Drážní zakázka desetiletí má stavební povolení, soutěž na proměnu uzlu Česká Třebová je ve finále
Uzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Stavba by měla začít na přelomu letošního a příštího roku.
Stavba by měla začít na přelomu letošního a příštího roku.
Za ty prachy aspoň 120 km/h! Místo současných 60 km/h. Nebo ještě lepší varianta tunel Choceň-Ústí nad Orlicí + vybudovat „obchvat“ kolem ČT na 160 km/h.
Tak to bude monstrózní akce. Doufám že zmizí i ten „kovošrot“ který je vidět při výjezdu na Olomouc po pravé straně.
To je depo ČD 🙂
80 kmh, není to škoda peněz?
Co na dráze není?
Už tam dlouho nespadnul lanový převěs, aby stálo skoro všecko mezi Čechy a Moravou.
Však trakční vedení se v osobním a odjezdovce už dělalo.
A kolik pozemků se odprodá na úkor železnice?
Stanice, ve které expresy nezastavují, a bude mít průjezdní rychlost jen 80 km/h.?
Pro nezastavující expresy by bylo nejlepší udělat jakýsi „obchvat“, aby do ČT nemusely vůbec zajíždět. To bychom ale byli zase na jiných sumách a přínos by byl jen po omezenou dobu, když tyto expresy stejně mají časem jezdit přes Brno po VRT (kdy to bude, to je na jinou debatu).
Do budoucna mají expresy jezdit úplně jinudy.
Možná.
Doufejme, ale brzo to rozhodně nebude.
To budoucno je velmi důležité.
Výhledově budeme všichni šťastní
Výhledově – v týhle divný době asi ne
Výhledově budeme všichni šťastní
Výhledově – v týhle divný době asi ne
oceňuji referenci na Mňágu a Žďorpa
Kapela z ValMezu, tuším, že před 89. rokem měli zakázáno hrát.
Pointa je jaká: O nic se nesnažit, kytaru nebrat do ruky, protože jim stejně zakážou hrát?
Kvůli obloukům více nelze.
Takových je na světě spousta.
Za 18mld by snad mohli i mít tunel, co se propadum rychlostí v Ústí nad Orlicí a možná i té Třebové.
Tunel by jistě byl vhodný. Na druhou stranu, ta žst. Česká Třebová se rozpadá a opravu potřebuje tak jako tak.
Jo a co tak důležitého se tam děje? V Ústí či Svitavách žije podobně lidí no a pak je tam ještě kontejnerový terminál bez vazby na dálnici. Co mohlo tak už se přesunulo do Pardubic.
Ty kontejnery jedou dálkovou část po kolejích, ke kombinované dopravě dálnici přece nepotřebujete. Tedy, alespoň by to tak mělo správně být.
Někdy před 20 lety jsem si taky myslel, že uzel ČT by se dal plošně zredukovat na „koridorovou odbočku“ a že řadit vlaky v oblasti bez výrazných zdrojů zátěže nedává smysl a že nákladní vlaky by tu mohly jen projíždět. Nicméně pár let poté tam Metrans začal budovat svůj hub. Jejich kontejnerové vlaky využívají i ty koleje a spojky, které původně vznikly kvůli klasickému ranžíru (kde nevím, jak moc tam dnes Cargo řadí, vyjma místní zátěže). Pohled do „jízdního řádu“ CETR ukazuje, že kontejnerové překladiště je využíváno velmi intenzivně a s výstavbou D35 se dá očekávat, že vzroste i jeho… Číst vice »
Krásný, ale osobně mám trochu problém dotovat 17-18mld soukromé firmě, která ani pořádně nepublikuje výsledovky.
https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=81538289&subjektId=677775&spis=270629
Poslední dostupné výsledky jsou za 2021, kdy měli zisk 22k CZK! Fakt je jako nutný jim za státní udělat nový seřadiště apod?
Odvážných 80 km/h!
Ne, nebudeme se koukat na jih k RFI, která umí ve většinově velmi hormaté zemi výrazně více a to na konvenční síti…
Ve stanicích?
