Dráhy se mění. Po dvaceti letech zruší depa i přednosty

Lokomotivy řady 380 ČD v depu, zdroj: České dráhyLokomotivy řady 380 ČD v depu, zdroj: České dráhy

České dráhy v následujícím půlroce výrazně promění svou firemní strukturu. Výsledkem má být centrální řízení provozu a údržby, přičemž tyto

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
železničář už v důchodu

A jsme v závěru rozhovoru a napadá mě tedy. jaká je budoucnost DKv Praha, jaké máte plány? Budoucnost DKV Praha vidím optimisticky.Jeho důležitost rok od roku roste. Vzhledem k nárůstu výkonů v příměstské železniční dopravě v Praze a jejím okolí a také k tomu, jakou dálkovou dopravu zajišťujeme, si myslím, že optimismus je namístě. Máme nejmodernější techniku a také velké investiční plány.
Zdroj:

strana 9-13

železničář už v důchodu

Z reportáže v roce 2014:
Miroslav Kupec: Budoucnost DKV Praha vidím optimisticky….
A jsme v závěru rozhovoru a napadá mě tedy. jaká je budoucnost DKv Praha, jaké máte plány? Budoucnost DKV Praha vidím optimisticky.Jeho důležitost rok od roku roste. Vzhledem k nárůstu výkonů v příměstské železniční dopravě v Praze a jejím okolí a také k tomu, jakou dálkovou dopravu zajišťujeme, si myslím, že optimismus je namístě. Máme nejmodernější techniku a také velké investiční plány.
Zdroj:
https://www.azd.cz/admin/files/Dokumenty/pdf/Reporter/2014-4.pdf
strana 9-13

pavel klicpera

Zazvonil zvonec a železnic je konec … 🙁

pavel klicpera

pardon – DKV … 😉

Miroslav Zikmund

„Problém“ s náhradními díly je umělý. Za „bolševika“, když jsem pracoval na úseku oprav v tehdejším depu Praha střed, tak jsme také neměli všechny náhradní díly na lokomotivy. Ale týž díl byl v jiném depu, takže nebyl problém si do toho depa pro potřebnou součástku zajet. Když jsme potřebovali několik desítek kilogramů vážící díl, s nímž se dalo manipulovat jen s pomocí jeřábu, využila se doba pobytu ve vratné stanici, s lokomotivou se – třeba i v noci zajelo do příslušného depa, tam byla už potřebná věc připravena, naložila se na stanoviště lokomotivy a jelo se zpátky. Tohle se řešilo… Číst vice »

Anjel777

Krasne spomienky 🙂 Skoda,ze nevznikla ta dcerinna spolocnost Trakce alebo s inym nazvom.Z Prahy by napriklad lokomotiva odviezla expres do Ziliny,odtial by smerovala na terminal Zilina Teplicka a do Prahy by odviezla nakladny vlak.A ak by sa napr. pokazil motorovy vlak niekde pri M.Boleslavy,brejlovec urceny na nakl.vlak by operativne odviezol ten osobny.Velmi jednoduche

Sandy

Asi se postupně ČD vrátí k modelu, který před lety v návrzích jak s ČD dál proběhl. Všechny lokomotivy (ČD i Cargo) pod jedním vedením (v případě neschopnosti HV lze použít nejbližší HV – teď je to velký problém). V opravárenství platí to samé. Proč mít náhradní díly třeba na pershinga u ČD a ty samé u Carga. Z centrálního personálního místa zajistit nástupní místa pro své zaměstnance a pak ať se páni manageři starají, aby fírové měli co vozit.

noerf

Je pravda, ze když je problém s l okomotivou u CD, tak nepoptavaji CD Cargo, jehož lokomotiva je volná v sousední stanici, ale čekají než přijede nějaká z depa, což někdy trvá dlouho. A to se bohužel asi nezmění.
Jinak posílení nákupu chápu, když se dá něco jednoduše poptat u tří firem během pěti minut na internetu, tak nemusím dělat náročná výběrová řízení, které ve finále řídí výherce. Je to jen o určení zodpovědnosti zaměstnanců.

