Drážní inspekce doporučila omezit „stahovačky“, aby ubylo zastavení provozu i škod

Práce na koridoru v údolí Orlice. Foto: Chládek a Tintěra, PardubicePráce na koridoru v údolí Orlice. Foto: Chládek a Tintěra, Pardubice

Za devět let došlo v Česku k více než 250 případům stržené troleje.

121 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ryk Mat

Tak ona Augiášova správa nepředpokládá, že by lidé mohli chybovat? To je přesné vyjádření toho, jak ignorantská celá tvorba předpisů na české železnici probíhá. Nejenže se nikdo nestará o to, jak lidská mysl funguje, Augiášové teď usilovně vymýšlejí, jak svou arogantní ignoranci uhájit ne věčné časy.

Tomáš Záruba

Copak stahovačky, ale nová móda jménem přenosný přejezdník, to bude teprve veselo, až to někdo přehlédne. Ale ušetříme za Op rozkazy, že.

G....

Není to móda, používá se to roky. Přesná kilometrická poloha je na rozkaze. Nově jsou i zvýrazněné.

qěcy

Zárubo, přenosný přejezdník není nová móda. Novouodou je totální uzávěra přejezdu a ježděním nejvyšší dovolenou rychlostí. Přenosný přejezdník se píše místo do Op (v poslední zastavovací stanici) do V (ve zpravovací stanici).

Leinad

Uzávěra přejezdu a vmax vypadá jak? Dá se autům zákaz vjezdu?

Apollo17

Udělá se normálně uzávěra silnice a auta musí objížďkou.

Tomáš Záruba

I na hlavních tratích je to už déle? Každopádně Op v poslední stanici je o parník bezpečnější.

Kryštof

Takže jenom kvůli tomu, že strojvedoucí (obvykle Jediného Spravného Dopravce) neumí včas stáhnout sběrač budeme z daní platit dražší opatření

MRC

A kolik stahovaček jste stáhl vy? Strojvedoucí je jen člověk a člověk chybuje. Chyboval, chybuje a bude chybovat. A to každý.

Kryštof

v pořádku, ale za chyby se platí

Vašek

Nebojte se, on zaplatí. Ale celá dráha několik hodin stojí a tomu se musí předcházet. Jenomže to vy nemůžete pochopit!

Jiří Kocurek

Zabezpečení nemá za účel někomu namydlit schody.

Zabezpečení ma minimalizovat škody a tímhle přístupem svého cíle nedosáhne.

Kryštof

proč by nedosáhlo ?

Leinad

Za chyby jo. Taky novější lokomotivy dělají záznamy co strojvedoucí dělá, za průjezd odpojovačky v tahu může strojvedoucí dostat pokutu (přijít o prémie).
Ale že strojvedoucí baví dělat takové činy není důvod k tomu, aby byly X hodinová zpoždění.

Gwann

vy musíte dělat na oddělení vnitřního auditu nebo inkvizice

qěcy

To ani omylem. Namotat do drátů pavouka stojí asi 100000 Kč, premotavat strženou trolej stojí 100000 až i miliony, pokud je to potrhané hodně, nebo dokonce propáleno do zabzař. Být v případu „Nedakonice – Otrokovice“ dostatečný počet děličů, nemohlo by dojít k propojení „tyčkou“ uzemněné troleje s trolejí pod napětím sběračem.

Petr Šimral

Ale i Jediný správný dopravce jezdí na dotace… Opatření s děliči je cca 100 tisíc Kč. Jeden sběrač bez nákladů na opravu a zpracování MU je za půl miliónu.
Co je lepší???

Amper77

Pokud je jedna MU na 6 výluk se stahovačkou tak stahovačka.

Marian Kechlibar

Ve výsledku budou levnější než současný stav.

Lidský faktor je něco, čemu prostě nemůžete dokonale poručit – co je na tom k nepochopení?

