Drážní zakázka desetiletí je tu. Stát hledá firmu na proměnu uzlu v České Třebové
Česká Třebová. Pramen: Správa železnic
Jako maximálně přípustnou cenu stanovila Správa železnic 17,85 miliardy korun.
Jako maximálně přípustnou cenu stanovila Správa železnic 17,85 miliardy korun.
Pro náklad a osobáky 80km/h stačí a rychlíky a EC zmizí na VRT neb přes brno bude ostrava rychlejši než přes ČT.
A co ostatni smery predevsim z Kolinska a Hradubicka na vychod a jih? Tem vsem bude VRT uplne k nicemu, navic jim vznikne alternativa v D11 a D35. Zeleznice bude z techto regionu oproti autu brzy zcela nekonkurenceschupna.
Zajimala by me nejaka analyza jak to muze vubec stat tolik. Za takove mnozstvi penez by se dala dostavit nejaka dalnice, radiala, vetrniky o vykonu nejvetsi uhelne elektrany, velka nemocnice nebo buhvico jeste, ale Sprava za to zaplati rekonstrukci JEDNOHO nadrazi. Neverim, ze v tom neni nejaka levarna.
Taky to jednoznacne ukazuje, ze VRT urcite nikdy nebude.
Vždyť je to největší nádraží v ČR, a hodně dlouho bez pořádné rekonstrukci. Tam je to na kompletní výměnu úplně všeho.
Moc toho o vykazech výměr zřejmě nevíte. Stejně jako obsahu projektu. ČT není jen JEDNO nádraží.
tak schválně jak dopadne místní nádražka 🙂
Asi nijak – budova už je po rekonstrukci.
Ono zrovna místní nádražka není zrovna žádná extra třída, spíš úplný opak, a jít tam na oběd, spíš jen v nejvyšší nouzi. Tam bych se vůbec nezlobil, kdyby se to proměnilo na něco ve stylu Momenta, který je v Pardubicích.
Tak si říkám, při tom množství výstavby dálnic, je ještě nějaká volná solidní firma co na to má kapacity? 🙂
Tak schválně, bude aspoň tohle impuls ke zrušení zákazu objizdnych tras, nebo dráha definitivně umře na papírování i tam, kde by technicky bylo koleji dost…?
Řeší ta rekonstrukce alespoň to kolizní místo mezi vlaky Praha-Brno a Praha – Ostrava, nebo mimoúrovňový rozplet zůstane stále pouze pro nákladní dopravu a ve směru na Prahu jen dvě koleje?
Vyhozené prachy, navíc tam klíčové vlaky EC na jih nestojí (což je myslím škoda). Dal bych do kupy jen klíčové průjezdné koleje, nákladku to zrychlení nevytrhne.
Staví tam railjety do Vídně, tak nevím co je klíčový EC vlak na jih… Nestaví tam Jančura.
Když už to dělají, tak snad pořádně, ne že se udělá jen něco.
Ano, jeden Kolín stačil. Nebo Lovosice, navzdory opakovanému hrabání. Nebo Decin, Přerov atd.
A proto zůstane počet hran stejný = stejně se občas bude odjíždět volného prostoru jako teď.
Pouze to sem zkopiruji: Bohuzel rekonstrukce uzlu CT tak jak je pojata pouze dalsi ze serie totalne promarneych prilezitosti nasi zeleznici nekam posunout. Prujezd uzlem bude vzdy velke zdrzeni a soucasne zde vznika v useku CT-Chocen zasadni uzke hrdlo. To by slo pritom resit zvednutim koleji pro osobni dopravu pri vyjezdu na odbocku Parnik a rovnou je poslat tunelem az za Chocen. Dokonce by slo rozpletem na parniku dalkovou osobkou uzel i uplne minout a doslo by k zasanimu zkraceni delky trati i jizdni doby mezi Cechy a Moravou viz. mapka https://mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&rm=9lCT4xXTO29llV4xXAL-9mFm4xWsC5&x=16.5364116&y=49.9094651&z=11 Jizdni vzdalenost by se tak zkratila o dobrych… Číst vice »
Takže zahodit přípravu úseku Choceň – Ústí a začít od nuly dvacet let něco řešit?
