Dráhy zrušily velký tendr na nové vagony, chtějí rychlejší a v dvojnásobném počtu
Vagon. Vizualizace dálkových vlaků ČD podle manuálu firmy. Autor: České dráhy
České dráhy dnes oznámily zrušení velké soutěže, jejímž výsledkem měla být rámcová dohoda na odběr až 90 vagonů pro mezinárodní
Je to opravdu tak těžké vtlouct do hlavy nákupčím a konstruktérům, aby opět sedadla lícovala s okny a nemusel se nikdo dívat do příček, a aby se omezilo situování sedadel za sebou? A jednoznačně tehdy, když jsou taková sedadla dvě vedle sebe? Pro ty, kdo to prosazují zajistit, aby tak museli denně jezdit několik hodin, aby si to užili a podmínkou by bylo, aby oba měli povinně sklopené stolky a na nich věci, včetně nápojů!
V tom se neshodneme, „čtyřky“ proti sobě při stejné hustotě pasažérů na metr nemají o nic lepší přístup na místo u okýnka než „letecké“ dvojky, natož když u nich použijete nějaké rozkládací stolečky s nápoji…
Maximálně se tak můžeme bavit o vzájemném poměru okolo 50:50, však ono se pak dlouhodobě ukáže kde chtějí lidé sedět raději…
Podotýkám že jezdím prakticky výhradně sám, možná skupinky to mají trochu jinak, ale moje preference je jasná.
A budou tam zase davat ty super „ergonomicke“ sedacky co jsou v Metropolitanech a dalsich vlacich? Pokazde kdyz jedu do Brna, tak radeji cekam hodinu na RJ, nez bych jel Metropolitanem, ktery ma sikmy sedak a do protipohybu pak v horni casti operadlo, takze bedra se nedaji podeprit. Tak az budete zase delat sve sedacky, nechte si poradit radeji u Siemensu, protoze v Railjetech anebo Pendolinech jsou ty sedacky dobre.
Co se stalo s mobilní verzí webu? De dneska je naprosto nepoužitelná, musím přepínat do verze pro PC.
Ode dneška
V čem konkrétně?
Rozházený design stránky, reklamy překrývají text, text samotných článku extrémně malý, nezalamuje se dle pozadí apod.
Zajímavé. Mě se to ukazuje v pořádku, nikdo jiný si nestěžuje.
Tak to nechápu, čím je. Ostatní stránky se mi v mobilní verzi zobrazuji správně.
Asi mě všichni sežerete, ale podle mě by se toho mělo nakoupit spíš víc. Navíc nevím, proč nové vozy chtějí nasazovat na linku do Berlína, když tam už nemají odkud brát zákazníky (kdo na to má tak letí). Kdyby tím nahradili např. ty příšernosti na Ex6 nebo ECčka na moravu, byl bych spokojeněnší. Do berlína ať si jezdí to, co tam je
Co je za problém u ex6?
Hm, to by se těch 230 km/h náramně využilo… Navíc to co jezdí do Berlína teď se využije po nasazení nových vagonů u nás. Četl jste článek?
Linka do Berlína a Hamburku umožňuje mj. kasírovat v Německu vnitrostátní přepravu. Pokud to dělají jen trochu rozumně, je to zlatý důl.
Tak tržby tam nepochybně vyšší budou (a to je v krátkodobém výhledu ČD hlavní, jezdit někde „komerčně úspěšně“) ale otázka je co ty náklady… mj. u kvůli potřebě nových vozů tak malé nebudou, otázka jak se to spočítá… žeby tradiční kapitalizace výnosů a socializace nákladů?
Kdo na to má, tak letí ? Alespoň podle IDOSU nelítá v dané relaci NIC, tak nevím.
Takže ty desetivozové EC bývají často beznadějně přeplněné, ale nemají kde brát další cestující. 😀
Jen na vlaky do ciziny? A na nás domácí ……………zas zbyde koženkáč……………fuj.