Amper77

Kdo říkal? DI? TAk to je ložený. Určitě to mají propočteno.

DI není slovo boží. Je to jen spolek více či méně schopných železničářů, mnohdy s různými (tím myslím i negativními) vazbami k provozovateli, dopraci.
Ovšem u SŽ to není vůbec lepší. Stačí se podívat na organizační strukturu řízení provozu. Ve jménu svaté krávy centrálního řízení se obětuje jakákoliv logika a funkčnost.

Leinad

Má Spržel nechávat „zatrest“ stát vlaky i těch dopravců, kteří si umí proškolit strojvedoucí, poškozovat jméno dráhy jako celku? Nebylo by lepší jim umožnit průjezd?

jzms

citát „Drážní inspekce doporučuje omezení povinnosti stahovat TROLEJE zejména s ohledem na lidské chyby.“ Pokud z loko stáhnu trojej , tak je jasné že nic nebude jezdit. Prosím jste odborný web ,tak si to po sobě aspoň přečtěte – má tam být stahovat SBĚRAČ

Leinad

Citáty a tiskovky se sluší dávat v originále.

VIZEK2442
Zlámalík

Kolovratník je adept na ránu, tím svým manažerským newspeakem. Zatím jsme na to sr.li, ale pojďme to teď udělat.
Jdu blejt, velebnosti. Co tam dělal dovčíl? No nic.
No nic…

qěcy

Kolovratník je… no comment.

KarelMio

Prosim pouzivat na tomto serveru zasadne oznaceni „Kolozmrdnik“ kodifikovane panem Surou:)

997

To, že současné provedení návěstí pro dočasné stahovačky je blbě vidět, se potvrdilo už kdysi v Holešovicích, avšak už tehdy se SŽDC moc nekritizovala a obvykle se to hodilo na strojvedoucího. Pamatuji se, že z toho byl pořádnější mazec, když se podařilo přejet přes takto označený úsek strojvedoucímu DB AG. Samozřejmě se toho strojvůdcovská veřejnost moc nedozvěděla.

ervoš

Pokud strojvedoucí El.trakce průjezd těmito
nezvládají,mají přestoupit na diesel.
Zkušený fíra takové situace zvládne.
Jinak moc plusových bodů nečekám

Matejicek

Prumerny vzorek zamestnance SŽ 🙂

Marian Kechlibar

Vy máte takové to uvažování, které končí nápisem na náhrobku „Ale stejně jsem měl přednost zprava!“

medical examiner

Jojo…nebo u hypochondra „Já vám to říkal…“

Apollo 17

A protože řízení provozu nezvládá stavět vlakové cesty po volné koleji,nařizuje strojnedoucímu při jízdě na přivolávácí návěst zastavit před kolejovými vozidy,jinými překážkami,jet opatrně podle rozhledu,zároveń nesmí jet moc pomalu,aby neuváz v beznapěťovém úseku.A u těch staveb jsou všechny tyto věci najednou.

Tomskey

Přesně tak, zpravidla při napěťových výlukách bývá i měkčí napětí, ale to dispečeři nevědí. Zastaví náklad u vjezdu a dopadá to často jako dnes v Dluhonicích, kdy neprojel náklad po rozjezdu stahovačkou a zůstal tam viset (výpadek napětí při rozjezdu). Spoj, kterým jsem cestoval měl díky tomu 70 min zpoždění.

Leinad

Jak zůstal viset, když měl výpadek?
Už neplatí, že při výpadku (0V v troleji) stejně musí zastavit?

Jiří Kocurek

Co všecko je jeden schopný vymyslet, aby obhájil neschopnost použít řešení, které je mnohem odolnější chybám a stojí zlomek toho, jaká škoda nastane. Jestli má pod tou hákovnicí projet 1.000 vlaků, tak ta chyba prostě nastane, ikdyby se 999 lidí nespleto.

Amper77

1:999? Určitě? Co když to je 1:99 999, půjdem to spočítat?

big papa karl

Ty máš hlavně problém zvládat češtinu.

