Drážní promenáda se přiblížila. Praha koupí pozemky od SŽ, u chystané VRT bude jen provizorní

Nová podoba staré benešovské tratě v Praze. Pramen: IPR PrahaNová podoba staré benešovské tratě v Praze. Pramen: IPR Praha

Ohledně výkupu drážních pozemků již Praha obdržela konkrétní nabídku.

32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jirka

Doufám, že se najde nějaký I..ot, který ten podchod prohlásí za UNESCO chráněnou stavbu, protože je víc jak 100 let starý a teda chráněný.. Obyvatelé by uvítali jeho rozšíření, opravu a třeba i osvětlení..

123

V článku mi chybí, kolik by to celé mělo cca stát .. jako opravdu se vším všudy.
Protože jsem sice určitá hausnumera zaslechl (ale zase až tak mne to nezaujalo, takže je tu nebudu dávat do placu) a když tu čtu o délce 4 km, tak … tak doufám, že jsem je zaslechl blbě.

Bylo by tedy možno tento údaj v článku doplnit?

Jakub P

Nejsou to 4 km stezky. Je to sanace uzemi a 4km dlouhej park promenlive sirky. Vcetne novych mostu, protoze pod starymi to bylo moc uzke pro auta…

123

Co to či má být a co nakonec bude je jedna věc … a bylo by samozřejmě fajn, kdyby článek obsahoval i toto … ale furt to nic nemění na tom, že informace o předpokládaných nákladech chybí.

Radek

stále nechápu, kde půjde promenovat o víkendu kolem frekventované trati …

Zahn

A proč by tam lidé nechodili? Vlaky, které tam jezdí, žádné zplodiny nevypouštějí a i kdyby jich tam jelo 20 za hodinu, tak doba, po kterou budou uživatelé promenády nějaké významnější hlukové zátěži vystaveni, nepřesáhne v součtu 240 sekund. A tudíž tam bude 93 % času na Prahu velmi neobvyklé ticho. Vlaky na svršku s úklonem kolejnic 1:30 nebo 1:40 navíc zdaleka nejsou tak hlučné jako jsou na starých tratích.

Jakub P

Nemluvě o rodinách s dětmi, pro které je koukání na vlaky nejlepší cíl výletu, jakej může být.

Y.K.

Ticho je bohužel narušováno Jižní spojkou vedoucí opodál, zejmána od Stašnic s Zahradnímu městu, ale jinak souhlasím s vlaky žádný problém, zejména na takovéto trati.

Robert Pražák

Hele, znáte to tam vůbec?

Jan Tichavský

Kolem frekventované trati to jednak povede jen z půlky a druhak to bude stokrát příjemnější než se promenádovat rušnou ulicí s autama.

Zahn

Oni život ve městě vůbec nechápou a Prahu vůbec neznají. Naprosto netuší, že Královská obora je jednou tratí oddělena od zástavby a druhou rozdělena na dvě části a název Královská obora jím nejspíš naprosto znemožní zjistit, o jakém místě píšu. Na to, aby zjistili, že i okolo dalších železničních tratí máme v Praze rozsáhlé a velmi využívané plochy rekreační zeleně, mít ani nikdy nebudou. A to, že se lidé brání proti stavbám choromyslných protihlukových stěn u svých domů, rovnou popřou.

DavidS

Jupí, konečně se to snad hne kupředu

trapper

Memorandum je nezávazný papír skutečně o ničem. Pro SŽ extra, protože (nejen v případě VRT) je závislá na dopravní politice státu a musí a bude čekat s nataženou rukou s ostatními v řadě.

DavidS

psal jste někdy nějaké memo?

Petr

Že je jako ten fantasta co sepsal to o vymístění dálkové a nákladní dopravy z údolí Berounky? 😀

Jirka

Právní závaznost memorand je nulová.

Robert Pražák

Nakonec se ukazuje, že je závislá zejména na místních referendech.

noerf

A bude na těch trakčních sloupech, které zůstanu na promenádě počítáno dál se zachováním trakčního vedení aby to bylo stylové?

