Dráhy zmodernizují nejvytíženější myčku, letos zvládne 30 000 vozidel

Pendolino v nové myčce v Bohumíně. Pramen: České dráhyPendolino v nové myčce v Bohumíně. Pramen: České dráhy

Během stavby budou muset vlaky z Prahy na očistu jinam. Využívat budou například myčky v Hradci Králové, Brně nebo Bohumíně.

Odebírat
Upozornit na
guest
32 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
David

Proč myčku nevyužívá třeba RegioJet?

Karel Mio

30 000 vozidel? Vždyť tolik jich ani nemaj!! :))

Honnzok

Myslíte, že ten vagon / lokomotova ss za rok meje jen jednou… Nemeje vagony se tam budou určitě za rok dostávat třeba 12x…

Michal M

Jen detail- i u automyček existují varianty, kde je vozidlo taženo (levé kolo zapadne do kola velkého řetězu) a kartáče a další atrakce jsou stracionární nebo se pohybují jen relativně málo.

Ilmary

V Brně-Horních Heršpicích je velomoderní myčka vytvořená pro Pendolino (její výtažná kolej má přesně 187 m) a světě div se Pendolino tam nikdy nebylo.

Jiří Kocurek

Což by až tak nevadilo, využívá se pro jiné soupravy a vcelku dost. Výtažnou kolej už nemá smysl zkracovat.

Cyril

Jak probíhá mytí v depech, jako je třeba Olomouc? Tam mají celkem tuším 30 RegioPanterů a kdykoliv projíždím Olomouckým krajem, obvykle vypadají čistě. Přitom o nové hale jsme tu četli mnohokrát, do země se však ještě nekoplo?

Peeetr

Jestli o tom nevíte, tak vlaky jsou mobilní, a mohou samy odjet do myčky i mimo svou běžnou linku a stanoviště 🙂

Jiří Kocurek

A také víme, že tyhle jalové kilometry se započítávají do proběhů a o to odřív se musí na předepsané prohlídky. K tomu trakční energie, cena dopravní cesty a plat strojvedoucího.

Vašek H.

Buď Brno nebo Bohumín, to není zas tak daleko

Jiří Kocourek

Pánové Peeetr a Vašek H. mne upřímně rozesmáli. Z Olomouce se na mytí nikam nejezdí. Proč se k věci vyjadřujete, když reálně vlastně nic nevíte?

Hasak

V Plzni není myčka je tam provizorium z 80 let.

Avlaky

ČD má tedy “jenom” 4 myčky?

Hasak

Nauč se počítat

Jiří Kocurek

„Využívat budou například …“

Pokud chci dát najevo, že výčet není kompletní, tak ho uvedu takto. Dokonce i „for example“ v angličtině má stejnou funkci – dát čtenáři na srozuměnou, že výčet možností není úplný a jsou i další.

https://iuridictum.pecina.cz/w/Demonstrativn%C3%AD_v%C3%BD%C4%8Det Opakem je taxativní výčet. A to jsem jenom blbej točvolant…

Ferda Vomáčka

Vzhledem k tomu, jak jezdí 471 zaprasený, tak se asi moc nevyužívá…

DuDr.

471 jsou v Praze poslední v řadě.

martin-2630

Občas jedu Railjetem a ty české soupravy jsou někdy zvenku tak neskutečně špinavé, že se skoro štítím do toho vlézt. Zajímalo by mě, jestli na jejich mytí je nějaký plán a jak často do myčky jdou.
Když teď v Praze bude myčka mimo provoz, napadá mě jediná možnost mytí v Brně, vždy té soupravy, co tam je přes noc. Ale aby to nedopadlo tak, že se soupravy půl roku nebudou mýt vůbec.
A jak to asi dělají ve Švýcarsku, že jejich převážně bílé soupravy se stále lesknou jako nové?

Zapa

Pořád Švýcarsko, Švýcarsko. V železnici a nejen v ní, nejsme Švýcarsko, tak čemu se divíte? Je to o penězích a těch tam je/jde násobně více, než tady.

Jan Sůra

Není to o penězích, ale mentalitě. Zkuste někdy porovnat nádraží ve Švýcarsku, útraty za ně s tím, co zde předvádí SŽ.

vlachjan

Kdyi jsem byl na praxi slovenského landscape architekta, dkyž jsme se bavili o architektonických soutěžích, ukazoval mi návrh který dělali pro švýcarské železnice na úpravu náspů (!!!) po rekonstrukci. U nás takovým zbytkovým prostorům nikdo nevěnuje pozornost, tam to řešili, a v zadání soutěže bylo vysvětleno, že je toprotože lidé musí projevit nějakou vstřícnost, když jim sídlo protne železnice a je nutné aby jim ta želenice dala alespoň něco zpět. Je to skutečně zcela jiná mentalita.

Jan Sůra

Vztahy s dotčenou veřejností, to je úplně jiný svět:)

Zapa

No jasně mentalita…. A to je přesně to o čem píšu. SŽ není v v tomhle státě vyjimkou, tady proti Švýcarsku funguje asi všechno jinak. Jestli je šance tu něco změnit nevím. 🤷🏼

Michal M

Ano, občas se najdou jedinci požadující Švýcarsko, například obec Černošice, ale takové nároky se v současné konstelaci spíš vymstí.
A není to jenom u dráhy, na dálnicích je příklad S10 okolo Freistadtu – tohle u nás čekat taky nejde…

Jan T.

Mentalita to ale není ryze česká. Podívejte se na vozidla DP Praha. Pravidelně se umývají a udržují snad všechny vozy a teď si nevzpomínám, kdy jsem naposledy viděl vyloženě špinavý vůz. A to mají třeba dočasnou vozovnu Ústřední dílny (místo Hloubětína), kde jim stojí všechny provozní tramvaje venku, je to prostý odstav a stejně vypadají k světu jako kdyby byly v běžné vozovně s celým zázemím. Takže, když se chce, tak to jde, jde jen o nastavení nějakých základních parametrů údržby pro celý podnik.

Petr Vašek

A to jste ještě nejel Regiojetem:)

martin-2630

Jel. Tam je letitá špína zvenku i zevnitř. U ČD jsou aspoň celkem čisté interiéry.

Jiří Kocurek

Tak si dejte pro srovnání Brno-Nezamyslice s ČD.

Vylité kafe na to tom koberci vypadá letitě už po pěti minutách, za ČD se holt kafe neservírovalo a nebyly koberce.

Hasak

RegioJet linka r8 humus všeho.. nikdy

Jiří Kocurek

A jeli tím páni znalcí vůbec?

Přijde mi, že „znalci“ tu R8 nikdy neviděli.

tm2

Railjety jsem také viděl kolikrát dost špinavé, ale často mě překvapuje jak čisté jsou InterJety a hlavně Pendolina.

PetrV

A nemůže to být tím, že je ONJ rozkopané a už se tam nemyje delší dobu? Škoda, že se to nezvládlo postavit najednou.