Jobik

Být strojvedoucím urážela by mě poslední věta za použití výrazu NERESPEKTOVÁNÍ
Ano, může za to chyba, přehlédnutí,ale výraz nerespektování mi asociuje úmysl
Kdyby v letecké dopravě došlo k možná jen k 5 totožným (drobným) případům i jen při popojíždění na letištní ploše, určitě by provozovatelé i dopravci hledali předběžné řešení

hobluj

Mno. Právní terminologie. Ale chápu, že dnešní eufemizmus s pojmy jako afroameričané nebo romové vyžaduje změny i na dráze 🙂

medical examiner

Nikoliv – až to budou opět negři a cikáni, i pak bude docházet na drahách všeho druhu k radikálním hmotným i procesním změnám 😀

qěcy

Tvl, řešte podstatu věci, nikoliv nuance slov. Prostě nesplnil povinnost. Nicméně já jsem jednoznačně pro totální zákaz stahovaček, prozatím aspoň u výluk nad 72 hodin. Do budoucna vždy a všude, to znamená dát pavouka na oba konce každé staniční koleje, u odboček ve dvojkolejce 5 pavouků. To dovolí nemit stahovačky a jednak vyloučí možnost propojení uzemněné troleje sběračem s trolejí pod napětím.

Vašek

Pokud má být kolej sjízdná pro elektrická hnací vozidla, má být sjízdné a pod napětím i trakční vedení.

Zlámalík

Přesně. Dovedete si ale představit, kolik by se ušetřilo, kdyby vlaky mohly zvednout kola? 😀

Jiří Kocurek

Airbus?

Martin

Ne, vlaktadlo…

Karel

Říká vám něco pojem sekce? Není každá kolej elektrický samostatná a odpojitelný. Takže stahovačka nad výhybkami jsou nutností.

Vašek

Výhybky nemají se stahovačkami nic společného. A že to jde bez stahovaček, dokazuje přestavba liché skupiny Roztok a právě probíhající Roudnice. Za to Správu chválím a vy se tam jeďte podívat.

qěcy

A Počernice. A Polsko. A mnohé jiné státy. Čím víc pavouků, tím víc Adidas. Teda tím míň stahovaček.

Stanice mait správně tyto sekce:
sudá oddělená od liché, vzdušná dělení u vjezdových klacků a děliče na koncích každé staniční koleje. Pak stahovačky budou eliminovány.

Karel

Výhybky jako takové ne, ale TV nad nimi ano.

qěcy

Tak má být těch sekcí víc, víc pavouků. Aby se eliminoval lidský faktor.

Zlámalík

Největším nepřítelem dráhy je dráha sama. Furt to platí.

qěcy

Zakažte všechny stahovačky nad 72 hodin.

A nariďte postupnou upraví všech dopraven tak, aby stahovačky nebyly trvale vůbec. Čili doplňte děliče hlavně na konce staničních kolejí.
A rovněž přejděte na jednu fázi, čili jednotnou fázi. To je tak na dlouho, ale je to výhodné. Je třeba použití elektronických měníren pro 25 kV.
Děliče prošly vývojem, dnes vydrží velmi mnoho a jdou sjízdné minimálně 160 km/h, důkazem jsou kolejové spojky pojížděné rychlostmi nad 120 km/h i v Česku. Do spojky nelze nacpat vzdušné dělení, musí tam být dělič.

medical examiner

Podnětné. A co navrhujete pro případ rychlosti vyšší než 160 km/h?

Gwann

a co na to Jan Tleskač?

medical examiner

Nevím, toho neznám…

qěcy

To nemám plně nastudované, nicméně koukneme se do Polska a Rakouska a Německa a Švýcarska. Pravděpodobně tam mají také děliče. Nebo tak dlouhé spojky kolejí, že se tam vejde vzdušné dělení, nebo zkrátka takové výluky nedělají, což omezuje provoz poněkud víc.

