Dráž a později. Rychlejší železniční spojení z Prahy do Mladé Boleslavi začne vznikat nejdříve v roce 2029
Nové nástupiště je plně podle nových standardů Správy železnic. Dlaždice mají speciální úpravu pro snadnější čistění. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Cena projektu od roku 2020 stoupla na téměř dvojnásobek.
Na porovnání: Minulý týden jsem se svez Z Osla do Eidsvol (směr Lillehammer) vzálenost 65 km(jako Praha-Boleslav). Doba jízdy reg.vlakem 30 min.tam. obsazenost -plnej cca 500 lidí. a další jel za 10 min. Co ktomu dodat?
o tom se píše už takových let….tak možná až půjdu do důchodu..a kdoví jestli vůbec
jinak..až kopnou do země,pak tomu uvěřím..jinak ne
To by mě zajímalo která scifi pohádka nastane dřív. Jestli „dvoukolejka a elektrizace Praha->Neratovice/(Všetaty)“, nebo „Praha->Boleslav přes Milovice“. Nevěřím už ani jednomu že bude do sto let hotový :/
Že by pak trať MB – Mšeno – Mělník začala dávat smysl?
Pro navoz výletníka z Praheee má smysl už skoro teď a do cca konce léta.
Trať do Mšena mám rád, ale úplně nechápu, cim ji pomůže milovicka spojka.
Tak odsun na 2029 je teda docela síla… kdyby to byla nějaká složitá stavba s tunely a estakadami…
Zdá se mi to, nebo je SŽ v porovnání s ŘSD naprosto neschopná?
Neuvěřitelná ostuda. Spojení Praha – Mladá Boleslav – Praha měla dávno stát a být využívána!
Takže Kolín, už má rychlé spojení, na Kladno se staví, do M.Boleslavi plánuje a mohu se zeptat. Nějaký plán do Příbrami bych mohl vidět? 😀
Předpokládám, že tunel do Berouna a modernizace Zdice-Příbram…
Tunel nemá v prioritách kraj.Asi ho nepotřebuje.
trat na Kladno nebude tímhle tempem dřív jak za 20 let ,Mladá Boleslav se možná za 20 let začne stavět,tunel do Berouna za 100 let a stěžovat si na spojení Příbrami s Prahou ? málokdo má tak výborné spojení autobusy po dálnici ve špičce po 10 minutách
To by musela dálnice končit v Praze a ne pět kilometrů před cedulí.
A Bolka to nemá?
Autobus nenahradí vlak! Půjdete do krámu koupit televizi a prodavač Vám začne vnucovat rádio, že Vám musí stačit zvuk bez obrazu.
Tam bude i tunel nebo jak to bude projíždět přes tu oboru.
Objede jí.
Omyl. Plánují ji rozpůlit. Ale ono to tudy nakonec nepovede. Průtah koridoru na 200 km/h středem města nikdy neprojde přes územní řízení. Časem to pochopí i Správní Železničáři.
Středem města? Všude se pláče, že železnice vede mimo civilizaci a tam, kde může sloužit lidem je to středem města? Na jedné straně je autoservis a nákupní zóna. Na druhé šrotiště, pár domů současná žst. Milovice a autoservis.
Zapomněl jste na dva úrovňové přejezdy, z nichž ten hlavní nelze „zmimoúrovnit“ a následně věčně stažené šraňky. Výhody vedení tratě středem města můžeme už teď vidět v Bakově (zebra přes koleje) a při dvoustovce to zvláště vynikne.
Jasně, na dráhu se totiž chodí aspoň 2 km za vesnici.
Taky můžete jet na kole, autem, autobusem, či taxíkem.
Cesta vlakem musí být vždy celodenní výlet!
Dopravní obsluha Milovic jaksi není cílem této stavby.
Když se podíváte do územního plánu, tak Trať Praha-Liberec tam takto zanesená je. Tedy nemůže být překvapení, že ji tak stát prostřednictvím Spr.Železnic chce stavět.
