Drážní inflace. Náklady na rychlejší trať z Prahy do Liberce stouply za rok o 57 %

Vizualizace Central Station v Liberci. Foto: Správa železnicVizualizace Central Station v Liberci. Foto: Správa železnic

Správa železnic potvrdila termín dokončení v roce 2035.

Odebírat
Upozornit na
guest
109 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Až se kopne do země, pak tomu uverim 🙂😉

Petr

Jediné by to museli táhnout podél dálnice, aby se to dalo pořádně rozhulakate, jinak je to celý nesmysl. U nás už něco takového otiskli v místním plátků a lidi už z toho silej.ja bych to spíš pasobal na šíření poplašné zprávy 😂

vrjos

Realne, co snad pujde udelat, tak prodlouzeni trati z Milovic do trati do Mlade Boleslavi.

Clovek

Ve článku je nejdůležitější zmínka o rekonstrukci nádraží v Liberci, to jediné se totiž reálně může uskutečnit.

Martin

A k čemu je to dobré ? Central station na konci nelektrifikované trati trasované za vlády FJI.

Jarda

do Bolky se to postaví

Tomáš Záruba

A kde pořád vězí ta dvoukolejka do Neratovic, schválená už také dávno ve stejné studii?

Bram

Dvoukolejka z Rajské zahrady do Neratovic bude sloužit převážně pro příměstskou dopravu, možná ještě pro zrychlení spojení Prahy a Litoměřic, které by tak konečně mohlo být bez přestupu. Dvoukolejka Rajská zahrada – Neratovice na zrychlení spojení Prahy a Liberce nebude mít žádný vliv, protože tudy vlaky do Liberce jezdit nikdy nebudou. A dá se očekávat, že dvoukolejka z Rajské zahrady do Neratovic vznikne mnohem později než spojka z Milovic do Všejan, dá se to očekávat i pro první úsek z Rajské zahrady do Čakovic.

a8n

Ta je z předchozí studie. Ale taky by mě to zajímalo.

Pako

Přiznejte se: Kdo zdražil tu modrou barvu?

František

Asi se rodí málo jednorožců – všichni víme, že bez jejich krve se barva na zábradlí neobejde.

Matěj Mareš

Důvodem navýšení nákladů je pouze to, že SFDI vydal v roce 2024 nový Sborník pro oceňování železničních stavem ve stupni studie proveditelnosti a záměr projektu. Technický návrh se vůbec neměnil pouze jsme původní výměry vložili do nové tabulky… SP byla ve Sborníku verze 2021, uváděné navýšení je ve verzi 2024 a aktuálně už platí verze 2025.
Sborník i dřívější verze jsou k dispozici na stránkách SFDI.

Os5600

Zdali pak se někdo ptal obyvatel Doubí u Turnova, Sychrova/Radimovic, Sedlejovic, Rychnova u Jablonce nad Nisou, Rádla, Jeřmanic a Pilínkova jestli souhlasí se zrušením zastávek a nahrazením vlaků autobusy?

Jiří Šrámek

Často jsem nastupoval v Doubí u Turnova. V obou směrech. Během tří let celkem nejméně stokrát. A vždy, opakuji VŽDY, jsem tam byl sám. V Sedlejovicích a na Rádle je to podobné.

Jarda

jediný problémový je Rychnov..jinde spočítáte cestující na prstech jedné ruky za den..pilínkov myslím zůstane zachován a doubí taky

michalstankus

Já v Rychnově bydlel 15 let a musím říct, že počet pasažérů tam byl vždy poměrně vysoký i vzhledem ke spádové oblasti a dostupnosti MHD z Jablonce. Sám jsem zvědav, jakým způsobem absenci železnice vyřeší, pochybuji, že tam zavedou autobusovou dopravu na oba směry v hodinovém taktu.

Jiří Šrámek

Vyřešeno tak, že spoje z JnN pojedou až do Hodkovic.