Chocen-Usti uz je ted stejne zabastleny za miliardy v puvodni stope a i predchozi tunelova varianta vubec neresi ten zasadni problem, mit 4 koleje od Prahy az do CT, coz mnou navrhovana varianta resi.
Je, ten tunel má přidat další dvě koleje.
A co pak ještě nějaký tunel z Ústí do Dlouhé Třebové, odkud už není problém ty 4 koleje natáhnout do Třebový? Ona suma délek tunelů by proti vašemu odkazu byla o hodně kratší.
Proc ale to co projizdi do te CT vubec tahat? Prujezd uzlem smerem na Olomouc bude vzdy zbytecne dlouhe zdrzeni. Kdyz uz tak tak tunelem od Usti do Rudoltic aby se tunelova delka zkratila ale benefity zustaly zachovany.
Při vidině VRT to teď nikdo ani připravovat nebude, po VRT to už bude třešnička na dortu.
A co ostatni smery predevsim z Kolinska a Hradubicka na vychod a jih? Tem vsem bude VRT uplne k nicemu, navic jim vznikne alternativa v D11 a D35. Zeleznice bude z techto regionu oproti autu brzy zcela nekonkurenceschupna.
Po vybudování VRT, když bude pocit, že by se mělo zrychlit i ve vámi uvažovaných směrech se to klidně může (tu třešničku) postavit.
Génius. Šotouše s mapy.cz nic nezastaví…
Nejsem zadny genius. Pouze uz jsem videl kus sveta a realne zeleznice kvalitne fungovaly a byly konkurenceschopne pouze tam, kde stavby tohoto typu na klicovych tratich byly rutinou. V ceske zvrasnene krajine, kdy navic v kazdem odolicku a zahyu potoka mate i nekolik vesnic, vam nic jineho nez poslat liniove stavby narodniho (mezinarodniho!!!) vyznamu pod zem nezbyva.
Tady se musím JiP zastat, technicky (mosty, tunely, sklony a poloměry) se to postavit dá, ekonomiku vidím horší.
Já neříkám, že to nejde postavit, ale je to opravdu masakr a na zhlaví stanice, kde projíždí máloco.
Taky bych tam rád viděl dvoustovku, ale…
Co je masakr? Ja povazuji za masakr, ze jiz ted jezdim timto smerem prakticky vyhradne autem, protoze diky postupujici D35 je to dvere-dvere jiz podstatne efektivnejsi nez jizda vlakem. A zatimco vystavba paralelni dalnice nastesti svizne pokracuje, my se tu hadame jestli je OK projizdet uzlem v CT 80 km/h navic se zapoctenim jeste velmi dlouhe jizdni trasy. Pane Michale, mudrujte, ja nemudruju, ja uz ted jezdim v tomto useku mnohem rychleji autem s vizi, ze az postavi (je jiz ve vystavbe) za par let dalnice okolo Myta a Litomysle, tak uz do vlaku nevlezu jistojiste. Pak ale zase budete… Číst vice »
Ne, my se o to nehádáme. Pokud jezdíte do okolí ČT, tak tam pravděpodobně jezdíte vlakem, který stejně bude v ČT stavět.
Řešení průjezdu ČT na 100 km/h + je v okolní zástavbě velmi složité a nestojí za ten boj.
Nějaká diskuse na to téma jistě probíhala, toto je její výsledek. Pokud k tomu výsledku přijdete a začnete to takhle laicky kritizovat, jste za vola.
Ne nejezdim tam vlakem, protoze uz ted je to rychlejsi autem !!! Ctete co pisu, pane vole.
Tím pádem moc nechápu, čím by vám pomohl o minutu rychlejší příjezd do ČT…
O minutu? S tunelem nejmene 10 minut.
Kilometr dlouhý tunel na západním zhlaví by ušetřil deset minut jízdní doby?
