Drážní úřad spustil sérii státních dozorů u Arrivy

Vlak společnosti Arriva na nádraží v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářVlak společnosti Arriva na nádraží v Českých Budějovicích. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Zaměstnanci Drážního úřadu se v příštích čtrnácti dnech zaměří na dopravce Arriva vlaky. U firmy vykonají sérii státních dozorů zaměřenou

106 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Generální mandatář

Důležité zkontrolovat, zda

Tadeáš

Pokuta až 10 milionů? Reálně zase pár tisícikorun, aby bylo vidět že DÚ něco dělal čemuž se arriva akorát vysměje…
Jak má vypadat správná pokuta.. https://bit.ly/318SIiD 😉

Karlos

Zaměřit se jen na jednoho dopravce a ještě to vytroubit do médií, aby bylo vidět, jak pracujeme ve prospěch lidu, bonzáků a médií, když se o tom jednom tolik psalo? Tak to promiňte, ale to je čistě šikana. DU má dohlížet na všechny a vypravit se ke všem a ne tady podporovat hon na jednoho a ještě to křičet do médií předem. Styďte se a začněte dělat svou práci u všech dopravců stejně.

Martin1

A vy máte důkazy, že se ostatní nekontrolují? Jak jste na to vůbec přišel?

Pirátka

Důkazy jsou naprosto jednoznačné. Výlukové směny strojvedoucích ČD dnes dosahují délky 14 hodin bez režiijní jízdy a nikoho to nesere. Soudruh Slezák to klidně schválí. Hlavně, že pan Kolář chce kontrolovat dodržování odpočinku ve spolupráci se SŽ již nejméně 2 roky. Vládní nařízení o pracovní době pracvníků v drážní dopravě je pouhá fraška. Třeba se zjistí, že některý strojvedoucí společnosti ARRIVA neumí náš krásný jazyk (být, bydlit, obyvatel, byt, příbytek, nábytek, dobytek, obyčej, bystrý, bylina, kobyla, býk, Přibyslav), ale faktem je, že i pan Podstawka zaměstnává lidi, kteří ovládají pouze polštinu.

Chytrý za 2

v tom je takový chaos……

Zabakovec

Asi mám štěstí ale u ČD mi nikdy nebyla dána směna s ježděním nad 13h a v případě výluky vždy nebyl problém střídat včas i s rezervou.. I v případě mrtvol na cestě a tím způsobené zpoždění – všichni kdo čekali na uvolnění koleje byly odvezeni autem a kolegy zas přivezly.. (možná mi něco uteklo)

Martin1

Ale no tak Pirátko, má pravomoc DÚ kontrolovat překračování směn? Bohužel nemá. To má dělat Státní inspekce práce. Proč to nedělá, je záhadou všem. Proto se DÚ se SŽ pokouší o MLS, což má prej podporu i Federantů. Musí to být však i v legislativě a tam si zatím poslanci dávají načas.

Vladimír D.

Já bych to neviděl tak dramaticky. Tento jeden dopravce prokázal během měsíce množství závažných pochybení. Je třeba mu pomoci.

Lukáš2

Asi před dvěma lety ke mě na mašinu přišel pán z DI mě jen tak zkontrolovat. Zhlédl moje dokumenty mou jízdu a to vše bez ohlášení mými nadřízenými.

Lukáš2

Z DÚ ne DI, překlep.

Pečlivý pozorovatel

Nikdo jiný nemá tolik problémů a ohrožení bezpečnosti jako Arriva proto ta kontrola a to je prostě realita to musí pochopit každý ať přeje nebo fandí komukoli.

Jan Sůra

Můžete to prosím doložit nějak čísly?

Pečlivý pozorovatel

Pane Sůra stačí si číst to co se tu píše. Raději by jste se měl zaměřit na to co se děje v Pardubickém kraji u LE. Mám zaručené zprávy o tom jak to bylo s plánovanou kontrolou z kraje a jak to tam bylo ihned po ní.

Jan Sůra

Čísla a oficiální údaje. Ne, co se tu píše. Zaručené zprávy mě nezajímají:-)

Pečlivý pozorovatel

To je škoda lidé z Letohradska si bohužel hodně stěžují ale píšou stížnosti na Leoexpres a tam je to zbytečné. A co se týká Arrivy myslím že DU moc dobře ví co dělá a proč právě u tohoto dopravce :-).

Jan Sova

v případě třeba Vsetín – Karlovice si tipuju, že toho moc nenajdou… Tam není z laického pohledu problém.