Uvídíme jaké řešení přinese projekt za 120 mio.
Na ochranu tura domácího lze aplikovat různá opatření, třeba protihlukovou stěnu. A na ochranu tura divokého třeba vysoký násep s propustky, nebo estakádu.
Spojka by nejspíš šla postavit i trochu východněji, pak by ovšem bylo velmi zajímavé sledovat souboj ochránců dopadové plochy s vysazenými kopytníky s ochránci vybydleného letiště.
200 tam stejně nic nepojede, a rychklostí SŽ stylem „již brzy“ bude za 30-50 let studie
Jsem zvědav kdy už někdo pochopí že Mladá Boleslav Kolín Kladno Beroun jsou vlastně Praha venkov. Bez VRT se nám všechno do té Prahy pomalu a jistě bude stejně stěhovat. Jenom v okolí Čakovic a Letňan se chystá zástavba pro 20 až 60 000 obyvatel. Takže venkov chcípne a bude to všechno u Prahy. Toto plánované spojení mělo být 20 let hotovo a s časem Praha Vysočany Mladá Boleslav do 20 min.
Minimálně v Praze Čakovicích mám kolem sebe 3 rodiny kde denně dojíždí do Škodovky pracovat. Samozřejmě nejde o dělníky , ale o pracovníky vývoje
A to myslíte, že VRT bude stavět po 30-50 km? Tohle je spíš zadání pro slušnou regionálku do 160 km/h.
Zastávkové vlaky na VRT můžou klidně stavět po 30 – 50 km, leckde je to docela běžné, hlavně u jednotek to není zásadní problém. Nicméně to není nic co by obsloužilo Boleslav nebo Kladno. 🙂
Ale tohle není na VRT, tady prostě chybí klasická dvoukolejná elektrifikovaná trať s rychlostí 120-140 Km/h.
Praha-Všetaty jednokolejná bez elektrizace na 80-90 Km/h.
Praha-Rudná jednokolejná bez elektrizace na 70 Km/h.
Praha-Vrané-Jílové jednokolejná bez elektrizace na 50-70 Km/h.
Berounský skanzen na klikotoč, už konečně postupně mizí v propadlišti dějin.
Nevim jak Všetaty, které nakonec ty Milovice částečně (pro Boleslav a dál) nahradí, ale ty další dvě si zachovaji nejspíš svuj lokálkovej charakter i nadále. Jak kvůli terénu, tak kvůli nízkýmu potenciálu co do dopravního momentu. Nevidim nic co by to mělo v nejbližších desetiletích změnit.
Opravdu postupně……
45min. je sice o hodne lepsi, ale po dalnici to je rychlejsi – resp. autem, busem to vyjde temer na stejno, tedy temer zbytecna stavba, resp. vhodna spise pro nakladni dopravu…
Z Prahy do Ml.Boleslavi musi byt trat rychlejsi, tak 30min. centrum-centrum, pak by to mohlo suprove fungovat…
A je to jízdní doba rychlíku nebo osobního vlaku?
Centrum-centrum je to autem cca 40-60 minut, ale je pravda, že door-to-door čas bude u auta výrazně kratší (což ale platí víceméně pro všechny relace pod 150 km, i kdyby to byla VRT). Centrum-centrum 30 minut po železnici by asi znamenalo VRT s tunelem pod centrem MB, což by mohlo být reálné snad jenom, pokud by to bylo součást VRT Praha-Liberec-Cottbus-Berlin (tzn. nereálné).
