Drážní inspekce doporučila omezit „stahovačky“, aby ubylo zastavení provozu i škod
Práce na koridoru v údolí Orlice. Foto: Chládek a Tintěra, Pardubice
Za devět let došlo v Česku k více než 250 případům stržené troleje.
Za devět let došlo v Česku k více než 250 případům stržené troleje.
Tak ona Augiášova správa nepředpokládá, že by lidé mohli chybovat? To je přesné vyjádření toho, jak ignorantská celá tvorba předpisů na české železnici probíhá. Nejenže se nikdo nestará o to, jak lidská mysl funguje, Augiášové teď usilovně vymýšlejí, jak svou arogantní ignoranci uhájit ne věčné časy.
Copak stahovačky, ale nová móda jménem přenosný přejezdník, to bude teprve veselo, až to někdo přehlédne. Ale ušetříme za Op rozkazy, že.
Není to móda, používá se to roky. Přesná kilometrická poloha je na rozkaze. Nově jsou i zvýrazněné.
Zárubo, přenosný přejezdník není nová móda. Novouodou je totální uzávěra přejezdu a ježděním nejvyšší dovolenou rychlostí. Přenosný přejezdník se píše místo do Op (v poslední zastavovací stanici) do V (ve zpravovací stanici).
Uzávěra přejezdu a vmax vypadá jak? Dá se autům zákaz vjezdu?
Udělá se normálně uzávěra silnice a auta musí objížďkou.
I na hlavních tratích je to už déle? Každopádně Op v poslední stanici je o parník bezpečnější.
Takže jenom kvůli tomu, že strojvedoucí (obvykle Jediného Spravného Dopravce) neumí včas stáhnout sběrač budeme z daní platit dražší opatření
A kolik stahovaček jste stáhl vy? Strojvedoucí je jen člověk a člověk chybuje. Chyboval, chybuje a bude chybovat. A to každý.
v pořádku, ale za chyby se platí
Nebojte se, on zaplatí. Ale celá dráha několik hodin stojí a tomu se musí předcházet. Jenomže to vy nemůžete pochopit!
Zabezpečení nemá za účel někomu namydlit schody.
Zabezpečení ma minimalizovat škody a tímhle přístupem svého cíle nedosáhne.
proč by nedosáhlo ?
Za chyby jo. Taky novější lokomotivy dělají záznamy co strojvedoucí dělá, za průjezd odpojovačky v tahu může strojvedoucí dostat pokutu (přijít o prémie).
Ale že strojvedoucí baví dělat takové činy není důvod k tomu, aby byly X hodinová zpoždění.
vy musíte dělat na oddělení vnitřního auditu nebo inkvizice
To ani omylem. Namotat do drátů pavouka stojí asi 100000 Kč, premotavat strženou trolej stojí 100000 až i miliony, pokud je to potrhané hodně, nebo dokonce propáleno do zabzař. Být v případu „Nedakonice – Otrokovice“ dostatečný počet děličů, nemohlo by dojít k propojení „tyčkou“ uzemněné troleje s trolejí pod napětím sběračem.
Ale i Jediný správný dopravce jezdí na dotace… Opatření s děliči je cca 100 tisíc Kč. Jeden sběrač bez nákladů na opravu a zpracování MU je za půl miliónu.
Co je lepší???
Pokud je jedna MU na 6 výluk se stahovačkou tak stahovačka.
Ve výsledku budou levnější než současný stav.
Lidský faktor je něco, čemu prostě nemůžete dokonale poručit – co je na tom k nepochopení?
Kdo říkal? DI? TAk to je ložený. Určitě to mají propočteno.
DI není slovo boží. Je to jen spolek více či méně schopných železničářů, mnohdy s různými (tím myslím i negativními) vazbami k provozovateli, dopraci.
Ovšem u SŽ to není vůbec lepší. Stačí se podívat na organizační strukturu řízení provozu. Ve jménu svaté krávy centrálního řízení se obětuje jakákoliv logika a funkčnost.