Kdyby railjety netrávily půlku dne na cestě mezi Břeclaví a Grazem, tak u nás žádné nemáme, bo tu amortizaci by MD sotva zaplatilo…
Průser byl Dalibor Zelený a jeho zadání zrušit obchod. Mohlo být 15 Railjetů a úplně jiná situace. Ale ČSSD a Škoda!
Zemanovec Žák…
A nejhorší škůdce železnice v ČR (ČSFR, ČSSR) – https://zpravy.aktualne.cz/denik-insider/novy-sef-dozorci-rady-cd-nema-smysl-dotovat-prazdne-vlaky/r~i:insider:article:24964/
Tak tak. Nechal si zastavovat EC v České Třebové. Ale domů do Plzně si pár souprav na ČSSD vydobyli. Ale na rychlíky Plz-CB-Brno nezbylo………..navíc busová parta z Jihočeského kraje stopla zdvojkolejnění (skončí v Babinách).
Sice budu ukamonován, ale skutečně nevím, jak by „ta úplně jiná situace“ vypadala. Kdyby o těch 7-8 Raijletů víc, tak sice Ex3 by byla dokonalá, ale na nic jiného už by nezbyly peníze…
Jinými slovy – dostali bychom se do situace, jaká vznikla po nákupu Pendolina. Po jejich nákupu muselo dojít k výraznému krácení investic.
Nerozumím těm opakovaným kritikám koženky, dlouhodobě ve vozech s koženkou jezdím a jestli mi na nich něco vadí, tak je to absence klimatizace, ale sedadla určitě ne.
Naopak jsem rád, že v takto vytížených vozech jsou povrchy, které jdou snadno omýt, jsou dle stáří velmi odolné poškození a jde na nich dobře vidět znečištění/poškození. Naopak u textilních sedadel, kterými jsou koženky nahrazovány někdo něco rozlije, nalepí atd., skvrny zůstávají i po delší době, drží se v nich prach a často je to odvaha se na ně posadit.
Líbí se mi, jak zastánci koženky pořád dokola argumentují tím, že koženka jde snadno omýt (=je hygieničtější). Ze svých zkušeností vím, že čistou, umytou koženku člověk potká velmi vzácně, spíše jsou vidět zčernalé neudržované. Samozřejmě je to i tím, že se na tyto vozy příliš nedbá. A taky tím, že pokud už někdo vezme koženku hadrem, tak hodně povrchně.
A to nemluvím o tom, že neprodyšnost koženky v létě způsobuje, že člověk je celý upocený.
Osobně taky koženky nemusím,myslím že v první řadě by se mělo hledět na cestující, než na úklidovou četu, ale jejich modernizované verze s látkovým potahem mám kvůli bezva pohodlí velmi rád, narozdíl regiopanterů a raijetů, kde i v 1 třídě jsou pouze tvrdé lavice.
Tak to bude závislé, kde jimi jezdíte. Já se s špinavou koženkou tak jak vy ji popisujete (zčernalá???) nepotkávám – jezdím na jih od Brna, na lince S3. Ta poznámka s četou je překrucování, v prvé řadě mi jde o to sedět na čistém a to je z mé zkušenosti častější (a předpokládám kvůli jednoduchosti omytí) u koženek.
Už je to hodně dlouho, kdy jsem se pozastavil na jedním názorem. Že by bylo nejlepší v rámci vozového parku aby spolupracovali ZSSK, PKP IC, ČD a MÁW… Tehdy jsem si říkal, že se jedná o velkou pitomost. Ale čas od času si říkám, že kdyby se tihle dopravci spojili v rámci jednoho mega výběrového řízení,rak by mohla být nižší cena, lepší servis (všechno všude stejné), cestující by nebyli zmatení z x verzí vozů…
Ja jsem tak starej, že pamatuju OPW…. 😉
Nestačilo by nás (všechny) zaintegrovat do DB?
Možná pro vagony, ale ne pro jednotky. Maďarsko je celé pod 25 kV AC, zatímco Polsko celé pod 3 kV DC.