Musime snad vymýšlet už vymyšlené, nebo jít vlastní, bohužel idiotskou cestou?

none

Tady neni zvykem neco vymyslet, ale uvadet argumenty, proc to nejde.

medical examiner

V doprovodu s „vždycky se to tak dělalo“…

vjkm

Už se přišlo na to, že jednotnou fázi nelze udělat, vypínaček se úplně nezbavíte, byť elektronické měnírny je můžou omezit na cca 100 km, ale ne zcela, to lze jen u stejnosměru.

Jan Sekanina

Zajímal by mě spíš názor pracovníků řízení rizik, než očekávané snanovisko mluvčího SŽ. Také nepředpokládali při četnosti vlaků v úseku Choceň – Ústí nad Orlicí takové množství mimořádných událostí? Jak vyhodnotili rizika při přípravě projektu a jak by k řízení rizik a jejich eliminaci přistoupili nyní? Bavíme se o tom, že zde již nejde o rizika (nejisté události), ale o opakované události.

Matejicek

Rizeni rizik u SŽ??? Dobry vtip 😀 Tato organizace zamrzla v osmdesatkach pane.

tarten

A proto je to dobrý požadavek.

asfdbvcvatghnbvcx

Vzhledem k tomu jak moc se u dobré správy investuje do marketingu (stánek v Praze hln, velké reklamní plochy zaplácené logem SŽ, atd.) a jak moc do infrastruktury i s ohledem na to jakým způsobem probíhá např. příprava změn předpisů bych odhadoval, že jediné vyhodnocené riziko bylo zhoršení veřejného mínění, ale to bylo vyhodnocené jako „v pohodě“, protože cestující (kteří jako správní češi ví nejlépe kdo za co může) stejně řvou na zaměstnance dopravce a ne dobré správy…. Situace je natolik tristní, že dopravce (ČD) využívá reklamní plochy (které by mohl využít k vydělávání peněz) k informování cestujícíh jak to… Číst vice »

qěcy

Na řízení rizik se nebral ohled, kdyby bral, tak by ty stahovačky byly dávno zakázaný. A nejen ty, ale různé čuňárny typu vopruz pro obsluhu dráhy i strojvedoucí. Třeba dlouhodobé ježdění na přivolávačku, že?

medical examiner

Je vlastně v běžném provozu potřeba taková přivolávačka?

Karel

Je. Její nahrazení je možné jen v případě, že se budou při jakékoliv mimořádné situaci nasadí lidé, kteří zamknou výměny ručně a donesou klíče do upraveného žab.zař.

Pája

Ono stačí naslouchat lidem z provozu. Žádný fíra co znám stahování nemiluje, u některých nových vozidel bývá někdy i po vypínačce a nebo změně soustavy problém. Není neřešitelný, ale odvádí pozornost strojvedoucího.

pepa

Co si pamatuji, tak historie na výlukách se stále dokola opakuje. Několikrát porucha trakční vedení s opravou 3 – 6 – 9 hodin, desítky poruch zabezpečovacího zařízení, prokopané kabely, geometrické posuny kolejí nebo sesuvy svahu, mostu, projetí návěstidel, jízdy vlaků proti sobě a samozřejmostí je otevření soupravy bagrem. Na to nemusí být tady žádný odborník za milionové odměny, aby tohle posoudil. Stačí zdravý rozum a člověk zjistí, že riziko dlouhodobých výluk je extrémní. Otázkou času je jen to, kolik lidí příště zemře, aby se něco konečně změnilo. Pravděpodobnost se s každou další odfláklou výlukou jen a jen zvyšuje. A kolik… Číst vice »

medical examiner

To víte…jim je to u pr***e, protože to stejně k úhradě nedostanou…
Jó…kdyby ten autor musel případnou kolizi zaplatit, to by se to řešit začlo…

Marana_CZE

Jo Gavendo, tebe mít Stalin, tak ze všech zvěrstev vyjde nevinně, bo za to mohli všichni ostatní :DD

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

„Všichni milují Nelu!“

Pavla

Že by se na DI také konečně probudili.Celý drážní systém je myšlením dlouhodobě mimo.