Dejf

Vedení šlo pryč jako první asi minutu po vypnutí napájení. Protože druhou minutu už by ho sklízeli nepovolaní. Měď je měď…

Zahn

Trosku jsem pogooglil a za trolejový drát je výkupní cena cca 185 korun za kg, to je okolo 250 korun za metr neojetého o průřezu 150 mm čtverečních. Nosné lano je také měděné, průřez bývá menší, ale neojíždí se. Věšáky jsou z lan bronzových o průřezu 10 mm čtverečních. Sečteno a podtrženo to dává krásných 450 korun na metr. 🙃

Milan2

Njn. Čekalo se až zde poroste les s kmeny o průměru 5-8 cm a ke zřízení finální vozovky nebude možné použít vrstvy štěrku z tratě, ale odtěžit a znovu doplnit nejméně 1 m tlustou vrstvu silně prokořeněné zeminy. Dále se čekalo až se zničí a rozkradou artefakty původní železnice. Jen ty kusy kolejnic nikdo neodnesl, ale jak z toho dostanou ty stromy? Možná je tam nechat. Nebude to jako na vizualizacích, ale bude to rozhodně „stylové“.

Zbynek

S Kovarikem je odkup projednan? Je si vedom, ze tento pozemek nebude slouzit autum?

Petr Brožek

Proto je soucasti cyklodalnice. A kdyz je ve slove dalnice, tak je to v poradku 🙂

Ondra

To je pozitivní informace. Ještě by to chtělo začít taky řešit návaznosti, především směrem na náplavku. Aby to nedopadlo jako s tou na Žižkově, kde se tam člověk na kole musí dostávat přes bulhara :-/

Jakub P

A nejen na náplavku, hlavně do okolní zástavby, včetně její plošný prostupnosti.

Bohužel to vypadá, že P10 i magistrát na cykloinfra v okolních ulicích kašle s výmluvou na chystanou promenádu, místo aby ji pro ni naopak připravoval…

Stejně jako na Žižkově, kde se dokonce ještě dá říct, že ten konec u Bulhara je ten míň problematickej, ten na Krejcárku je snad ještě horší a navíc v pustině.

Frantisek X

A kudy byste si to představoval? Ještě tak Otakarovu lze zcivilizovat (a to včetně doplnění ubouraného bloku, jen s o něco jižnější frontou), dále leda zjednokolejněním tramvajové tratě, ubráním koleje Pražské spojovací dráhy, či zastřešením Botiče… Bulharu by naproti tomu stačilo ubrání městské dálnice.

Kubajsu

Sice už ne tak velkoryse, ale tudy by se dalo: https://mapy.com/s/bacuhebudu
Případně tudy: https://mapy.com/s/cecotovema

Ondra

Třeba takhle: – celá ulice Ukrajinská by mohla být cyklistická ulice, něco jako je Argentinierstraße ve Vídni – potom pokračování na Vršovické: jižní část má zcela nevyužitý parkovací pruh, který je až po podjezd pod tratí málo používaný pro parkování. Udělat místo něj obousměrnou cyklostezku. – největší challenge křižovatka Otakarova – Křesomyslova. Tady bych zrušil taky parkování na jižní straně a přitáhl tam cyklostezku. Dál přejezd a po staré trase (zatím). Nebo co využít koryto Botiče ? Jako se to povedlo na Rokytce a až k Folimance by se jelo tamtudy? https://mapy.com/cs/turisticka?x=14.4808748&y=50.1086014&z=19 Možností je spousta a určitě by to šlo… Číst vice »

jkjk

Ano, konec (nebo začátek) cyklostezky pod Vítkovem rampou, která ústí na chodník se zákazem vjezdu cyklistů je opravdu „boží“.

HK~

Nějak uplně nechápu, proč se na tohle muselo čekat 4 roky nebo jak dlouho je vlaková doprava převedena na novou trať, ale to je tak u nás bohužel se vším.

V. K.

Nečekali, že bude Správě železnic tak dlouho trvat se ohledně trasování VRT definitivně vyjádřit.

Náhodný Kolemjdoucí

Nezaseklo se to poté naopak na magistrátu / krajském úřadu, který jim to musel zanést do územních plánů nebo něčeho?