky styl a moralka
Ale ČD jsou pravidelně v zisku.
To můžete mít dobře spočítané, ale VŠ a SŠ chrlí absolventy, a je lépe, když je někde uklidí, i když je nepotřebují. To je e všech vyspělých státech, které, do vzdělání těchto lidé dali obrovské prostředky, a tak nechtějí aby byli jako bezdomovci pod mostem.
Veřejná hromadná doprava si dává další vlastní gól a individuální automobilová se dostává do trháku.
Raději pojedu fungl novým vlakem s klimou, než 20 let starou rezatou fábií. Nebo vy radši fábii za levno?
Zase zdražují jízdné, ale šáhnout na přirážky je nenapadne…
Přirážka k jízdnému se zvedne ze 400 na 500.
A zavest náležité kompenzace za nesplněné standardy je nenapadne…
Navrhl bych vzoreček, podle kterého se bude pokutovat dopravce za nedodržení standardů, pokutovalo by se vždy ke konci roku: 1.2^x, kde x je počet spojů na dané lince, u kterých nebyl za rok dodržený standard. To by byla zajímavá čísla.
Kvituji konec bezplatného cestování v 1. třídě pro děti -6 let.
Do 1. třídy směřuji za klidem na práci či odpočinek, ne za mateřskou školkou/jeslemi.
Ono i do těch deseti let by to mělo smysl.
Cestuji výhradní v tarifu daných krajů, takže mě podobné zprávy nijak nevzrušují.
jenže třeba v kraji oblíbeného hejtmana Kuby žádný takový tarif není a ještě dlouho nebude
Není, ale prý se na něm pracuje a snad by měl spustit příští rok. Tak uvidíme, snad se dočkáme
Doufám, že zásluhou pravidelného zdražování každý rok pošle Národní dopravce na linku Ex 1 na mezinárodní EC něco lepšího než B249. Těch už jsme si užili dost. Teď prosím něco hodného 21. století
To byla taková spíš řečnická otázka, že?
Máte pravdu, ale Ex1 je komerční spoj dopravce, může si tam dávat co chce
Ano a podle toho toho vypadalo. Před povodněmi jsem jel pátečním EC 145. V minulosti narvaný vlak, kde lidi stáli kde to šlo vezl prázdna mista i na odjezdu z Prahy. Přesně jak píšete. Dopravce dává, co chce a lidi jezdí Regiojetem nebo autem. Udělám to radši příště stejně. Z Prahy do Návsí dám tak jak majlant za jízdenku a o peníze mi primárně nejde. Po započitání cesty veřejnou na nádraží a z nádraží mi cesta autem vyjde rychleji. Při 2 lidech v autě i ušetřime
… A tam kde jezdí staré šunky ( např. R11) dojde ke zlevnění? Chápu správně logiku? 😁😁
Takže tím chcete říct, že na R20 budeme jezdit zadarmo nebo nám za to ČD budou platit?? 🤣🤣🤣
Zaprvé, na R20 by měly jít Bpee a Bee, zadruhé, který jiný vůz 2.třídy než Bee272 nabízí velkoprostorové uspořádání 2+1? 🙂
Hlavní problém Bee272 je absence klimatizace, v létě se tim jezdit nedá
Zdražuje se rok co rok v posledních letech párkrát celkem skokově a co takto udělat něco také s tou žebračenkou za nedodržení standartů na 30Kč ? Já bych si představoval už minimálně 80 Kč !!
Obecne kompenzace za zpozdeni a poruseni smlouvy se zakaznikem jsou smesne…
Skokově bych netvrdil. Ovšem výplata se mi taky zvyšuje rok co rok. Někdy i dvakrát za rok. Nevidím v tom problém.
Souhlasím, za každých 30min zpoždění 25% jizdneho nazpátek, při odřeknuti spoje 200% jizdneho a samozřejmě uhradit veškerou způsobenou škodu
Za každých 10 minut 25 %, a ať to platí ten, kdo za to může. SŽ by se chytla za nos a konečně začala rekonstruovat po pořádných kusech a stavět kapacitu…
Souhlasím
Když už zase zdražují, tak by aspoň na Sp z Havl. Brodu na Telč mohla být na liškách 1. třída. Udělali z toho 2. třídu a tichý oddíl a i přesto tam paní při rozhovoru křičela, jak kdyby tam byli ve dvou.
U Sp vlaků musíte zatlačit na kraj, ten objednává a platí veřejnou dopravu. Dopravce pošle, co si kraj objednal a zaplatil.