Český dopravce by z toho stejně jako slovenský vytěžil nejvíce…my máme obě soustavy 🤔😁
Nevím, podle mě se vozový park těmi BMZ tak zlepšil, na mnoha místech, už jsem ho viděl i na Plzeň, na Děčín. Myslím, že je na tom teď česká železnice nejlépe, kdy jak za dlouhou dobu byla. Navíc i ty obnovené interiery např. v B jsou celkem nové a to je důležité, aby se do toho pravidelně investovalo. Možná Škoda těch rakouských Railjetů tehdy za tu cenu. Bylo by to slušné kladivo na Jančuru na Bratislavu. Ale jinak mi toho moc nechybí. Nepotřebuju vždy všude klimatizaci a wifi. Otázka, zda ty jejich nákupy nejsou moc megalomanské za 40 mld… A… Číst vice »
Koukal jsem do mapy linek dálkové dopravy a Ex5 jsem nikde nenašel, o jakou linku s jedná? Nemá to být linka R5?
Od nových smluv bude Ex5 současný Berliner
Praha – Berlín- Hamburk
Nějak jsem nepochopil zda má jít o samostatné vozy, nebo o vozy v ucelených netrakčních jednotkách. Existují vůbec nějaké vozy na 230, které nejsou součástí nějakých v provozu nerozpojitelných jednotek? Já si na něco takového nevzpomínám. Pro 230 to bude asi chtít tlakotěsné přechody mezi vozy. Jinak ten navrhovaný interiér sice barevně nevypadá nejhůř, ale ta sedadla mi připadají taková prkenná.To už se mi zdají pohodlnější sedačky v těch reko-velkoprostorech co jezdí na Hamburg.
Tak snad v těch výběrkách vychytali chyby, tak toto proběhne rychle a hladce.
Než to celé proběhne, včetně odvolání neúspěšných uchazečů, přijde krize a celé se to zruší.
Přesně tak. Zadlužování a jeho skrývání je melou lidstva. Je jen malá naděje, že nás jako východní Evropu postihne krize méně. Pracujeme s týmem na změně socioekonomického systému, pro lidi bude tím, o čem dnes pouze sní.
Něco jako zdroje jsou? Jen to ne…
Docela mě mrzí, že souprava není kombinovaná.
Tj. velkoprostory a oddíly. Dnešní trend velkoprostoráků nemám moc v oblibě. Chápu, ve velkoprostoru dokáží nasardinkovat klidně i o 14 lidí více a při 10 vozech už je to o 140 lidí vyšší kapacita…
Nicméně nejvíce mi v nich vadí cestovat v noci, kdy je interiér extrémně přesvícený. Ven člověk koukat nemůže a usnout taky ne, protože mu neustále pálí světla do očí.
Popravdě, když vidím co lidi dokáží v kupé dělat, vůbec se trendu velkoprostorů nedivím.
Připomněl bych též bezpečnostní rizika, kde velkoprostorový vůz je na tom oproti kupé vozům výrazně lépe. Ve velkoprostorovém voze je pravděpodobnost krádeží výrazně nižší (zloděj je na očích mnoha lidem) a obdobně jsou zejména ženy chráněny proti sexuálnímu obtěžování ze strany mužů. Takže kupé konečně kráčí po zásluze do historie železniční dopravy:-).
A to jste zjistil jak?
Pro mě je to jednoduché – není kupé nejedu.
To, že Vy vidíte nějaké výhody velkoprostoru oproti kupé, neznamená, že pro jiné neexistují důvody pro opačnou preferenci. Nevidím důvod proč nevyhovět oběma skupinám.
Ten důvod je právě cena za sedadlo.
Kdo má má rád kupé, má rád dražší věc – což je Ok, ale musí umět někoho přemluvit, aby mu tu dražší hračku koupil.
Pokud to neumí, dostane to levnější – čili velkoprostor.
V případě kupé zaplatíte na sedačku tak o 40% navíc. Budete ochoten platit za jízdenku o tolik více, asi ne.