Má Spržel nechávat „zatrest“ stát vlaky i těch dopravců, kteří si umí proškolit strojvedoucí, poškozovat jméno dráhy jako celku? Nebylo by lepší jim umožnit průjezd?
citát „Drážní inspekce doporučuje omezení povinnosti stahovat TROLEJE zejména s ohledem na lidské chyby.“ Pokud z loko stáhnu trojej , tak je jasné že nic nebude jezdit. Prosím jste odborný web ,tak si to po sobě aspoň přečtěte – má tam být stahovat SBĚRAČ
Citáty a tiskovky se sluší dávat v originále.
Podívejte se zde v čase 31:12
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/222411000100811/
Kolovratník je adept na ránu, tím svým manažerským newspeakem. Zatím jsme na to sr.li, ale pojďme to teď udělat.
Jdu blejt, velebnosti. Co tam dělal dovčíl? No nic.
No nic…
Kolovratník je… no comment.
Prosim pouzivat na tomto serveru zasadne oznaceni „Kolozmrdnik“ kodifikovane panem Surou:)
To, že současné provedení návěstí pro dočasné stahovačky je blbě vidět, se potvrdilo už kdysi v Holešovicích, avšak už tehdy se SŽDC moc nekritizovala a obvykle se to hodilo na strojvedoucího. Pamatuji se, že z toho byl pořádnější mazec, když se podařilo přejet přes takto označený úsek strojvedoucímu DB AG. Samozřejmě se toho strojvůdcovská veřejnost moc nedozvěděla.
Pokud strojvedoucí El.trakce průjezd těmito
nezvládají,mají přestoupit na diesel.
Zkušený fíra takové situace zvládne.
Jinak moc plusových bodů nečekám
Prumerny vzorek zamestnance SŽ 🙂
Vy máte takové to uvažování, které končí nápisem na náhrobku „Ale stejně jsem měl přednost zprava!“
Jojo…nebo u hypochondra „Já vám to říkal…“
A protože řízení provozu nezvládá stavět vlakové cesty po volné koleji,nařizuje strojnedoucímu při jízdě na přivolávácí návěst zastavit před kolejovými vozidy,jinými překážkami,jet opatrně podle rozhledu,zároveń nesmí jet moc pomalu,aby neuváz v beznapěťovém úseku.A u těch staveb jsou všechny tyto věci najednou.
Přesně tak, zpravidla při napěťových výlukách bývá i měkčí napětí, ale to dispečeři nevědí. Zastaví náklad u vjezdu a dopadá to často jako dnes v Dluhonicích, kdy neprojel náklad po rozjezdu stahovačkou a zůstal tam viset (výpadek napětí při rozjezdu). Spoj, kterým jsem cestoval měl díky tomu 70 min zpoždění.
Jak zůstal viset, když měl výpadek?
Už neplatí, že při výpadku (0V v troleji) stejně musí zastavit?
Co všecko je jeden schopný vymyslet, aby obhájil neschopnost použít řešení, které je mnohem odolnější chybám a stojí zlomek toho, jaká škoda nastane. Jestli má pod tou hákovnicí projet 1.000 vlaků, tak ta chyba prostě nastane, ikdyby se 999 lidí nespleto.
1:999? Určitě? Co když to je 1:99 999, půjdem to spočítat?
Ty máš hlavně problém zvládat češtinu.
Být strojvedoucím urážela by mě poslední věta za použití výrazu NERESPEKTOVÁNÍ
Ano, může za to chyba, přehlédnutí,ale výraz nerespektování mi asociuje úmysl
Kdyby v letecké dopravě došlo k možná jen k 5 totožným (drobným) případům i jen při popojíždění na letištní ploše, určitě by provozovatelé i dopravci hledali předběžné řešení
Mno. Právní terminologie. Ale chápu, že dnešní eufemizmus s pojmy jako afroameričané nebo romové vyžaduje změny i na dráze 🙂
Nikoliv – až to budou opět negři a cikáni, i pak bude docházet na drahách všeho druhu k radikálním hmotným i procesním změnám 😀
Tvl, řešte podstatu věci, nikoliv nuance slov. Prostě nesplnil povinnost. Nicméně já jsem jednoznačně pro totální zákaz stahovaček, prozatím aspoň u výluk nad 72 hodin. Do budoucna vždy a všude, to znamená dát pavouka na oba konce každé staniční koleje, u odboček ve dvojkolejce 5 pavouků. To dovolí nemit stahovačky a jednak vyloučí možnost propojení uzemněné troleje sběračem s trolejí pod napětím.
