Dražší, ale rychlejší. Metrostav míří k vítězství v předposlední soutěži na D1
Společnost Metrostav nabídla nejvýhodnější podmínky Ředitelství silnic a dálnic, za kolik a jak rychle modernizuje úsek 23 dálnice D1 mezi
Společnost Metrostav nabídla nejvýhodnější podmínky Ředitelství silnic a dálnic, za kolik a jak rychle modernizuje úsek 23 dálnice D1 mezi Devíti Kříži a Ostrovačicemi. Jisté je, že oproti původní soutěži, kterou muselo Ředitelství silnic a dálnic zrušit, bude modernizace o více než čtvrtinu dražší.
Vyplývá to z informací, které ŘSD zveřejnilo na twitteru.
https://t.co/xm7WnVapnk pic.twitter.com/oo5mqjS6es
— ŘSD (@RSD_oficialni) October 21, 2019
Metrostav požaduje za modernizaci 10,2 kilometrů dlouhého úseku 1,74 miliardy korun. Není nejlevnější, cena ale nehrála hlavní jedinou roli: 10 % v hodnocení připadlo i na dobu výstavby. Nejnižší nabídku podal Colas: cena 1,675 miliardy byla sice nejnižší, ale Colas nabídl i nejdelší dobu výstavby: 488 dní. Metrostav nabídl 420 dní. Čas je pro ŘSD klíčovým ukazatelem: stát chce, aby byla kompletně modernizace hotová do konce roku 2021.
Hotovo přitom mohlo být dříve: Úsek mezi Devíti Kříži a Ostrovačicemi měla původně opravovat společnost Porr, která za modernizaci nabídla 1,35 miliardy korun. Nakonec ale od podpisu smlouvy ustoupila a stejně tak neměli zájem další firmy v pořadí. Jde o důsledek situace na stavebním trhu, kdy firmy mají příliš práce a nabídka kapacit není dostatečná. ŘSD v nové soutěži odhadla cenu na nejméně 1,503 miliardy korun. I ta byla nakonec překročena.
ŘSD zbývá na D1 vysoutěžit ještě poslední zakázku: zbývající část úseku 12 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, kde skončilo česko-italsko-kazašské sdružení vedené Geosanem. Nabídky mají firmy podat do 29. října.
Nabídky v soutěži (cena / počet dní na stavbu)
Metrostav 1,724 miliardy Kč / 420
Skanska 1,770 miliardy Kč / 420
Strabag 1,785 miliardy Kč /435
Colas 1,675 miliardy Kč / 488
Eurovia 1, 799 miliardyKč / 462