Drážní zakázka desetiletí má stavební povolení, soutěž na proměnu uzlu Česká Třebová je ve finále
Uzel Česká Třebová, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Stavba by měla začít na přelomu letošního a příštího roku.
Stavba by měla začít na přelomu letošního a příštího roku.
Rychlost 80, to si skáza železnic děla srandu z nás?? Proč přes tu nádražackou dědinu není alespon 120?
Mno vemte si mapu, kreslící pomůcky a zkuste si tam namalovat oblouky patřičného poloměru.
Poté obejděte obyvatele dotčených domů, že se mají vystěhovat. Oni půjdou k soudu.
Na co 120, když tam všechno staví?
A to je pravě ta chyba, proč by měly v 20tis vesnici stavět expresní vlaky? To zastavováni je jen nádrážacký přežitek…
Protože to je asi dopravní uzel, ze kterého vychází trať na Olomouc a trať na Brno, tudíž stanice slouží i jako přestupní bod. Není to nádražácký přežitek..
Třeba to nové nádraží bude vypadat tak pěkně, že tam začne zastavovat více vlaků. Teď si člověk nemůže ani moc vybírat z dopravců.
Proč by v tak malém městě mělo zastavovat více vlaků? Už teď jich stojí zbytečně moc
Jako člověk, který projíždí přes ČT 2x týdně tak opravdu potřebuje opravu. ALE, úsek Ústí-Choceň potřebuje hned teď tunel, nechápu jak ve 21. století se couráme ani ne 80 km/h kolem meandry Orlice a ještě to přidává cca 10 minut do JŘ. Z ČT do Zábřeha tunely jsou, doba jízdy je skoro 20 minut a to je celkem ok (i když ten signál není prefektní)
Přitom na východ od Třebové to šlo, trať je tam přeložená. https://mapy.cz/s/pumarapacu
Je mi záhadou proč v Bezpráví nikoliv, samotná osada má 0 (slovy: nula) trvalých obyvatel.
Pak se vám zdá ten 5 kilometrový tunel který objede celou Třebovou za cca 5 mld drahy ? A ako bonus zrychlení na trati Praha Olomouc o cca 10minut. A přidat ještě tunel chocen Ústí a máme to za stejný čas, jako pochymérné VRT a přitom jen v rychlosti 140-200
Ten tunel by neměl 5 km…
„a máme to za stejný čas“
Co máte Praha-Brno za 60 minut?
To jsem zvědav, kolik zase vytrhají kolejí a zmenší nádraží….
Něco se vytrhá, třeba to nepoužívané kolejiště mezi 100 kolejí a odjezdovou skupinou.
Jako chápu, že jde o fakt velký uzel, který má zásadní smysl z hlediska nákladní dopravy, ale celý ten projekt je natolik iritující s ohledem na cenu a téměř nulový přínos pro cestující (to, že se to díky té rekonstrukci nerozpadne je jen malá útěcha), že bych to raději prováděl velmi potichu a nikde se tím moc nechlubil. Ještě jednou zdůrazňuji, že samotný smysl rekonstrukce nezpochyňuji a odhadovanou cenu nedokážu rozporovat…. ale těch 19 mld. zamrzí, protože za to můžete mít kompletní VRT výjezd z Prahy například.
A jaký přínos by byl, kdyby se nedalo spolehlivě jezdit skrz Třebovou?
Jenže když se s tím nepochlubí, tak lidi budou výlukama a změnama v dopravě překvapení.
Troufnu si říct, že spolehlivě jezdit Třebovou by asi šlo i za miliardu, jen by se k ty rekonstrukci nesmělo přidat kde co. Obsluha 2-3 nástupišť a průjezdné koleje víc stát nemůžou.
Jenže o to logistické zázemí je ve Třebový stále zájem. Je tam vybavení, lidi a prostor už k tomu určený. Zkuste to projednat někde jinde.
Čistě ze zvědavosti – v čem se to liší od plánované rekonstrukce podstatně většího uzlu Ostrava, kde byla odhadovaná cena ani ne poloviční?
