Doprava ve městě Tramvaje

Drážní úřad schválil ostravské tramvaje Stadler nOVA k běžnému provozu

Tramvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Tramvaj Tango NF2 "nOVA" od výrobce Stadler. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

První zahraniční tramvaj v tuzemské MHD už nemusí v Ostravě jezdit jen ve zkušebním provozu. Drážní úřad schválil vozidlo Tango NF2 „nOVA“ od Stadleru jako typ, čímž mu otevřel dveře do běžného provozu. Deníku Zdopravy.cz to sdělil mluvčí úřadu Martin Novák. Povolení ke zkušebnímu provozu by prvním dvěma dodaným tramvajím vypršelo s koncem října.

Tango NF2 „nOVA“ je první tramvají, kterou vyvinula společnost Stadler ve své pražské kanceláři, zároveň jde o první zahraniční tramvaj v tuzemské MHD. Tramvaj je dvoučlánková, plně nízkopodlažní, má klimatizaci a zásuvky USB. Vejde se do ní 188 cestujících, z toho 61 sedících. Maximální rychlost je 80 kilometrů v hodině. Každá jednotlivá tramvaj musí ještě získat od Drážního úřadu průkaz způsobilosti vozidla.

Dopravní podnik Ostrava si objednal celkem 40 vozidel v celkové hodnotě 1,2 miliardy korun. Podle mluvčí DPO Karolíny Ryckové odebral dopravce k dnešnímu dni 21 vozidel. Upraveny už jsou také zastávky Dům energetiky a Stodolní, které původně nevyhovovaly normám a nové tramvaje tudy neprojely. Dnes jsou tyto špunty odstraněny.

2 komentáře

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

    • To o té ošklivosti je pravda, navíc se bohužel nedá mluvit o „plně“ nízkopodlažní tramvaji, ale o tramvaji s plně nízkopodlažním nástupem a výstupem, část sedadel je stále na podestách, třeba na rozdíl od Škody 15T, prostě bělorusko-polský původ se nezapře. Ale abych jen nehaněl, nebyla zase tak drahá a snad si Stadler pohlídal kvalitu. Kdo měl někdy co do činění se strojírenskou výrobou „Made in Poland“, potažmo „Sdělano v CCCP“ (byť bývalém), ví na co narážím.

Newsletter

Partneři


Výběr editora