Určitě budu psát. Když šli do provozu lišky na této lince, tak jsem chtěl využít 1. třídu a místo toho 2. třída s tichým oddílem
V regionální dopravě to takto často bývá na požadavek kraje. Kupř. jednotky Moravia (vycházející z RegioPanterů) první třídu nemají vůbec. Výjimkou je PID, kde naopak RegioPanteři pro Prahu a Středočeský kraj mají oddíl první třídy ještě rozšířený než běžně dodávané jednotky.
Kdyby to byli vedlejši tratě, tak pochopim, že tam 1. třída nebude, ale když se jedná o hlavní trasu, i když vedlejši regionální, kde jsou v Havl. Brodě a Jihlavě přustupy na rychlíky, tak mě to překvapuje.
přestupy
Z Kostelce do Telce a dale do Dacic je to lokalka a tim padem i vedlejsi trat
muzete to zkusit,ale sance,ze s timto ojedinelym pozadavkem uspejete je prakticky nulova
Za zeptaní nic nedám
Aby jezdila pořád prázdná?
A kdo tvrdí, že jezdí pořád prázdná? Někteří cestující by si určitě za 1. třídu rádi připlatily, včetně mě. Nejsem zvědavý na řvoucí studenty či brblající důchodce. To si radši připlatím za jedničku.
Nejhorší jsou, věřte, Němci v jedničkách (ve dvojkách samozřejmě taky) a turisté z dalekého východu. Až pak celou cestu telefonující nedoslýchavá důchodkyně Máňa nebo třeba dva neúnavní ajťáci rozebírající problém. Od dob vynalezení tichého vagonu mám jistotu, že tam je personál usměrní. Štěbetající Vietnamec, malý obchodník, telefonující úplně celou cestu z Prahy do Brna je mou černou můrou z dob, kdy railjety ještě nebyly.
To je pak věc druhá, jací jsou cestují.
Pánové, kupte si tohle a máte klid…
https://sluchatka.heureka.cz/bose-quietcomfort-45/?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=CZ%3EPRF%3EEL%3EElektronika-Others%3ESERP%3EPROD%3E%28MAX%29&utm_id=17680808626&gad_source=1&gclid=Cj0KCQjwjNS3BhChARIsAOxBM6oL4__HHP2YAGZoUh9QtRPutusF8sHSYfjYyFDAAyfweLoJFsGRoiIaAp8QEALw_wcB
Evidenteně nemáš moc nacestováno. O národnosti to rozhodně není, neomalení blbci jsou všude, a když už někdo trochu vyniká, tak spíše Španělé a Britové.
Já mívám spíš problém s tím si tam místo najít a navíc ještě podle svých představ. Ta jednička je dost poddimenzovaná, zejména u příměstské dopravy.
A kdy začnou zohledňovat úroveň cestování? Už jenom vycházení cen z km kolejí. Jasné, je to jednoduché, ale všichni víme, jak jsou tratě postavené. A pokud je „vzdušná“ vzdálenost klidně i o třetinu kratší, než délka kolejí, nevidím jediný důvod, proč bych měl platit za délku kolejí. Vím, že by to bylo mnohem složitější, ale v tom případě bych do toho zapojil čas strávený ve vlaku, který cena jízdenky úplně ignoruje. A kvalita cestování. To je kapitola sama pro sebe. Dokud se tohle nezmění, je jakékoliv zdražení za poslední pár let jenom nechutná svi*árna. Ale chápu, že se tu objeví… Číst vice »
Na lince S6 IDS JMK vás zdražení jízdenek ČD fakt nemusí trápit 😀 A ČD jízdné IDS JMK opravdu nevytváří.
Pochopitelně jezdím i po jiných tratích, takže se to týká i mě. A co se týče IDS JMK, tam už k jednomu zdražení došlo, přitom se na kvalitě nic nezměnilo.
Ale co se týče S6, tam i to jedno zdražení za posledních několik let je špatně. Nevidím jediný důvod, proč platit i korunu víc, když nedošlo k žádnému zlepšení naopak ke zhoršení.
Jak složitější co do kolejí? GPS polohu snad umíme…
Složitější vypočítávat cenu ze vzdušné vzdálenosti. Nicméně, to bych pořád nezohledňovalo rychlost, takže by měl být spíš nějaký poměr mezi km kolejí a časem stráveným ve vlaku. Upřímně nevím, jak přesně, ale současný systém je prostě pro lidi mimo koridory nespravedlivý (slušně řečeno)
No já jako bohužel častý cestovatel s ČD na Ex 7 a nejen tam musím konstatovat ,že zdražit ty otřesné služby co jsou aktuálně poskytovány tj. hlavně nedodržování standartů a neustálé změny řazení (stará áčka a béčka u vlaku kategorie EC a IC) to chce tedy hodně hroší kůži !