Jarda

Ty mají jezdit jen na expresní spoje směr Praha..takže Turnov tím je zapovězený a n a Liberec je otázka křižování.. (třeba po něm v rozumné době pojede Os/R, to zatím nevíme, na Liberec to zase může kazit vyprodanost expresních spojů i když poptávka je z Rychnov na Liberec a opačně největší přesně v opačném směru než Liberec-Praha, ale z Rychnova se vlakem jezdí hodně i do Českého ráje a směrem na Starou Paku/Hradec atd., podle mě to dopadne tak, že do Hodkovic se bude jezdit ve velkém auty, ale třeba to nakonec dopadne jinak, to je zatím těžké předjímat, ale… Číst vice »

Jarda

no samozřejmě, že to tak nebude, protože to Rychnov neuživí podle mě ani ten bus, takže obslužnost se zhorší a to nejen pro Rychnov, ale i pro celý Jablonec

Ferda Vomáčka

Jakože každý vesničan má rozhodovat o vedení trati? 50% lidí neumí zacházet se svým životem a budeme se jich ptát na takto důležité věci, jako hlavní trať z Prahy do Liberce?

Os5600

Tohle jestli se zrealizuje podle těch mizerných projektů bude ostuda tisíciletí. Takovej nekoncepční paskvil.

František Josef

Dálnice se taky vší silou tlačí v plánech ze 70. a 80 let.

Lukáš Novák

Slibem nezarmoutíš.

luzkovyvagon

A pak se jako vždy zapomene. A s tím se u SŽ i počítá. Tedy v jejich marketingovém oddělení.

MilanSima

Termín dokončení 2035…reálně spíš zahájení ne? 😎

MiRo

Hned mě napadlo, že Hans Christian Andersen má teď někdy výročí narození 😄

Bram

V roce 2035 se bude v lepším případě jezdit po dvoukolejné elektrizované trati z Lysé nad Labem do Mladé Boleslavi a všichni se budou plácat po ramenou, jak je se to rychle podařilo. Dál na Liberec by mohl být konečně vyřešen klíčový mechanismus, částečné zdvoukolejnění mezi Bankovek a Turnovem. A ještě by mohl být natažen drát z Boleslavi do Turnova a Tanvaldu, aby rychlíková linka z Prahy do Turnova se mohla dělit na dvě části směr Tanvald a Liberec, čili dvě spojené jednotky na každém vlaku v hodinovém taktu.

Bram

Edit: Klíčový mechanismus v Bakově nad Jizerou a částečné zdvoukolejnění z Bakova do Turnova.

Tondap

Kdyby se bývaly daly do sběru všechny ty studie, publikované články a politická prohlášení, tak by se za to ve sběrně starého papíru dalo získat pěkných pár tisíc. Bohužel, tohle bude na hodně dlouho.

Happy

Most Plasy cca 500 m za cca 600 mega tzn. 1,2mld na 1 km. Zbytek obchvatu Plas cca 300 mil za km. SŽ 87 mld za kolik že km? Naprosto neuvěřitelná suma a drzost této organizace.

dizgrafy

Možná by to chtělo jim začít sahat na bonusy…
Taková motivace dokáže dohnat lidi k neuvěřitelným výkonům… 🙂

luzkovyvagon

A kdo jim na ně má začít sahat? Oni sami sobě? Asi těžko. Kdo vládne a má peníze, může si dělat ABSOLUTNĚ cokoliv. To snad ví už i malý dítě, ne?

Bespi

Jasne kouzelny rok 2028 … .

Dusmor

Ještě se to veřejně neví, tak mě prosím nepráskněte, že jsem to tu napsal, ale na rok 2028 se chystá reforma kalendáře, která skokově navýší roční HDP na desetinásobek. Tudíž se vše naplánované v pohodě stihne.

Rok 2028 bude první rok v historii, který bude mít 3652 kalendářních dnů.

Jarda

pokud se začne aspoň všejanská a bezděčínská spojka, už to bude obrovský úspěch..další pomalé hrdlo je Liberec -Turnov, ale úsek Boeslav-Praha je to nejhorší. Jen tyhle dvě spojky železniční spojení zatraktivní..pro Mladou Boleslav a pro oblast Turnovska a následně Semilska, pro Liberec to ještě nebude úplně ono, ale i tak už to bude použitelné v případě vyprodaných busů to už má smysl, než čekat na další

Tomáš Záruba

Naopak, samotná TKPE ještě ujde, ostatně jízdní doba přes Neratovice nebo Lysou do MB by byla shodná (kladem východní varianty je obsluha města po cestě). Teprve dál na sever začíná ta pravá tragédie.