W14

Mohl by mi prosím někdo vysvětlit, proč to poe SŽ dříve nešlo. Odpověď v článku od SŽ mi nějak nesedí, mezi řádky mi to vyznívá „prostě se nám to dělat nechtělo“.

Janek

To by bylo všude děličů a spojek. To nikdo dělat nebude.

Pája

Chlapi dráteníci to udělají, když to bude v projektu a případně rozpisu prací. Sami od sebe to udělat nesmějí.

Aaabbb

A není to ve finále minimálně na koridorech lepší než řešit byť jen jedinou mimořádnost s dopadem na tisíce cestujících a zpožděními po celý den? Víte kolik lidí se tím neustále odrazuje od využívání vlaků?

qěcy

Musíme si to vynutit. A to má velké pozitivní následky, vymizí spousta obrovských nákladů, zdržení, komplikací, nastvanych zákazníků a jejich zákazníků.

medical examiner

Tak holt budou muset začít dělat…pokud nebude vynalezen jiný způsob který se obejde bez stahovaček nebo jiných podobných rizik.

medical examiner

No nekecejte!

mat

Doporučuje,to neznamená ze to aj urobia 😀
keď SŽ moze pokutovat dopravcov tak môže dráždi inspekci pokutovat SŽ
Za kazde velke zpozdeni zavinene na strane správcu infra by mali dostať „odmenu“
nech sa snažia…

MTl

Za co a kdy SŽ pokutuje dopravce? Jinak za každé zpoždění způsobené SŽ platí nemalý peníz pane.

pepa

Za všechno i za nedodržení rychlosti hnacího vozidla, rozhlas, atd. A SŽ maximálně vrátí poplatek za dopravní cestu při výluce. Bohužel, to co je nejvíc vidět, zpoždění a za zhoršení mediálního obrazu, dopravcům neplatí ani korunu…

medical examiner

Copak dopravcům…ale ani poškozeným cestujícím…
Vysvětlujte to pak někomu, že máte 3 hodiny zpoždění…

Aaabbb

Po přečtení zprávy DI vidím následující otazníky:
Proč jsou vůbec dvě barevné provedení stejných návěstidel?
Jak může někdo soudný modré návěstidlo pro elektrický provoz umístit na modrý stožár světelného návěstidla pro posun, kde na první pohled skoro zaniká?
Proč není nějaké jednotné umístění těchto návěstidel? Jednou to je v trakčním vedení, jesnou na trakční podpěře, na návěstidle, na standardním sloupku ve výšce cca 1,5 a jindy takřka přímo na zemi přidělané ke kilometrovníku?

FP1

Dvě, protože jedno je trvalé a jedno výlukové, a klidně se může stát, že budou umístěny u sebe, tak abyste nezvednul na klasickou zvedačku, když napěťová výluka končí až dál. A umístění, to je zas zapříčiněno tím, že stahovačka má být, co nejblíže místu, odkud je TV elektricky nesjízdné (a jednou tam je stožár, návěstidlo na který to lze dát, a jindy zas ne, bavíme-li se o výluce). Jednotně platí, že má být minimálně 15 cm nad temenem kolejnice, ale jednotně říct, budou se umisťovat pouze tak, a nijak jinak nejde, jednotně by to šlo jen do TV, ale to… Číst vice »

Pezos

Tak se to má dělat jako (aspoň v civilizovaných zemích) na silnicích, že pokud je trvalé značení v rozporu s dočasným, tak se musí zakrýt/otočit/odstranit.