Daniel Mach

Pokud si zpětně přečtete noviny (klidně i ty drážní), tak se vám zcela jasně vyloupne, že největší problémy mají ČD a ČD Cargo, a to dokonce s jednou velmi dramatickou nehodou. Bylo by tedy potřeba, aby pracovníci Drážního úřadu kontrolovali, ale kontrolovali tak, jak se to má dělat. Tedy kontrolovat všechny a ne se zaměřit na jednoho, a pak zase zalézt do svých teplých kanceláří.

Jan Sova

Vy asi nevíte co je to výkon státního odborného dozoru, že ?

Tomáš

Taktéž by mě zajimalo, kdy zkontroluje dražní úrad ČD s jejich 460. Ty mnohdy ani netopí a dveře neustále v poruše. Informační systém absolutně nic. U nas jezdí šroty a ne vlaky. Vzdyť to jsou muzejní kousky a neměly by být v provozu.

Georg

tohle by meli kontrolovat objednatele a ne drazni urad…

Tomáš

Ano, bohuzel Zlinský kraj s timto nemůže nic dělat jelikož toto je v kompetenci Olomouckého kraje

Lektor

Jaktože ne? Načem se kraje spolu domluvily to mají. Klidně si můžou vlaky objednávat sami.

Hen ten oný

Jestlipak taky někdo kontroluje Drázní úřad?

Chytrý za 2

Z vás bude mít krajský hejtman Čunek radost.

Lux

Tato komedie pana Čunka dopadne stejně jako předloni, kdy hrál principála v divadle pro celou Evropu s medvědem – no, medvěd tehdy stejně zvítězil a pan Čunek se nechal slyšet že „na medvěda nikdy neměl a mít ani nebude“. Stejně to tak dopadne i s Arrivou. Bude jezdit dál ať se děje co se děje – holt – Bohmen und Mahren – už se to rýsuje!!

-TR-

To jsou nedostatky, které neohrožují bezpečnost provozu, a tudíž Drážní úřad to neřeší.

Leinad

Dveře v poruše by mohly du zajímat. Pokud nejdou otevřít(460), jak by probíhala evakuace? Pokud nedrží zavřené(b249), co vypadnutí za jízdy?

Lektor

Tak nejdou otevřít nebo zavřít?

Chytrý za 2

Otevřené nejdou zavřít a zavřené otevřít. 😜

BND30

Je zádumčivý….

Jiří Kocurek

Tak nefunkční dveře neohrožují bezpečnost provozu?!
Je znám případ, kdy se jedné paní nedařily otevřít dveře, tak přešla do vedlejšího vagonu, že vystoupí z něj. Když vystupovala, tak se vlak rozjel. Paní to strhlo pod vlak, pod poslední vagon. Vlak odjel. Na následky zranění zemřela.

Lux

Projetí červeného znaku „STůj“ či odmítnutí odjezdu na znak „40 a pak VOLNO“ – to není OHROŽENÍ BEZPEČNOSTI PROVOZU na železnici, krom zásadní neznalosti předpisu D1 ČD????? To je PŘÍMÉ OHROŽENÍ ŽELEZNIČNÍHO PROVOZU již od samotného ředitele ARRIVA, že takovým lidem (strojvedoucím) svěří vedení vlaku!!! TOTO BY MĚL NAOPAK ŘEŠIT NEJEN DÚ ALE PŘÍMO MD OKAMŽITÝM ODEBRÁNÍM LICENCE K PROVOZOVÁNÍ DRÁŽNÍ DOPRAVY FIRMĚ ARRIVA JAKO TAKOVÉ!!! V životě bych do vlaku ARRIVA nevlezl -jel jsem jednou a to mi stačí po zbytek života!!

Bus

Tak ať lidé z DÚ shlédnou tento celý kanál a inspirací pro kontroly budou mít do smrti…

https://www.youtube.com/user/pes3838

Dalibor

To bude rychlý… kanál nemá žádný obsah…

BND30

Asi to kanálem proteklo…někam hloubš….

jan

Ale má.. Sekce videa..

jan

Ten člověk by měl získat nějakou státní cenu. Prezidentské vyznamenání za odvahu. Nebo odměnu nějakého protikorupčního fondu.

Radek

Vskutku brzo.

svojsin

10ky podnětů… na začátku bych chápal hněv naštvaných cestujících, ale teď?
a kdy se zaměří DÚ na ČD??

