Drážní úřad čeká stěhování z hlavního nádraží, přesune se do Pyramidy

Sídlo Drážního úřadu v Praze na hlavním nádraží. Foto: Asot 600 / Mapy.czSídlo Drážního úřadu v Praze na hlavním nádraží. Foto: Asot 600 / Mapy.cz

Drážní úřad si kanceláře pronajal na pět let.

Zaměstnance Drážního úřadu v Praze čeká na počátku příštího roku stěhování z kancelářských prostor na pražském hlavním nádraží. Důvodem je plánovaná rekonstrukce části historické Fantovy budovy, která je v majetku Správy železnic.

Úřad již zveřejnil smlouvu o pětiletém pronájmu s firmou, která vlastní Palác Pyramida v Bělehradské ulici na Vinohradech. Kanceláře jsou vzdáleny zhruba kilometr od současného sídla. Měsíčně za 1525 m² zaplatí Drážní úřad 586 000 korun, vyplývá z kontraktu v registru smluv. Změna se týká nejen zaměstnanců, ale například i strojvedoucích, kteří si chodí vyzvedávat na Drážní úřad licence. V sídle úřadu se také konají zkoušky strojvedoucích.

Podle mluvčí Drážního úřadu Pavlíny Strakové by mělo dojít ke stěhování v lednu. Zda zůstane u pěti let pronájmu, nebo bude delší, zatím není jasné. „Ke stěhování Drážního úřadu musí dojít s ohledem na plánovanou dlouhotrvající komplexní rekonstrukci současných prostor Fantovy budovy, kvůli které byla Drážnímu úřadu ze strany Správy železnic avizována výpověď z nájmu této budovy k začátku roku 2025. Jak se bude rekonstrukce vyvíjet není v tuto chvíli jasné,“ uvedla Straková.

Drážní úřad podle jejího vyjádření nenašel v nabízených kapacitách evidovaných v CRAB (Centrální registr administrativních budov) žádnou státní budovu odpovídající požadavkům Drážního úřadu. „Proto na základě průzkumu trhu zvolil Drážní úřad variantu pronájmu komerčních prostor, které splňují podmínku ekonomické únosnosti, dostatečného prostoru a vhodné lokality. Z porovnání cen vyplynulo, že náklady na pronájem se naopak sníží,“ uvedla Straková.

Tagy Drážní úřad
45 komentářů