Dráhy prodají výpravní budovy a pozemky na IV. koridoru obcím
Českým drahám nemovitosti zůstaly i po velkém převodu před pěti lety díky tomu, že neměly pro Správu železnic budoucnost.
České dráhy aktuálně řeší otázku, jak naložit s majetkem, který vlastní na IV. koridoru v úseku Sudoměřice – Votice. Provoz bude na přelomu června a července převeden na novou přeložku, stará trať bude zrušena a nemovitosti na ní pozbydou železniční funkce. Jde především o výpravní budovy a staniční pozemky včetně těch pod kolejišti.
Nemovitosti se pro České dráhy stanou podle mluvčího Petra Šťáhlavského zbytným majetkem. „Jako zbytné je nabídneme k prodeji zájemcům, kteří o ně projeví zájem,“ uvedl mluvčí. Dráhy přitom jako zájemce upřednostňují obce, které jsou také dosud jedinými zájemci.
„S obcemi ohledně prodeje nemovitostí v katastrálních územích Heřmaničky, Střezimíř a Ješetice jednáme od roku 2017. Žádné jiné zájemce tu nemáme,“ řekl Šťáhlavský. Navzdory velkému převodu nádražních budov z Českých drah na Správu železnic (tehdy SŽDC), ke kterému došlo v roce 2016, zůstaly budovy na starém úseku IV. koridoru v majetku Českých drah. Jde především o výpravní budovy v Heřmaničkách a Střezimíři.
Obce na trati založily spolek Mikroregion Voticko, který mimo jiné řeší další využití drážního tělesa. Střezimíř chce na nádraží a přilehlé trati zřídit železniční muzeum s provozem drezín.
„V současnosti pro obec Střezimíř připravujeme prodej části nemovitostí tak, aby se v vzhledem k rozsahu a k technickému stavu nemovitostí prodej rozdělil do několika etap. To bude mít příznivější vliv na hospodaření obce,“ sdělil Šťáhlavský. Podobně už dráhy prodaly obcím nemovitosti ve stanicích Votice a Olbramovice pro zamýšlenou cyklostezku, parkoviště a dopravní terminál.
Českým drahám nemovitosti zůstaly i po velkém převodu před pěti lety díky tomu, že neměly pro Správu železnic budoucnost. České dráhy dosud vlastní také Masarykovo nádraží v Praze a hlavní nádraží v Brně.