Dráhy zrušily tendr na vlakušky a minibaristy, ač měly pět zájemců

Palubní personál pro vybrané vlaky Českých drah zajišťovaný externí firmou. Foto: Tess ProductionPalubní personál pro vybrané vlaky Českých drah zajišťovaný externí firmou. Foto: Tess Production

České dráhy po třech měsících od vypsání zrušily velký tendr na zajištění zákaznického servisu. Ten spočívá především v distribuci občerstvení

74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Railanalytik

Chápu to tak, že Odešel Štěpán a vedení bez Štěpána dělá po něm pořádek. Za ty peníze je lepší mít vlastní lidi. Bude zajímavé sledovat co se v zadání změní, nebo jestli to nebude dělat jedna z dcer.

Petr

Souhlas, taky to tak vidím, není to asi jediný kostlivec ve skříni,co po něm zbyl,bohuzel…

Tronda

Mají vlakušky režijku nebo s nimi není zbytek ČD odborářsky solidární a nechají je platit jízdné?

DkyTuky

samozrejme ze ne, zadny slevy vlakusky nemaji, akorat mezi vlakuskami koluje prukazka na bezplatnou prepravu, POUZE 1 a nesmi se ztratit a ta plati na cestu z bodu A do bodu B, takze kdyz ve stredisku praha zavladne krize tak se pouzije pro vlakusku ktera je z jineho strediska aby se mohla zdarma prepravit do prahy 😀

Railanalytik

Vlakusky jsou zaměstnané u dodavatelské firmy – tedy ze zákona nárok na rezijku nemají.

Tronda

JLV je vlastněné ČD narozdíl třeba od SŽDC a ČD nic nebrání, aby jim režijky dali jako benefit, stejně jako odbory by měli bojovat za všechny lidi na dráze ve firmách vlstněných ČD a ne jen za někoho.

DukyTuky

Lidi z kanclu tess promotion si zijou jako prasata v zite a minibaristi jsou vecne ve stresu ve spěchu a drou v extrémních pripadech az 16 hodin denne za 110 kc/h protoze je malo lidi a vlakovy personal je často neprijemy a samozrejme zadny vyhody plynouci z teto prace-nejste zamestnanci ČD lidi na vas pisou stiznosti, kontroly ve vlacich od revizoru. Problemy s doplnovanim sortimentu na cestě, vozíky rozvrzane zrale tak akorat do srotu, konvice co to maji za sebou. Me uz dosly nervy, vydrzel jsem to rok a pul a vracet se nebudu.

Odpovídající

Tak to by mě zajímalo pod jakým střediskem jsi jezdil. Já stále jezdím už přes 2 roky pod Prahou, všechno v úplně v pohodě, lidi míli a příjemní. Ono taky záleží jak ty se chováš.

DkyTuky

Lidi mily a prijemny v dnesni dobe ? Vzdyt je to sama pretvarka. Asi jezdis malo , davej si ostravu ranni odpoledni a treba zmenis nazor. Jezdil jsem za prahu a ja se chovam dobre 😀

náhodný kolemjdoucí

Tak pět zájemců… a proč je jich na té fotce šest? :D:D:D

železničář v důchodu

Protože je to obrázek z nějakého „manuálu stejnokrojů“ …

os.ka.rek

Hlavně ať nemění nabídku a nezdražují! Současný sortiment a ceny minibarů jsou top, díky za ně!

Juraj

Je to lepší než nic, ale „top“?!

železničář v důchodu

A co byste si představoval navíc, aby byl „top“ a aby se to do pojízdného minibaru ještě vešlo a dalo uvézt a vozík naložit a vyložit u běžných nástupišť?

Jiří

Hlavně bych rozlišil „top“ minibar od čd, kde za dvě kávy zaplatím 20 korun a můžu si za 17 koupit rozpékanou sváču a plno dalších věcí za normální ceny. Než abych u „netop“ minibaru od jlv platil za dva čaje 90 korun a na svačinu raději nic.

Ondra

Na prodej toho nejžádanějšího sortimentu minibaru (kafe, pivo, pečivo) by mohli instalovat automaty ve služebním vagonu a ušetřilo by se. K tomu není zapotřebí platit vlakušky.

D.S.

Pivo bohužel nejde prodávat v automatu.

JaJeČ

Stejně tak na kafe/čaj potřebujete mít přívod pitné vody (barel vám stačit nebude).

AAA

A jídelák si ten přívod pitné vody tahá za sebou?

JaJeČ

A ten služební vagon o kterém tady je řeč je vybaven takovým vodním hospodářstvím jako ten jídelák?