Romanero

Bože, tady je to zase samej zkušenej personalista..

Že se dělá reorganizace neznamená, že se vyhodí 500 lidí a vezme se 450 úplně nových. Akorát se stávajícím zaměstnancům změní název pozice, zpravidla nadřízený, podřízení a možná i trochu pracovní náplně a místo výkonu..

Nestrašte tady prosím nesmysly, že se zkušení přednostové aj. vyhodí a naberou se manažeři z úplně jiného oboru. To je bohapustý a smyšlený kec!

železničář v důchodu

No, já bych to, že jedním z účelů je m.j. i zájem zajistit dobře placené pracovní pozice pro některé nově přijímané osoby, rozhnodně nevylučoval …
Je to vše ovšem opět spíše jen „kosmetická úprava“ – pokud přitom totiž nedojde ke vzniku nějaké obdoby rakouského modelu, kdy hnací vozidla pro osobní i nákladní dopravu dodává jediný útvar, tak to problémy v provozu spíše zvětší, než by je to omezilo.

Milan

V České Třebové ještě nevznikla petice? 🙂

Jan

Stejny tunel jako CD cargo

František Vaněk

Aby z toho spíše nevznikly dvě horizontály. 🙂

Jarda

Spíš se bojím sinusoidy. 😀

Pavel

No a přijdou lidí, kteří o dráze, natož o lokomotivách nemají ani tušení a pojedou podle tabulek. To bude super

fanna

Přijdou?Já mám dojem,že už přišli.

Honza

Pokud je výsledkem zrušení 50 míst při stejném rozsahu služeb, tak to je jedině plus. Někteří nadávají na moloch a přitom by chtěli všechno zachovat po starém.

Václav Novotný

Přednosta stanice, ten nekouká jen na šíny.
Přednosta stanice, ten umí prohnat mašiny.
Přednosta stanice, to prazvláštní je tvor,
jemu se klaní semafor, šarže je hrozná, každý ho pozná.
Červený nos i čepice, to je přednosta stanice

JOHNNY

super film 🙂

K.S.

Premza ten ma těžkej život, dře všechny koleje,
mašinfíra je jak černoch celej vod voleje,
kondukteré ten štípe lístky a holky do tváře,
ten ve vlaku vlastně dělá jenom bachaře.
Pan revizor reviduje každýho haranta,
kouká kde by načapat moh černýho pasanta.

Oficiál, adijunkty, generální inspektor,
to všechno je proti nám přec jen fór!

P.S. má tam být před ním se klaní. 🙂

Martin

Takže zbytní manažeři přejdou na nákupní oddělení.to by chtělo zřídit ve vlacích ČD prodejny, aby mohli nakupovat a prodávat.

petr.r

tak vlastně u nás skončí přednosta depa, který jezdil do práce na kole a místo něho nastoupí manažer co bude mět služební auto a nebude vědět na co shark vůbec jezdí. Aby vůbec pod tím supermanažérem našli nějaký mechaniky nebo uklízečky.

Martin

Petr.r.: Víte de facto prd, ale už znáte závěry. Jste prostě dobrej.

petr.r

A bude to jinak? Já říkám, že mechanik nebude poslouchat toho, co říká o mechanicích co se sem nehodí psát. Vy patříte do skupiny špinavých montérek nebo do té študované skupiny.

K.S.

A vy víte jak a kdo bude ten manažer? Ono slovo manažer je dnes nadužíváno stejně jako slovo operátor.
To máte dneska samé operátory toho či onoho a přitom je to obyčejný dělník ve výrobě co přehazuje prázdné palety, ale v inzerátu to vypadá líp jako manažer oddělení palet. Že je tam sám ještě s jedním Bulharem co neumí zbla česky, to je vedlejší. Tak co víte, třeba je to jenom vzletné označení pro nějakou obyčejnou profesi.

Honza

Tak ono ČD si nemůžou dovolit ten luxus vyhodit spolehlivého přednostu. Ti lidé dle mého názoru zůstanou z většiny stejní, jen se jim změní organizační struktura a přebytky půjdou jinam.