Dráhy zmodernizují nejvytíženější myčku, letos zvládne 30 000 vozidel
Pendolino v nové myčce v Bohumíně. Pramen: České dráhy
Během stavby budou muset vlaky z Prahy na očistu jinam. Využívat budou například myčky v Hradci Králové, Brně nebo Bohumíně.
Proč myčku nevyužívá třeba RegioJet?
30 000 vozidel? Vždyť tolik jich ani nemaj!! :))
Myslíte, že ten vagon / lokomotova ss za rok meje jen jednou… Nemeje vagony se tam budou určitě za rok dostávat třeba 12x…
Jen detail- i u automyček existují varianty, kde je vozidlo taženo (levé kolo zapadne do kola velkého řetězu) a kartáče a další atrakce jsou stracionární nebo se pohybují jen relativně málo.
V Brně-Horních Heršpicích je velomoderní myčka vytvořená pro Pendolino (její výtažná kolej má přesně 187 m) a světě div se Pendolino tam nikdy nebylo.
Což by až tak nevadilo, využívá se pro jiné soupravy a vcelku dost. Výtažnou kolej už nemá smysl zkracovat.
Jak probíhá mytí v depech, jako je třeba Olomouc? Tam mají celkem tuším 30 RegioPanterů a kdykoliv projíždím Olomouckým krajem, obvykle vypadají čistě. Přitom o nové hale jsme tu četli mnohokrát, do země se však ještě nekoplo?
Jestli o tom nevíte, tak vlaky jsou mobilní, a mohou samy odjet do myčky i mimo svou běžnou linku a stanoviště 🙂
A také víme, že tyhle jalové kilometry se započítávají do proběhů a o to odřív se musí na předepsané prohlídky. K tomu trakční energie, cena dopravní cesty a plat strojvedoucího.
Buď Brno nebo Bohumín, to není zas tak daleko
Pánové Peeetr a Vašek H. mne upřímně rozesmáli. Z Olomouce se na mytí nikam nejezdí. Proč se k věci vyjadřujete, když reálně vlastně nic nevíte?
V Plzni není myčka je tam provizorium z 80 let.
ČD má tedy “jenom” 4 myčky?
Nauč se počítat
„Využívat budou například …“
Pokud chci dát najevo, že výčet není kompletní, tak ho uvedu takto. Dokonce i „for example“ v angličtině má stejnou funkci – dát čtenáři na srozuměnou, že výčet možností není úplný a jsou i další.
https://iuridictum.pecina.cz/w/Demonstrativn%C3%AD_v%C3%BD%C4%8Det Opakem je taxativní výčet. A to jsem jenom blbej točvolant…
Vzhledem k tomu, jak jezdí 471 zaprasený, tak se asi moc nevyužívá…
471 jsou v Praze poslední v řadě.
Občas jedu Railjetem a ty české soupravy jsou někdy zvenku tak neskutečně špinavé, že se skoro štítím do toho vlézt. Zajímalo by mě, jestli na jejich mytí je nějaký plán a jak často do myčky jdou.
Když teď v Praze bude myčka mimo provoz, napadá mě jediná možnost mytí v Brně, vždy té soupravy, co tam je přes noc. Ale aby to nedopadlo tak, že se soupravy půl roku nebudou mýt vůbec.
A jak to asi dělají ve Švýcarsku, že jejich převážně bílé soupravy se stále lesknou jako nové?
Pořád Švýcarsko, Švýcarsko. V železnici a nejen v ní, nejsme Švýcarsko, tak čemu se divíte? Je to o penězích a těch tam je/jde násobně více, než tady.
Není to o penězích, ale mentalitě. Zkuste někdy porovnat nádraží ve Švýcarsku, útraty za ně s tím, co zde předvádí SŽ.
Kdyi jsem byl na praxi slovenského landscape architekta, dkyž jsme se bavili o architektonických soutěžích, ukazoval mi návrh který dělali pro švýcarské železnice na úpravu náspů (!!!) po rekonstrukci. U nás takovým zbytkovým prostorům nikdo nevěnuje pozornost, tam to řešili, a v zadání soutěže bylo vysvětleno, že je toprotože lidé musí projevit nějakou vstřícnost, když jim sídlo protne železnice a je nutné aby jim ta želenice dala alespoň něco zpět. Je to skutečně zcela jiná mentalita.
Vztahy s dotčenou veřejností, to je úplně jiný svět:)
No jasně mentalita…. A to je přesně to o čem píšu. SŽ není v v tomhle státě vyjimkou, tady proti Švýcarsku funguje asi všechno jinak. Jestli je šance tu něco změnit nevím. 🤷🏼
Ano, občas se najdou jedinci požadující Švýcarsko, například obec Černošice, ale takové nároky se v současné konstelaci spíš vymstí.
A není to jenom u dráhy, na dálnicích je příklad S10 okolo Freistadtu – tohle u nás čekat taky nejde…
Mentalita to ale není ryze česká. Podívejte se na vozidla DP Praha. Pravidelně se umývají a udržují snad všechny vozy a teď si nevzpomínám, kdy jsem naposledy viděl vyloženě špinavý vůz. A to mají třeba dočasnou vozovnu Ústřední dílny (místo Hloubětína), kde jim stojí všechny provozní tramvaje venku, je to prostý odstav a stejně vypadají k světu jako kdyby byly v běžné vozovně s celým zázemím. Takže, když se chce, tak to jde, jde jen o nastavení nějakých základních parametrů údržby pro celý podnik.
A to jste ještě nejel Regiojetem:)
Jel. Tam je letitá špína zvenku i zevnitř. U ČD jsou aspoň celkem čisté interiéry.
Tak si dejte pro srovnání Brno-Nezamyslice s ČD.
Vylité kafe na to tom koberci vypadá letitě už po pěti minutách, za ČD se holt kafe neservírovalo a nebyly koberce.
RegioJet linka r8 humus všeho.. nikdy
A jeli tím páni znalcí vůbec?
Přijde mi, že „znalci“ tu R8 nikdy neviděli.
Railjety jsem také viděl kolikrát dost špinavé, ale často mě překvapuje jak čisté jsou InterJety a hlavně Pendolina.
A nemůže to být tím, že je ONJ rozkopané a už se tam nemyje delší dobu? Škoda, že se to nezvládlo postavit najednou.