Určitě v rozsahu rekonstrukce. V ničem jiném to asi být nemůže…
Ostrava je u ledu ne?
Já miluji jak SŽ utratí takovou hromadu peněz a není schopna napsat jediný konkrétní přínos pro občany, kteří to platí. Takže k čemu konkrétně pomůžou ty stovky novych výhybek? A o kolik se zrychlí cesta mezi Prahou a Brnem nebo Ostravou a Prahou? Tohle je opravdu výsměch daňovým poplatníkům.
Výrazné zvýšení spolehlivosti, ztišení průjezdu vlaků přes obydlené části, mírné zkrácení cestovní doby, zkrácení provozních intervalů, zvýšení bezpečnosti. Stačí?
Za 17 miliard mi to přijde málo …za tu částku se dostaví zbytek D35
Od těch 17 mld si odečtěte tak 15 za úsporu na prosté opravě.
To nemáš pravdu Tome. Jen staniční zabezpečovací zařízení plus navazující traťovina bude v řádu vyšších jednotek miliard. Takže určitě ne.
Jenže i to bys právě musel nahradit v té prosté obnově.
Všimnul jste si slova konkrétní, ze jo?
Pak se vám zdá ten 5 kilometrový tunel který objede celou Třebovou za cca 5 mld drahy ? A ako bonus zrychlení na trati Praha Olomouc o cca 10minut. A přidat ještě tunel chocen Ústí a máme to za stejný čas, jako pochymérné VRT a přitom jen v rychlosti 140-200
Nová výhybka přinese spolehlivější dopravu. Ty staré jsou opravdu staré, viz rok poslední rekonstrukce nádraží.
Doprava zásadně nezrychlí, ale bude možná a spolehlivější na rozdíl od zastaralého kolejiště.
A jaký přínos má oprava dálnice? Nový asfalt, svodidla, izolace mostů, odvodnění, dopravní značení svislé i vodorovné… Taky spoustu peněz, omezení během stavby a ve výsledku se cesta vůbec nezrychlí…
Ajo, ona je to jen oprava/rekonstrukce….
Mělo vlastně smysl opravovat most? V roce 1890 bylo jasné, že nedostačuje a navíc to vyhrála cizácká firma …
https://www.muzeumkarlovamostu.cz/cz/karluv-most/oprava-karlova-mostu/oprava-karlova-mostu-po-povodni-r-1890
„ty stovky novych výhybek?“
Možná, kdyby ty staré natírali, tak by na nich nebylo provozní opotřebení a nepotřebovaly by vyměnit za nové.
Pro občana bude z pohledu cestujícího většina přínosů abstraktních, malých, neadekvátních částce … a teď mi řekněte, jestli je ten občan schopen ucelenějšího pohledu a podrobmější úvahy … třeba o přínosech pro nákladní dopravu.
On rozumný hospodář nedělá jen to viditelné a líbivé, co si žádá laická veřejnost (v tomto případě cestující)
Člověk by řekl, že když sem jde někdo diskutovat, má o problematice aspoň základní přehled. Je docela neuvěřitelné, jak moc tady někteří tepou do plánované rychlosti, která je ale vzhledem k délce úseku kde je plánovaná, celkem zanedbatelným omezením s minimálním dopadem na cestovní dobu. Přitom to podstatné na přestavbě je obnova a výrazné zvýšení provozní spolehlivosti extrémně frekventovaného uzlu. Přitom stačí mít alespoň základní přehled a umět používat mapu, aby člověk pochopil, že se bez velkého zásahu do zástavby v této oblasti nic moc udělat nedá. Ty poznámky na to, že se za ty peníze měla radši udělat přeložka… Číst vice »
A (znovu)povolení operativní volby průjezdu přes osobní resp. odjezdové se už řeší, nebo je času dost a čeká se, až budou ty vlaky fyzicky stát ve frontě vedle spousty volných kolejí…?
Já dodnes nechápu proč zrušili objízdné trasy a dneska musí mít člověk zvlášť jízdní řád když chce místo přes osobní jet přes Les.