Služby typu A149?
Prosimvás “standardů”, když už. Standarta visí na hradě
Zlatá Áčka.
Je někde ke stažení ten nový tarif? Zajímají mě nové ceny regionálních síťových a regionálních skupinových víkendových jízdenek. Na webu ČD v dokumentech nic nevidím.
Zajímalo by mě proč ČD informují o zdražení s tak velkým předstihem, ukládá jim to snad nějaké nařízení? Soukromý dopravce informuje o zdražení týden dopředu, aby si cestující nenaštval.
Cenotvorbu u ČD tvoří ministerstvo dopravy. Dle mého to bude nějak navázané na státní rozpočet na příští rok.
Mám takový pocit, že ministestvo financí. A prakticky stejný cenový výměr má pak tarif OneTiclket – proto jsou cenou prakticky shodné 😉
A to je špatně ? To to snad má tajit do poslední chvíle ?
Vysvětlovat si mohou, jak chtějí, ale o tom, zda se pojede vlakem, nebo autem, hlasuje řada rodin již výhodností ve vztahu k peněžence. U pracovních cest taky (alespoň u nás již ano).
Případně dle kvality a rychlosti spojení (odliv cestujících na Ex 6 už je třeba docela znát, ale za to nemohou ČD).
Takhle se lidi do vlaku fakt nenalakaj…
a kvalita pujde taky o ty % nahoru?
20 ComfortJetů, desítky Panterů a Foxů za jeden kalendářní rok není zrovna málo.
A co třeba ty vyšší ceny účtovat jen na vlacích nebo trasách, kde tyhle nové vozy jezdí? Protože jsou trasy, typicky jihovýchod Moravy, kam jezdí prakticky výhradně desítky let staré, špinavé hrůzy a někdy vypadnou i ty.
Jaký jihovýchod Moravy? Napadá mě snad jen děs na Brno Vyškov.
A co teprve tratě na Jeseník to vlastně bylo retro. Špína a vagóny, které pamatuji že 70 a 80let,. Hlučnost že neslyšíte vlastní slova. Teď to už vlastně vyřešila voda a trať je zavřeno bez náhrady. Do krajského města se už nejezdí. Pokud vím tak většinou stejné jezdí autem.
No to nevím. Jestli ubydou mimořádná (spíše pravidelně mimořádná) řazení souprav, chybějící jedničky proti řádu atd. Tech par nových vlaku proti temhle čím dál častějším pochybením našeho národního dopravce těžko jako protiargument zdražení obstoji
Ano, co tam máte dál?
Plus zajímavý ojeb, na který jsem narazil nedávno, byl doplatek do jedničky u včasných/vázaných jízdenek.
Tam vám nejdřív z včasných/vázaných udělají plnou cenu dvojky a až pak doplatek do jedničky.
Z Boskovic byla VJ-Praha 250 Kč (za vymeták adekvátní), doplatek do 1. třídy tvořené vytuněným blešákem by byl navrch k tomu 330 Kč (vše s IN25)… Zíral jsem, když mi to průvodčí sděloval.
to není žádná novinka, tak to platí už spoustu let, doplatek do 1.třídy se dělá vždy ze základního jízdného nikoliv z ceny vázané jízdenky. Objevil jste Ameriku!
Je to tak, objevil jsem za jaký srágory se nestyděj si říct o peníze. Pokud bude někdy nějaké příště v podobných vlajkových hnojnících ČD jako Svitava, bude to IDS skládačka…
Není to ojeb, ČD prostě do první třídy žádné akční jízdenky neposkytují.
Poskytují. Párkrát jsem zažil, že cena jedničky byla velmi příznivá (jen o něco vyšší jež u dvojky, kdy i ta byla dost výhodná). Občas mám pocit, že ty ceny snad losují z nějakého osudí nebo co… 🙂
V současné době nikoliv, pouze v mezinárodní přepravě.
Každopádně dát na jedničku takovou cenu, že jí odmítne zaplatit i člověk s přijmem přes kilo, je opravdu majstrštyk…
Na LE asi i tak nemají. Po mně chtěli asi 400 korun za 20minutovou cestu z Pardubic do Kolína, když jsem vlezl do Sp Orlice do oddílu bussiness. A to jsem měl síťový OneTicket 1. třídy. Ale v jejich bussiness bohužel neplatí.
