lot
Dopravci Železnice Železniční průmysl Zprávy

Dráhy soutěží vyvazovací opravy CityElefantů za 722 milionů

Elektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhy
Elektrická jednotka 471 CityElefant v Kolíně. Foto: České dráhy
Dráhy hledají firmu, která se bude starat o CityElefanty.

České dráhy daly po pěti letech na trh zakázku na vyvazovací opravy elektrických jednotek 471 (CityElefant). Předpokládaný rámec nové smlouvy je 722 milionů korun na pět let. Dráhy přitom dělí opravy podle nového interního předpisu do tří úrovní: R1, R2 a R3. Dosud se o CityElefanty starala společnost Pars nova ze skupiny Škoda Transportation.

České dráhy mají 82 CityElefantů, vítězi tendru budou garantovat 42 oprav v rozsahu R1, pět oprav v rozsahu R2 a deset v rozsahu R3. Práce budou objednávány podle provozních potřeb dopravce. Dráhy přitom používají nově zavedenou terminologii (od 1. června 2020): R1 představuje vyvazovací obnovu celků, která je zaměřena na bezpečnostní prvky vozidel. Stupeň obnovy R2 (vyvazovací obnova vozidla) z hlediska rozsahu odpovídá bývalé vyvazovací opravě, stupeň obnovy R3 (hlavní obnova vozidla) odpovídá bývalé opravě hlavní.

„Kdy vyjedou první obnovené jednotky, bude záviset na termínu uzavření rámcové dohody, jejích ustanoveních, provozních potřebách a dalších parametrech,“ uvedla mluvčí Českých drah Gabriela Novotná.

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Psovik

Skupina Skoda , nikdy opravy těchto vozidel nedělala!! Od prvopočátku tyto opravy provádí DPOV Přerov

simeon

Doufejme, že soutěž na nové EMU nebude šitá na míru…
https://www.globalrailwayreview.com/news/94898/stadler-mav-start-contract-kiss-trains/

Martin V.

Může někdo přiblížit neznalému jak často se v průměru na Ešusech dělají opravy R1, R2 a R3?

Od lesa

Vítěz musí být pod křídly jisté plzeňské company, to je jasné.
Smutné je to, že národnímu cirkusu zbyla po dílnách jen malá hrstka těch, kdož něco umí (klobouk dolů před nimi, že ještě neutekli a v těch mizerných podmínkách jim to udržují při chodu), zbytek jsou lemry a kazišukové a hlavně, většina už utekla.

646

Jak Pars nova? Vyvazovaci opravy dělá Dpov Přerov. Jen občas, když Dpov nestihalo, se některý vůz odvezl do Parsu. Teď už dlouho ne.

Původní Varák

Též mám stejný názor. V Šumperku jsem ešuse nikdy neviděl.

Luděk S.

Tak vítěz je snad jasný, ne? Jako jo, formálně se to vypsat musí.

Kubrt

Moc nerozumím obsahu R1; to je nějaké krycí jméno pro instalaci ETCS?

Dušan

Na instalaci ETCS do jednotek řady 471 ČD, a.s. žádnou novou soutěž nevypsaly a je vůbec otázka, zda tak učiní, neboť nejvyšší priorita je aktuálně pro ně Sysel (řada 961) a žralok (řada 844) – viz níže:
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003016/zakazka/356814
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003016/zakazka/356813

Nějaké příměsto Kolín – Praha očividně nikoho netrápí, ale taková trať Kojetín – Rožnov pod Radhoštěm přes Kroměříž – to je panečku důvod urychleně vybavovat – ETCS tam bude dřív než na všech koridorech !!

JIří Kocurek

Vždyť znáte Dráhy. Udělat prvně ne až tak urgentní věci, aby se něco dělalo. Koridor Praha – Ostrava je hotový, až na uzel Přerov (kope se), Českou Třebovou (teprve bude) a Bezpráví (flikuje se). Ty největší průsery vždycky až nakonec.
Pravda, výjimky se najdou – Nové Spojení. Ale to už byl velmi uzrálý projekt, když se začalo kopat.

Kubrt

No však proto si myslím, že R1 – „vyvazovací obnova celků, která je zaměřena na bezpečnostní prvky vozidel“ – bude znamenat instalaci ETCS do (42) elefantů.

Dušan

Nebude – podívejte se do té panem Sůrou odkazované dokumentace do příslušných příloh, kde je přesně po jednotlivých položkách specifikováno, co se v té R1-3 děje a o ETCS tam není pochopitelně ani slovo:-))

Leinad

Kolín – Praha budou jezdit syslografy. Elefant pojede Benešov – Praha s tím, že z Uhříněvsi na Hlavám ho potáhne lokomotiva s ETCS.

Jiří 24

Určo to zase vyhraje Pars 😂