Pokud má být kolej sjízdná pro elektrická hnací vozidla, má být sjízdné a pod napětím i trakční vedení.
Přesně. Dovedete si ale představit, kolik by se ušetřilo, kdyby vlaky mohly zvednout kola? 😀
Airbus?
Ne, vlaktadlo…
Říká vám něco pojem sekce? Není každá kolej elektrický samostatná a odpojitelný. Takže stahovačka nad výhybkami jsou nutností.
Výhybky nemají se stahovačkami nic společného. A že to jde bez stahovaček, dokazuje přestavba liché skupiny Roztok a právě probíhající Roudnice. Za to Správu chválím a vy se tam jeďte podívat.
A Počernice. A Polsko. A mnohé jiné státy. Čím víc pavouků, tím víc Adidas. Teda tím míň stahovaček.
Stanice mait správně tyto sekce:
sudá oddělená od liché, vzdušná dělení u vjezdových klacků a děliče na koncích každé staniční koleje. Pak stahovačky budou eliminovány.
Výhybky jako takové ne, ale TV nad nimi ano.
Tak má být těch sekcí víc, víc pavouků. Aby se eliminoval lidský faktor.
Největším nepřítelem dráhy je dráha sama. Furt to platí.
Zakažte všechny stahovačky nad 72 hodin.
A nariďte postupnou upraví všech dopraven tak, aby stahovačky nebyly trvale vůbec. Čili doplňte děliče hlavně na konce staničních kolejí.
A rovněž přejděte na jednu fázi, čili jednotnou fázi. To je tak na dlouho, ale je to výhodné. Je třeba použití elektronických měníren pro 25 kV.
Děliče prošly vývojem, dnes vydrží velmi mnoho a jdou sjízdné minimálně 160 km/h, důkazem jsou kolejové spojky pojížděné rychlostmi nad 120 km/h i v Česku. Do spojky nelze nacpat vzdušné dělení, musí tam být dělič.
Podnětné. A co navrhujete pro případ rychlosti vyšší než 160 km/h?
a co na to Jan Tleskač?
Nevím, toho neznám…
To nemám plně nastudované, nicméně koukneme se do Polska a Rakouska a Německa a Švýcarska. Pravděpodobně tam mají také děliče. Nebo tak dlouhé spojky kolejí, že se tam vejde vzdušné dělení, nebo zkrátka takové výluky nedělají, což omezuje provoz poněkud víc.
Musime snad vymýšlet už vymyšlené, nebo jít vlastní, bohužel idiotskou cestou?
Tady neni zvykem neco vymyslet, ale uvadet argumenty, proc to nejde.
V doprovodu s „vždycky se to tak dělalo“…
Už se přišlo na to, že jednotnou fázi nelze udělat, vypínaček se úplně nezbavíte, byť elektronické měnírny je můžou omezit na cca 100 km, ale ne zcela, to lze jen u stejnosměru.
Zajímal by mě spíš názor pracovníků řízení rizik, než očekávané snanovisko mluvčího SŽ. Také nepředpokládali při četnosti vlaků v úseku Choceň – Ústí nad Orlicí takové množství mimořádných událostí? Jak vyhodnotili rizika při přípravě projektu a jak by k řízení rizik a jejich eliminaci přistoupili nyní? Bavíme se o tom, že zde již nejde o rizika (nejisté události), ale o opakované události.
Rizeni rizik u SŽ??? Dobry vtip 😀 Tato organizace zamrzla v osmdesatkach pane.
A proto je to dobrý požadavek.
Vzhledem k tomu jak moc se u dobré správy investuje do marketingu (stánek v Praze hln, velké reklamní plochy zaplácené logem SŽ, atd.) a jak moc do infrastruktury i s ohledem na to jakým způsobem probíhá např. příprava změn předpisů bych odhadoval, že jediné vyhodnocené riziko bylo zhoršení veřejného mínění, ale to bylo vyhodnocené jako „v pohodě“, protože cestující (kteří jako správní češi ví nejlépe kdo za co může) stejně řvou na zaměstnance dopravce a ne dobré správy…. Situace je natolik tristní, že dopravce (ČD) využívá reklamní plochy (které by mohl využít k vydělávání peněz) k informování cestujícíh jak to… Číst vice »
Na řízení rizik se nebral ohled, kdyby bral, tak by ty stahovačky byly dávno zakázaný. A nejen ty, ale různé čuňárny typu vopruz pro obsluhu dráhy i strojvedoucí. Třeba dlouhodobé ježdění na přivolávačku, že?
