Drážní nehodové statistiky. Ubylo střetů na přejezdech, přibylo chyb strojvedoucích

Srážka vlaků KŽC Doprava na Balabence. Foto: Správa železnicSrážka vlaků KŽC Doprava na Balabence. Foto: Správa železnic

Počet projetých návěstí zakazujících jízdu stoupl meziročně o pětinu.

63 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Určitě jsou v tom započítána i projetí po náhlé změně návěstního znaku v případě poruchy nebo výpadku napájení.

PetrO

Ne, nejsou. To totiž není mimořádná událost.

Leinad

Vlastně proč ne? Když signalista pošle vlaky proti sobě a všimne si omylu včas, není to MU, protože fíra měl padáčka, a do postavené trasy nevjel protože byl padáček i z druhé strany?

Tomáš Záruba

Opět naprosto nic neříkající zprava. Aby mělo nějaký smysl to vyhodnocovat, je třeba najít nějaký vhodný vztažná ukazatel. Ideálně počet jízd na výstrahu.

toor555

Rozmahá se nám tu takový nešvar, od nového GVD přibylo 6 minutových obratů, to také je zdrojem projetých STŮJ. O tom ,že na konečné potřebujete na WC ani nemluvě, pokud je nějaké k dispozici.

Leinad

A je potřeba, aby s EMU odjížděl ten kdo ji přivezl, připadně aby se strojvedoucí vůbec potkali?

Dominik

Už jen klíče od vozidla, že by daná řada měla univerzální zámek, a že by každý strojvedoucí měl svůj klíč, není moc běžné.
Za další kniha předávky se stále vede papírová, a pokud vím, u ČD ji musí mít strojvedoucí u sebe na stanovišti, ze kterého řídí, takže se musí vypsat předat.
Navíc technologické časy, na předání i převzetí vozidla má strojvedoucí nějaký čas, v tu chvíli by 6 minut určitě nestačilo.

Petr Šimral

Minutový obrat? Proboha, kde to máte?
To fakt asi nejde…

Lukáš Chytil

Spíš autor příspěvku myslel, že obrat trvá 6 minut.

Petr Šimral

Aha. Pokud to je krátká jednotka, tak to by mohlo jít…

Jirka

Dvojitý elefant je krátká jednotka??

Pája

Naposledy to dělaly věžáky. Ale to nebylo v tomto století.

Leinad

A je důvod, aby to novější vozy neuměly?

Vavrroch

No, když je jich jenom šest, snad nebude tak zle.

Petr Šimral

Ne, že bych tento výsledek chtěl nějak zlehčovat, ale nedá mi k tomu připsat i rok 2022.
V roce 2022 146 projetí.
V roce 2023 106 projetí (velmi dobrý výsledek).
V roce 2024 131 projetí.

Vlastimil Kocurek

Nehorázný příspěvek, naprosté zlehčování, to jste si mohl nechat.

Petr Šimral

Jo jo, počkám si na rok 2025, kde už výrazná část sítě bude muset jet pod ETCS…

Practicus

otázka je, kolik bylo výluk a jak byly řešený – ty se na tom podílejí nemalou mírou

Petr Šimral

A ty v práci spíš, že ty počty výluk nevidíš?

Vemeno

Vždyť to měl vyřešit Monitoring licence strojvedoucího, protože červenou projíždějí zejména unavení fírové od garážovek, kteří jezdí pro víc dopravců bez přestávky?!

Jarda čtvrtý

A ten funguje ?? Když končí na Jihu a výchozí je na západě po 8 hodinách odpočinku. Cesta se nepočítá on má totiž teleport . .

Petr

Přibývají lesy navestidel…

Petr

Jako že místo jednoho odjezdového dáte ke každé dopravní koleji návěstidlo? To je snad bezpečnější. Nebude problém mezi pultem a sedačkou?

B.W.B.

Ne, stanic s jedním odjezdovým (nebo bez) už fakt moc není…
Ale porovnejte si třeba takový Radotín před/po rekonstrukci. Návěstidel je dvojnásobek, a některé cesťáky umístěny velmi vypečeně.
Čerčany, Benešov, takto zrekonstruovaných stanic jsou dnes mraky. Kdo si to neprohlédl ze stanoviště, ten těžko uvěří… Zkrátka soutěž „Hledej svoji barvičku!“
K tomu „superintuitivní“ způsob návěštění, kdy třeba na Odb.Chuchle jedeme na návěst „80km/h a něco“ rovně, a do odbočky naopak na jednosvětlovou návěst…
Zkrátka nádhera…

Jiří Kocurek

Skupinové návěstidlo už několikrát vedlo k tomu, že se rozjely dva vlaky.

Tomáš Záruba

Což je vůči napsanému zcela irelevantní.

Petr

No už dávno to chtělo vlakový zabezpečovač. Zatím je to pouze na těch očích. Všude se vše automatizuje a na železnici se pořád spoléhá na lidský činitel. Prostě to musíte ještě nějaký čas vydržet.

Tomáš Záruba

Nejhorší je, ze místo většiny podobných cestami by úplně stačila ranzirka.

Zrzek

Tak si stačí přečíst některé zprávy DI k těmto věcem, jak tomu SŽ napomáhá.

Petr

To bohužel je jasné, vždy je to souhra více chyb. A člověk dělá chyby. Proto to chce snížit zásahy člověka na nutné minimum.

