Dráhy zmodernizují nejvytíženější myčku, letos zvládne 30 000 vozidel
Pendolino v nové myčce v Bohumíně. Pramen: České dráhy
Během stavby budou muset vlaky z Prahy na očistu jinam. Využívat budou například myčky v Hradci Králové, Brně nebo Bohumíně.
Jednotky jezdí vcelku čisté. Railjet, to už je trochu horší. Ale vozy…. V poslední době pěknej humus. Nedávno sem viděl na Metropolitanu jídelák černej jako bota.
Proč myčku nevyužívá třeba RegioJet?
Musel by totiž za její použití ČD zaplatit.
RegioJet myje vozy?
jistě, když zaprší tak dešťovou vodou :-)))
30 000 vozidel? Vždyť tolik jich ani nemaj!! :))
Myslíte, že ten vagon / lokomotova ss za rok meje jen jednou… Nemeje vagony se tam budou určitě za rok dostávat třeba 12x…
Kristepane, myslel jsem, že smajlíky budou dostatečnou nápovědou. No tak nic:D
Jen detail- i u automyček existují varianty, kde je vozidlo taženo (levé kolo zapadne do kola velkého řetězu) a kartáče a další atrakce jsou stracionární nebo se pohybují jen relativně málo.
V Brně-Horních Heršpicích je velomoderní myčka vytvořená pro Pendolino (její výtažná kolej má přesně 187 m) a světě div se Pendolino tam nikdy nebylo.
Což by až tak nevadilo, využívá se pro jiné soupravy a vcelku dost. Výtažnou kolej už nemá smysl zkracovat.
To je pravda, ale Railjet se tam nevleze
Jak probíhá mytí v depech, jako je třeba Olomouc? Tam mají celkem tuším 30 RegioPanterů a kdykoliv projíždím Olomouckým krajem, obvykle vypadají čistě. Přitom o nové hale jsme tu četli mnohokrát, do země se však ještě nekoplo?
Jestli o tom nevíte, tak vlaky jsou mobilní, a mohou samy odjet do myčky i mimo svou běžnou linku a stanoviště 🙂
A také víme, že tyhle jalové kilometry se započítávají do proběhů a o to odřív se musí na předepsané prohlídky. K tomu trakční energie, cena dopravní cesty a plat strojvedoucího.
Jalovy jste vy když se přepravují vozidla k opravě údržbě mytí.. tak se asi do depa teleportují. A třeba autobusy se neudržují?
U některých souorsv se třeba podaří zapojit jízda do myčky do oběhu Třeba Raijet do Brna nebo Bohumína.
Buď Brno nebo Bohumín, to není zas tak daleko
Pánové Peeetr a Vašek H. mne upřímně rozesmáli. Z Olomouce se na mytí nikam nejezdí. Proč se k věci vyjadřujete, když reálně vlastně nic nevíte?
V Plzni není myčka je tam provizorium z 80 let.
ČD má tedy “jenom” 4 myčky?
Nauč se počítat
„Využívat budou například …“
Pokud chci dát najevo, že výčet není kompletní, tak ho uvedu takto. Dokonce i „for example“ v angličtině má stejnou funkci – dát čtenáři na srozuměnou, že výčet možností není úplný a jsou i další.
https://iuridictum.pecina.cz/w/Demonstrativn%C3%AD_v%C3%BD%C4%8Det Opakem je taxativní výčet. A to jsem jenom blbej točvolant…
Vzhledem k tomu, jak jezdí 471 zaprasený, tak se asi moc nevyužívá…
471 jsou v Praze poslední v řadě.
Už jsem párkrát viděl jendotku, která byla posprejovaná a ti sprejeři si to místo nejprve umyli prootže by to na té špíně nedrželo.
A to ještě jak vypadají z venku není vůbec nic proti tomu jaky vypadají zevnitř.
Občas jedu Railjetem a ty české soupravy jsou někdy zvenku tak neskutečně špinavé, že se skoro štítím do toho vlézt. Zajímalo by mě, jestli na jejich mytí je nějaký plán a jak často do myčky jdou.