Já nějaké vysvětlení slyšel a je to tak strašně dementní padůvod, že to tu ani nebudu vypisovat, nebo se půlka diskutujících hrůzou oběsí. Prostě blbost světem vládne, železničním obzvlášť.
A až se bude dělat Nymburk, Maloměřice nebo třeba Ústí západ, tak si to zopakujeme…
Jasně, všichni jsou blbí a z nějakého důvodu navíc ty nejlepší kusy chtějí pracovat jen u SŽ … (?)
Tohle SŽ vymazlila všude, nejen tam. Nad nutností kadrování tras i v případě nutných provozních důvodů, třeba MÚ si můžou hlavu ukroutit i jejich vlastní zaměstnanci. Jedná se jednoznačně o výplod chorého mozku, případně důkaz nenažranosti některého manažera, který naprosto nedomyslel následky svého nápadu…
Já doufám, že jo, proč bych jinak viděl v projektech obnovení odbočky Rybník? (spojka mezi 100. a 200. kolejí)
Potok
Jo, to bude asi ten správný název. Dík za opravu, já vím, že to má něco společného s vodou. 🙂
P.S.: Proč dostal mínus?
taková cena za projekční práce by neprošla ani ve Švýcarsku, možná ani v Lucembursku…
Když to nemůže dělat nikdo jiný než SUDOP?
V posledních letech platí, že poptávaný objem projekčních prací dost výrazně převyšuje projekční kapacity, což logicky tlačí ceny nahoru. Vzhledem k současnému zájmu o práci v oboru a množství staveb, které stát hodlá v příštích letech stavět se v příštích letech moc nedá čekat žádná zásadní změna.
Ta Třebová je už v žalostným stavu. Včera jsem měl vzít HV, objet nádraží a najet na soupravu. Musel jsem pomalu projezdit celej odjezd skrz na skrz než se našla nějaká vyhýbka co nebyla rozsypaná a nedělala na ni traťovka.
Zas to tak nedramatizujte. Asi jezdíme oba po jiné Třebové. Doporučuji se projet s HV někdy na jižním Slovensku z Kútou dále na jih. Pak byste teprve viděl, jak vypadá opravdu žalostný stav…
Vcera jsem byl v praci na 019, muzete mi prosim rici/napsat ktere ze vyhybky nechodily ? Kdyby nam ty vyhybky nechodily a byly v tak zalostnem stavu jak vy popisujete, staly by ty vlaky nejspis az do Pardubic a mozna jeste dal. To ze se obcas nejaka zavada nevyskytne se proste stava (uzel je proste vytizeny/pretizeny) a nelze to vyloucit, ale to nema s nasi stanici nic spolecneho – muze se to stat kdekoliv …
Za ty prachy aspoň 120 km/h! Místo současných 60 km/h. Nebo ještě lepší varianta tunel Choceň-Ústí nad Orlicí + vybudovat „obchvat“ kolem ČT na 160 km/h.
Tunely mezi Chocní a ÚnO jsou potřeba extrémně! Je mi záhadou, proč se tento projekt výrazně netlačí. Vždyť studie proveditelnosti prokázaly potřebu a výhodnost už nesčetněkrát.
Takovejch studií ještě bude…
Protože když po tom průjezdu fungl novým úsekem, který má čerstvě zrekonstruovanou alternativu (původní trať) budou každou chvíli vlaky stát před rozsypanou Třebovou, nezlepší se vůbec nic, ba naopak. Chápete?
Protože se opravila stará trať a tím pádem tunel není potřeba resp. není pro SŽ prioritou 🙁 .
V 21. stoleti z 60 na 80… jak tohle slusne komentovat, navic jak pisete, za tyhlety penize…?
No jó, ale jak tu rychlost dále zvýšit, když těsně za nádražím je prudká zatáčka?