Když nemáme dostatek vagonů, aby se do vlaku vešli všichni zájemci o dopravu a sedli si, tak aspoň zvýšením ceny omezíme jejich počet. Opatření bude mít pozitivní vliv i na snížení počtu stížností na kvalitu cestování.
Nechci slevu zadarmo…
Na některých tratích by měli zavést příplatek za svezení se historickým vlakem.
Taky mi to přijde zvláštní, že to jízdné je prostě stejné za tak rozdílné úrovně služeb.
To jo, ale zrovna v této době ubývají ty staré vlaky u ČD asi rychleji než kdy jindy. Horší je spíš to, že mají různé relativně nové modernizace, které se moc nepovedly (polohytláky, rekopatra, sysli), a jiná docela nová vozidla rychle stárnou.
Ubývají v regionální dopravě, v dálkovce stále stejná tragédie.
Od covidu čím dál víc platí parafráze rčení „Nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit utrácet čas a peníze v hromadné dopravě“ 🙂
Takze misto toho budete radeji utracet cas a penize v te plechove krabici, ktera vas rocne vyjde na vic nez
nez neomezena jizdenka na vsechny vlaky v republice*
vyjma jihomoravského kraje….
Proč ne, ať si každý zvolí, co mu poskytne lepší službu.
Samozřejmě, nejlépe strávený čas je stresování se za volantem při poskakování v kolonách.
Ach to bájné poskakování a stresování 🙂 Vzdal jsem definitivně cestování hromadnou dopravou cca před rokem, právě proto, že už mi ty ceny připadaly absolutně ulítlé za tu službu, kterou dostávám a v porovnání s náklady na auto. A ať jedu absolutně kamkoliv v jakoukoliv dobu, vždycky jsem tam rychleji autem. Někdy víc, někdy míň. To záleží na těch kolonách, které ale fakt nepůsobí takové zdržení, jak je to leckdy hystericky podáváno – nehledě na to, že v těch kritických časech mají zpravidla zpoždění i vlaky. A nevím, proč by mě kolony měly stresovat – Waze mi řekne, za jak… Číst vice »
Ač jsem příznivec železnice, musím říct, že pravdu máš.
Auto pri poctu dvou osob a vic vyjde levneji nez vlak. Bohuzel.a co se tyce komfortu, auto vyhrava. Muzete odjet od baraku a jedete primo k cili. Jedinou nrvxhodou modre zony a nemoznost si cist, pokud ridite. Jinak ale vlakova doprava predrazena na tu podprumernou sluzbu, kterou nabizi (hlavne CD).
Ta cena dopravy autem je ošidná. Levněji to vychází jen v případě, že už někdo auto má a počítá tedy jen variabilní náklady (hlavně palivo a další kapaliny a opotřebení dílů, případně parkovné). Pokud je rozhodování v rovině, jestli jezdit vlakem nebo si auto pořídit a jezdit s ním (tedy započítávat veškeré náklady – i když hodně záleží na tom, kolik auto najezdí), je skoro vždycky levnější vlak, i pro víc lidí, natož pro jednoho.
Jo, ale auto většina lidí má, i kdyz ho planovala používat jenom minimálně.
Dálková vlaková doprava mimo IDS zřejmě bude bez nákupu dopředu nebo v nějaké akci časem zřejmě drahá jako na západ od nás. Vozidla většímu pohodlí oproti autobusům a autům už mnohdy odpovídají, ještě infrastruktura a rychlost spojení tomu mnohde neodpovídá.
To je ale věc zadání ministerstva dopravy, které čím dále tím více upřednostňuje rychlejší a pohodlnější cesty aut(obus)y.
Tuto formu pozitivní motivace (nezdražování) bych zavedl u všech digitálních jízdenek, ne jenom u Inkaret.
Za mne je prasarna když pro jeden produkt existují různé ceny.
Nevím proč bych měl mít v mobilu desítky různých aplikací a některé používat jen párkrát do roku.
Normální forma ekonomie, v Tescu vám to navadí, jinde jo? Zrovna todle je cesta, která možná vyustí v to, že SŽ přestane rekonstruovat nádražní budovy za úplně absurdní peníze a půjde to do smysluplnějších projektů.
Je pravda, že z něčeho se ty vlaky zaplatit musí, otázkou je, zda už to není moc.
Není to moc, ale musí to mít odpovídající kvalitu.
Problém je, že Češi jsou chudí a mít zde ceny jízdného jako na západě úplně nejde. Ale ty nové soupravy stojí u nás i na tom západě úplně stejně.
U nás víc… Vzpomeňme když byla Regína „nová“….
Tak loni se zdražovalo výrazně pod inflaci, letos se to holt dohání…