Dráhy zrušily tendr na vlakušky a minibaristy, ač měly pět zájemců
České dráhy po třech měsících od vypsání zrušily velký tendr na zajištění zákaznického servisu. Ten spočívá především v distribuci občerstvení
České dráhy po třech měsících od vypsání zrušily velký tendr na zajištění zákaznického servisu. Ten spočívá především v distribuci občerstvení ve vybraných vlacích, udržování čistoty ve vozech a asistenci ve stanicích.
Na profilu zadavatele se objevilo jen stručné odůvodnění, že se zadavatel rozhodl upravit podmínky v návaznosti na nové provozní a organizační potřeby. Tendr proto vypíše znovu. Stejně se vyjádřilo i tiskové oddělení.
Letitým dodavatelem těchto služeb pro ČD je dosud společnost Tess promotion, smlouvu má do konce grafikonu.
Dráhy si přitom nemohou stěžovat na nezájem poskytovatelů. Do soutěže se přihlásilo hned pět firem, kritériem byla cena za člověkohodinu. Tess promotion byla druhá nejdražší (319 Kč bez DPH) po JLV (457 Kč bez DPH). Naopak nejlevnější byla společnost Max promotion (286 Kč bez DPH).
Stručně řečeno dráhy poptávaly minibaristy, stevardy a informátory. Za dvouleté období odhadovaly cenu na 192 milionů korun. Na jedno období jízdního řádu počítaly 150 tisíc člověkohodin.
České dráhy tyto pozice zavedly po vstupu soukromníků na trasu Praha – Ostrava. V případě, že je zastávají ženy, se pro ně vžilo označení vlakuška.