No nevím nevím soudruzi, nepřehnali jste to s tou průjezdnou rychlostí 80 km/h? Vždyť průvan po průjezdu vlaku takovou rychlostí by mohl v zimním období odnášet čepice z hlav cestujících na peronech. Nechcete to ještě přehodnotit? 🙂 🙂 🙂
Plaší to dobytek….
Pokles dojivosti chápu. Na to jsem nepomyslel… Mea Culpa.
Mno ty oblouky na západě … nejen průvan, ale dokonce demolice domů.
Mimochodem při zadání zakázky je ideální čas změnit projetkt.
Česká klasika – už 1,5 roku minimálně se o tom žvaní, cena se ví málem na korunu přesně, ještě není znám spolek firem, co to opraví, ale bude to trvat 6 let!!! Takže možná ani v roce ´30 to nebude hotové! Takováto akce, kdyby probíhala třeba v Polsku, které nám mílovými skoky v infrastruktuře uniká, by to měli do vánoc ´27 hotové. POMALOST A NESCHOPNOST, to jsou pravé důvody všeho.
Uniká nám přejezdem v Zebrzydowicích přes 13 kolejí? Nebo progresivní soustavou 3kV =?
Je vidět, že představu o Polsku máš tak možná z novinových titulků…
V Chalupkách a přes 12.
😁 jsem známý tím, že přeháním.
Jestli oprava jednoho nádraží je stavbou desetiletí, tak to jsem zvědavý na ty VRT.
Já už ani ne . 🙂
Taky máte rád ty Pohádky z Dlážděné pro velmi malé a silně naivní děti?
By tam vlastně těch 6 let po dobu stavby mohlo být jen nějakých 40-60 a zabezpečení maximálně na světla.
To je drahý, bude tam žezlo.
Je rozdíl něco opravovat za provozu a stavba na „zelené louce“.
Zaprvé to je titulek v novinách, zadruhé jsme jen v půlce dekády a je reálné, že přijde NeŠe a některá z VRT staveb…
Jsou stavby natolik sexy, ze přilákaji nové zdroje a dostanou prioritu, no a pak i ty ostatní. Asi až na nové spojeni je železnice zvykla jen na ty druhé a je tak naučení “být rada za to málo”.
V ty cene bude i tunel Dlouha Trebova – Semanin?
Nikoliv. Ústí nad Orlicí – Rudoltice 🙂
Kéž by. 🙂
Vy jste to DMI ale rozhicoval! 🙂
Jaký je racionální důvod uvádět maximální možnou cenu? Nemělo by to být předmětem nabídky? Ta se pak dělá „snadněji“ a nikdo nemá důvod moc zlevňovat, když těch firem, které to mohou realizovat, je jak šafránu.
Tu maximální cenu uvádí proto, abyste věděl, jaké číslo musíte vynásobit dvěma, abyste dostal skutečné náklady.
Asi se z toho něco vypočítává.
Třeba cena projektu?
Zde máte důvod, proč jdou dálnice daleko rychleji. V případě železnic musíte stávající infrastrukturu uvádět do „normového“ stavá, což jen v případě uzlu jako Česká Třebová sežere to, co jinde 40 km nové dálnice. Českou železnici však taková stavba nikam příliš neposune, pouze se tento důležitý uzel nebude dál rozpadat a bude mít dnešní technologie.
To neni nutne pravda. I stavajici trate lze rekonstruovat tak, ze se bude s kazdou pravidelnou 20-30letou periodou delat zasadnejsi rekonstrukce, ktera ale bude zahrnovat upravu resici prechozi provozni nedostatky na urovon aktualni doby, idealne s jistou predimenzovanosti a rezervou pro ocekavane narusty dopravy. U nas „modernizace“ 1. koridory prakticky bez vyjimky zakonzerovavala stav trati, ktery odpovidal na zapade nejakym 70-80 letum.
Modernizace koridoru je v podstatě generální oprava s občasnými přeložkami, jinam by se nám dědictví údržby po soudruzích rozpadlo úplně.
