Dopravní superúřad do roka skončí, jeho práci převezme ÚOHS
Nové spojení v Praze, úsek na zhlaví hlavního nádraží. Foto: Jan Sůra /Zdopravy.cz
Otázkou zůstává, kdo ÚPDI v posledních měsících existence povede. Současnému předsedovi Pavlu Kodymovi vypršel mandát 15. února.
Nebýt prasáren z dílny ničemy Petra Rafaje, tak by tento úřad nejspíše ani nevznikl. Pokud si vzpomínám, tak ničema Rafaj dosazoval do úřadu svoje kamarády, paktoval se s Faltýnkem a v podstatě z ÚOHS udělal vyděračskou mafii na přidělování zakázek.
Pekny prispevek k tematu:
https://twitter.com/meme12555/status/1627246100250869762
Tak z toho všeho mám pocit, že hlavní důvod rušení je fakt, že byli nepohodlní. Tlačili na SŽ a to se přece v ČR nesmí…
Jsem rozhodně fanouškem omezování zbytečné administrativy a snižování počtu státních úředníků. Nicméně v tomto případě jsem z kroku ministra takový…rozpačitý. Jak zde bylo již napsáno, tento úřad znamená cca 20 lidí. Přičemž přesunem pod ÚOHS ale zřejmě minimálně větší část lidí bude potřeba dál, protože ÚOHS tuto agendu zřejmě nebude řešit svými dosavadními silami. Takže kolik ušetříme reálně? 5 lidí? Podle mě maximálně. Porovnejte to s tím, kolik úředníků (a jak efektivních) má třeba samotné Ministerstvo dopravy nebo Správa železnic. Stovky, u SŽ tisíce. Ale tam se nešetří (nebo snad ano?). Proto si myslím, že za touto změnou musí být… Číst vice »
SŽ, co vím, tak 15-17 tisíc. Přesnějí ve výročce, kterou se mi teď nechce znovu hledat.
Nakonec mi připadá, že období, kdy stát měl Ministerstvo železnic nebylo úplně od věci. Tehdy byla část vozidel i drah v soukromých rukou, část státní. Některé soukromé fungovaly líp než státní, jiné hůř – jako dnes…ale doprava jako celek byla tehdy řízená kým?
Jo tak paní Hňulíková ???? Tak to se máme na co těšit…. Na její osobní výroky na téma, že (tehdy) ČD tady nejsou od toho, aby vozili nějaké turisty na vylety… se jen tak zapomenout nedá… Taková prostě vyloženě prozákaznická osůbka každým coulem……
V centrálách firem Holdingu ČD Vám každý druhý úředník řekne, že on je tu od toho aby PRACOVAL a ne aby něco řešil.
Hnulíková je v „odborných“, tedy nějak bůhvíjak zainteresovaných kruzích prý stejně neoblíbená, jako Kodym, protože se stejně špatně obléká, je stejná workoholička a stejně posedle lpí na evropských směrnicích. Prostě z přihlášených nebylo koho vybrat.
O Kotherovi toho moc nevím, jen že se stejně špatně obléká. Ale co chcete od nádražáků posedlých svým oborem.
Úřad, nejmenší a nejlevnější ústřední orgán státní správy v ČR, má nyní 22 lidí včetně jediné sekretářky, ajťáka a místopředsedy. Jeho ponecháním jako pražské pobočky ÚOHS sa ušetří platy dvou šéfů, což jsou bratru, možná až 2 miliony ročně. Jeho úplným zrušením bude cca 20 lidí po 10 měsíců dostávat většinu platu, pokud jim teda státní správa nenabídne adekvátní místo jinde. Do Brna je ochoten přejít jeden, ovšem nikoli z hlavní agend,y čili by se tam muselo nabrat nějakých 15-20 nových lidí, ovšem neznalých problematiky. A to je jádro pudla. Úřad vznikl na zelené louce a lidé se za pochodu… Číst vice »
Perfektně shrnuto.
PS: A nakonec se vláda bude před volbami kasat tím, jak zrušila ústřední orgán a tím nás všechny zachránila. Vládě sice fandím, ale tohle je blbost.
Tak shrnuto pěkně, jen to není pravda. Za A) už nějaký i prohrál a ta B) jestli to nebude tím, že úřad všechny soudy zdržuje a většina jich není rozhodnutá.. zbytek komentovat nebudu, pouze zjevné lži
Můžete být konkrétní? Třeba mě někdo obelhal…
A jaké prosím má jedna strana možnosti zdržování soudů? To je těch 20 lidí tak všemocných? Opravdu mě to zajímá.
Tolik asi k významu tohoto úřadu.
Stejne to, co meli na draze, mytnem a letistich bude muset nekdo delat.
Omlouvám se, ale říkám: neznalej a ideologicky pošahanej debile… který si neumí ani přečíst pár zákonů.
Trochu problém je, ze UOHS je vyloženě protržni organizace, ale tady tahle agenda je spis o ochraně objednávky resp. budoucích koncesi.