V hlavních kolejích.
Až nato, že tady ta trať prochází zástavbou a ve Třebové skoro všecko zastavuje. Na jihu u RFI bourají celé ulice?
Nákladnímu vlaku to zpomalení až tak nevadí. Pokud pojede do/z nákladové skupiny, tak má stejně v cestě výhybku, kde těch 80 km/h do odbočky stačí.
Jo, velmi vzácnou zástavbou, obývanou převážně modrogumídky. To se vyplatí, alespoň si ji z oken vlaků řádně prohlédneme.
Mno přjít někdo za tebou, že se máš pakovat, protože se bourá… ale jiným, to ano.
Železnice dala, železnice vzala…
Jenže mezi tím se docela dost věcí změnilo, za těch 150 let. Císař pán tu štreku nedal stavět jako nástroj pomsty.
Koukám co sem píše za empatické lidí. Je krásné si přečíst takovej názor, kde se autor takhle vyjadřuje a lidech, kteří se provinili tím, že jsou, podle něho , z jednoho oboru a co hůř, z jedné konkrétní firmy. Sice to není pravda, ve zmíněné zástavbě samozřejmě bydlí spousta lidí, kteří nemají nic společného ani se železnicí, ani se zmíněnou firmou, ale máme přece tu svobodu, která umožňuje veřejně urážet anonymně a beztrestně kohokoliv. Hodnocení kvality příspěvku i autora, by se z mé strany neobešlo bez expresivních až vulgárních výrazů a proto, nechť si každý učiní obrázek sám…
Jasně, vybourat všechna sídla, železnice je tu pro železnici, ne pro obsluhu území. I když pravda, do módy se opět dostávají stanice daleko v polích. 🙂
„stanice daleko v polích“
Určitě narážíte na trať Brno – Přerov po plánované rekonstrukci. Pardon, že se ptám už poněkolikáté, ale jak to tam chcete jinak řešit? Zachovávat stávající trať při výstavbě tratě nové by tam vyžadovalo stavby mostů, náspů, zářezů apod. protože by se na mnoha místech obě trasy protínaly nebo překrývaly. Zdvojkolejnit stávající trať je nesmysl, to bychom zachovali i její pomalost.
Nenechte se mylit, ale ti vasi „modrogumidci“ z Trebove jsou jiz velmi minoritni cast obyvatelstva …
V ČT všechno zastavuje? Tak před 20 lety možná! 🙂
Velká většina tam zastavuje.
Píšu „skoro všecko“. To slovo „skoro“ nevyškrtávat.
Můžeme se třeba podívat na Švýcarsko, kde se také neprojíždí stanicemi uprostřed měst nějakou závratnou rychlostí.
Tyrolsko: https://openrailwaymap.org/?style=maxspeed&lang=cs&lat=47.26108731851109&lon=11.413464546203613&zoom=14
Přes město 60-80 km/h, dálková nezastavující má jihem města obchvat umožňující 140 km/h.
ČT bude jednou mít také „obchvat“ pro nezastavující dálkovku, akorát tedy až za Brnem…
Jak je to s tou přípravou na střídavou trakci? To opravdu při takové stavbě spojí nevýhody obou napájecích soustav dohromady, tedy zjednodušeně vyšší izolátory, větší průřez trolejového drátu, atd..?
Jelikož nevím, tak se zeptám: Ten drát už tam zůstane i po následném přepnutí stejný nebo se pak v rámci konverze vymění za nějaký s menším průřezem? Nevím, co vše to samotné „přepnutí“ takto připravené tratě/stanice obnáší.
Není zbytečné používat o 50 % tlutší a proto dražší troleje dimenzované na 3 kV když se to stejně brzo přepne na 25 kV? Nebylo by lepší už Třebovou udělat rovnou na 25 kV včetně přepnutí i úseku do Svitav?
