Při pohledu na „sedací větrolamy“ ve střední části obrázku 4/4 jsem si položil otázku:
Proč pro park u budovy SŽ není použitelný kovový sedací mobiliář SŽ, který tato firma sama vnucuje na nádražích cestujícím, ale musí tam být něco speciálního, uzpůsobené zejména pro jedince s výškou postavy min. ca. 2,5 m.? https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/08/CDP_Prerov_3.jpeg
A mě zase při pohledu na tak rozsáhlé parkoviště napadá otázka, zda už konečně přestane SŽ parazitovat na jízdních výhodách dopravce ČD? Ať dispečerům nakoupí služební auta a nebo roční OneTicket, ale nevidím důvod, proč má mít zaměstnanec řízení provozu výhodu u jednoho z dopravců (formou jízdného téměř zdarma).
Vzhledem velikosti parkoviště by se dalo říct, že s tou vámi nadhozenou eventualitou SŽ už perspektivně počítá.
Tomáš
1 den
Asi to bude z velký části cena za technologie, ale když je součástí stavby energocentrum, kde jsou třeba soláry na střeše, nebo parkoviště s přístřešky, které mají soláry… ve výsledku bude energocentrum jedna trafostanice s diesegenerátorem jako zálohou? Přijde mi, že skoro každá „veřejná“ stavba je technologicky tak 20 let nazpátek. Budu rád za vyvrácení této myšlenky 😀
Protože potřebují napájení o stabilní frekvenci, což fotovoltaika úplně neumožňuje. Druhým důvodem může být, že by FVE na střeše zvýšila požární zatížení objektu, což u kritické infrastruktury není žádoucí.
Nevím, jak tady. Ale dieselgenerátor se běžně používá tam, kde potřebujete záložní zdroj schopný napájet buď delší dobu nebo dodávat vysoké výkony. U řídícího centra je takový požadavek zřejmě oprávněný. Je to spolehlivé, relativně levné, bezpečné. Pokud jde o ekologii, tak běží většinou pár hodin v roce kvůli zkoušce a zřídka kdy kvůli nějakému výpadku.
hobbysta
1 den
Položím kacířskou otázku: k čemu to vlastně bude?
Síť SŽ je natolik rozlehlá, že větší decentralizace pracovišť řídících provoz by pole mě nejen neškodila, ale byla spíše přínosem, už kvůli menší zranitelnosti systému jako celku – a to ani nechci připomínat stále víc možností teroristických či válečných útoků, stačí jen ro, že zaměstnanci musejí dojíždět zbytečně daleko a nemají dostatečný kontrakt s aktuální situací v oblasti, kde provoz řídí (počasí, atd.).
Stoupat mají jedině příjmy AŽD. Ten Playboy a Miss Švestková dráha přece něco stojí. 🩷
Pavel Kopeček
1 den
Ví někdo jak to bude fungovat. Stará budova bude zachována tak jak je to teď a do nové budovy se přidají nové tratě? Nebo se některé řízené tratě ze staré budovy převedou no nové?
Při pohledu na „sedací větrolamy“ ve střední části obrázku 4/4 jsem si položil otázku:
Proč pro park u budovy SŽ není použitelný kovový sedací mobiliář SŽ, který tato firma sama vnucuje na nádražích cestujícím, ale musí tam být něco speciálního, uzpůsobené zejména pro jedince s výškou postavy min. ca. 2,5 m.?
https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2025/08/CDP_Prerov_3.jpeg
Mě zase zaujaly tenisové kurty na foto číslo 1. Ty jsou také součástí stavby?
A mě zase při pohledu na tak rozsáhlé parkoviště napadá otázka, zda už konečně přestane SŽ parazitovat na jízdních výhodách dopravce ČD? Ať dispečerům nakoupí služební auta a nebo roční OneTicket, ale nevidím důvod, proč má mít zaměstnanec řízení provozu výhodu u jednoho z dopravců (formou jízdného téměř zdarma).
Vzhledem velikosti parkoviště by se dalo říct, že s tou vámi nadhozenou eventualitou SŽ už perspektivně počítá.
Asi to bude z velký části cena za technologie, ale když je součástí stavby energocentrum, kde jsou třeba soláry na střeše, nebo parkoviště s přístřešky, které mají soláry… ve výsledku bude energocentrum jedna trafostanice s diesegenerátorem jako zálohou? Přijde mi, že skoro každá „veřejná“ stavba je technologicky tak 20 let nazpátek. Budu rád za vyvrácení této myšlenky 😀
Protože potřebují napájení o stabilní frekvenci, což fotovoltaika úplně neumožňuje. Druhým důvodem může být, že by FVE na střeše zvýšila požární zatížení objektu, což u kritické infrastruktury není žádoucí.
Nevím, jak tady. Ale dieselgenerátor se běžně používá tam, kde potřebujete záložní zdroj schopný napájet buď delší dobu nebo dodávat vysoké výkony. U řídícího centra je takový požadavek zřejmě oprávněný. Je to spolehlivé, relativně levné, bezpečné. Pokud jde o ekologii, tak běží většinou pár hodin v roce kvůli zkoušce a zřídka kdy kvůli nějakému výpadku.
Položím kacířskou otázku: k čemu to vlastně bude?
Síť SŽ je natolik rozlehlá, že větší decentralizace pracovišť řídících provoz by pole mě nejen neškodila, ale byla spíše přínosem, už kvůli menší zranitelnosti systému jako celku – a to ani nechci připomínat stále víc možností teroristických či válečných útoků, stačí jen ro, že zaměstnanci musejí dojíždět zbytečně daleko a nemají dostatečný kontrakt s aktuální situací v oblasti, kde provoz řídí (počasí, atd.).
Naprostý souhlas.
Presne tak, tech pracovišt misto dvou ma byt minimalne 20 se schopnosti ridit cokoliv odkudkoliv.
Tak provoz se dá řídit i z PPV, ovšem s funkčností ETCS už by to bylo horší, protože RBC jsou jen na CDP
Krásné parkoviště 🙂
Pokud je u SŽ takto vysoká inflace, tak to určitě i zaměstnancům SŽ za tři roky vzrostly platy o 42%. 🙂
Stoupat mají jedině příjmy AŽD. Ten Playboy a Miss Švestková dráha přece něco stojí. 🩷
Ví někdo jak to bude fungovat. Stará budova bude zachována tak jak je to teď a do nové budovy se přidají nové tratě? Nebo se některé řízené tratě ze staré budovy převedou no nové?
Řízení bude v nové (včetně přesunu ze staré budovy do nové) a technologie bude převážně ve staré.
přípustná cena byla 2,346 % – zatrápenej šotek 😉