Bram

TKPE neujde, docela by mne zajímalo, jak na tohle může někdo přijít. I dnes, pokud by nebyl přetížen koridor mezi Poříčany a Prahou, by bylo rychlejší jet z Mladé Boleslavi přímo přes Nymburk-město a Poříčany do Prahy právě tudy. Vyzkoušeno při odklonech linky R21 před deseti lety, kdy šestivozový vlak vedla zamračená, která pro takový vlak zrovna netrpěla přebytkem výkonu, protože musela i elektricky topit. Přičemž je třeba dodat, že jsem s tímto vlakem jel vždy ve směru z Prahy, takže do kopce. Též jsem před třemi lety vedl jako strojvedoucí zvláštní vlak s 810 z Mladé Boleslavi do Prahy… Číst vice »

Jarda

Boleslav-Praha hl.n. je dnes R 68/69 minut, to vám přijde v pohodě? Naopak na sever od Boleslavi to sice není žádné terno, ale je to průměrná rychlíková jednokolejná trať, skoro celá trasa je 100 příp. 90, skutečný propad je Bakov nad Jizerou (který se dá odstranit poměrně jednoduše) a pak trochu menší propad je oblouk před Příšovicemi na 70, jinak je trasa rychlá a hlavně přímá..nikoliv, že vlak z Prahy jede „na Boleslav“, ale u Satalic to ohne a jede na druhou stranu a dělá závlek přes Neratovice..ta trať samotná ještě není tak pomalá, ale problematické je trasování, přes Lysou… Číst vice »

Martin1

Tak snad to nebude záměr pro Sosnu, že se to nevyplatí, musí se to zrušita udělat nová studie.

Nose Peak

. „Podle slov odborníků je projekt stále ekonomicky efektivní,“

Jak vidno, nafukovač rozpočtů se učí u mistra posunovače termínů…

Ing. Vladimír Bílý

Už to uvažované řešení tohoto směru přes Milovickou a Bezděčínskou spojku je vzhledem k jeho potenciálu dost chabé. Chce to novostavbu na 200 už za Černým mostem a to podél D10 s obsluhou Brandýsa n/L a St. Boleslavi. Potenciál je velký a ekonomická návratnost by mohla být slušná. V další fázi řešit zrychlení a zkapacitnění na Turnov, nejspíše s terminálem někde u Ohrazenic, který by slušně pořešil nejen Liberec, ale celý region. Jestli někdy vyjde ekonomika na tunel přímo do Liberce se ukáže. Nicméně stavět se musí začít od Prahy a velkoryse – místo vymýšlení kravin typu šalina do Bradýsa… Číst vice »

Jarda

ano to by bylo pořádné rozumné řešení, ale na to si počkejte 20let.. všejanská a bezděčínská spojka jsou realizovatelné během pár let..takže do toho už nemá smysl zasahovat..ale samozřejmě by to bylo nejefektivnější řešení..napojení Brandýsa i Staré Boleslavi a k tomu i Benátek..vše velká spádová oblast pro příměstkou dopravu, která má rozhodně víc smysl, něž nějaká tramvaj, která pojede déle než autem dojet na čerňák k metru..

Bram

Jenže nová trať přes Benátky a Starou Boleslav nemá šanci na realizaci, to se nedá ufinancovat, byť by to bylo nejlepší řešení.

Kolemjdoucí

Jaktože dálnice se ufinancovat dají a tohle ne? Nerozumím.