A podle této logiky každý, kdo chce využít jídelní vůz, zaplatí také víc? Nebo dítě, co využije i dětský koutek, tak má také připlácet? Že by pak jeho jízdenka stála více, jak jízdenka dospělého ve velkoprostoru?
Tohle je přece investice do atraktivity železnice.
Dětský koutek, jídelní vůz investice do atraktivity opravdu jsou. Kupé jsou ale něco jiného. tady jde o uspořádání vozu, které je oproti velkoprostoru výrazně dražší. Ony ty náklady budou ve výsledku vyšší i v porovnání s velkoprostorovou 1. třídou. Pokud někdo chce mermomoci jezdit v kupé, tak ať si za jízdenku něco připlatí,podobně jako si připlatí za 1. třídu. jenomže jsem si docela jistý, že lidí, kteří by si připlatili za kupé jenom třeba 10% navíc, bude naprosté minimum. Většina populace totiž nesnáší ono okopávání nohou s cizími lidmi. Spousta lidí chce dneska využít čas pro práci s počítačem, nebo… Číst vice »
Když už, tak cena nejen podle přepážek a dveří, ale podle toho, zda sedadlo za sedadlem, nebo proti, a místa na nohy, podle nákladnosti pořízení a udržování lavic nebo křesel, rozdíl 25 a 66,66666…% podle toho, zda je vedle sebe (případně i přes uličku) 5, 4, nebo 3 míst, atd.
1. třída? 😉
40%? tam se přece nevejde o tolik více % lidí. A má to svoje nevýhody. 1 fuckant a celý vagon má poklidu.
A pak respirační choroby.
Rozdíl v kapacitě je v UIC-Z 66 lidí vs. 80, to je 21 %, nikoli 40 %. I v případě Railjetu (což je extrém) je to 66 vs 88 lidí, tj. 25 %. Můžu se zeptat jak jste dospěl k 40 % navíc? Upozorňuji že pár příček a ručních posuvných dveří stojí zanedbatelenej zlomek z ceny vozu, navíc ve velkoprostorech jsou většinou mezi představkama a oddílem automatický posuvný dveře, který dost dobře tu cenu možná i srovnaj. A to si představte že v pražskym příměstu jsou lidi, kteří jsou schopný si připlácet k lítačce (10 Kč denně, 5 Kč za… Číst vice »
Největší problém kupé je, že lidi sedí tak nějak na jedné straně. Tedy nerovnoměrné zatížení vozu, nesymetrické opotřebení, atp. Ony ty kupátka nakonec provozně možná vyjdou ještě dráž na sedadlo než jen o 40 %.
V Bmz je u okna 22 míst, i když budem počítat se 100 kg na osobu tak se jedná o 2,2 tuny v nejhoršim možnym případě. To se dá potlačit vhodným umístěním fekální / vodovodní nádrže, CZE a dalších technologií. A vyřešit to nejde ani ve velkoprostoru, protože lidi si nesedaj symetricky.
A chudáci v autech co jezdí pořád sami, opotřebovávají si auta jen na straně řidiče….. 😀
Proto vždycky beru pěknou stopařku se správnou hmotností.