Pak všechno jedoucí v relaci Olomouc – Praha bude zbytečně 2x stahovat a měnit systém. To je blbost, přepínat Třebovou je nejlogičtější spolu s úsekem do Svitav, ale i na Zábřeh, jinak zbytečně vytváříte 2 styky napájecích soustav.
V Púchově se to zvládlo. Ono by to hlavně chtělo co nejřív přepnout i úsek ČT – Choceň, aby se dalo v AC trakci jet z Břeclavi až do Děčína přes Hradec po pravobřežce, která bude AC.
Začal bych tím, že někde tady https://mapy.cz/s/moberapudo bude přechod na střídavinu pro směr Brno.
Z provozního hlediska: Fůra dopravců ještě stále má čistě střídavé mašiny, ty by neměly kudy projet v Z-V směru. Zatímco od Brna je vysoká šance na dvousystémovou mašinu.
Neřeknu, kdyby byla stříadvina v Přerově i Olomouci. Není a dopravci se spolehají na nějaký harmonogram přepínání. Tak jim neudělat podraz.
Tak střídavina v Přerově do 4 let. Otázka jak to bude pokračovat směr Olomouc.
Asi jsou myšleny čistě stejnosměrné lokomotivy, ne? V osobní dopravě pokud vím potkáme v Olomouci čistě stejnosměrné jen končící 151, a pak peršany Regiojetu a Flirty Lea. V nákladní dopravě tam něco je, ale také se to dost rychle mění.
V Olomouci? 130 úplně běžně (nákladní doprava).
A ještě nějaký čas ty 130 jezdit budou, když dostávají ETCS.
Ano, přesně toto jsem měl na mysli.
A trať odb. Zádulka – CETR vjezdové vyřešíte jak?
Totéž odb. Les – odb. Zádulka…
Díky za připomenutí, to by byly ještě 2 styky na spojkách. Teď je otázka, zda je to vhodné řešení.
V Púchově to není ostrov. Jen nejméně využívaný směr na Horní Lideč je stejnosměr.
V Púchově jsou 2 stejně významné tahy? Třeba mi někdo prokáže opak, ale můj subjektivní dojem je, že větší provoz je na Olomouc jak Brno, a prostě je blbost 2x stahovat a měnit systém, když máme 2 podobně významné tahy. A to vaše v AC od Břeclavi až do Děčína to je teprve fantasmagorie Choceň – HK – Osek se ještě ani nezačalo dělat, a přepínání pravobřežky, o tom nevím, že by se v nejbližší době chystalo. A takový Leo Express (byť soukromníky nemusím), Vám vyloženě poděkuje, že kvůli jedné jediné stanici by nemohl jezdit Praha – Olomouc. Nevychází mi… Číst vice »
Na jaře 2026 navštivte Žilinu a podívejte se na přepnutí uzlu Žilina. Je hodně velká škoda, že po zavedení 3 kV na trati Olomouc-Uničov a provozu dvousystémových panterů, opět SŽ přichází s variantou pozdějšího přepnutí a nedělá se to hned. Opravdu bych neargumentoval nějakým Leo expresem anebo kýblem ř.130. A to říkám jako strojvedoucí, který z ř.130 jezdí. Už instalace ETCS byla omyl.
Souhlasím, že instalace ETCS na 130 byl jeden velký omyl a Slováci si na tom docela pěkně vylámali zuby. I když tam to ETCS je alespoň docela funkční (narozdíl od 742.7). Ale to je celá trať, jedna stanice je prostě blbost, zvlášť stanice jako je Třebová, kde se člověk rozjíždí i s těžkými vlaky a my bum prdneme tam stahovačky, běžně se stojí s náklady na Parníku, či na vjezdu do Třebovic, nebo je člověk rád, že se plácá 40 – 50, tak mu to zpříjemníme změnou systému. Já myslel, že naším cílem je stahovačky omezovat, ne je nesmyslně přidávat.… Číst vice »
A to že to mají v Žilině znamená, že to je dobře?
A z nějakým těžkým vlakem to bude vyloženě lahůdka stahovat a měnit.