Jarda

šanci by měla, ale pokud se postaví tohle, tak už to bude horší a pravděpodobně se nepostaví..bohužel.. trať přes Brandýs by se postavila o 10-20 let později..tam se nezačalo vůbec s ničím.. všejanská spojka má už dost přípravy za sebou..o tom to celé je, jinak by to bylo lepší řešení, to ví i stát

Ing. Vladimír Bílý

Nechtěl jste spíše napsat, že spojky podle předpokladu „měly“ být realizovány během pár let? Ano, mohly být realizovány během pár let, ale bohužel jsou v plánu na magický rok 2028:-)

Jarda

jak mohly být realizovány, když záměr byl schválen až 5/2023? Teprve poté se může soutěžit projektování a následně povolování a realizace..bych chtěl vidět, kdy se to podle vás mělo stihnout? Do 5/23 to byly pouhé vize…

jan táborský

Praha – Liberec 80 mld, tunely NemaŠe 21 mld, další kopulace dobré správy a projektantů nad mapami. Kdo si hraje nezlobí.

zyx

Kéž by pak SŽ tedy nezlobila….

franta

Já nevím kde na ty nesmysly chodí. Proč nepostaví Lysá Turnov nově na 200-250. Podél dálnice. V rovině.. 50 km. V civilizovaných zemích by to stálo možná 30 mil/km Tedy 15 miliard. Možná by to stačilo jednokolejné. Nebo částečně jednokolejné. Je nesmysl se cpát někde přes Boleslav údolím. Pokoušet se tam cpát 2 koleje. Mají to jen z modernizovat, zrychlit a nechat jako takovou lokální tramvaj. Další nesmysl je nahánět čas u Liberce v Horách nějakými rovnáními mosty tunely. Když to jde nahnat v rovině levně. Kdo ty studie dělá. Do Boleslavy může navazovat nějaký os.. Autonomní. Nebo tunel pod… Číst vice »

Jiřik

Jel jste někdy po D10? Je to skoro pořád do kopce s kopce, vy rovino.

František Josef

Zahájení stavby by mělo být v ultramagickém roce 2028, ve kterém spasíme českou železnici a postavíme to, co se za posledních 50.let nestihlo. Jen velký naiva tomu věří, to už bych věřil víc tomu, že se začne příští rok. Kupka blekotá pořád něco o dálnicích, že do roku 2033 dokončí síť dálnic a pak bude budovat další síť dálnic, ale o nějaké strategii na rozvoj železnice, která by začínala vyhazovem Svobody, a dalších šašků, jsem dosud z MD neslyšel. Z MD je slyšet jen, jak to nejde, a jaká to je chiméra. A co je to prosím Central Station? My… Číst vice »

zyx

Už jsem to tady vysvětloval. „Liberec hlavní …něco…“ evokuje Gauhauptstadt Reichenberg i. B. (což sice nebylo oficiální pojmenování, ale jeden čas to stálo i na nádraží), česky Župní hlavní město Liberec (v Č.). Tedy kvůli připomínkám historii na 1918 až 1919, a obnovené 1936 až 1945 zkrátka v Liberci může být tak akorát hlavní ulice, a to jen ta s malým písmenem za začátku.

Možná že dokonce na to stále ještě platí Benešův dekret z podzima 1945 o zákazu některých místopisných názvů.

Jaaa

To je ale blbost.

zyx

Asi jste mladší generace, že netušíte co poválečná legislativa v sobě nese za perly. A sice Zeman prohlásil, že tato legislativa (většinou ve formě prezidentských dekretů) je již „vyčpělá“, principiálně platí stále. Třeba pojmenování Sudety. Podívejte se na https://cs.wikipedia.org/wiki/Sudety a odtud cituji poválečnou informaci: Název „Sudety“ nepřípustný. Ministerstvo vnitra upozorňuje, že používání názvu „Sudety“, jeho odvozenin a podobných výrazů, obvyklých v době okupace, je nepřípustné. Pro označení příslušného území zemí České a Moravskoslezské buď používáno názvu „pohraniční území“. Opatření tohoto dlužno dbát zejména v úředním styku veškeré veřejné správy. A odborně byl a (stále je) název Sudety nahrazován názvem Krkonoško-jesenická… Číst vice »

Karl vB.

U názvů nádraží platí, že název musí být UNIKÁTNÍ.
Protože je Frýdlantů víc, tak u jednoho z nich se upřesnilo, že je v Čechách a ten druhý nad Ostravicí.
Jiné příklady:
Benešov – Benešov u Prahy
Hranice – Hranice na Moravě
Ohledně těch Rychnovů, jeden je nad Kněžnou, druhý u Jablonce/N.