Honza

Teď jsou to bonzy „rozhněvaných“ ČD-manů kvůli blbostem.

Jiří Kocurek

Dost možná ano. Však se tady strhnul hon na čarodějnice, teda na hákové kří… co to kecám, na německé nápisy. Jak kdyby tam ty symboly byly.

Chytrý za 2

Někdy brzy.

Vašek

No mě by spíš zajímalo, proč minulý týden stály dvě soupravy proti sobě (případně kousek od sebe) mezi Kunovicemi a Hradčovicemi. Každopádně se to asi zatím daří velmi dobře ututlat …

Jadris

Z doslechu od cestujicich mam neco o zatazeni zachranne brzdy v jednom z Lintu. Informace je vsak bez zaruky… Kdyz jsem jel kolem po silnici 50, tak soupravy nestaly proti sobe, ci od sebe. Byly sprazene – to odpovida i razeni, jezdi takto pravidelne. To samo o sobe nevylucuje mozne rozpojeni a poodjeti, ktere by vypadalo jako situace, kterou popisujete vy.. Mozna ani neni co „tutlat“…

Petr

Dvě spřažené soupravy jsou nabourané , to je jasny . My máme super vlaky , žádny šunty z německých kopřiv , a ty mají pořádnou lokomotivu vždy na začátku léty osvědčených vagonů , už císař pán si je pochvaloval .

Sinda

A to bude u ČSD smutných ksichtů, až kontrola skončí se závěrem, že žádné zásadní pochybení nebylo zjištěno 🤣

-TR-

Nějaké pochybení se určitě zjistí. Třeba z toho bude nějaká pokuta, ale na odebrání licence to asi nebude. Toť můj tip.

Dáda

každá kontrola musí skončit něčím co nevyhovuje a udělí se pokuta, navrhne se nápravné opatření atp.

Jiří Kocurek

Áno, i na silnici. Když bude i vzorek vpořádku, zkontroluje policie světla. NĚCO se najít přece musí, jinak by ho nezastavili. A tak budou kolem auta šaškovat klidně půl hodiny ve snaze něco najít. Něco tomu být musí, když už půl hodiny hledají, co.

V.N.

Jakákoliv kontrola něco objeví. U kohokoliv.

Miloň

Známý dělá revizora linkových autobusů a říká, že pokud se nic nenajde, tak kontrola nebyla provedena dostatečně důsledně. 😉

Chytrý za 2

Z tý profese vám nutně něco zůstane v povaze – abyste chytil jedńoho, co krade, musíte podezírat všechny…Jen jednou jsem podezíral jen jednoho- jen jednou… a kradli všichni! 😂

jan

Hmm. Brzo.. A ještě ohlášeno v médiích. To bude mít úspěch..

malý bobeš

Pokud se DÚ chystá vykonat tzv. státní dozor, VŽDY o tom dotčeného předem písemně informuje (to asi pro případ, kdyby nesledoval „média“ 🙂 ). Tato informace obsahuje například místo a čas konání, jméno pověřené osoby, která „dozor“ vykoná, oblast, které se bude týkat atd.

Octupus

Prečítajte si zakon. Jsou i neohlasene statni dozory.

Martin1

Takový je zákon, Jane. Stěžujte si u svých poslanců.

Chytrý za 2

Mládenci, já myslím, že je to zbytečný. Zbytečný.

jan

Starý, nebo nový. Už platí ten nový?

Ondra

Ostatně proč se ty kontroly nedělají pořád? Jen ať !

pozorovatel

Protože je okolo toho ohromné množství (následného) úřadování, které většinu lidí nebaví: kdyby bylo možno udělat na místě nějaký zápis do nějaké „knihy kontrol“, tak by se asi kontrol dělalo víc, ale dělat od samého počátku všechno „papírování“ až zpětně v kanceláři, to se pochopitelně nikomu nechce, a tak i když někdo nějakou kontrolu provede, tak výsledkem je maximálně nějaká ústní výtka, a to je vše.

LiborV

Řešením by byla aplikace v tabletu. Aby tam mohl kontrolor vše několika kliky vyplnit. Nechat si podepsat a v kanceláři vytisknout. Vše ostatní by se mělo do centrálních systému propsat z toho tabletu. Já vím idealismus 🙂 Když někdo jeden den kontroluje a pak dva týdny o tom píše, tak je to dost demotivační.

Arimatejsky

To byste musel změnit zákon o kontrole.