S tou „zatáčkou“ si na tomto serveru koledujete 🙂
Tak ono je to povětšinou spíš ze 40 km/h.
se podívejte, na kolik se má zvyšovat rychlost v Praze Nuslích u projektu prodloužení „trojkolejky“ z Vyšehradu směr hl.n./Vršovice …
Prostě platí fyzikální zákony (oblouky) obecné zákony efektivity (vlaků které by využily tu 160 je malý zlomek z celku, těžiště uzlu v nákladní dopravě je holt „sviňa“ (nadsázka … čest nákladní dopravě) zbytek v té Třebové zastavuje
Kudy na 120 Třebovou?
Obloukem o poloměru 400-450 metrů a pokud to fíra neudrží na kolejích, tak neumí řídit. (ironie)
Tak to bude monstrózní akce. Doufám že zmizí i ten „kovošrot“ který je vidět při výjezdu na Olomouc po pravé straně.
To je depo ČD 🙂
Kovošrot nezmizí, ten plní právě účel kovošrotu, aby z už nepoužitelných mašin vytěžili použitelné díly.
80 kmh, není to škoda peněz?
Co na dráze není?
To je pravda. Ale, to, že mě někdo pořád šlape na nohu není argumentem pro to si na to zvykat.
Už tam dlouho nespadnul lanový převěs, aby stálo skoro všecko mezi Čechy a Moravou.
Však trakční vedení se v osobním a odjezdovce už dělalo.
A kdy? Článek z 24. 06. 2024:
https://zdopravy.cz/porucha-trakcniho-vedeni-prerusila-jizdu-vetsiny-vlaku-mezi-cechami-a-moravou-210247/
Přišlo to skoro přesně po roce, předtím 19.07. 2023
Nevím kdy přesně, ale v odjezdovce už chvíli jsou nové sloupy, a TV převěšeno.
Až budete mít ve střeše díru, nebude škoda peněz to opravovat?
A kolik pozemků se odprodá na úkor železnice?
Spíš by mne zajímalo, o kolik kolejí se to celé zmenší.
Jinak řečeno, otázka stejná
tak třeba o tu skupinu mezi 100. kolejí a odjezdovým nástupištěm. Pod tím malým pahrbkem, kde už se cca 20 let nehlo ani kolo (možná traťovka).
Stanice, ve které expresy nezastavují, a bude mít průjezdní rychlost jen 80 km/h.?
Pro nezastavující expresy by bylo nejlepší udělat jakýsi „obchvat“, aby do ČT nemusely vůbec zajíždět. To bychom ale byli zase na jiných sumách a přínos by byl jen po omezenou dobu, když tyto expresy stejně mají časem jezdit přes Brno po VRT (kdy to bude, to je na jinou debatu).
Napadá mě „obchvat“ už z Chocně kolem Litomyšle … třeba to po 180 letech u místních konšelů napodruhé projde😀
Do budoucna mají expresy jezdit úplně jinudy.
Možná.
Doufejme, ale brzo to rozhodně nebude.
To nebude v tomto století
To budoucno je velmi důležité.
Již brzy
Výhledově budeme všichni šťastní
Výhledově – v týhle divný době asi ne
Výhledově budeme všichni šťastní
Výhledově – v týhle divný době asi ne
oceňuji referenci na Mňágu a Žďorpa
Kapela z ValMezu, tuším, že před 89. rokem měli zakázáno hrát.
Pointa je jaká: O nic se nesnažit, kytaru nebrat do ruky, protože jim stejně zakážou hrát?
Kvůli obloukům více nelze.
Takových je na světě spousta.
Za 18mld by snad mohli i mít tunel, co se propadum rychlostí v Ústí nad Orlicí a možná i té Třebové.
Tunel by jistě byl vhodný. Na druhou stranu, ta žst. Česká Třebová se rozpadá a opravu potřebuje tak jako tak.
Jo a co tak důležitého se tam děje? V Ústí či Svitavách žije podobně lidí no a pak je tam ještě kontejnerový terminál bez vazby na dálnici. Co mohlo tak už se přesunulo do Pardubic.
Ty kontejnery jedou dálkovou část po kolejích, ke kombinované dopravě dálnici přece nepotřebujete. Tedy, alespoň by to tak mělo správně být.