Bram

Přesně tak. Vždyť jen Benešov je u Prahy, nad Ploučnicí, nad Lipou, Horní a Dolní. A to jsem snad ty železniční Benešovy (pět kousků) vyjmenoval všechny, byť do Horního Benešova se vlakem už přes padesát let nedostaneme.

Jiří Šrámek

Na staré fasádě nádraží v Rychnově před opravou byla dokonce kuriózní chyba. Byl na ní název stanice „Rychnov nad Nisou“, přestože tam žádna Nisa není.

zyx

To souhlasí. Z německeho jména drželi do 80-tych let Rychnov u Liberece, ale jelikož to byl okres Liberec a dokonce se mluvilo o připojení k Jablonci, tak se to změnilo na Rychnov nad Nisou, jenže tam je Mohelka a nikoliv Nisa, tak se to změnilo na dnešní podobu (a mám takový dojem, že to bylo ještě přes „Rychnov u Jablonce“).

VS

Nezpochybňuji problematičnost poválečné legislativy (a nevím, jak se stavět k vysídlení Němců), ale odkazovaný článek na wiki (ke dnešnímu datu a času) v obou prvních odstavcích obsahuje prokazatelné lži a dál už jsem neměl chuť číst, protože pokud je takto zaujatým už ve shrnutí na počátku, nedá se brát jako pramen. Mám rodinnou historii, která mi mnohé informace zpřístupnila ještě před revolucí. Nechci to příliš rozebírat a pravděpodobně se sem již nevrátím, ale pro ty, kdo by rádi četli alespoň nějaké námitky: – podle mých informací existovaly dva československé okresy, kde bylo více Čechů než Němců, ale přesto byly po… Číst vice »

člo

Taky jsem z doby kdy jsme mimo nádraží znali akorát pojem vagzál, jenže doba poskočila, a i esperanto ve světě nahradila angličtina, i slovo station jsem se už stihl naučit.
Tady se spíš divím, že vzhledem k počtu cizích nejen kamionů, se na dálnicích stále zarputile používají místní názvy pro třeba – uzavřeno, objížďka, příští sjezd atp. A to samozřejmě nejen u nás. A ti co se s jaksi univerzálními angl. názvy nepopasujou, už stejně v dohlednu budou na tu dálnici najíždět v protisměru, tam ty nápisy stejně neuvidí … (pro korekťáky – něco lehká nadsázka)

Jiří Urban

2028 je sci-fi, to je jasné. Ale i tak při porovnání s posledními 30 lety příprav nabral projekt doslova rychlost světla a těším se na nějaké další dokumenty nebo koncepty vizualizací.

xyz

Asi jako ještě nedávno bylo „potvrzeno dokončení VRT Praha – Brno do roku 2035″…

Ne že bych to Liberecku (ale i Mladoboleslavsku) nepřál – toto je jediná varianta, aby železnice byla konkurenceschopná i auty. Na rozdíl od Všejanské spojky atd.

zyx

Že už za 10 let by se jezdilo do Liberce rychleji? Já myslím, že jednině nějaká další studie to může potvrdit.

(Pozorný čtenář zajisté pozná ironii)

zyx

Těch 10 let je samozřejmě nesmysl. To by už musela být alespoň EIA, aby tomu šlo věřit. A ta bude tak možná za těch 10 let. Nemluvě o době realizace. Můžeme jen srovnávat: Nemanice – Ševětín se teď soutěží a hotové budou dle plánu v 2032. Do Liberce budou také dlouhé tunely, kde se ta stavba až tak urychlit nedá. A Geologické podmínky to příznivé nebudou. A co se týká přípravy: u NemŠe uzemní plánování před 10 lety už běželo a završeno to bylo zelenou od ministerstva v 2018. Trať do Liberce nemá dnes vůbec nic, kromě 20 až 30… Číst vice »

Karl vB.

Nechcete doufám naznačit, že ke slavnostnímu otevření celé rychlotrati z Prahy do Liberce dojde v roce, ve kterém půjde pan Sůra do důchodu.

zyx

Já nemohu ani naznačovat 🙂 A nevím, zda nakonec generace pana Sůry nebude mít důchod až od 80 let 🙂 Ale snad s pravnoučaty by po jejím čerstvém otevření mohl jet.