Takže počítejte se mnou. V kupé jsou místo čtyř sedaček vedle sebe jenom tři. To samo zredukuje kapacitu o 25%. Dalším problémem je méně hospodárné uspořádání proti sobě x stěn mezi kupé, které zabírají místo. Tady záleží na uspořádání – poměr letadla, počet regálů, ale při stejné míře pohodlí (místo pro nohy) je možné dát do vozu o jednu až dvě řady sedadel navíc. Takže se dostanete někde ke 30%. Výroba a montáž složitých oddílů s množstvím příček, dveří a ostatního vybavení rozhodně zanedbatelné není. K tomu připočtěte složitější klimatizaci s nezávislým ovládáním pro každý oddíl, složitější osvětlení, spoustu ovladačů,… Číst vice »
Já už jsem o 25 % psal – ale to je naprosto extremní případ v podobě railjetu, kde může díky tomu že se jedná o netrakční jednotku být část technologií sdílená mezi více vozy. V běžném případě jako Bmz vs. Bdmpee se jedná o 21 % (66 vs 80). Ke 30 % se nedostaneme ani když budeme porovnávat s s Bdmtee nebo něčím podobným. V pořizovací ceně budou rozdíly do 5 %, 40 milionů vs 42 milionů mi připadá spíš až jako moc velký rozdíl (to je samozřejmě odhad, pokud někde existujou zakázky na kupé vs velkoprostor ve stejnym množství… Číst vice »
No při pohledu na vlaky přijíždějící do Prahy to zas tolik lidí není. Běžný stav je přeplněný vlak a s poloprázdou jedničkou.
Nehledě na to, že počítat nějaká procenta z pražské předotované lítačky je opravdu trochu mimo. Pokud někdo platí směšných 10Kč za celodenní cestování v Praze, tak si za to místo k sezení pitomých 5 Kč rád připlatí.
Něco jiného je dálková doprava a třeba u cest z Prahy do Ostravy vážně pochybuju, že by si větší množství cestujících zaplatilo za kupé třeba 100Kč navíc.
Ano, i takový dny jsou a pak jsou zas takový kdy lidi vyšplhaj do první třídy, zjistěj že jsou všechny místa obsazený a jdou stát dolů. A takových dní je u špičkových vlaků září – červen drtivá většina, o prázdninách je to slabší, v červenci jsem zatím takový dny zažil dva. Tedy aspoň tam kde jezdim já. 100 Kč navíc je přesně jako 10 jízd po 10 Kč (já počítal s 10 Kč, za 5 Kč doplatek do první třídy taky existuje, ale to je doslova na pár km), tj. stovku takový člověk projede za týden pokud systematicky chodí do… Číst vice »
Není pravda, že když víc lidí vidí trestný čin nebo někoho kdo potřebuje pomoct tak je větší pravděpodobnost že aspoň jeden zakročí nebo pomůže. Je tomu spíš naopak, viz https://www.idnes.cz/technet/veda/bystander-effect-pomoc-v-nouzi.A180807_135236_veda_pka
Ale je pravda, že tam, kam se může dívat víc lidí se odehrává méně trestných činů.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Panoptikon
„Ačkoliv není pro jednoho pozorovatele fyzicky možné celý prostor naráz sledovat, osoby […] nedokáží rozlišit, zda jsou či nejsou právě pozorovány, a má se u nich tedy vyvíjet návyk chovat se vždy tak, jako by byly pozorovány permanentně.“
U panoptikonu je potřeba personál aby to fungovalo. Běžná populace se ve větší skupině bude chovat stylem „proč bych měl pomáhat zrovna já, dyť je tady hromada dalších, co kdybych něco zkazil, někdo z nich určitě pomůže líp, co když je to skrytá kamera, budu v televizi za d…“. Je to smutný ale tak funguje lidská psychika. Pokud tam bude policista, voják, někdo se zbraní nebo někdo kdo umí bojový umění a dojde k trestnýmu činu tak zakročí (u toho předposledního a posledního jen pokud si je jistej svou převahou), stejně jako v případě zdravotních problémů zdravotní personál vždy pomůže… Číst vice »
Kupata jsou to nejlepší a že tady není nikdo schopen zajistit bezpečnost lidí a tvrdé a účinné tresty pro lumpy, to je smutné.
Kupé už dneska chtějí jen ortodoxní šotouši. Možnost stáhnout okýnko, zamknout se a sudnat boty je jedním ze základních rysů šotoušské kultury.
Nebo třeba skupiny 4–6 lidí co věděj že mezi sebou budou živěji komunikovat a nechtěj rušit ostatní a/nebo nechtěj být rušeni ostatníma. Ta skupina se třeba může jmenovat rodina.