Koncese i státní objednávka jsou zabijáci trhu, takže, jedině dobře…
Hlavně koncese jsou super, viz UK, 80 liber za jízdenku ve dvojce na dvouhodinovou trasu…. To chceme, že jo. 🙂
Trochu nevím, o čem je řeč, ale zde je výčet činností: https://www.updi.cz/cs/statni-sprava-a-kontrola Vlastně skoro nic z toho není soutěžní právo, od vedení seznamu vleček, přes schvalování omezení provozování dráhy, přidělování kapacity dráhy nebo letištních slotů až po… napsal bych posuzování souladu prohlášení o dráze se zákonem o dráhách. Jenže, kdo na ÚOHS ví, co je prohlášení o dráze? Nemluvě o tom, že české právo dost po svém převádí do zákonů evropské normy a SŽ se nelíbí, že úřad to chce po evropsku, ne po česku. Šest let Kodym budoval něco nového a specifického, co bude hozeno do koše a svěřeno… Číst vice »
Od Smíchova vítr vane? https://www.uicr.cz/images/Dokumenty/uredni_deska/2023/Usneseni_o_zastaveni_UPDI-0380_23_ZA.pdf
Od Smíchova, nebo možná od Břeclavi… tady se ukáže, jak velký vliv na ministra Dobrá správa v čele s panem Svobodou má.
Proč?
A Smíchov je vedle Vyšehradu, kde byl nejen zkorumpovaný fotbal.
Už to vypadalo, že si Bělouš někde v klidu užívá penze… a zase se objevil. 😀
Ten úřad chtějí někteří zrušit hlavně proto, protože nejde na ruku Správě železnic, která je z toho (oproti Drážnímu úřadu) velmi překvapená.
Taky bych rek …
Tak ono stačí sledovat úřední desku ÚPDI a některá podání Správy železnic, zejména rozklady proti rozhodnutí. Řekl bych, že v agresivitě argumentace proti správnímu orgánu slušně konkurují JHMD.
Skáza železnic s.o. sabotážnicka organizace by měla být zrušena a úseky tratí dát do výběrových řízení takovým společnostem, jako je OHLA, SKANSKA, Sezev reko, Subterra, Swietelski a podobně. Skáza železnic je jedna velká černá díra na rozkrádání a protestování peněz bez viditelného výsledku.
Hlavně jak to ten Havlíček vše dělal skvěle. Jak on vše řešil a byl nejlepší ze všech.
Až z toho nespal…
Ale 😀
Přebujelé úřady zredukovat.. hlavně že se pořád řeší digitalizace. Pak jde člověk na úřad a je to papír na papír.
Je to tak, úřadů je moc. Začal bych vytvořením úřadu pro redukci úřadů. Zkratka URU. Vyhodnotil by činnost dosavadních úřadů a navrhl možnosti redukce nebo posílení.
Málokdo ale řekne, jaké úřady mají být zrušeny a jak jejich agendy budou zajištěny.
Můžete to řešit elektronicky, nejen osobně.
To by me zajimalo, co by zrovna Karel resil s UPDI! 😀
Třeba takovou úplně základní záležitost jako změnu trvalého bydkiště ne a nejde ani na jakémkoliv úřadu, musí se na úřad do obce kam si to člověk přepisuje. Vítejte v 21.století.
Jak často měníte bydliště? Jaksi to souvisí se změnou dokladů a to by asi chtělo osobně.
To s tím nijak nesouvisí a dá se toříct o čemkoliv, v době datových schránek, atd. No a to právě nesouvisí, v rodině jsme řešili, že si příbuzná přepisovala bydliště na chalupu, ale doklady jí tam vydat nemohli, protože jsou moc malý úřad (při tom to kdysi šlo i na těch nejmenších) a musela ještě na další, aneb Hlava 22.
To je úplně jedno. MImochodem voličské průkazy se dodnes neumí tisknout centrálně, musí to dát do obálky úřad místně příslušný dle trvalého pobytu. S řidičákem to možné je…
Tak ona ta digitalizace nikdy nebude o tom, že cokoliv vyřídíte na kterémkoliv úřadě, ale o tom, že velkou část vyřídíte elektronicky, přičemž jednou poskytnuté údaje si úřady mezi sebou budou předávat, resp. budu uvedeny v základních registrech, na které budou úřady napojeny.
Zatím se třeba ÚP a ČSSZ nějak mezi sebou nebaví, řekl jsem tam úřednici, že se nějak nekamarádí nebo se prostě nemají rádi. Ty samé údaje jsem vyplňoval 2x. Jeden úřad vyžadoval potvrzení druhého úřadu, který potřeboval tiskopis toho prvního úřadu.
Jenže pak ubudou jen papíry jako výrobek papíren, nikoliv lejstra jako taková. Ta naopak bují, protože se připustilo, že se ke všemu musí vyjadřovat každej voklobák, kterej jde kolem.
UPDI neni zrovna prebujely urad, je tam asi 20 lidi. A duvodem zruseni neni ani uspora (ta bude minimalni).
Ministr dopravy to chce zrusit podle mne jednak proto, ze Kodym nesel MD na ruku.
Ale hlavne, vlada to zrusi treba rok volbami a pak reknou – podivejte se, zrusili jsme ten urad, ktery vytvoril Sobotka, to jsme kabrnaci.
Proč?
Co proc?
* MD a Sprave zeleznic.
Papír na papír to je i kvůli odporu části populace k digitalizaci státní správy. Viz aktuální řev kvůli rozšíření povinnosti mít datovou schránku.
Když ona ta datová schránka není zrovna výkvět v digitalizaci a něco, co by to lidem jenom zjednodušovalo… Já si myslím, že ve spoustě věcí jsem ten „early adopter“ – třeba jsem byl jeden z prvních, co si zařizoval certifikát pro elektronický podpis (dodnes si pamatuji, jak s tím na přepážce v Jindřišské zápasili tehdy dokonce dva pánové asi tak půl hodiny – právě asi proto, že jsem byl jeden z prvních). Jeho používání je myslím ještě složitější – ale vykašlal jsem se na něj, když to zdražilo na 400 Kč ročně… Datovým schránkám jsem se vyhýbal až doteď (nyní… Číst vice »