Drážní promenáda se přiblížila. Praha koupí pozemky od SŽ, u chystané VRT bude jen provizorní
Nová podoba staré benešovské tratě v Praze. Pramen: IPR Praha

Ohledně výkupu drážních pozemků již Praha obdržela konkrétní nabídku.
Jupí, konečně se to snad hne kupředu
Memorandum je nezávazný papír skutečně o ničem. Pro SŽ extra, protože (nejen v případě VRT) je závislá na dopravní politice státu a musí a bude čekat s nataženou rukou s ostatními v řadě.
A bude na těch trakčních sloupech, které zůstanu na promenádě počítáno dál se zachováním trakčního vedení aby to bylo stylové?
Vedení šlo pryč jako první asi minutu po vypnutí napájení. Protože druhou minutu už by ho sklízeli nepovolaní. Měď je měď…
Njn. Čekalo se až zde poroste les s kmeny o průměru 5-8 cm a ke zřízení finální vozovky nebude možné použít vrstvy štěrku z tratě, ale odtěžit a znovu doplnit nejméně 1 m tlustou vrstvu silně prokořeněné zeminy. Dále se čekalo až se zničí a rozkradou artefakty původní železnice. Jen ty kusy kolejnic nikdo neodnesl, ale jak z toho dostanou ty stromy? Možná je tam nechat. Nebude to jako na vizualizacích, ale bude to rozhodně „stylové“.
S Kovarikem je odkup projednan? Je si vedom, ze tento pozemek nebude slouzit autum?
To je pozitivní informace. Ještě by to chtělo začít taky řešit návaznosti, především směrem na náplavku. Aby to nedopadlo jako s tou na Žižkově, kde se tam člověk na kole musí dostávat přes bulhara :-/
A nejen na náplavku, hlavně do okolní zástavby, včetně její plošný prostupnosti.
Bohužel to vypadá, že P10 i magistrát na cykloinfra v okolních ulicích kašle s výmluvou na chystanou promenádu, místo aby ji pro ni naopak připravoval…
Stejně jako na Žižkově, kde se dokonce ještě dá říct, že ten konec u Bulhara je ten míň problematickej, ten na Krejcárku je snad ještě horší a navíc v pustině.
A kudy byste si to představoval? Ještě tak Otakarovu lze zcivilizovat (a to včetně doplnění ubouraného bloku, jen s o něco jižnější frontou), dále leda zjednokolejněním tramvajové tratě, ubráním koleje Pražské spojovací dráhy, či zastřešením Botiče… Bulharu by naproti tomu stačilo ubrání městské dálnice.
Sice už ne tak velkoryse, ale tudy by se dalo: https://mapy.com/s/bacuhebudu
Případně tudy: https://mapy.com/s/cecotovema
Třeba takhle: – celá ulice Ukrajinská by mohla být cyklistická ulice, něco jako je Argentinierstraße ve Vídni – potom pokračování na Vršovické: jižní část má zcela nevyužitý parkovací pruh, který je až po podjezd pod tratí málo používaný pro parkování. Udělat místo něj obousměrnou cyklostezku. – největší challenge křižovatka Otakarova – Křesomyslova. Tady bych zrušil taky parkování na jižní straně a přitáhl tam cyklostezku. Dál přejezd a po staré trase (zatím). Nebo co využít koryto Botiče ? Jako se to povedlo na Rokytce a až k Folimance by se jelo tamtudy? https://mapy.com/cs/turisticka?x=14.4808748&y=50.1086014&z=19 Možností je spousta a určitě by to šlo… Číst vice »
Nějak uplně nechápu, proč se na tohle muselo čekat 4 roky nebo jak dlouho je vlaková doprava převedena na novou trať, ale to je tak u nás bohužel se vším.
Nečekali, že bude Správě železnic tak dlouho trvat se ohledně trasování VRT definitivně vyjádřit.
Nezaseklo se to poté naopak na magistrátu / krajském úřadu, který jim to musel zanést do územních plánů nebo něčeho?