Někdy před 20 lety jsem si taky myslel, že uzel ČT by se dal plošně zredukovat na „koridorovou odbočku“ a že řadit vlaky v oblasti bez výrazných zdrojů zátěže nedává smysl a že nákladní vlaky by tu mohly jen projíždět. Nicméně pár let poté tam Metrans začal budovat svůj hub. Jejich kontejnerové vlaky využívají i ty koleje a spojky, které původně vznikly kvůli klasickému ranžíru (kde nevím, jak moc tam dnes Cargo řadí, vyjma místní zátěže). Pohled do „jízdního řádu“ CETR ukazuje, že kontejnerové překladiště je využíváno velmi intenzivně a s výstavbou D35 se dá očekávat, že vzroste i jeho… Číst vice »
Krásný, ale osobně mám trochu problém dotovat 17-18mld soukromé firmě, která ani pořádně nepublikuje výsledovky.
https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=81538289&subjektId=677775&spis=270629
Poslední dostupné výsledky jsou za 2021, kdy měli zisk 22k CZK! Fakt je jako nutný jim za státní udělat nový seřadiště apod?
A není trochu rozdíl mezi Metrans a Medtrans ????
Máte špatně napsané jméno firmy ve vyhledávači a tech 22k vás mělo zarazit a ne to hned hodit na net
Ok, takže firma s obratem 1.4mld eur a ziskem 43mio EUR nutně potřebuje že státního seřadiště a nemůže si ho postavit za svý jako třeba RegioJet?
Co je mi známo, tak za 17-18 miliard je celé nádraží Česká Třebová (které využívá spousta jiných dopravců), ne jen to překladiště, které si snad bude financovat přímo Metrans…
Nový terminál CETR 2 bude financovat přímo METRANS a.s.
Celou rekonstrukci stanice Česká Třebová financovat nebude, tak bohatý není…
Ze seřadiště si Metrans kupuje 1,5 svazku, stejně se moc nevyužívá.
A výstavba dálnic je taky dotace do infrastrruktury soukromým firmám, takže se to trochu kompenzuje.
Odvážných 80 km/h!
Ne, nebudeme se koukat na jih k RFI, která umí ve většinově velmi hormaté zemi výrazně více a to na konvenční síti…
Ve stanicích?
V hlavních kolejích.
Až nato, že tady ta trať prochází zástavbou a ve Třebové skoro všecko zastavuje. Na jihu u RFI bourají celé ulice?
Nákladnímu vlaku to zpomalení až tak nevadí. Pokud pojede do/z nákladové skupiny, tak má stejně v cestě výhybku, kde těch 80 km/h do odbočky stačí.
Smazáno pro urážky
Mno přjít někdo za tebou, že se máš pakovat, protože se bourá… ale jiným, to ano.
Železnice dala, železnice vzala…
Jenže mezi tím se docela dost věcí změnilo, za těch 150 let. Císař pán tu štreku nedal stavět jako nástroj pomsty.
Koukám co sem píše za empatické lidí. Je krásné si přečíst takovej názor, kde se autor takhle vyjadřuje a lidech, kteří se provinili tím, že jsou, podle něho , z jednoho oboru a co hůř, z jedné konkrétní firmy. Sice to není pravda, ve zmíněné zástavbě samozřejmě bydlí spousta lidí, kteří nemají nic společného ani se železnicí, ani se zmíněnou firmou, ale máme přece tu svobodu, která umožňuje veřejně urážet anonymně a beztrestně kohokoliv. Hodnocení kvality příspěvku i autora, by se z mé strany neobešlo bez expresivních až vulgárních výrazů a proto, nechť si každý učiní obrázek sám…
Jasně, vybourat všechna sídla, železnice je tu pro železnici, ne pro obsluhu území. I když pravda, do módy se opět dostávají stanice daleko v polích. 🙂
„stanice daleko v polích“
Určitě narážíte na trať Brno – Přerov po plánované rekonstrukci. Pardon, že se ptám už poněkolikáté, ale jak to tam chcete jinak řešit? Zachovávat stávající trať při výstavbě tratě nové by tam vyžadovalo stavby mostů, náspů, zářezů apod. protože by se na mnoha místech obě trasy protínaly nebo překrývaly. Zdvojkolejnit stávající trať je nesmysl, to bychom zachovali i její pomalost.
