Dopravci Lidé Železnice

Dráhy poprvé hledají členy představenstva skrze konkurz, opráší i náměstky

České dráhy a jejich nábor nových tváří. Pramen: České dráhy
České dráhy a jejich nábor nových tváří. Pramen: České dráhy

České dráhy vypsaly výběrové řízení na obsazení dvou volných pozic v pětičlenném představenstvu. V konkurzu hledají členy vrcholového orgánu, kteří budou zodpovědní za provoz a údržbu kolejových vozidel, respektive za majetek. Je to vůbec poprvé, co se členové představenstva ČD hledají v konkurzu.

Vítězům se kromě členství v představenstvu dostane i označení náměstků generálního ředitele, což je pozice, kterou dráhy od října po letech opráší. Dopravce zatím nezačal hledat třetího do představenstva, který by byl zodpovědný za ekonomiku a finance. Tuto oblast měl mít na starost odvolaný šéf drah Pavel Krtek, ten to ale odmítl a z představenstva odešel úplně. Místo něj dozorčí rada zvolila do představenstva dosavadní ředitele odboru koncepce a rozvoje osobní dopravy Radka Dvořáka, což ale bylo označeno za provizorium.

Podle předsedy dozorčí rady Petra Moose se o případném vypsání výběrového řízení na Dvořákovo místo ještě povede diskuse. Je tak možné, že Dvořák si funkci podrží. „Nechceme nyní na této pozici vyvolávat nějakou fluktuaci, důležitá je stabilita, a to především ve vztahu k věřitelům,“ sdělil deníku Zdopravy.cz Moos.

Dozorčí rada po uchazečích mimo jiné požaduje vysokoškolské vzdělání technického nebo ekonomického směru, důvěryhodnost a bezúhonnost a manažerské zkušenosti na úrovni nejvyššího managementu (nejméně 3 roky praxe v posledních 5 letech) ve firmě s minimálně 300 zaměstnanci. Nutnou je též znalost angličtiny.

5 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Chybí tam rozhodující podmínka „zaměstnanec ve skupině Agrofert nejméně 3 roky v posledních pěti letech“ 🙂

    • To je věc názoru – mně tam třeba mnohem víc chybí praxe v oboru – a nemusela by třeba ani nutně být v železniční dopravě, stačilo by mi aspoň jakékoli dopravní odvětví: takto mohou vybrat třeba někoho ze školství, jako to udělal Ťok s dozorčí radou, nebo třeba šéflékaře okresní nemocnice …

    • No nemusí to být nutně nikdo z Agrofertu. Stačí někdo s VŠ, praxí v oboru a znalostí AJ plus podporovatel vládnoucí kliky. Jeden takový shodné barvy kterou má nosná plodina výše zmíněné firmy, se již nějaký ten pátek v dopravě pohybuje. Stejně to k tomu spěje. To personální zemětřesení je čistě účelové. No a až vše zežloutne jak letošní tráva, nastane na dráze konečně pořádek. Vlaky začnou jezdit na čas, všude čisto, jízdenky za hubičku a kávička na stolku.

Newsletter

Partneři


Výběr editora