Drážní inflace 26 % za pět měsíců. Správa železnic si připlatí za opravu nástupišť v Kolíně
Jednotka RegioPanter v Kolíně. Foto: České dráhy

První soutěž s nastavenou maximální cenou SŽ zrušila, přišla do ní jediná nabídka nad stanoveným stropem.
Správa železnic počítá s instalací nového typu zastřešení, které používá poslední roky u jednotlivých modernizací stanic a označuje ho jako vlašťovka.
Čtu správně, že jde o standardizované zastřešení, které zajistí jedinou nabídku v soutěži a vysokou cenu?
Proč autor neporovnává nabízenou cenu ve zrušené soutěži a nabízenou cenu v dokončené soutěži?
Nabízená cena ve zrušené soutěži není veřejně dostupná. proč, to se ptejte u pana Bc. MBA
Hold firmy nemaji konkurenci a tak zde tece krev.. p. Tok dovedl na cesky trh hromady firem a najednou se snížily ceny za realizací, jaka to nahada pane ministre. Co to takto zopakovat?
Výrazněji slevnil Bárta. Na pár let stopl většinu zakázek, tím nechal firmy vyhladovět a ty se následně hlásily do výběrek i s menšími cenami. A chceme opravdu další zastavení?
Chceme vůbec železnici ve které mizí desítky miliard bez viditelného výsledku?
Za dobu existence SŽ se takto bez hmatatelného výrazného přínosu vypařilo už zhruba BILION Kč.
Chápal bych provozní dotace do prvních pár let provozu. A proč provozní dotace pro SŽ neskončily už v předminulém desetiletí?
A chápal bych investiční dotaci do rentabilní tratě viz spojení dvoumilionové ostravsko-katovické a dvoumilionové Mnichovské nebo jednomilionové NGB-Erlagen-Fürth aglomerace. Oboje přes Prahu. Jenže nic takového SŽ nedokázala za víc než 20 let zrealizovat.
Prosím, to slovo co hledáte a opakovaně píšete špatně je: „Holt“ při pochybnostech zkuste použít třeba: „bohužel“
Třeba něčemu holduje…
Že státního krev neteče…
Zastřešení bude zkráceno. Hmm, pokrok nezastavíš…
Hlavně to tam nezapomeňte celý zajebat obrazovkama.
Zaplatíte živej dozor?
A pokud by třeba došlo k deflaci tak by firma zaťukala u Svobody a řekla : JIrko, vezeme ti peníze zpět, přece musíme hrát fér.
A hlavně to nové zastřešení bude mnohem kratší než současné, což určitě uvítají cestující. 🤪
Jako cestující nejvíc chci architektonickou soutěž, pak se par let těšit z vizualizací a pak realizací, co je udělaná tak, že vydrží aspoň 100 … ale bez nutný údržby, která nebude… a ne, aby na mě nepršelo! Taky se těším komplet vzorkovnik zámkové dlažby, věřím, že nezůstanou jen u jednoho vzoru!
Bude to vkusné, když to bude zlaté?😁
Zase srovnáváme nějakou cucprst cenu z loňska s reálnou cenou z letoška?
Tak ten vývoj ceny (odhad/strop od SŽ z loňska versus „vysoutěžená“ cena) porovnejte s vývojem cen u ŘSD. Tam dost často dochází k poklesu.
Proč je SŽ tak neschopná, že opakovaně podhodnocuje cenu jimi vypisovaných zakázek? Jak pak dobře alokovat peníze na jednotlivé stavby?
Ano, je to jen mizernej odhad a žádná „drážní inflace“.
Ty bejku, z každý zakázky musí kapat!
Jak je možné, že po chodbách v Dlážděné, případně u konkrétné stavební správy, ještě nepobíhá zásahovka? Jak je možné, že má Správa takové krytí? Vždyť to je jak v Motole. Kdo to kryje?
Babišův kůň Svoboda.
To je nastrčený panáček, kterého kamarádi nechali vystudovat, aby měl aspoň bakaláře (a předtím maturitu). Je to jen manekýn a stroj na podpisy, co nedá bez papíru a přípravy souvislou větu… Když půjde do tuhého, tak se ho zbaví…
Což je přesně babišův styl podnikání a práce s lidmi.
Jasně – a úřadující ministr dopravy na něj už čtvrtý rokem nemá vůbec žádné páky. Chudinka…!
Nechci hodnotit nějaké ilegální praktiky na SŽ. Ono to totiž nemusí ani být cokoliv nezákonného. To MD ČR nezajímá, že jejich organizace není schopna hospodařit efektivně? Respektive že trh na železnici vlastně neexistuje? SŽ má na rok 2025 rozpočet skoro 63 mld. I kdybychom se bavili o 10% ušetření, což by našla na SŽ i uklízečka, tak je to např. na zvýšení platů nepedagogických pracovníků či na jiné podfinancované kapitoly rozpočtu. Stačí si projít jen smlouvy na dodávku ETCS. Ale abych byl fér, AŽD tam pustila i svou sesterskou firmu, aby to nevypadalo úplně blbě.
Popravdě se děsím jen jedné věci. Pokud někdy dojde k rozpetení té chobotnice, dojde na obvinění (a snad i odsouzení) všech monopolních forem, které dostávají zakázky na železnici. Tím bude železnice na roky paralyzovaná. Zvláště třeba u dodavatele zabezpečovacího zařízení to bude velmi veselé. Jestli tohle je ten důvod, nevím. Ale ta situace je už fakt kritická. Mizí v tom miliardy ročně.
Proč to nepodojit, když to jde…
Ano. Zajímalo by mne, kolik by to stálo, kdyby to nebylo zastřešení nástupiště nádraží, ale autobusáku nebo haly.
Ono by to i na tom nádraží mohlo být levnější, kdyby si tam firma mohla postavit ohradu cca 15m kolem nástupiště, udělat jednoduchou příjezdovou cestu od nejbližší silnice a na dobu stavby pro jistotu zastavit provoz. To se pak staví poněkud jinak.
Mě by třeba zajímalo, proč se zastřešení mění dlouho před koncem životnosti…
Připadá to jenom mně, že se veřejný (novinářský) prostor o stavby na železnici nezajímá? Při vyšší ceně u Barrandovského mostu se vyrojily články snad v každém celostátním médiu a lid málem všechny lynčoval. Když jde o železnici, tak se to objeví zde, plus někde v zatuchlé části maximálně jednoho média. Přitom ten problém v drahých zakázkách a dodavatelském oligopolu na železnici je dlouhodobý a stojí české daňové poplatníky docela dost peněz. :-/
Mailsteream novináři píší jen o tom, za co jsou placeni. A moc dobře vědí, čemu se mají vyhnout. Protože i oni platí hypotéku, dětem kroužky a tak.
Všichni určitě ne.
Ajajaj, pečlivý a oduševnělý čtenář dezinfo sraček se pozná na první pohled…
Pohybuji se v médiích přes třicet let, což je dostatečně dlouhá doba na to, abych vás za vaše lhaní v klidu zablokoval.
Nezasekla se jim výstavba prodloužení podchodu? NAD za S2 sice jezdí, ale zároveň taky jsou všecky 4 hrany.
NAD za S2 je věcí rozhodnutí dopravce, to nemá s výlukou nic společného.
Co že se tomu Kolínu všichni tak vyhýbají???? 🤔🤔
Asi je to moc blizko do Prahy?