Pro ty by mělo být něco jako Familienzonen. Ale zkuste to mít u nás. Stejně jako ženské oddíly. To aby tam byla ochranka, která bude vyhazovat ožraly, šotouše, režisty, důchodce a další existence, kteří to budou ingnorovat, protože oni prostě mají právo sedět.
Pokud upředňostňovatelů kupátek je více, tak by jich mělo být více.
Psal jsem „třeba může“, ne že je to jediná možná skupina. Abych dal nějaký reálný příklad tak loni třeba 6 lidí do Vídně a zpět, žádná rodina, jen skupina známých, žádný děti, žádný důchodci, všichni v produktivním věku. A nejsme autisti, takže nonstop probíhal rozhovor (zdůrazňuji o normální hlasitosti). No ostatní cestující to přežili, jestli byli nadšení netušim, každopádně kupé by bylo určitě lepší pro nás i pro ně – tedy kdyby nebyly všechny vymístenkovaný týden dopředu po 1–2 lidech zatímco ve velkoprostorech byly volný jedničky, dvojky proti sobě i vedle sebe i čtyřky (tolik k neoblibě kupé u samostatně… Číst vice »
Ono když jede 20-50 rozeřvaných fanoušků/návštěvníků festivalo/vinobraní, tak vám nepomůže nic.
Pomůže – první třída. Akorát nevím, jak to souvisí s naším rozhovorem. Jako alkoholem posilněných 20–50 lidí jsme při výletu „na pandy“ neřvali, za to ručím. A že v tomhle případě nepomůže ani kupé ani velkoprostor neni plus ani minus.
Nepomůže, už jsem několikrát zažil nával takových typů do jedničky a ještě odmítali za ni zaplatit. A průvodčí s tím nic nezmohl. To by tam muselo být několik policistů se psy. Ale hlavně tresty. Třeba nucené práce na půl roku, denně pracovní doba 12 hodin. To by pomohlo výrazně zkulturnit poměry v ČR.
Tak se ale podívejme do e-shopu jak vypadá nabídka rezervací. Na vytíženějších spojích spousta kupátek s obsazením po jednom dvou až třech lidech. Takže skupina více lidí mívá často smolíčka pacholíčka, nezarezervuje-li si cestu dlouho dopředu. Sám bych viděl jako rozumný nějaký mix kupé /velkoprostor v poměru 1/3, ale rozumím tomu proč se od kupátek upouští. Ekonomický tlak v konkurenčním boji je neúprosný.
a taky staci jeden, co nahodou usne a zacne chrapat na cely velkoprostor… v kupe se da teoreticky presednout do jinyho kupe.
Nebo 1 až 2 „hoši“ s kuželkama, to je taky radost.
Nebo si pustí hudbu nahlas, nebo se prostě hlasitě baví v 5 ráno, když ostatní by raději ještě spali. V kupé to člověk lépe ohlídá a lépe se domluví.
Tohle docela dobře může vyřešit tichý oddíl… V pendolinu si jinam rezervaci nedělám. Funguje to skvěle.
To jistě možné a využívám ho, ale tichý oddíl je jen zlomek kapacity vlaku. A bývá zaplněn nejdříve.
Tak já zase preferuji velkoprostoráky. Jednak se tam dá lépe uhlídat pořádek a hlavně nemám kam dávat nohy, když naproti někdo sedí, což mám problém i ve velkoprostoráku se stolečky a protější lavicí.
Většina argumentů od Vás všem je pravdivá. Souhlasím s nimi.
Osobně já volím spíše oddíly, protože mám obrovský štěstí ve velkoprostoru na sortu lidí, která dělá věčný bordel nebo hlučí po celém voze. A když už nejede taková to sorta lidí, tak buď brečí celou cestu dítě nebo jede skupina důchodců či dětí, které se navzájem překřikují, popř. mluví velmi hlasitě.
I když na jednu stranu od toho, co si platím 1.třídu, tak oddíl nebo velkoprostor moc neřeším, jelikož alespoň tam je klid.