FP1

Zase neúměrně prodloužíte výluku, když ještě budete (sundávat, zakrývat terče), pokud se bude jednat o výluku na hodinu, hodinu, dvě. Takto je jasně dané, že na výlukovou stahovačku (oranžová, nebo modrá s oranžovým okrajem), smím zvednout zas až na výlukovou zvedačku. Je to jednodušší, rychlejší a neslyšel jsem o případu, že by fíra stáhl na výlukovou a zvedl na trvalou.
Navíc odstraněním by trať přestala být v souladu s TTP, což také nesmí být.

Jiří Kocurek

Jak dlouho trvá přelepit ceduli reflexní páskou křížem? Někdy se používá také černý plastový pytel.

FP1

V drátech návěstidlo těžko překryjete pytlem, takže leda páska, a to hned zdržuje, dát výlukovou popojet 10 metrů na plošinu, zabočnit přelepit, odbočnit slézt, ale to by šlo jen na stejnosměru, co střídavina, kde práce pod U není možná? To jako po zahájení výluky se bude dalších 5 (10) minut jezdit a přelepovat terče? Navíc furt to není dle TTP, to byste musel mít v rozkaze, že trvalá návěstidla pro el. provoz jsou dočasně zneplatněna, protože by se jistě našel nějaký šťoural, co by psal hlášení, že tam bylo něco zneplatněno, ale nikde o tom nic není, a další pak… Číst vice »

Aaabbb

Pozor, to si nerozumíme. Nejsem strojvedoucí, ale domnívám se, že klasické návěsti pro elektrický provoz jsou modré s bílým rámováním. A dočasné jsou modré s oranžovým rámováním, ale také celooranžové s bílým rámováním. Viz ZZ DI.

FP1

Ano to jsou, a nevím v čem si nerozumíme.

medical examiner

Hmm…jednotně buď normálně nebo na krakorci (tam kde to normálně nelze).
Sjednocení barev i ostatního přijde dohromady se systémem AVZZ po roce 2042.

Anonymní alkoholik

😀

Vidíš, a já zase z dezinformačních řetězovek vyčetl, že do roku 2030 tu bude anarchie a všechny státy padnou. Nebo že tu bude SSSR 2.0. Vy, alternativní Sibyly, byste si mohli aspoň sladit verze vašich budoucností. 🤡🤡🤡🤣

medical examiner

Zkuste svojí křišťálovou kouli resetovat, nebo zkontrolovat její nastavení.
Ukazuje vám totiž nějaké cizí státy, zejména Itálii nebo Řecko, v druhém případě Rusko nebo Čínu.

Anonymní alkoholik

Já nic resetovat nemusim. Já lidem v diskuzích na dopravním webu necpu SVOU vizi budoucnosti a nedělám, že to jako fakt přijde a bude fungovat. 😀

Pepa Pešek

Od dobré správy jsou to jen prázdné kecy. 🤮🤮🤮 Výmluvy střídají výmluvy. Oni nic, jen dopravci jim to vždy pokazí 🤪🤪🤪. Všichni dělají chyby, ale dobrá správa je nikdy nedělá. Jen si bere cestující jako rukojmí. Dopravci jsou obyčejní chudáci. Někdo by se měl konečně zamyslet a dobrá správa by měla dopravcům platit veškeré odškodnění. Vracet poplatky a platit za chybné řízení. Když nezačnou platit, zlepšení nikdy nebude…

medical examiner

Jojo…kdo to zpoždění způsobí svým chybným jednáním, dostane ho potom k úhradě…

Dave

Dokud se nezmění předpis D1, kde vše padá na hlavu strojvedoucího, nezmění se nic. Doporučení může vydat DÚ kolik chce.

Fíra

Doporučení vydala Drážní inspekce. Drážní úřad jim to nařídit může.

qěcy

O tom kde a proč bude stahovačka, nikdy D1 neurčoval. Na to jdou normy a předpisy pro výluky a trolejáře.

MTl

Však už několik let SŽ za zpožděni platí.