Je vlastně v běžném provozu potřeba taková přivolávačka?
Je. Její nahrazení je možné jen v případě, že se budou při jakékoliv mimořádné situaci nasadí lidé, kteří zamknou výměny ručně a donesou klíče do upraveného žab.zař.
Ono stačí naslouchat lidem z provozu. Žádný fíra co znám stahování nemiluje, u některých nových vozidel bývá někdy i po vypínačce a nebo změně soustavy problém. Není neřešitelný, ale odvádí pozornost strojvedoucího.
Co si pamatuji, tak historie na výlukách se stále dokola opakuje. Několikrát porucha trakční vedení s opravou 3 – 6 – 9 hodin, desítky poruch zabezpečovacího zařízení, prokopané kabely, geometrické posuny kolejí nebo sesuvy svahu, mostu, projetí návěstidel, jízdy vlaků proti sobě a samozřejmostí je otevření soupravy bagrem. Na to nemusí být tady žádný odborník za milionové odměny, aby tohle posoudil. Stačí zdravý rozum a člověk zjistí, že riziko dlouhodobých výluk je extrémní. Otázkou času je jen to, kolik lidí příště zemře, aby se něco konečně změnilo. Pravděpodobnost se s každou další odfláklou výlukou jen a jen zvyšuje. A kolik… Číst vice »
To víte…jim je to u pr***e, protože to stejně k úhradě nedostanou…
Jó…kdyby ten autor musel případnou kolizi zaplatit, to by se to řešit začlo…
Jo Gavendo, tebe mít Stalin, tak ze všech zvěrstev vyjde nevinně, bo za to mohli všichni ostatní :DD
„Všichni milují Nelu!“
Že by se na DI také konečně probudili.Celý drážní systém je myšlením dlouhodobě mimo.
Mohl by mi prosím někdo vysvětlit, proč to poe SŽ dříve nešlo. Odpověď v článku od SŽ mi nějak nesedí, mezi řádky mi to vyznívá „prostě se nám to dělat nechtělo“.
To by bylo všude děličů a spojek. To nikdo dělat nebude.
Chlapi dráteníci to udělají, když to bude v projektu a případně rozpisu prací. Sami od sebe to udělat nesmějí.
A není to ve finále minimálně na koridorech lepší než řešit byť jen jedinou mimořádnost s dopadem na tisíce cestujících a zpožděními po celý den? Víte kolik lidí se tím neustále odrazuje od využívání vlaků?
Musíme si to vynutit. A to má velké pozitivní následky, vymizí spousta obrovských nákladů, zdržení, komplikací, nastvanych zákazníků a jejich zákazníků.
Tak holt budou muset začít dělat…pokud nebude vynalezen jiný způsob který se obejde bez stahovaček nebo jiných podobných rizik.
No nekecejte!
Doporučuje,to neznamená ze to aj urobia 😀
keď SŽ moze pokutovat dopravcov tak môže dráždi inspekci pokutovat SŽ
Za kazde velke zpozdeni zavinene na strane správcu infra by mali dostať „odmenu“
nech sa snažia…
Za co a kdy SŽ pokutuje dopravce? Jinak za každé zpoždění způsobené SŽ platí nemalý peníz pane.
Za všechno i za nedodržení rychlosti hnacího vozidla, rozhlas, atd. A SŽ maximálně vrátí poplatek za dopravní cestu při výluce. Bohužel, to co je nejvíc vidět, zpoždění a za zhoršení mediálního obrazu, dopravcům neplatí ani korunu…
Copak dopravcům…ale ani poškozeným cestujícím…
Vysvětlujte to pak někomu, že máte 3 hodiny zpoždění…
Po přečtení zprávy DI vidím následující otazníky:
Proč jsou vůbec dvě barevné provedení stejných návěstidel?
Jak může někdo soudný modré návěstidlo pro elektrický provoz umístit na modrý stožár světelného návěstidla pro posun, kde na první pohled skoro zaniká?