Chytrý za 2

Kontrolor by měl jezdit s fírou v tandemu. 😃

Dáda

Doporučuju kontaktopva Vám místně příslušného poslance a požádat jej o iniciativu „zákonodárnou“…

V.N.

U nás , když byl DÚ na kontrole , měli kontroloři sebou notebooky , zápis udělali na místě a požádali nás o jeho vytisknutí.

Chytrý za 2

To by musel Drážní úřad nabrat desítky lidí.

Martin1

No a hlavně mají lidé na starosti i jinou činnost, než jen tu dozorovou.

On.

Kontroly se dělají pořád. Každá,ale znamená pár dní až týdnů v kanceláři. Najít,sepsat,nafotit, sepsat zprávu doplnit co přesně bylo porušeno s čísly paragrafů a odeslat dopravci, ten odepíše že nesouhlasí s výsledky a pak pokračuje několik kol dohadování a dokazování. Takže administrace zabere tisíckrát víc času než kontrola. Navíc se musí najít hranice kdy ještě nejde o „úřední buzeraci“ .

Jiří Kocurek

No jo no. Kdyby nebylo potřeba pochybení prokázat, urychlilo by to práci. To by se pak dala kontrola udělat z kanceláře. Například zvlněné brzdové kotouče na voze 810 666.8 a probíjející topné kabely tamtéž. No někde tam být musejí.

Lektor

Kontroly se dělají pořád, akorát o tom nikdo nemá potřebu informovat.

Cyklista

Že by úředníci konečně přišli na to, že některé kontroly se musí udělat i „na místě“? =) =) =)

Jirka

Hlavně to říct dopředu… Co tak udělat nečekané kontroly a u všech dopravců?

Jadris

To snad ne! Necekane kontroly? V tom pripade by me zajimalo, co by delal „narodni“ dopravce. Chybejici hasici pristroje na dennim poradku…

Dáda

velké množství nečekaných kontrol VŠECH dopravců, si myslím, uvolní dost kapacity pro přepravu nákladů 😀

Jiří Kocurek

Když všech, tak asi i nákladních. A nelze předpokládat, že by chybovost v případě ČD Cargo byla o několik řádů nižší než u ČD.

Martin1

Ze zákona se převážně konají oznámené dozory. DÚ není ČOI. 😉

jan

Takže zcela impotentní orgán?

Jmfjv

Z Vašeho postoje čiší absence znalosti či zkušenosti s komentovanou problematikou. Vím, že je to poněkud osobní, ale snad kdybyste nám prozradil, kolik je Vám let, stali by se Vaše komentáře přijatelnějšími.

jan

Po měsíci a půl provozu jde někdo kontrolovat? Řekne kdy a co?.. Promiňte, mě jen jako blbce by zajímalo. S čím jezdila Arriva do Karolínky, V Karlovic, s motorákem DB628. Ten červený. Jakou měla vysílačku na simplex? Když se tam jezdí na simplexu – 150 mhz. V režimu D3. Křižuje se tam. DB628 má Mesu 23 a ať jsem koukal do specifikací, návodů, o 150 mhz analogu, simplexu jsem tam toho moc nenašel.
Možná to v tomto systému bylo legální.. Ale.. 🙂

Jmfjv

Pokud jsem správně rozšifroval Váš text, tak jste právě uvedl příklad, kdy ohlášení kontroly naprosto nepřekáží zjištění závady.

jan

No poslední dobou tam posílají modernizovanou 845, která má jinou vysílačku se simplexem. Nebo Lint. Takže ano dnes ano. A byla je náhoda, že na této lince jsou ty modernizované, dodali další? Nebo nutnost po platnosti nařízení z ledna?

malý bobeš

Tak „národního dopravce“ kontrolují i 102 let od zahájení dopravy… To je chyba?

Petr

Určitě ne . Jen je vidět , že , pokud vůbec proběhli , si nikdo nevzal ponaučení . Nebo klesli na danou úroveň .

Bram

Mesa 23 simplexní režim nemá, ale to neznamená, že na vozidlech není k tomuto účelu schválená přenosná simplexní vysílačka, či je do vozidla namontována nepřenosná simplexní vysílačka. Tyto záležitosti pochopitelně v návodu na vysílačku Mesa 23 popsány samozřejmě nejsou:-).

jan

možná jo a možná ne

David

Jmfjv: 15 let, šotouš, brejličky, lehká skolióza a bledá uhrovitá tvář. Na ploše počítače má „párovku“ a sní o tom, že jednou bude dělat strojvůdce na VRT Praha – Břeclav. Zatím fotí mobilem všechno, co má ocelová kola. Na jeho fotky se nedá koukat, on je ale přesvědčený, že hisorie jeho skvělé záběry jednou docení. Už projel přes 3000 km tratí v ČR (má je barevně zakreslené v mapě) a jednou byl dokonce až v Drážďanech.