Stejně se te rekonstrukce nedočkáme…
Nenechte se mylit, ale ti vasi „modrogumidci“ z Trebove jsou jiz velmi minoritni cast obyvatelstva …
To je skoro na zásah administrátora
Od samého začátku mi bylo jasné o co ti šlo, ty gumo 👎
Za tohle není ban?
V ČT všechno zastavuje? Tak před 20 lety možná! 🙂
Velká většina tam zastavuje.
Píšu „skoro všecko“. To slovo „skoro“ nevyškrtávat.
A právě to nesmyslné zastavování je třeba omezit
Můžeme se třeba podívat na Švýcarsko, kde se také neprojíždí stanicemi uprostřed měst nějakou závratnou rychlostí.
Tyrolsko: https://openrailwaymap.org/?style=maxspeed&lang=cs&lat=47.26108731851109&lon=11.413464546203613&zoom=14
Přes město 60-80 km/h, dálková nezastavující má jihem města obchvat umožňující 140 km/h.
ČT bude jednou mít také „obchvat“ pro nezastavující dálkovku, akorát tedy až za Brnem…
Uprostřed zástavby? Jo, mrzí mě že to nebude rychlejší kolem těch 100-120, ale to prostě bez vybourani půlky Třebové neuděláte.
Jak je to s tou přípravou na střídavou trakci? To opravdu při takové stavbě spojí nevýhody obou napájecích soustav dohromady, tedy zjednodušeně vyšší izolátory, větší průřez trolejového drátu, atd..?
Jelikož nevím, tak se zeptám: Ten drát už tam zůstane i po následném přepnutí stejný nebo se pak v rámci konverze vymění za nějaký s menším průřezem? Nevím, co vše to samotné „přepnutí“ takto připravené tratě/stanice obnáší.
Trolej, nosné lano a izolátory budou na AC (což u DC nevadí, obráceně ano) děliče budou na AC a to hlavní, zabzař bude už budován na AC což je u změny napájení největší problém.
Zůstane stejný, a ten tlustší průřez tam dožije.
Není zbytečné používat o 50 % tlutší a proto dražší troleje dimenzované na 3 kV když se to stejně brzo přepne na 25 kV? Nebylo by lepší už Třebovou udělat rovnou na 25 kV včetně přepnutí i úseku do Svitav?
Pak všechno jedoucí v relaci Olomouc – Praha bude zbytečně 2x stahovat a měnit systém. To je blbost, přepínat Třebovou je nejlogičtější spolu s úsekem do Svitav, ale i na Zábřeh, jinak zbytečně vytváříte 2 styky napájecích soustav.
V Púchově se to zvládlo. Ono by to hlavně chtělo co nejřív přepnout i úsek ČT – Choceň, aby se dalo v AC trakci jet z Břeclavi až do Děčína přes Hradec po pravobřežce, která bude AC.
Začal bych tím, že někde tady https://mapy.cz/s/moberapudo bude přechod na střídavinu pro směr Brno.
Z provozního hlediska: Fůra dopravců ještě stále má čistě střídavé mašiny, ty by neměly kudy projet v Z-V směru. Zatímco od Brna je vysoká šance na dvousystémovou mašinu.
Neřeknu, kdyby byla stříadvina v Přerově i Olomouci. Není a dopravci se spolehají na nějaký harmonogram přepínání. Tak jim neudělat podraz.
Tak střídavina v Přerově do 4 let. Otázka jak to bude pokračovat směr Olomouc.
To by byla frajeřina tak velká, že jí nedávám šanci na úspěch.
Navíc přestavba Přerova je poměrně už stará, má to přípravu na střídavinu?
Asi jsou myšleny čistě stejnosměrné lokomotivy, ne? V osobní dopravě pokud vím potkáme v Olomouci čistě stejnosměrné jen končící 151, a pak peršany Regiojetu a Flirty Lea. V nákladní dopravě tam něco je, ale také se to dost rychle mění.