Jestli to dobře chápu, tak těch 50 vozů pro linku Praha – Budapešť bylo podepsáno a těch se tato zpráva netýká. Je to tak?
Ano, je to tak.
Přeplyšení B by nestačilo?
Na druhou stranu, byl by to zásadní posun správným směrem. Zatím nejlepší co tu je, jsou 30 let staré rakouské Bmz z druhé ruky a těch 7 railjetů, kde mafie zařídila, že jich je jen 7.
Jsou tu ještě originál ČD Bmz vyráběné blahé paměti Siemensem ještě v Praze Zličíně. Tenkrát to bylo zjevení. 🙂
S poznámkou: Těch je tak málo, že na spojení 2. a 3. největšího města v ČR nezbyly.
Tak bylo to 15 vozů, že?
Sakryš, znovu. Bylo to:
15 vozů Bmz241
26 vozů Bmz245
že?
No jo, ale to už je pár let…
No právě. Před ty počty by bylo třeba připsat jedničku. 115 a 126 vozů − to už by v té více než tisícovce vagonů začalo být vidět.
Tady je vidět, jak jsme (viz má debata s panem Jarkem) malí a bez vize. Pendolino: velké oči, nakonec 7 jednotek, utopená miliarda minimálně. Bmz (viz výše), raijlet – mafie nedovolila koupit všechny, místo nákupu nových jednotek strašidelné 814, 380 – raději nehovořit. Zapomněl jsem na něco?
Tak aspoň u těch Bmz byla „ztráta z malé série“ minimální (neříkám že žádná), tam se nic složitě vyvíjet a certifikovat nemuselo…
K tomu ještě dvacet jedniček, deset jídeláků a 12 nočních vozů.
Ty byly ovšem zPRASeny
Tak… ještě k tomu.
Spíš doladit na vyšší rychlost.
Tak je pravda, že začínám mít obavy, aby vůbec někdy něco nového bylo. Vizualizací bylo za ty roky plno, ale ty výsledky….
Mně by spíš zajímalo co to těch 230km/h potáhne. Koupí nové Taurusy, nebo se to vymění a do Vídně/Grazu to bude tahat Vectron a na Berlin/Hamburg Taurus?
Dneska taky vagóny na 200 táhne kde co…
Jenomže ty na 200km/h u nás stejně 200 stejně jet nemohou. A v Německu se s 230km/h bude normálně počítat v jízdním řádu.
A budou-li za 7 let, těch 230 půjde u nás přibližně kde?
Pokud jste si nevšiml, tak ty vozy mají jezdit do Německa a mají tam jezdit 230km/h. Nevím, co jste na tom nepochopil. Tak se ptám, jestli ČD chtějí koupit Taurusy, aby tam opravdu těch 230 mohlo něco jet.
Za osm let bude mít celý Západ zcela jiné starosti než ty o traťovou rychlost. Pokud se nepodaří změna ssystému, budeme na tom podobně i my, ač navzdory řvaní tupců jsme střední, kulturně spíše východní Evropou.
Tohle je portál zabývající se dopravou, tak tu laskavě neřešte socioekonomické problémy Evropy 21. století. Na to si běžte psát na Novinky, tam Vaše „predikce“ možná i někdo ocení …
V 80. letech byl západ nad propastí…
a od té doby udělal velký krok vpřed
Kromě toho, že diskusi berete hodně ze široka a chybí jen sdělení, o jakou politickou stranu se jedná, píšete nesmysly. Kulturně nejsme východní Evropou ani náhodou.
Taurusy se už dávno nevyrábějí….
A kdo říkal, že musí koupit nové od Siemensu?
Mějte na paměti, že vagon je na 30 a více let. V roce ~1980 se rozhodlo, že 120/140 km/h stačí a už 20 let se ví, že nestačí. Nicméně lokomotivy z 80. let tady ještě tak 20 let budou … nestačit s Vmax 120∕140 km/h.