Pavel Skládaný

Lesy asi nepřibývají, ale spíše přibývají návěstní dvojsmyslnosti. Např. takovou lahůdkou je libeňské návěstidlo Sc 101 před nástupišti při jízdě od Praha hl.n. V posledních letech projeto šestkrát! A ve většině případů strojvedoucí na zdejším několikrát zakrouceném kolejišti převzal návěst z návěstidla platného pro sousední kolej. Vtip je v tom, že při vjezdu do Libně na návěst „Výstraha“ nelze z kódu VZ poznat, jestli je postaveno až k nástupišti (jak většinou bývá) nebo je na „Stůj“ již ono Sc 101, protože kolej u perónu je ještě obsazena (neb na kódu je v obou případech červená). Strojvedoucí je tak zcela vydán… Číst vice »

Petr Šimral

No, ono takové Lc307b na Zahradním městě je taky pěkný chyták…
https://mapy.cz/s/mogalupanu

Stenly

To teda, ještě, že je tam samo.

Petr Šimral

No, sice je tam samo, ale přes vlašťovky nejde vidět, je bez kódu a ETCS tam taky zatím není. A od Malešic má nedostatečnou…

Pavel Skládaný

Krásný soubor „přispívajících faktorů“, jen je dát do odrážek a prezentovat, jak moderně umíme návěstidla instalovat.

Richmond

Cestové návěstidlo v kladně budiž příkladem jak ne! Již projeto více než jednou a jak dlouho, že to Kladno máme?

hroch.obojzivelny

A na to se napijem!

zwi

Vyhrožování pokutami nezabralo? Co přijde tentokrát?

Bakiy

Zvýšení pokut a ještě více vytisknutých a podepsaných zbytečných papírů… 🤔

Stráťa

Co třeba to co tu příznivci železnice navrhují vždy když udělá chybu řidič? Doživotně sebrat oprávnění?

El Barto

Zatím tu nikdo neobvinil autora článku z toho, že ho platí točvolantová a gumokolová lobby, takže to není tak zlé.

Jiří Kocurek

Ještě chybí dodat, že dřív by se to vyřešilo flaškou výpravčímu.

Marana_CZE

Tak zrovna situace vyobrazená na fotce od toho nebyla daleko. Dispečer pár set metrů daleko a pan strojvedoucí určitě měl ještě nějakou flaštičku na stanovišti o kterou by se mohl podělit 😀

Petr Šimral

Ten s tou „flaštičkou“ seděl v tom stojícím Ešusu, do kterého narazili dva střízliví…

MRC

O to blíž to do té boudy měl 😉

Marana_CZE

Tak bylo spíše v jeho zájmu, aby se to nevyšetřovalo. V tomto významu to bylo myšleno. Na ešusu čelí velmi vážnému obvinění a je bez práce…

Kačák

Jsem pro…. až budete pak chodit pěšky tak se ale prosím nedivte. Ne vždy za projetí může alkohol,mobil atd. Ono někdy se toho seběhne i víc dohromady. Špatně se vyspíte, vstáváte v jednu ráno, máte 4 minuty na obrat a víte že za méně než 5 to prostě nestihnete…blbne technika a projeté návěstidlo na světě. Takže ano doživotně sebrat!!!

Jiří Kocurek

„Špatně se vyspíte, vstáváte v jednu ráno, máte 4 minuty na obrat a víte že za méně než 5 to prostě nestihnete“

Zatímco u řidiče i chodce je to vždy úmysl a záměr, udělal to s cílem poškodit dráhu.
https://www.youtube.com/watch?v=qwgAmjln6FI

Kačák

To netvrdím ale chodec asi nedostane doživotní zákaz stejně jako řidič.

Martin H.

Na rozdíl od řidiče, kterému se za projetí červené nestane nic, pokud ho přitom náhodou někdo nechytí, je strojvedoucí za podobnou věc potrestán vždy. Váš hloupý komentář svědčí pouze o tom, že o problematice vlastně nic nevíte…

ToMa

A není to logické? Řidič tím ohrožuje sebe a jednotky, v nejhorším případě nižší desítky lidí (i to je víc než dost). Zároveň ostatní řidiči mají reálnou šanci srážce zabránit. Strojvůdce tím může ohrožovat stovky lidí a šance dalšímu zabránění je velmi malá.

Luboš Beneš

Super, takže za 3 roky nemá kdo jezdit.

Stráťa

Vždyť podle místních komentářů to většinou vypadá že lidé jsou neomylní a řidiči jenom úmyslně poškozují drážní dopravu.

JackBrno

To je opravdu hodně hloupé srovnání… Řidič má jednu silnici a jedno výstražné světlo, které pro něj platí. Strojvedoucí má třeba devět návěstidel pro devět sousedních kolejí, které jsou navíc ještě kousek před tou řadou návěstidel zahnuty do oblouku, což celou řadu návěstidel posune bokem mimo osu koleje, kde je strojvedoucí očekává a ještě to návěstidlo úplně vpravo je vtipně ukryto za vegetací. Takže strojvedoucí musí jak magor návěstidla odpočítávat z jedné strany, přičemž se mu ještě mezi tím různě schovávají za sloupy trakčního vedení. Přitom aby měl jistotu, musí spolehlivě odpočítat třeba sedmé návěstidlo zleva (pokud jede po druhé… Číst vice »

František

Zvyseni spotrebni dane na alkohol na dvojnasobek?

Jiří Kocurek

Prošacování sražené osoby, zda byla řidič?

Petr

Zrychlení nasazování ETCS.

mgr.pavel

Navrhuji skutečně masivní letákovou kampaň!

Vavrroch

Hezky. A to se odvážu ještě víc. Hlasuji pro realizaci implementace pilotního projektu proaktivní masivní letákové kampaně! V prohlášeních všech možných mluvčích to bude jenom dunět.

Jirka

Trenažer 3 x do roka

Pája

Ta foto je z MÚ, kde dva střízliví po projetí STŮJ třískli do jednoho nalitého?

Kubrt

Ano.

Practicus

tzn. ti dva do něho třískli, protože neměli tu správnou hladinu