Dolomit

Jo a komu??? Možná jsou to prémie pro úředníka, který to ututlá a stejně svede na chybu dopravce.

Jan xxxx

Vazeni kolegove strojvedouci, dobre vite pravdu, ze SZ buduje nove koridory tak, aby jim to usetrilo co nejvice prace a nam bohuzel pridalo. Namatkou uvadim priklad Praha – Plzen, kolik je do Plzne stahovacek???
Nemam k tomu slov.

Lukáš Chytil

Aktuálně tři. Jedna v Chuchli (měnírna), jedna v Radotíně a pak na změně napětí v Králově Dvoře. Dál už jsou 4 nebo 5 vypínaček.

hoholu

prosím, na vypínačkách musí jít sběrač dolů taky nebo ne?(nevím)

Lukáš Chytil

Ne, jen vypnout hv (hlavní vypínač), na Traxxu se musí i stáhnout, protože pak blbne mašina.

hoholu

díky

Dušan

Na některých řadách ano…třeba 162,163,362,363 atd.

vbb

No vidíte, a v Púchově na změně systému už stahovačky nejsou…

Dušan

Nejde o to, že tam stahovačky nejsou, ale jak se tam chovají vozidla té které řady – podle TSI ENE mají být styky soustav provedeny tak, aby se nemuselo stahovat, pokud nelze, tak se stahuje.
Ale pokud má mašina každý sběrač na jinou napěťovou soustavu, tak prostě stahuje a takových je většina, jediné vozidlo v CZ/SK, pro koho je to výhodné jsou třeba Regio nebo Interpanteři s obložením sběrače čistý uhlík a proudy do 700 A, tam stačí jen přehodit hlavní vypínače, jinak taurusy/vectry/traxxy = to všechno stahuje, protože to fyzicky mění sběrač.

medical examiner

Takže pokud by měla lokomotiva 1 pár sběračů na střídavé soustavy a 1 pár na stejnosměrné soustavy, tak pak po konverzi na 25 kV nemusela stahovat do SRN ani Rakouska?

Dušan

To už tak dneska je – do Rakouska/Německa/ČR/SK se používá jako obložení čistý uhlík – to znamená, že mezi ČR a Rakouskem se nestahuje, ale pouze vypíná hlavní vypínač. Po konverzi na 25 kV se do Německa nebude stahovat sběrač, ale pouze vypínat = dneska se stahuje, protože ČR má na straně hranice 3 kV ss.

Dušan

EDIT: na 3 kV CZ/SK se používá sycený uhlík, tedy jiný sběrač než na 25 kV, ale na střídavině se dá na sycený uhlík CZ/SK jet bez omezení, kdežto čistý uhlík na stejnosměru znamená u mašiny omezený proudový odběr a jízdu na 1/3 výkonu = třeba řada 380 ČD, ale jak jsme psal, jednotkám s malým výkonem do proudu 700 A to nevadí a mají jen jeden sběrač s čistým uhlíkem, na který jezdí i na těch 3 kV ss, aniž by byly nějak omezeny výkonem oproti řadě 380.

medical examiner

No…tak holt budou akorát na státních hranicích, a možná ani to ne (ČR 25 kV 50 Hz vs. Polsko 3kV ss)

Jan xxxx

Kolegove navrhuji vyhlaseni stavky! Pokud to udela nekolik stovek lidi nikdo nam nic nemuze!!!!!

Gwann

Tak co, milí podporovatele neomylnosti dobre spravy, co vy nato?

Je Drážní inspekce také součástí spiknutí?

Počkejme si, jak bude (ne)konat Drážní úřad, další místo k prozkoumání, jak funguje…

Petr

Stanovisko drážního úřadu by mě taky zajiḿalo

Petr

Stanovisko drážního úřadu by mě taky zajímalo.

Alfonse

Dú má dělat co stím přesně?

Gwann

změnit doporučení Drážní inspekce na příkaz milému provozovateli dráhy