Jmfjv

To je skutečně satira na mojí osobu? Pokud ano, pak je to sice mimo probírané téma, mírně za hranicí náročnějších standardů etikety a naprosto mimo realitu, ale je to roztomilé. (-můj subjektivní pocit).

Martin1

Spíš si myslím, že vám popisoval, kdo je jan 🙂

Octupus

Sotous zasadne nepodporuje VRT protoze na ni nebudou jezdit Zamraci.

BND30

Se v tom popisu úplně vidím, jen to bylo už v minulém tisíciletí 🙂 🙂 🙂

pozorovatel

Impotentních je od počátku 90. let minulého století naprostá většina většina kontrol skoro všude: „za bolševika“ se všichni báli „pojebu“ od okresního tajemníka, tak byli „opatrnější“, ale teď je každý nedotknutelný a v nejhorším případě mu nakonec pomůže vyhrát soud.

Dáda

Co pamatuju, tak rozkrádámí majetku v soc. vlastnictví bylo často horší, jak vražda…

Bram

A přesto se vesele rozkrádalo. Nebo si tu někdo naivně myslí, že většina chat byla za minulého režimu postavena z legálně získaného materiálu?!? Vždyť skoro žádný nebyl k mání. Doporučuji k shlédnutí komediální film Příště budeme chytřejší, staroušku, kde je rozkrádání socialistického majetku krásně vykresleno:-).

Dalibor

To netrvrdím…. jen že pokud se to provalilo, bylo to pak extra výživný.

Georg

jo, davali to ve ctvrtek a jmenovalo se to majak. vedouci prodejny ZDROJ daval do lahvi od rumu caj (puvodni rum vypil nebo ukradl), ale mjr. jan veselovsky se nenechal obalamutit a pachatel byl nakonec usvedcen.
nicmene kolega, ktery je asi o 5 let starsi, koncil stredni skolu za totace a u n.p. ZDROJ skutecne pracoval, potvrdil ze se jelo ve velkem a blbci s paletou caje v lahvi od rumu byli excentrici…
(ceska verze majaku byla podstatne sussi, byla tam takova uhrovata opice co neumela ani poradne mluvit, ale rozkradacky resila taky…)

AAA

A taky je tam o úplatcích. A my jsme upláceli, Toníku, ty řemeslníky. V obci Chuchvaly u Kolína se na to přišlo a hnali to k soudu.
Chuchvaly u Kolína. U Kolína je rovina, tam je hned všecko vidět! Kdežto my jsme v kopcích!

Chytrý za 2

Zakázka na servis vlaků pražského metra za 15 miliard by mohla mít dohru v soudní síni. Překvapivě však ne kvůli jejímu zadání bez vypsání soutěže, ale kvůli nactiutrhání. Má se ho dopouštět Hana Kordová Marvanová. Naznačuje, že je vedení podniku zkorumpované a krade. Pokud nepřestane, je prý šéf dopravního podniku Witowski na radní připraven podat žalobu.

Chytrý za 2

Orgány někdejší V.B propustily každýho….. 🤓

Chytrý za 2

Však taky známý výrok T. G. Masaryka „Nebát se a nekrást“ byl změněn na „Nebát se si nakrást“. 🤗

Lektor

S okresním tajemníkem se společně zachlastali a bylo vyřešíno. Ten bordel právě za bolševika právě vzniknul.

Jiří Kocurek

A ze které doby pochází heslo „Kdo nekrade okrádá rodinu“?
Jinak ta dřívbylo líp zabavovala policie dálkové ovladače k televizorům. Kalkulačka značky Sony nemá účtenku. A nepašovalo se. Kapela Kiss (nejenom) byla v ČR zakázaná, a tak nikdo nevozil jejich gramodesky z Polska. A vůbec nebyly ve fabrikách vrtačky s opačných chodem, aby lidi nekradli vrtáky.

Chytrý za 2

…a nezjistí ničehož nic….

pony

a to vadi zhruba cemu?

Chytrý za 2

Musíme vyhovět liteře zákona.

Chytrý za 2

To by mohlo paralyzovat provoz železnic.