Tak nejak souhlas, ale ona to nemusi byt cista VRT, staci koridor klidne na 250km/h do Boleslavi a 200km/h do Liberce… neni to zrovna prioritni stavba, prioritou je jen tunel Hodkovice-Liberec a nova rychla trat Praha-M.Boleslav… Relace pod 150km? S tim nelze souhlasit, zalezi na okolnostech a kvalite spojeni… navic i komfort a pohodli vlaku misto jizdy po meste a hledani parkovani. Souhlasil bych s 50km, protoze to je oblast bezneho dojizdeni regionalkou… 150km je temer cela D1 z Prahy nekam do Bitese u Brna, i pres Brno temer soubezne s dalnici (myslim smer) to muze byt VRT s prestupem… Číst vice »
Upřímně zastávkový vlak pojede po VRT do Bíteše třeba 80 minut, takže pokud člověk nepojede vyloženě z okolí Hlaváku/Zahraďáku do Bíteše (či vesnice vedle terminálu), ale třeba ze Smíchova do Náměšti, tak door-to-door čas bude pořád spíš pro auto… Nicméně souhlas, že mírně vyšší door-to-door čas vlak nijak nediskvalifikuje (jak říkáte komfort, parkování…) – důkazem je třeba Praha-Pardubice/Ostravsko, kam i bez větších omezení na D1 jezdí vlakem i lidé, co všude jinde používají auto.
Vtipná věc ohledně tohohle projektu jsou staré plakáty v Lysé nad Labem (vedle rampy v podzemní budově nádraží), kde je napsáno, že by to mohlo být hotové v roce 2015. 😀
Trať se připravuje na 200km/h úplně zbytečně, když i při této rychlosti bude rychlejší to objet přes Nymburk po VRT a ještě by tak dostal ten terminál v Nehvizdech alespoň nějaký význam, protože by alespoň umožnil jeden jediný možný smysluplný přestup: Sever – Východ. Chápu tu trať pro osobní a spěšné vlaky, ty ale nepotřebují tak vysokou traťovou rychlost. Expresy by měly podle mě jezdit přes Nehvizdy.
I z Nehvizd by dávala smysl odbočka na Čelákovice, ale s tou se předpokládám nepočítá…
Kdyby byli vůbec chtěli tu VRT provázat s okolní sítí, byli by mohli využít trať přes Mochov a tu dále propojit s Českým Brodem. Ne. Stanice bude v polích u Nehvizd, kam se dostanete převážně auty (má to ulevit sousední dálnici směrem do Prahy, kdyby se někdo chtěl vyhnout koloně). Na význam pro cestující bez aut zapomeňte – i v Brně vás dost možná ten vlak vyhodí na periferii, podobně část vlaků u Jihlavy.
Pravda je, ze terminal na okraji Prahy smysl dava, ale takto navrzeny je opravdu jen pro Bus terminal a auta… odbocka do Nymburka take nedava smysl, stacil by terminal na krizeni s trati Podebrady-Kolin…
Nicmene je vazne skoda, ze se to neprovazalo s tratemi okolo jako prestupny bod, pritom teleso jednokolejne trate uz tam pobliz je…
Už jsem to tu kdysi psal: Mochov ještě zdaleka neřekl své poslední slovo. Propojit s Č. Brodem se dávno nabízí.
Mochov bych spíš zakroutil právě k VRT Nehvizdům a propojil ho jako „vanu“ s vlečkou co vede ze Mstětic. Ale hodě trasy, hlavně podle dálnice, by muselo být pod zemí.
Nehvizdy jsou přestupní uzel pro území od Prahy na východ, jestli tam kraj neobjedná nějaký autobus, aby se tam nedalo dostat jinak než autem si budou muset stěžovat voliči na kraji, možnost bude na rozdíl, kdyby se to nádrží nepostavilo. Brno si taky musí říct, jestli chce mít nádraží v pr… nebo pod Petrovem, funkce Vídeňské vám byla už vysvětlena. Pro Jihlavu budou vlaky na VRT nádraží mít přínos, bude tam nová zastávka na trati Jihlava – HavlBrod a Jihlava má v plánu dotáhnout trolejbus až tam (ono to je i kvůli obsluze přiléhající továrny). Jinak budou vlaky z VRT… Číst vice »
Jo, pojedu autem do Nehvizd a v Brně do toho saméhou auta zase nasednu, jelikož se mi teleportuje.