Modernizace prave nikdy nesmi byt pouze generalni opravou ale naopak generacnim posunem dusledne reflektujicim predchozi provozni nedostatky. Jinak to dopadne tak jak to vidime dnes v CR.
I já bych preferoval zásadnější rekonstrukci, ale to nic nemění na smyslu mého příspěvku. Velkorysejší pojetí by bylo dražší (když už, tak za mě klidně).
Jenže v době, kdy se o těhlech pracích na koridorech rozhodovalo to bylo asi maximum, co se pro železnici dalo udělat, aby se vůbec nějak jezdilo.
Ti co o tom rozhodovaly směřovali úsilí v dopravě do lepšího kroucení kolečkem.
Jenze ono se podle vzorce „bastleni“ jede na zeleznici dodnes. To neni minulost nejakych devadesatek. To je stale realita dneska.
O tom žádná… 🙂
Ale lepší se to.
Počítám tak 3 zničené bagry a 3 vlaky při plném provozu.
Ale ušetříme za ochrannou síť 😉
Škoda, že se nedožiju až se u nás postaví i něco nového. Tohle tedy bude návrat do padesátých let, jen se vyrazně zvýší rychlost.
A trať Benešov – Tábor to je jako co???
Asi nic.
Malá ukázka jak to mělo za ty prachy nalitý do SŽ už vypadat dávno všude?
A jak by měla Česká Třebová vypadat, aby se to postavilo jakože nově?
Odvedení tranzitu mimo uzel.
A co je v ČT tranzit? Vlaky na Brno budou jezdit jinudy, vlaky na Olomouc opravdu nevím kudy jinudy odvést, navíc tam přes veškeré diskuse staví.
U nákladů taky nevím, co je tranzit, ranžír ČT je významná vlakotvorná stanice…
Pamatuju stavbu estakády v Dlouhé Třebové – právě krom problému se svahem obhajované tím, že až jednou budou peníze na Českou Třebovou, vznikne souvislý rychlý úsek… Tak nic, no. 🙂
No on mel vzniknout ale opacnym smerem, 160 Pendolinem bez preruseni z Parniku az do Porican.
Nikdy jsem nic takového neslyšel ani nečetl, a technicky je to blbost.
ŘSD za 38 mld celá středočeská D3. Úplně nová dálnice v těžkém terénu, plná mostů a tunelů.
SŽ za 18 mld rekonstrukce JEDNOHO nádraží.
To ho za ty prachy celé zakopou pod zem? A je to včetně zabezpečení nebo tam taky budou náklaďáky křižovat před expresem a spoléhat na viditelnost semaforu?
No comment.
Co to je za pičovinu?
Přece neohrozíme kluky z AŽD.
Ano. Ano. Ta předraženost staveb v podání SŽ je do očí bijící. Posledni usek obchvatu Jihlavy bude stát necelých 300 mil. Spousta náspů a mostů. SŽ za to neomítne ani socialistickou nádražní budovu v nevelkém městě… A manekýn? No ten mně připomíná císaře Ferdinada I….
Rekonstrukce největšího nádraží v zemi, které zahrnuje taky největší ranžír… 58 km kolejí a 400 výhybek, 2,7 km nástupišť…
Nomen omen
V Pardubicích, kde všechny vlaky staví se může jezdit 160, v okresním městě se bude jezdit 80.
víš jak narovnat trat na Parníku aby ty vlaky pak nemusely spomalovat na tu tebou proklínanou 80?
Bude se tam vubec menit polomer? Nebo se jen zvedne prevyseni? Kolik bude V100, 130, 150? Děkuji
Poloměr je na 80 už dneska. Problém jsou výhybky.
To není o velikosti města, ale o poloměrech oblouků.
Jistě, mě by se líbila novostavba podél D35 od Zámrsku ke Svitavám, řešila by řadu problémů, ale to je bohužel si-fi.
Víš jak norovant oblouky co vedou k odb, na Parníku, tak aby vlaky nemusely zpomalovat na tu tebou proklínanou 80?