Miki

Samozřejmě, ze neni

Miki

Ano na strese je obrovska nadrz

MiKi

Koukám, že někdo se rozhodl zneužít moji přezdívku. Chtělo by to povinnou registraci.

aldik

člověkohodinu? Ty vole, to je zase co? 😀 Kdo a proč to vymyslel takový název? 😀

A nebylo by lepší mít ty vlakušky vlastní, bez žádného prostředníka? Jančura taky nemá na stewardky externí firmu 😀

AAA

že by překlad běžného výrazu „man-hour“ ?

Jiřík

to je jednotka ze stejného hnízda jako jsou : osobokilometr, tunokilomrtr, vlakokilometr …
Požívá se nejčastěji pro plánovací nebo statistické účely.

Marek Turnovec

Tak termín „člověkohodiny“ se používá už docela dlouho. Pokud nechcete odpovídající anglický termín… Já jsem na něj takhle v češtině narážel už snad i před 20 lety. A nepoužívalo se to pro odhady časové náročnosti jen v IT firmách, ale i v jiných odvětvích.

Standa

Tak Radimek pomalu nemá ani ty stevardy. Prý nejsou lidi.
Možná by stačilo se k tem lidem nechovat jako dobytek a pořádně jim zaplatit

Tronda

A že se ČD k vlakuškám chovají jako k lidem, když jim nedají ani režijku…
Jinak ie vtipné, že se o kádrových problémech u Jančury vyjadřuje ten, kdo o tom nic neví a deklaruje, že do žlutého vlaku nevleze, takže za pár let bude asi chodit pěšky.

Railanalytik

Vlakušky nejsou zaměstnané u CD, ale u dodavatelské firmy

Tronda

Taková SŽDC není ani vlastněná ČD a tohle tendrování zcela zjevně má poškodit lidi, kteří ve vlaku pracují (a na rozdíl od průvodčích se o zákazníky starají, průvodčí u ČD zákazníky narozdíl od průvodčích u RJ jen buzeruje, ale žádné služby jim neposkytuje) místo aby si zaměstnali vlastní vlakušky a vytvářejí tak ve vlaku pracovníky dvou kategorií, co na to odbory se asi nedozvíme.

Lukas

Jakozto kazdy statni moloch i tady je vice hromadek penez, takze aby to vypadalo jako ze se setri tak se misto vlastnich lidi najme vyrazne zdrazsi firma a vypada to ze se usetrilo protoze to je uctovane z jine hromadky. A vemte si statniho urednika, je prece jednodussi mit pod sebou firmu a jednu kontaktni osobu nez se starat o hromadu lidi a resit dochazku, vyplaty bezpecnost prace atd. Kazdy prusvich je pak problem firmy a ne toho urednika. Tak radeji rozfofruje penize danovych poplatniku a ma klid. At neco dela nebo ne je to za jedny prachy. Ve zdravotnictvi… Číst vice »

železničář v důchodu

Bingo – naprosto přesné!

Tronda

Asi nechtějí dát vlakuškám režijku a odbory se za ně nepostavili, je to zvláštní, že ještě nebyla stávka za režijky pro vlakušky.

TomSs

A teď nejhorší: běžne se používá i „člověkoden“ (manday)

Roman Svačina

Já ty vlakušky fakt v dnešních podmínkách lituji. V povinně mistenkových vlacích není problém, ale v jiných vlacích je to namáhavá práce. Dojít před Olomouci na konec vlaku a potom přes plné chodbičky cesta zpět neexistuje. Ale když zrovna mají podmínky k práci tak skvělá služba! Sice posledně došlo pivo ale nevadí 😂😀😃

David

Tady bych chtěl poznamenat, že se v žádném připadě nejednalo o reakci na vstup konkurence, ale že dráhy by tyto služby zavedly tak jako tak, a proto konkurence nemá na ČD žádný vliv. Všechno jsou to jenom pomluvy 😂

JaJeČ

Trocha historie – konkurence vyjela v září 2011 a ty vlakušky jsou od ledna: http://www.zelpage.cz/zpravy/8046

AAA

Tak že konkurence vyjede v září se nezjistilo na konci srpna, že jo. I když pan Žaluda tvrdil že žluté vlaky nikdy neviděl a ani neuvidí.

Jarek

On dokonce neviděl ani RT Expres a strašnou shodou náhod – fakt je to k neuvěření – Nábřeží vymyslelo relační jízdné… 🙂

Neználek

Nezní osobohodina lépe?

Filip

Rozhodně, praxi se také použivá

Kamui

Popravdě řečeno trochu nechápu, proč mají ČD potřebu zrovna tohle outsourcovat (týká se i posádek lůžkáčů a jídeláků). Nechce se mi věřit, že to vyjde lépe, než kdyby ty vlakušky měli jako vlastní zaměstnance.

Radek

Neplatíte jim výhody vyplývající z kolektivní smlouvy a pokud jedou švarcsystém, tak se to tuplem vyplatí.