I bez VRT je těch 200 dost megalomanských, možná právě proto vznikl v okolí odpor, když mělo jít původně o konvenční trať lépe zapadající do okolí. Záleží hlavně na řešení návazností v uzlech a přiblížení stanic sídlům tak, aby cestovní dobu nenatahovala nutnost další dojížďky; pak snad nebude potřeba tolik chvátat.
Prd megalomanských, z hlediska stavby na zelené louce už cenový rozdím mezi 120 a 200 je zanedbatelný, furt je to konvenční trať.
Ale je pro trať na 200, platí jiné normy než na 120.
Ne, normy jsou stejné. Až nad 200 jsou jiné.
Kromě nutnosti neexistence přejezdů v tom žádný zásadní rozdíl není.
Nebo nějaký znáte?
A kde v Česku máme tu „zelenou louku“ (tj. hlavně volnou bez překážek, rovnou směrově i výškově)??
Brno Dolní. Nové nádraží se tam postaví na zelné louce, bez přerušení provozu. Alespoň tak proklamovali zastánci odsunu.
A pak zbývá ještě Doupov.
„Zelená louka“ je terminus technikus pro vedení tratě v úplně nové stopě. Srovnejte s rekonstrukcí ve stávající stopě maximálně s drobnýma přeložkama.
Opět se potvrzuje, že studie proveditelnosti u významných železničních staveb stojí na vodě. Hlavně, že se s odkazem na ekonomickou proveditelnost zvolilo řešení, které neumožní časově konkurenceschopné spojení Prahy s Libereckem, Jabloneckem a Českolipskem.
Proveditelnost je ale dost důležitej parametr. A přímá VRT se tam nejbližších 50 let stavět nebude, možná nikdy.
Jenomže výsledkem CBA bylo, že jedinou trasou, která ekonomicky vycházela byla trasa přes Všejanskou spojku. Přitom se počítalo s investičními náklady, které byly podle tohoto článku poloviční. Čili se buď muselo s náklady manipulovat, nebo metodika CBA nedává smysl. Podle studií proveditelnosti zjevně nevycházejí žádné novostavby mimo TEN-T. K čemu pak jsou smělé cíle Green Deal, když kvůli CBA není možné vybudovat moderní železnici ani mezi dvěma ekonomickými metropolemi státu.
Po plánované VRT Praha – Poříčany má být jízdní doba expresu Praha – Nymburk město (se zastávkami Libeň a Nehvizdy) 31 minut. To by pak mohlo stačit pořádně zmodernizovat trať Nymburk – Mladá Boleslav (2 koleje, 200 km/h), se kterou by se dalo dostat na jízdní dobu do MB kolem 45 minut i bez výstavby této spojky.
OK , jenže Všejanská spojka je řešení hlavně pro nákladní dopravu. Řešení , aby se dalo vlakem z Německa dojet pohodlně až do Boleslavi bez úvratě a přepřahání..
Pak by tam ovšem stačilo 120 km/h a nemuseli narážet na odpor obcí.
Na odpor obcí by naráželi, i kdyby tam stavěli lokálku na 60 km/h
Přesně tak, tomu zapšklému dědkovi vadilo i 120 km/h do Střelic. A úderece zase majitelé Vechtrovny – zbourat a sebrat jim tituly.
Obce chtějí jen zbourat závory a udělat nadjezdy nová dráha je často nezajímá.
Za 1. tahle spojka je pro Milovice a Lysou zásadní z hlediska spojení s Boleslavskem, kam se dnes bez auta téměř nedá dostat. Za 2. by se musela být úvrať v Nymburce. A pak samozřejmě ta nákladní doprava.
Zase podle toho co je na těch VRT do Poříčan naplánována za počty linek, tak už moc kapacity nezbyde. Ale myšlenka to špatná není.
Rad se nehcam poucit, ale ted to z Masarycky trva do Lyse 40 minut, jak se chteji dostat za podobnou dobu do MB?
Vsak je ted polovina trati z Masarycky do Lysy rozkopana, ne?
