Drážní úřad začne kontrolovat dřeviny u tratí, nejprve prověří zeleň na koridorech

Vichřice znamenají pro českou železnici především problém s popadanými stromy, do některých mohou některé vlaky narazit. Snímek z roku 2015 a nehody u Brantic. Foto: Drážní inspekceVichřice znamenají pro českou železnici především problém s popadanými stromy, do některých mohou některé vlaky narazit. Snímek z roku 2015 a nehody u Brantic. Foto: Drážní inspekce

Drážní úřad se poprvé ve větší míře zaměří na dřeviny kolem tratí. Vedení úřadu vyšle kontrolory nejprve na koridory, následovat

5 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin V

Šedesátimetrový pás bez lesa je totální nesmysl. Mimochodem na jednom místě dnes z historických důvodů existuje, tak si to můžete prohlédnout na ortofotkách – je to národní přírodní památka Váté písky mezi stanicemi Rohatec a Bzenec přívoz. Viz https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1t%C3%A9_p%C3%ADsky_u_Bzence

Ale odstupňovat přípustnou výšku stromů podle vzdálenosti od nejbližší koleje (například max. výška stromu = 2/3 vzdálenosti od koleje) korigovaná svažitostí terénu, to dává smysl, a podle mě by to ani nijak zásadně neomezovalo práva vlastníků pozemků kolem trati. Parní lokomotivy už dnes běžně nejezdí, takže bezlesí netřeba.

železničář v důchodu

Šedesátimetrový pás většinou není nesmysl (resp. „jak kde“): dokud fungovala parní trakce a příkopy i takzvané úhorky na jaře vyhořely, nic vysokého v nich za rok či dva nestačilo vyrůst – a nikomu to tenkrát nepřipadalo divné či nepřípustné. Mladí to ale nepamatují a staří zapomínají, a protože po ukončení parního provozu nikdo nechtěl přiznat, že co dříve zajistily jiskry z parních lokomotiv, bude muset někdo dělat nějakým náhradním způsobem za ně (a ne zcela levně), tak jsme teď po cca 35 letech tam, kde jsme, a nakumulovanou neúdržbu ochranného pásma dráhy bude třeba konečně (nákladně) řešit. Mě ale mnohem… Číst vice »

K.S.

Železničář v Důchodu: No problém je v tom že těch 60m je i dost v momentě kdy stromy mají tak 40m (podle komína u nás v pivovaru), prostě nestíhají dorůstat. Obávám se že jestli se toho zhostí nějaký hyperaktivní úředník tak nechá pokácet všechno včetně sadů, plantáží vánočních stromků a porostu pod úrovní náspu, tedy takových co trať neohrožují. Když se do toho totiž před nedávnem pustili silničáři tak to dopadlo fiaskem, veřejným pohoršením a zase o toho upustili. Ale zase to potom vedlo k tomu že si lidi existenci alejí uvědomili. Mne spíše zaráží že SŽDC toleruje akáty a… Číst vice »

gogo

Ať si majitel pozemku nechá stromy v ochranném pásmu, ale pak správci trati a dopravci nahradí všechny náklady které vznikli tím že jeho strom zablokoval trať a to včetně výjezdu hasičů.

Martin

A když nedej bože spadne strom přímo na vlak a zraní (v tom horším případě zabije) lidi, tak co? Raději vykácet rovnou.