Jarda

chudácí děti, jim prohrajete dědictví.. 😀 v roce 2058 už to stát bude, pokud sem nespadne atomovka či něco podobného..2035 je samozřejmě nesmysl, tam je reálné jen to dotáhnout do Bolky a to ještě s hodně velkým otazníkem, cokoliv dál se do 2035 nedpodaří nejspíše ani kopnout

zyx

Ale realisticky: I ve vyspělých zemí Evropy je od začátku „něčeho jako“ územního plánování k začátku stavby tak nejméně 10 let, s úpadkem průmyslu a následným rozvojem byrokracie i tam to je ale o dost déle. Někdy se čeká až do dalšího volebního období na politickou podporu a schválení financování. Tedy u opravdu potřebných staveb s přihlédnutím na dnešní finanční situaci v Evropě, je třeba počítat kolem 15 let než se kopne do země u takto větších infrastrukturních projektů. A i v Polsku, kde je dnes to příprava asi v Evropě nejrychlejší, tak CPK dostalo zákonnou formu 2015, schválení 2017,… Číst vice »

Karl vB.

Myslím, že ta vývojová řada 18 studií na rychlotrať do Liberce by stála za podrobnou analýzu v rámci nějaké diplomové práce, aby bylo vidět, jak se v průběhu času měnily ty „proměnné“ (interní hodnoty ukazatelů i vnější pohled na ně, co vlastně říkají), na základě kterých se usuzovalo, zda to vůbec stavět a pokud ano, tak jak moc odvážně se do toho pustit.

zyx

To když se dívám na tu úvodní vizualizaci, tak to dřív spíš se nalije do přestavby Libereckého nádraží odhaduji tak 6 miliard (a to jsem ještě skromný, když Hrádek a Chrastava je dnes přes 1 mld), protože těch realističtěji odhadovaných 25 až 30 let do realizace nevydrží bez rekonstrukce ani železniční nádraží, ani autobusák.

Ale do toho roku 2035 by SŽ tak mohla stihnout ostrovní elektrifikaci nebo alespoň elektrifikovaných několik kolejí v Liberci a že by byl možný provoz BEMU. To by se snad s vypětím všech sil od SŽ mohlo podařit. Držme jim palce.

55p

Již brzy elektrickým vlakem do Liberce.

Dusmor

Klub přátel modulových kolejišť spolu s libereckými modeláři chystá nějakou mega akci?
Modeláři všech zemí, spojme se. Propojíme Prahu a Liberec souvislou elektrickou tratí dřív než SŽ.

Mosquit

Jaký je uvažovaný přepravní model v úseku Vysočany-Lysá? (Některé) Os předpokládám prodlouženy z Milovic do MB, ale určitě tam budou i rychlíky – vejde se to na 232 ještě?

Dominic

Praha-MB budou jezdit jednou za hodinu v prokladu R21/R24 a jednou za hodinu R48. Osobáky asi celou trasu jezdit nebudou.

Jarda

moc nevidím důvod proč neprotáhnout os až do Boleslavi..funguje to i na současné trati

Bram

Obava z přetížení těchto vlaků.

troglj

Funguje, protože kapacita těch vlaku je dost jiná než na Lysou.

Ondřej Wagner

A tu trať v rámci PPP postaví Číňani? Jen tak je možné se alespoň trochu přiblížit termínu dokončení v roce 1935, a to pokud se pravomocne stavební povolení včetně výkupu pozemků stihne tak do roku 1932.

Tomáš

A dopadneme jako v Černé Hoře.

Mirek

Myslím, že ani Číňani neumí stavět zpátky v čase. 😉

Karl vB.

Ale ta trať do Liberce parametrům roku 1935 odpovídá už dnes.
Přidejte 100 let.

Jaaa

Myslíte jako v Německu nebo Itálii, kde se jezdilo 200?

Jarda

neodpovídá..úsek Hodkovice-Liberec se už tehdy stavěl spíše provizorně a to se psal rok 1856, stejně tak úsek Neratovice-Praha byl stavěn jako vlečka..původní trať pokračovala z Neratovic do Kralup

Bram

Úsek Praha – Neratovice nebyl stavěn jako vlečka, stejně tak úsek Hodkovice – Liberec nebyl stavěn provizorně. Kam na ty blbosti chodíte?!?