Tak na té trati teď běží 2 stavby, takže jízdní doby jsou nafouknuté, také tam stále není vlakový zabezpečovač, takže maximálka jen 100 km/h, s příchodem ETCS se na většině úseku poměrně znatelně zvýší. A ta uváděná jízdní doba do Boleslavi není pro vymeták, ale pro R nebo Ex. Myslím si, že pro rychlé spoje je jízdní doba Praha – Lysá cca 20 minut reálná.
Asi ne osobákem, co staví u každé vrby.
dejte to vypracovat řsd a bude to rychlejší a levnější, jako jim to jde u dálnic, levnější projekt, levnější stavba.
No mozna by nebylo od veci zkusit nechat nejakej zeleznicni projekt udelat RSD…
ŘSD už tam má D10, kterou navíc pro velký zájem rozšíří, takže za ně vyřešeno. Na co by tam stavěli koleje…
Co zkusit pražské Vodovody a kanalizace? Nebo ČEPS, ten by taky mohl stavět železnici. Nebo Povodí Moravy, výkopy umí.
Jen jestli se ta genialita ŘSD neodehrává pouze ve vaší hlavě, na základě zde publikovaných příspěvků. Realita může být úplně jiná, viz poslední zpráva NKÚ, která vyzdvihuje mnoho nedostatků ŘSD. https://www.nku.cz/cz/pro-media/tiskove-zpravy/modernizace-dalnice-d1-za-28-1-mld–kc:-na-vozovce-vytluky–nekvalitni-opravy–mosty-a-nadjezdy-ve-stavu-ohrozujicim-bezpecnost-dopravy-id13159/
Když vám nebude vadit, že ta trať bude vyasfaltovaná, tak proč ne.
No nevím D35, připravovali přes 20 let a za úplně jiné ceny se v té době uvažovalo.
Neříká se tomuhle už sabotáž? To je jako pro správu těžké naprojektovat a postavit pár kilometrů po louce? 👎🏻 Říkám to pořád. Přebujelý podnik ne zrovna moc schopných lidí. Myšleno samozřejmě úředníků.
trat na 200 km/h musi projit intravilanem milovic. 🙂
v lyse je potreba stavet nejake silene presmyky trati.
to mi jako louka moc neprijde…
Projít intravilánem Milovic nejen nemusí, ale ani nemůže. V tom je ten problém, který nikdo nechápe.
Pořád to ovšem není tak nepřekonatelný problém za těch x desítek let. Řešení mohlo být dávno. Druhá věc, jak je možné, že jsou najednou náklady o polovinu vyšší? Nikdo mi nerozmluví, že projektanti na SŽ pracují blbě a neumí pracovat s reálnými náklady v reálném čase.
Možná by bylo fér přestat si lhát a přiznat, že železnice jsou tak jak jsou a lepší to prostě nebude.
Pokud si tohle stát přiznat nechce, pak by měl zrušit správu železnic a postavit zcela novou někde jinde na zelené louce.
Pokud se to předá k realizaci samotné SŽ….tak naší vnuci…ale nic 🙈
Vše je dle státního zadání, ta organizace jiné pokyny nemá.
… a z neuposlechnutí pokynu nadřízených může být pěkné mrzení.
Myslím si, že je to přesně opačně. Stát to nemusí přiznávat, stát to prostě tak řídí. Správu železnic (ať už stávající nebo jakoukoli jinou) zrušit nemůže, dokud mu ještě nějaké koleje zbývají.
Za 45 minut se to (podle mapy.cz) dá dojet autem. Sice teď (8:14) je provoz hustý, takže ukazuje 52, ale 45 minut moc šokující čas není.
z masny autem do bolky za 45 minut? no nevim…
Každý to bere vždycky z ČM, protože „nikdo nebydlí na nádraží“ ale že „všichni bydlí na ČM“ už jim divné není 🙂
Ale pak počítejte jízdní dobu vlaku taky z Černého Mostu (nebo z Vysočan).