Když teď v Praze bude myčka mimo provoz, napadá mě jediná možnost mytí v Brně, vždy té soupravy, co tam je přes noc. Ale aby to nedopadlo tak, že se soupravy půl roku nebudou mýt vůbec.
A jak to asi dělají ve Švýcarsku, že jejich převážně bílé soupravy se stále lesknou jako nové?
Pořád Švýcarsko, Švýcarsko. V železnici a nejen v ní, nejsme Švýcarsko, tak čemu se divíte? Je to o penězích a těch tam je/jde násobně více, než tady.
Není to o penězích, ale mentalitě. Zkuste někdy porovnat nádraží ve Švýcarsku, útraty za ně s tím, co zde předvádí SŽ.
Kdyi jsem byl na praxi slovenského landscape architekta, dkyž jsme se bavili o architektonických soutěžích, ukazoval mi návrh který dělali pro švýcarské železnice na úpravu náspů (!!!) po rekonstrukci. U nás takovým zbytkovým prostorům nikdo nevěnuje pozornost, tam to řešili, a v zadání soutěže bylo vysvětleno, že je toprotože lidé musí projevit nějakou vstřícnost, když jim sídlo protne železnice a je nutné aby jim ta želenice dala alespoň něco zpět. Je to skutečně zcela jiná mentalita.
Vztahy s dotčenou veřejností, to je úplně jiný svět:)
No jasně mentalita…. A to je přesně to o čem píšu. SŽ není v v tomhle státě vyjimkou, tady proti Švýcarsku funguje asi všechno jinak. Jestli je šance tu něco změnit nevím. 🤷🏼
Ano, občas se najdou jedinci požadující Švýcarsko, například obec Černošice, ale takové nároky se v současné konstelaci spíš vymstí.
A není to jenom u dráhy, na dálnicích je příklad S10 okolo Freistadtu – tohle u nás čekat taky nejde…
Mentalita to ale není ryze česká. Podívejte se na vozidla DP Praha. Pravidelně se umývají a udržují snad všechny vozy a teď si nevzpomínám, kdy jsem naposledy viděl vyloženě špinavý vůz. A to mají třeba dočasnou vozovnu Ústřední dílny (místo Hloubětína), kde jim stojí všechny provozní tramvaje venku, je to prostý odstav a stejně vypadají k světu jako kdyby byly v běžné vozovně s celým zázemím. Takže, když se chce, tak to jde, jde jen o nastavení nějakých základních parametrů údržby pro celý podnik.
A to jste ještě nejel Regiojetem:)
Jel. Tam je letitá špína zvenku i zevnitř. U ČD jsou aspoň celkem čisté interiéry.
Tak si dejte pro srovnání Brno-Nezamyslice s ČD.
Vylité kafe na to tom koberci vypadá letitě už po pěti minutách, za ČD se holt kafe neservírovalo a nebyly koberce.
RegioJet linka r8 humus všeho.. nikdy
A jeli tím páni znalcí vůbec?
Přijde mi, že „znalci“ tu R8 nikdy neviděli.
Jo jel jsem několikrát R8 a už do toho nevlezu.. i můj favorit z devadesátek byl čistější.regiojet na R8 úplně se.. je to hnus . Jezdil jsem Přerov – Studénka s ČD nebyl to zázrak ..staré B nebo Beer ty nebyly špatně..uklizeno bylo a posilové vozy. Pak změna dopravce je vidět že těch lidí na R8 ubylo.posilove vozy hlavně pátek a neděle jsou u RJ sproste slovo.kdyz jedu do Brna tak do Olomouce osobním a pak Bouzovem. RJ a ten hnus už neriskuji.
Railjety jsem také viděl kolikrát dost špinavé, ale často mě překvapuje jak čisté jsou InterJety a hlavně Pendolina.
A nemůže to být tím, že je ONJ rozkopané a už se tam nemyje delší dobu? Škoda, že se to nezvládlo postavit najednou.
Railjet se bude mýt v Brně.