Drážní úřad začne kontrolovat dřeviny u tratí, nejprve prověří zeleň na koridorech
Vichřice znamenají pro českou železnici především problém s popadanými stromy, do některých mohou některé vlaky narazit. Snímek z roku 2015 a nehody u Brantic. Foto: Drážní inspekce
Drážní úřad se poprvé ve větší míře zaměří na dřeviny kolem tratí. Vedení úřadu vyšle kontrolory nejprve na koridory, následovat
Šedesátimetrový pás bez lesa je totální nesmysl. Mimochodem na jednom místě dnes z historických důvodů existuje, tak si to můžete prohlédnout na ortofotkách – je to národní přírodní památka Váté písky mezi stanicemi Rohatec a Bzenec přívoz. Viz https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1t%C3%A9_p%C3%ADsky_u_Bzence
Ale odstupňovat přípustnou výšku stromů podle vzdálenosti od nejbližší koleje (například max. výška stromu = 2/3 vzdálenosti od koleje) korigovaná svažitostí terénu, to dává smysl, a podle mě by to ani nijak zásadně neomezovalo práva vlastníků pozemků kolem trati. Parní lokomotivy už dnes běžně nejezdí, takže bezlesí netřeba.
Šedesátimetrový pás většinou není nesmysl (resp. „jak kde“): dokud fungovala parní trakce a příkopy i takzvané úhorky na jaře vyhořely, nic vysokého v nich za rok či dva nestačilo vyrůst – a nikomu to tenkrát nepřipadalo divné či nepřípustné. Mladí to ale nepamatují a staří zapomínají, a protože po ukončení parního provozu nikdo nechtěl přiznat, že co dříve zajistily jiskry z parních lokomotiv, bude muset někdo dělat nějakým náhradním způsobem za ně (a ne zcela levně), tak jsme teď po cca 35 letech tam, kde jsme, a nakumulovanou neúdržbu ochranného pásma dráhy bude třeba konečně (nákladně) řešit. Mě ale mnohem… Číst vice »
Železničář v Důchodu: No problém je v tom že těch 60m je i dost v momentě kdy stromy mají tak 40m (podle komína u nás v pivovaru), prostě nestíhají dorůstat. Obávám se že jestli se toho zhostí nějaký hyperaktivní úředník tak nechá pokácet všechno včetně sadů, plantáží vánočních stromků a porostu pod úrovní náspu, tedy takových co trať neohrožují. Když se do toho totiž před nedávnem pustili silničáři tak to dopadlo fiaskem, veřejným pohoršením a zase o toho upustili. Ale zase to potom vedlo k tomu že si lidi existenci alejí uvědomili. Mne spíše zaráží že SŽDC toleruje akáty a… Číst vice »
Ať si majitel pozemku nechá stromy v ochranném pásmu, ale pak správci trati a dopravci nahradí všechny náklady které vznikli tím že jeho strom zablokoval trať a to včetně výjezdu hasičů.
A když nedej bože spadne strom přímo na vlak a zraní (v tom horším případě zabije) lidi, tak co? Raději vykácet rovnou.