I metro plus bus se s dvouminutovým přestupem dá stihnout za 57 minut. Autem je to za 45 minut mimo špičku zvládnutelné, pokud tedy na Masně zaparkujete.
„pokud tedy na Masně zaparkujete.“ Máme tu takový problém.
Teď jsem se snažil vysvětlit svým dětem že jestli se někdy se projedou VRT, Tak se tomu bude říkat zázrak. Připomíná mi to jednoho diskutujícího s K report, Který Přezdívku zázrak vymyslel pro radu 380.. Bavili jsme se s tím snad 10 let
Dětem je 6 a jedno z nich už skutečné TGV mělo čest řídit
Jestli jsou to jeste děti, tak se přeci můžou podívat do Německa, Rakouska a nebo časem i do Polska, ne?
když na to dostanou emisní povolenky 🙂
Tak pokud jde jen o to projíždění se, stát jim už teď nabízí k této kratochvíli nové dálnice („řidiči se projedou“, tedy myšleni nejen řidiči), mohou využít je. Nebo musíte zvolit jiné vedení. Větší problém je, že se pak naprostá většina přeprav odehrává méně šetrně po silnicích, kde se ještě k tomu množí, protože je relativně „za hubičku“.
Už někdo odhalil proč se železniční stavby časem prodražují a silniční naopak zlevňují?
Protože Správa železnic. U Správy železnic je jistota, že vše bude v lepším případě dráž a později, nebo také nebude nikdy. Ředitelství silnic a dálnic je výrazně schopnější podnik, než je Dobrá správa a to po všech stránkách.
Veliká škoda, že není možnost dát místo SŽ peníze konkurenční firmě, klidně polosoukromé.
Chybí varianta: ještě výrazně dráž a nikdy.
To jde SŽ ale taky vcelku dobře, ne?
To jí jde přímo výborně. Na tom mají postavený marketing.
A to prosím vás odvozujete od čeho? Od tempa přípravy D0? Výstavby D8 přes České středohoří? D35? D3 ve Středočeském kraji?
I tempo výstavby D0 je kupříkladu oproti modernizaci trati Praha – Kladno velice rychlé. A bez smajlíku, míním to opravdu vážně.
V první řadě jsem chtěl poukázat na to, že ŘSD také neumí efektivně připravovat prioritní stavby (byť je problém do značné míry na straně stavebního práva a jeho implementace). Ale když jinak nedáte, připomenu vám, že SOKP byl plánován již od 40. let minulého století. Schválně od kdy je plánovaná realizace PRAKu? A je také trochu rozdíl, když klíčoví politici (mj. představitelé Prahy 6, kteří ve více případech pronikli i do vyšších pater politiky) jsou proti projektu a házejí mu klacky pod nohy. To u SOKP v takové míře jako u PRAKu rozhodně nenastávalo.
Nezapomeňte, že silniční technologie jsou výrazně jednodušší. Nikdo neřeší zabezpečovací zařízení, trakční vedení, napájecí stanice, výpravní a technologické budovy, perony, výtahy apod. Navíc řada železničních staveb se umisťuje v intravilánech sídel, kde se řeší nespočet střetů s limity využití území, sítěmi TI, další dopravní infrastrukturou, požadavky DOSS apod. Podívejte se třeba na projekt Modernizace Otrokovice Vizovice, a než budete blábolit o schopnostech ŘSD, tak mi řekněte, kdo by tam podobný projekt ukočíroval.
A ještě k tomu přidejte výhodu z rozsahu – zařízení pro omezované železnice vyjde na jednotku čím dále tím dráže, zatímco pro rozšiřované silnice čím dále tím levněji.
Možnosti mě napada několik:
1, je to „spravně“ naceněno?