Proč není nějaké jednotné umístění těchto návěstidel? Jednou to je v trakčním vedení, jesnou na trakční podpěře, na návěstidle, na standardním sloupku ve výšce cca 1,5 a jindy takřka přímo na zemi přidělané ke kilometrovníku?
Dvě, protože jedno je trvalé a jedno výlukové, a klidně se může stát, že budou umístěny u sebe, tak abyste nezvednul na klasickou zvedačku, když napěťová výluka končí až dál. A umístění, to je zas zapříčiněno tím, že stahovačka má být, co nejblíže místu, odkud je TV elektricky nesjízdné (a jednou tam je stožár, návěstidlo na který to lze dát, a jindy zas ne, bavíme-li se o výluce). Jednotně platí, že má být minimálně 15 cm nad temenem kolejnice, ale jednotně říct, budou se umisťovat pouze tak, a nijak jinak nejde, jednotně by to šlo jen do TV, ale to… Číst vice »
Tak se to má dělat jako (aspoň v civilizovaných zemích) na silnicích, že pokud je trvalé značení v rozporu s dočasným, tak se musí zakrýt/otočit/odstranit.
Zase neúměrně prodloužíte výluku, když ještě budete (sundávat, zakrývat terče), pokud se bude jednat o výluku na hodinu, hodinu, dvě. Takto je jasně dané, že na výlukovou stahovačku (oranžová, nebo modrá s oranžovým okrajem), smím zvednout zas až na výlukovou zvedačku. Je to jednodušší, rychlejší a neslyšel jsem o případu, že by fíra stáhl na výlukovou a zvedl na trvalou.
Navíc odstraněním by trať přestala být v souladu s TTP, což také nesmí být.
Jak dlouho trvá přelepit ceduli reflexní páskou křížem? Někdy se používá také černý plastový pytel.
V drátech návěstidlo těžko překryjete pytlem, takže leda páska, a to hned zdržuje, dát výlukovou popojet 10 metrů na plošinu, zabočnit přelepit, odbočnit slézt, ale to by šlo jen na stejnosměru, co střídavina, kde práce pod U není možná? To jako po zahájení výluky se bude dalších 5 (10) minut jezdit a přelepovat terče? Navíc furt to není dle TTP, to byste musel mít v rozkaze, že trvalá návěstidla pro el. provoz jsou dočasně zneplatněna, protože by se jistě našel nějaký šťoural, co by psal hlášení, že tam bylo něco zneplatněno, ale nikde o tom nic není, a další pak… Číst vice »
Pozor, to si nerozumíme. Nejsem strojvedoucí, ale domnívám se, že klasické návěsti pro elektrický provoz jsou modré s bílým rámováním. A dočasné jsou modré s oranžovým rámováním, ale také celooranžové s bílým rámováním. Viz ZZ DI.
Ano to jsou, a nevím v čem si nerozumíme.
Hmm…jednotně buď normálně nebo na krakorci (tam kde to normálně nelze).
Sjednocení barev i ostatního přijde dohromady se systémem AVZZ po roce 2042.
😀
Vidíš, a já zase z dezinformačních řetězovek vyčetl, že do roku 2030 tu bude anarchie a všechny státy padnou. Nebo že tu bude SSSR 2.0. Vy, alternativní Sibyly, byste si mohli aspoň sladit verze vašich budoucností. 🤡🤡🤡🤣
Zkuste svojí křišťálovou kouli resetovat, nebo zkontrolovat její nastavení.
Ukazuje vám totiž nějaké cizí státy, zejména Itálii nebo Řecko, v druhém případě Rusko nebo Čínu.
Já nic resetovat nemusim. Já lidem v diskuzích na dopravním webu necpu SVOU vizi budoucnosti a nedělám, že to jako fakt přijde a bude fungovat. 😀
Od dobré správy jsou to jen prázdné kecy. 🤮🤮🤮 Výmluvy střídají výmluvy. Oni nic, jen dopravci jim to vždy pokazí 🤪🤪🤪. Všichni dělají chyby, ale dobrá správa je nikdy nedělá. Jen si bere cestující jako rukojmí. Dopravci jsou obyčejní chudáci. Někdo by se měl konečně zamyslet a dobrá správa by měla dopravcům platit veškeré odškodnění. Vracet poplatky a platit za chybné řízení. Když nezačnou platit, zlepšení nikdy nebude…
Jojo…kdo to zpoždění způsobí svým chybným jednáním, dostane ho potom k úhradě…
Dokud se nezmění předpis D1, kde vše padá na hlavu strojvedoucího, nezmění se nic. Doporučení může vydat DÚ kolik chce.