Ikdyž pro spojení (nejen) Plzeň − Budějovice − Brno by stačily vozy a mašiny s Vmax 100 km/h. Jenže něco takového nepořídíte za polovinu ceny vozu/mašiny s Vmax 200 km/h.
Vy jste mě ale nepochopil. V článku se píše, že DB tam počítá s rychlostí 230km/h, tak se ptám, odkuď chtějí takovou lokomotivu nabrat, když jediné lokomotivy které těch 230km/h můžou, jsou v současné době Taurusy…
Talgo 😉
A ty Talga už dnes někde v pravidelném provozu jezdí 230km/h? Protože já jsem psal o současné době.
Lokomotivy Talgo Ecx 😉
Domnívám se , že to pojede 200 km/h a 230 bude jen vata na dohánění případné sekyry. TGV z Montpellier do Paříže, kterým jsem jel taky doháněl zpoždění tím, že údolím Rhôny jel 295 ačkoliv cestou k moří jelo TGV 240 -280.
Koupit nové Taurusy. Jo to by bylo hezké, ono totiž ty které jezdí na trase Praha – Vídeň – Graz jsou jen půjčené od ÖBB a pochybuji, že by je ČD mohli jen tak převést jinam a dát tam místo nich Vectrony.
Ono by asi teoreticky Vectrony těch 230 taky zvládli jen by se na to museli schválit.
V = 220 km/h umí řada DB, nemusí se nic nového kupovat, jenom využít maximum z toho, co je dnes k dispozici:-))
Viz: https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_101
Tak ono jde o to, že na tu linku Praha – Berlín – Hamburg budou muset nejspíš dát nějakou lokomotivu i ČD, nemyslím si, že by to celé zamázly DB.
Takže čas který by se ušetřil na jízdu rychlostí 230/220 se zahodí na výměnu lokomotiv, jestli tomu rozumím správně podle vás?
Takže podle vás bude lepší ušetřit nějaký čas díky jízdě vyšší rychlostí, ale následně ten ušetřený čas obětovat ny výměnu lokomotiv?
Tam píšou, že 220 km/h může jet pouze se soupravou do 500 tun.. Tedy do devíti vozů.
Hlavně si říkám, jestli ještě někdy v budoucnu budou loko na 230 a pokud ano, který správce infrastruktury jim tu rychlost při 22,5t na nápravu umožní. Jednotky typu ICE jsou samozřejmě úplně jiný případ.
Tronda nech si už ty tvoje výlevy, které nikoho nezajímají. Něco to svědčí o tvé inteligenci…
Paddy, copak pravda bolí? Proto ten tvůj hysterický výlet?
Zkuste se nejdříve zamyslet nad sebou. Už máte režijku po které sníte?
To je jednoduché, už mají většinu nabagrovanou, tak budou dál stačit ojeté šroty v čele s plesnivýma béčkama.
Přesně tak, zatracený modrý gumy. Ať žije žluťák.
Jo, jo, drahy zato budeme kritizovat a zluteho chvalit.
Z mé zkušenosti je to dnes spíš naopak – ČD (aspoň v relacích, kde jezdí konkurence, o Regiošrotech nemluvím, ale to bylo taky politikum) v pohodě, u RJ to jde od doby, kdy netřeba bojovat o zákazníka, stačí kávo-důchodci a studenti za čtvrtinové jízdné, když do plné ceny to doplatí erár, od desíti k pěti…
Tojo, protože hodným ČD stát ty slevy neproplící a to ani na linkách komerčně provozovaných. Protože hodné ČD zákonný nárok neuplatňují, kdežto podnikatel ano. A může za to podnikatel, že důchodci a děcka mají zlevněné jízdné už asi 100 roků.
Pane Kocurku, kdyz ted pkacate blbosti a nevyznate se v tom dobre, doporucocal bych se radeji nevyjadrovat.:-) Vstoupit do diskuze…
Už jste si doplnil vzdělání o Brinella? Koukám, že vy rozumíte všemu, dohromady ničemu.
Bacha, někteří tady nepoznají ironii.