Martin

Stav tratě Praha – Liberec v roce 2035: v roce 2038 začneme stavět a v roce 2045 bude hotovo. Vaše SŽ.

Adam BV

Liberci taky nevěřím, ale snad bude tou dobou hotovo aspoň do Boleslavi 🙏🙏

Lukáš

Proč vůbec zaměstnávají a platí lidi za to, aby jim řekli že letos to bude o 57, příští rok třeba 62 atd.? Vždyť to na urychlení stavby stejně mít vliv nebude. To neví co s penězi?

jardaVi

Nepočítají se jím z toho nějak odměny?

Jaaa

Jim ne, projektantům. 😉

JiVe

Naceňovat to ŘSD, tak je to max 5%, tady holt rapidně stoupá i ten imaginární drážní koeficient

55p

ŘSD to taky meziročně hodně chodívalo nahoru. Akorát pak třeba vysoutěží za původní odhad.

Honza

Nevíte jak to bude s tratí přes Sychrov? Podle videa se má rušit jenom Rychnov – Liberec. Obzvlášť v létě tam jezdí hromada lidí…

Miroslav

Patrně se zruší. Zase takové davy tam nejezdí. Nádraží Sychrov ve skutečnosti ani neleží v Sychrově, ale v Radimovicích „pod kopcem“. Do Sychrova je to pěkně prudký kopec.

Frantisek X

Což turistům zase nevadí tolik, jako několikakilometrový pěší pochod možná dost nezáživnou krajinou. Ostatně slabinou většiny dosud plánovaných zrychlení je odsun zastávek od sídel. V podstatě budou moci zrušit zastávkové vlaky a nechat jen rychlíky. Mnichovo Hradiště si podle mapy, co se cesty do města týče, také zjevně „polepší“ (i když chápu, že rychlost průjezdu obloukem je pro tranzit důležitějším parametrem).

Jarda

Mnichovo Hradiště zůstane nádraží stávající, okolo povede jen jednokolejná přeložka pro vlaky co tam nebudou zastavovat.

JGR

Sychrov je zámek a obec jsou Radimovice

Jarda

největší ztrátu utrpí Rychnov, tam přecijenom ta frekvence je nejvyšší, Sychrov je oproti tomu nezajímavý. Rychnov je jednak o dost větší a generuje frekvenci každodenního dojíždění do Liberce i Turnova a jednak tam je i frekvence na Jablonec, ta by měla být přesunuta do Hodkovic, ale běžná obsluha Rychnova tím utrpí, kdy teď Rychnov má luxusní spojení na Liberec a Turnov srovnatelné s jízdou autem a spoji cca každou hodinu od 4 rána do půlnoci, tohle se autobusy nenahradí ani náhodou..protože autobus pro Rychnov se tak nevyplatí, těžilo se z průběžných linek

Svojšín

17 studií nevyšlo a 18 najednou ano? 🙂

F. Brabenec

To by v tom byl čert, aby to nevyšlo. 😎

BND 30

„Nevěřím žádné statistice, kterou jsem sám nezfalšoval.“
(údajně falešný citát Winstona Churchilla)

martin749

Třeba ta 18 už pracovala se skutečnými čísly nárůstu přeprav, místo těch podstřelených z dob Klause.

František Josef

Protože je k tomu dokopalo zařazení tratě do TEN-T. Pak už by to diletantské falšování 17 studií ( které se zřejmě počítaly tak, aby to nevyšlo), bylo poněkud trapné.

Jaaa

57 %? A není to málo, Antone Pavloviči?

Copak dělá SŽ proti tomu, aby ceny takto šíleně stoupaly? Že by nic?

BND 30

Začne.¨
Možná.
Již brzy!

Frantisek X

V textu je naznačeno, že k tomu přibyly nějaké úpravy navazujících tratí. Možná se na tyto vykašlat, a nebude co drbat. 🙂 Ale jinak jo, monopoly v kombinaci s omezovaným rozsahem udělají své.

55p

Snažili se, aby to ekonomicky nevyšlo, přece. Pak by se musela udělat 19. až 25. studie.