Doporučení vydala Drážní inspekce. Drážní úřad jim to nařídit může.
O tom kde a proč bude stahovačka, nikdy D1 neurčoval. Na to jdou normy a předpisy pro výluky a trolejáře.
Však už několik let SŽ za zpožděni platí.
Jo a komu??? Možná jsou to prémie pro úředníka, který to ututlá a stejně svede na chybu dopravce.
Vazeni kolegove strojvedouci, dobre vite pravdu, ze SZ buduje nove koridory tak, aby jim to usetrilo co nejvice prace a nam bohuzel pridalo. Namatkou uvadim priklad Praha – Plzen, kolik je do Plzne stahovacek???
Nemam k tomu slov.
Aktuálně tři. Jedna v Chuchli (měnírna), jedna v Radotíně a pak na změně napětí v Králově Dvoře. Dál už jsou 4 nebo 5 vypínaček.
prosím, na vypínačkách musí jít sběrač dolů taky nebo ne?(nevím)
Ne, jen vypnout hv (hlavní vypínač), na Traxxu se musí i stáhnout, protože pak blbne mašina.
díky
Na některých řadách ano…třeba 162,163,362,363 atd.
No vidíte, a v Púchově na změně systému už stahovačky nejsou…
Nejde o to, že tam stahovačky nejsou, ale jak se tam chovají vozidla té které řady – podle TSI ENE mají být styky soustav provedeny tak, aby se nemuselo stahovat, pokud nelze, tak se stahuje.
Ale pokud má mašina každý sběrač na jinou napěťovou soustavu, tak prostě stahuje a takových je většina, jediné vozidlo v CZ/SK, pro koho je to výhodné jsou třeba Regio nebo Interpanteři s obložením sběrače čistý uhlík a proudy do 700 A, tam stačí jen přehodit hlavní vypínače, jinak taurusy/vectry/traxxy = to všechno stahuje, protože to fyzicky mění sběrač.
Takže pokud by měla lokomotiva 1 pár sběračů na střídavé soustavy a 1 pár na stejnosměrné soustavy, tak pak po konverzi na 25 kV nemusela stahovat do SRN ani Rakouska?
To už tak dneska je – do Rakouska/Německa/ČR/SK se používá jako obložení čistý uhlík – to znamená, že mezi ČR a Rakouskem se nestahuje, ale pouze vypíná hlavní vypínač. Po konverzi na 25 kV se do Německa nebude stahovat sběrač, ale pouze vypínat = dneska se stahuje, protože ČR má na straně hranice 3 kV ss.
EDIT: na 3 kV CZ/SK se používá sycený uhlík, tedy jiný sběrač než na 25 kV, ale na střídavině se dá na sycený uhlík CZ/SK jet bez omezení, kdežto čistý uhlík na stejnosměru znamená u mašiny omezený proudový odběr a jízdu na 1/3 výkonu = třeba řada 380 ČD, ale jak jsme psal, jednotkám s malým výkonem do proudu 700 A to nevadí a mají jen jeden sběrač s čistým uhlíkem, na který jezdí i na těch 3 kV ss, aniž by byly nějak omezeny výkonem oproti řadě 380.
No…tak holt budou akorát na státních hranicích, a možná ani to ne (ČR 25 kV 50 Hz vs. Polsko 3kV ss)
Kolegove navrhuji vyhlaseni stavky! Pokud to udela nekolik stovek lidi nikdo nam nic nemuze!!!!!
Tak co, milí podporovatele neomylnosti dobre spravy, co vy nato?
Je Drážní inspekce také součástí spiknutí?
Počkejme si, jak bude (ne)konat Drážní úřad, další místo k prozkoumání, jak funguje…
Stanovisko drážního úřadu by mě taky zajiḿalo
Stanovisko drážního úřadu by mě taky zajímalo.
Dú má dělat co stím přesně?
změnit doporučení Drážní inspekce na příkaz milému provozovateli dráhy