Překvapují mě mínusy. ČT je stanice, kde R a spol. v drtivé většině nestaví. Otázka, proč má mít průjezd maximálně 80 brzdit z okolních 120 je zcela na místě.
Jestli tam bude tzv. pardubické zabezpečení, tak raději 40 km/h nebo i méně.
Doporučuji zabezpečení kolíkem. Jede ten, kdo má kolík na mašině. Než se tedy výhledově spustí ETCS…
Říká se tomu žezlo ty kolíku.
Žezlo není na lokomotivě, ale v Dlážděné.
Tam je právě kolík…
A vyčíslíte nám tu drtivou většinu nestavících „R a spol.“? Všechny tam sice nestaví, ale že by jich tam drtivá většina projížděla, to teda rozhodně pravda není.
Drtivá většina? Aha…si tam běžte sednout na lavičku na 1. nástupiště na hodinu počítejte.
Hoď oko do mapy, zejména ke straně k Odb. Parník, pak se vrať a zkus nám říct, jak to narovnáš aspoň na těch 120, aniž by si zbořil půlku města okolo kolejí a zachoval přesmyk do nákladní skupiny.
Zrovna R staví všechny…
Kecáš blbosti. V ČT nestaví tak možná Regiojet. Jinak všechno, railjety, pendolína… Je to trapárna, ale je to tak a je to tak velmi dlouho, takže změnu v postoji objednatele lze těžko očekávat…
Pendolina a Ostravany čísla IC 5xx v ČT opravdu nestojí, nemyslíte-li tou zkratkou Český Těšín, tam Pendolino Košičan stojí 🙂
Bezvadný, takže od rána do jedné hodiny jede z Prahy na Ostravu 11 vlaků. Z nich v České Třebové nestaví 1xRJ, 1xLE a jedno pětkové Pendolino.
Vlaky EC s názvem Ostravan nestavící ve Třebové jsem v tomto časovém období nenašel.
Výrazně menší procento zastavujících vlaků je směrem na Brno (díky RJ, ale i Metropolitanům), ty v cílovém stavu mají jezdit výrazně kratší stopou a bourat kvůli nim v ČT baráky nevím jestli dává smysl.
Samozřejmě že bourat doby by byl nesmysl, především s ohledem na budoucí vedení expresů na Brno i na Ostravu po VRT vyjma snad nějakých pár linek, které ale budou v ČT stavět.
*bourat domy
Studii SUDOP Brno k uzlu ČT jsem bohužel nenašel, ale předpokládám, že tam bude východní zhlaví a jeho varianty nějak diskutovány…
*západní
No vidite. To není o počtu vlak jak staví ale o trasování koleji. Do Pardubic se vjiždy z obou směru skoro rovno. Třebová má z obou stran zatačky…
A počkejte, až tam budou oblouky, to teprve…..
JJ, to bude teprve terno. … Ps: už mi došel ten slovní přehmat. 🙂
Ona ta 80 je už tak dost vysoká rychlost. V nemalém počtu stanic jsou úzká nástupiště a vlaky (nákladní) kolem nich fičí i 120 km/h, jeden z toho trne hrůzou.
Normální si člověk nestoupne 0,75 metru od krajnice dálnice a nechá se míjet kolem jedoucími auty.
Žádná hodně hubená (ani to 2.) nástupiště ve Třebový nejsou, ty jsou třeba v Chocni.
Jaksi u aut není zaručená přesná jízdní stopa na rozdíl vlaku.
Z vlaku zvlášť při přepravě různých sypkých substrátů při vyšších rychlostech odlétají jeho části plus tlaková vlna, kterou vlak tlačí není malá. A dále při stavů svršku se vozy z průjezdného profilu vyklánění. Jo a takový Zábřeh na Moravě, také stojí za to.
Stále máte relativně přesně definovanou jízdní dráhu proti autu.
i to naklápění má své meze (zpravidla nepřekročí do 2m od osy).
Jo, Rajky jsou svině. 🙂