2, u železnice mi to přijde že se jede od jednoduchších staveb ke složitějším, u silničních dle potřeby (intentity provozu)
3, konkureční boj u silničních staveb
U nacenění bude také problém kvazimonopolní prostředí u některých železničních technologií (zabezpečovací zařízení, elektrizace). Pak je obtížně predikovatelné, o kolik si AŽD, EŽ a spol. řeknou. Totéž asi platí i u projektantů, kde razítko na projektování železničních staveb bude mít méně subjektů, než u silničních. Každopádně ta omezená konkurence na trhu železničních staveb dělá oproti silnicím dost zásadní rozdíl.
Zjevně se u ŘSD ty stavby reálně soutěží mezi více zájemci. U SŽ to vypadá, že je poměrně dost zákulisně domluvené, kdo co kam podá.
Větší konkurence, schopnější vedení ŘSD.
Politikům co jezdí v autech více záleží na kvalitní silniční infrastruktuře než na železniční.
Třeba už jen tím že stoupaji naroky na zabezpečení. Také železnici nemůže stavět kdejaká firma a i subdodavatel musí něco umět ne jako na dálnici, která uz se zase rozpadá.
Kazašskou firmu stavějící VRT si dost dobře nedokážu představit.
Je to usměvné. Ale proč ne.
Firma bude kazašska (vlastník třeba), dělnici budou z Kazáchu (pro ně to bude určitě atraktivní vydělek), předací Polácí, Ukrajinci a ti co budělát hl. dozor, rozhodnutí budou Česi, Němci (těch prá lidi by neměl být problém zaplatit….).
Například výkopy. Takový želzniční zářez se musí umět vykopat, to není jak pro dálnici. Vždyť ten bagrista od silnic netuší, jaké jsou poloměry oblouků a navíc je považuje za zatáčky. A pak betonáž patek pro sloupy, to přece nemůže dělat každý, natož někdo od energetiků. Ti mají sloupy mnohem dál od sebe! A tykhle ty googlenesmylsy jako JTSK, železnice má vlastní staničení!
Očividně v systému odměn pro management Správy železnic chybí KPI „podíl staveb zahájených v plánovaném termínu“ 😐
Takze planovany termi zahajeni: do roku 2050. Hotovo, KPI splneno.
Tak plánovaný termín stanoví ministerstvo nebo centrální komise MD.
Aha, takze za kazdou cenu zahajit (poklepat na zakladni kamen) i nepripravenou stavbu. Zase splneno.
Záleží jak by se to definovalo. Troufám si tvrdit, že kdyby tam byla poznámka „podíl staveb dokončených v plánovaném termínu“, který by byl stanoven ministerstvem či tou komisí, určitě by to s hodně stavbama hnulo.
I dokončený v plánovaném termínu. Zdravíme ze Zlína, dnes raději autobusem – spěchám do Brna….
„… upozorňujeme cestující, že plánovaný termín dokončení se může změnit.“
Budeme čekat tak dlouho než se to 4-násobně prodraží. Spojení které je velmi důležité a to nejen pro cestující ale má přínosy i pro ekonomiku jak státu tak škodovky tak radši budeme čekat na zázrak. Takhle nepostavíme ani VRT.
No však právě, otázka je jestli právě tato stavba má mít přednost (třeba právě před VRT, ale nejen to). Nějak se mi nechce věřit tomu že by zrovna zboží ze Škodovky trpělo tím že se do Prahy nedostane za 45 minut…
1 500 000 ks za rok navíc nové a co dodavatele Tam je vlak existenční nutnost
Jenže než se to postaví, ten počet přepravovaných aut půjde o řád dolů.
Z Toho mám stejnou obavu. Ale to pak půjde stejně dolu i naše ekonomika
Neboli rovnice s jen špatným resenim
To byla námitka především na tu rychlost. Viz US, náklady zase až tak drasticky nižší rychlostí neutrpí. Jenže my se tu všechno snažíme stavět „víceúčelově“ a to přináší dodatečné komplikace – jako třeba nákladní spojka na 200kmh.
Před VRT do polí a v již celkem uspokojených směrech (že leccos nemůže pořádně jinudy, je jiná věc, stejně tak zpoždění druhé koleje přes Hradec) klidně ano.