V Olomouci? 130 úplně běžně (nákladní doprava).
A ještě nějaký čas ty 130 jezdit budou, když dostávají ETCS.
Ano, přesně toto jsem měl na mysli.
A trať odb. Zádulka – CETR vjezdové vyřešíte jak?
Totéž odb. Les – odb. Zádulka…
Díky za připomenutí, to by byly ještě 2 styky na spojkách. Teď je otázka, zda je to vhodné řešení.
V Púchově to není ostrov. Jen nejméně využívaný směr na Horní Lideč je stejnosměr.
V Púchově jsou 2 stejně významné tahy? Třeba mi někdo prokáže opak, ale můj subjektivní dojem je, že větší provoz je na Olomouc jak Brno, a prostě je blbost 2x stahovat a měnit systém, když máme 2 podobně významné tahy. A to vaše v AC od Břeclavi až do Děčína to je teprve fantasmagorie Choceň – HK – Osek se ještě ani nezačalo dělat, a přepínání pravobřežky, o tom nevím, že by se v nejbližší době chystalo. A takový Leo Express (byť soukromníky nemusím), Vám vyloženě poděkuje, že kvůli jedné jediné stanici by nemohl jezdit Praha – Olomouc. Nevychází mi… Číst vice »
Na jaře 2026 navštivte Žilinu a podívejte se na přepnutí uzlu Žilina. Je hodně velká škoda, že po zavedení 3 kV na trati Olomouc-Uničov a provozu dvousystémových panterů, opět SŽ přichází s variantou pozdějšího přepnutí a nedělá se to hned. Opravdu bych neargumentoval nějakým Leo expresem anebo kýblem ř.130. A to říkám jako strojvedoucí, který z ř.130 jezdí. Už instalace ETCS byla omyl.
Souhlasím, že instalace ETCS na 130 byl jeden velký omyl a Slováci si na tom docela pěkně vylámali zuby. I když tam to ETCS je alespoň docela funkční (narozdíl od 742.7). Ale to je celá trať, jedna stanice je prostě blbost, zvlášť stanice jako je Třebová, kde se člověk rozjíždí i s těžkými vlaky a my bum prdneme tam stahovačky, běžně se stojí s náklady na Parníku, či na vjezdu do Třebovic, nebo je člověk rád, že se plácá 40 – 50, tak mu to zpříjemníme změnou systému. Já myslel, že naším cílem je stahovačky omezovat, ne je nesmyslně přidávat.… Číst vice »
A to že to mají v Žilině znamená, že to je dobře?
Jakmile máte vícesystémové vozidlo, tak přepnout třeba 10x není žádný problém. Chápal bych snahu nechat někde ještě dojezdit stejnosměrky, ale to je stejně passé za 2 měsíce výhradním provozem.
Jediný větší problém bych viděl v tom, kde udělat styk soustav od Prahy, aby to nebylo ve stoupání, u zastávky ani se to netahalo až někam k Bezpráví. Na druhou stranu, přepnout to spolu s Letohradem by bylo fajn pro Králíky… A na druhé straně vlastně styk v Hoštejně/Krasíkově by umožnil rovnou střídavý Lanškroun, taky pravda.
Styk stejně bude tam, kde je dneska stahovačka…
Víme jak některé stroje mají „rády“ stahovačky, a jak dlouho se pak „vzpamatovávají“. Problém to sice není, ale je to zbytečné. Já vidím problém ve styku na obě strany, na Olomouc byste styk musel udělat až někde za Třebovicemi, kvůli rozjezdu nákladů, a na druhé straně až někde za Ústím, opět, kvůli nákladům. A úplně passe stejnosměrky nejsou ČDC bude mít s ETCS 130 a 163 předpokládám to dostanou taky. Leo Express Flirty, a nevím jak RegioJet s Peršany, jestli bude všechny dualizovat, a u ostatních soukromníků netuším vůbec, jak to mají IDS s jejich stejnosměrkami, atd… Za mě držme… Číst vice »
A z nějakým těžkým vlakem to bude vyloženě lahůdka stahovat a měnit.