Jiří 2

Což minimálně JLV u svých minibarů švarcsystém jedou…

Tronda

JLV je dceřinná firma (patří do) skupiny ČD, že je něco takového možné u dokonalých železnic nám musí vysvětlit jiní.

Jmfjv

JLV je samostatná akciová společnost.

Tronda

A? Pointa? Každá ackiovka je samostatná i ČD Cargo a akcie JLV stejně jako ČD Cargo vlastní ČD.

Marek Turnovec

Myslíte tu In 100 (pardon, režijku) za těch asi 20 tisíc? 🙂

Standa

+tyden dovolené navíc ,KOPka, osobní ohodnocení, a všechny další výhody vyplývající z KS .

Tronda

A takovou prasárnu dělá hodná jediná správná dráha? Tomu se snad ani věřit nechce! To je nějaká lež!

železničář v důchodu

Jistě – leckde by navíc stihl prodej základního (baleného) občerstvení i samotný vlakový personál: když to je možné u Honzy Šatavy a umí to i Chrdle na Švestkové dráze, tak není důvod, aby to aspoň někde nedokázaly i ČD – ale asi někdo nechce …

Jarek

Taky u Arrivy (Nitra) to umí, dělá to ten samý člověk co kontroluje lístky.

Standa

Průvodčí není od toho aby prodával kafe a bagety a nemá na to ani čas

ApolloXI.

Dnes dost často vlakvedoucí a průvodčí v jedné osobě. Kumulace s prodavačem limonád a párků je už opravdu na pováženou.

železničář v důchodu

Samozřejmě to nelze aplikovat „generálně“ všude – ale určitě je dost vlaků a možná i kompletních provozů na celé trati, kde by takové řešení využito být mohlo.

Tronda

Hahaha a na to jste přišel jak? Jo on by musel být milý k zákazníkům…

D.S.

Mě ta nabízená cena nepřijde nijak přestřelená. Musíte brát v úvahu, že se platí skutečně odpracovaný čas, nikoliv dovolená, nemocenská a další výdaje jako odvody na sociální a zdravotní, daň z příjmu, zaměstnanecké výhody. Nemyslím si, že by to pro dráhy bylo ve vlastní režiji výhodnější.

Vít Jůza

A tak stoprocentně státní organizace jde vzorem v plnění zákonného ustanovení, že má (jakýkoli podnik) vykonávat svou činnost především prostřednictvím svých zaměstnanců. Pokud je to za účelem získání pracovní síly dražší, je to zásadně špatně (nehospodárnost), pokud za účelem levnější, je to zásadně špatně (vykořisťování), pokud za účelem stejně drahé, je to zásadně špatně (zbytečné).

Radek Janata

Vykořisťování? Nespletl jste si století?

Jinak ČD nejsou státní organizace, ale akciová společnost. Její management se má chovat stejně efektivně, jako dobrý hospodář, jako management jakékoliv jiné akciovky.

Standa

Je to státní akciovka.

železničář v důchodu

Což naprosto nic nemění na principu a formě činnosti.

Tronda

A že vlakušky nemají režijky vám nevadí?

Cestující LBC MHD

Ne, označení vlakuška se pro ně opravdu nevžilo.

železničář v důchodu

Pochopitelně: svádí ke snadné náhradě těch předposledních dvou souhlásek jinými …

Marek Turnovec

No to tedy nevím, kde se toulají Vaše myšlenky, že Vás napadají zrovna takového asociace…:-)

Jarek

jaro…

Pišta

Nebylo by lepší si zajít do jídelního nebo bistro vozu, když má někdo potřebu ve vlaku jíst? Lituji mladé děvčata, která se musí prodírat rudlem mezi vagony.

petr766

Ne. Z mnoha důvodů.

Juraj

Odporúčam skúsiť v ľubovoľnom nedeľnom vlaku, prípadne v piatkovej špičke.
Jídelák/bistro sa pri súčasných počtoch cestujúcich stali nepoužiteľné. Je fakt, že ani ten minibar často neprejde – a v pendolinach chýba personál, takže vo vyťažených spojoch minibar už vôbec nejazdí.

Petr

Na expresech Praha-Ostrava jidelaky nejsou,navic pri pomerne zlodejskych cenach mensiho sortimentu u JLV(napr caj do plastoveho kelimku za 39 povazuji za naprosty vrchol),jsou tyhle minibary fajn sluzba 🙂

Tronda

Ceny v JLV jsou v gastronomii cca to jako ceny jízdného ČD v dopravě, oboje předražené, souvisí to s tím, že JLV patří do skupiny ČD.

Petr

Srovnejte ceny jízdného u CD a např PKP a pak tyhle blbosti pište :)…