Cože? Vyčerpaná kapacita dopravní cesty znamená uspokojený směr?
Tak ona zrovna zmíněná Všejanská spojka má z pohledu Škodovky spíš marginální vliv (neříkám nic o tom, jestli se to má nebo nemá realizovat). Pro Škodovku je důležité hlavně zdvoukolejnění a modernizace stávající trati do Nymburka + Bezděčínská spojka.
Na druhou stranu az uz bude stavba skutecne na spadnuti tak uz vsichni dnesni odpurci stavby budou davno na onom svete.
50 km a 45 minut !?!? A není to přehnaně rychlý? Aby to ty budoucí rychlovlaky vydržely.
„Výpočtář“ této marketingové specifikace dojezdového času je osvícený a ví, že problém je vstup do uzlů. S jejich nedostatečnou kapacitou velkou parádu s dojezdovými časy neuděláte. S tím by se jaksi mělo začít, resp. řešit je současně s veleodvážnými (!) plány, ze kterých se jistě všem točí hlava. Dvoustovka na pár km polní propojky to samozřejmě nezachrání.
Těch 50 km je to čím, vrtulníkem? Přes Lysou se dá dostat cca na 60 a někdo tu navrhuje trasu přes Nymburk, což je min. 75 km. Na trase dvě až tři zastávky, a na konci couračka přes nádraží na město. Je to aspoň reálný, na rozdíl od nějaký přímý rychlotrati a přímých spojů.
12km na 200. A není to málo aneb zbytečné vyhazování peněz?
Při luxusu úplně nového trasování je už dost jedno, jestli na 200 nebo méně. Není tam žádný složitý terén. Horší oříšek bude se zrychlovánim existujících úseků.
Bodejt. Vsak ono taky postavit 12 km trati pres louku taky neni jenom tak…
😆😆😆
Nevíte, jak bude řešený přesun divokých koní, praturů a zubrů z pastevní rezervace? Ta je na západ od letiště. Jestli např. přikoupí pozemky severněj a tam je přesunou…
Pokud vím, tak s přesunem divokého zvířectva je od počátku rezervace počítáno.
Je fascinující, že tohle zkapacitnění kolwm MB se dělá do značné míry i kvůli Škodovce. Ovšem než se stát rozhoupe, žádná Škodovka už nemusí být.
Hlavně to nevede pak do Bolky, ale do nějakých Čejetic. Zástavka Boleslav Mesto bude ignorována.
Tím rychlejším vlakem přijede někdo do nádraží na druhé straně řeky, než je město a pak co? Tam je parkování pro pár aut a jsou rádi za autobusovou smyčku. Přestup, čekat na připoj.
Za mě to jsou úplně vyhozené miliardy.
Tento problém bude řešit v článku zmíněná Bezděčínská spojka (https://mapy.spravazeleznic.cz/stavba/S-41).
Nejdříve si to chce něco o tom zjistit, a až pak placat nesmysly do diskuse.
Budoucnost fabriky v MB zajistí modely Škoda Wodiq, Škoda Tschpaweq, Škoda Kozliq, Škoda Kokodaq.
Když škodovka nebude , poté bude potřeba rychlého spojení do Prahy mnohem důležitější , než dnes..
A když nebude elektřina ani pro elektroskútr, tak železnice konečně vyhraje nad silniční dopravou a bude jí na to stačit 40 km/h. Jenom nebude na čem vařit. Ale nebojte, někdo ten kýbl nafty do šukafonu propašuje. Jen nesmí vadit, že místní jdou na pole pěšky po silnici.
Až to začnou stavět bude mi 69 let to už se tím asi nesvezu.
to je skoda, kvuli tomu to puvodne staveli.
Lze to napsat do závěti. Pojedeš, ale neužiješ si to…
Zato v urně bude jízda bezplatná (když už jsme u toho černého humoru).
Stát nezaplatí ani tu urnu je to povinnost rodiny.