Dráhy oprašují původní název, vlak z Prahy do Trutnova bude opět Krakonoš

lak do Krkonoš, ilustrační foto. Autor: Miroslav Tomeš – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=20915513lak do Krkonoš, ilustrační foto. Autor: Miroslav Tomeš – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=20915513

Do Trutnova bude opět jezdit Krakonoš. Tento staronový název ponesou v jízdním řádu pro rok 2020 všechny rychlíky z Prahy

Do Trutnova bude opět jezdit Krakonoš. Tento staronový název ponesou v jízdním řádu pro rok 2020 všechny rychlíky z Prahy do Trutnova. České dráhy tak chtějí na lince R10 odlišit vlaky, které končí v Hradci Králové či v Letohradu od těch trutnovských. Ty první si ponechají dosavadní název Hradečan.

„Cestující tak už při prvním pohledu do jízdního řádu poznají podle jména vlaku, zda spoj míří jen do Hradce Králové nebo až do Trutnova. Při pravidelném hodinovém intervalu vlaků je to jednoduchý orientační prvek pro plánování cesty a navíc upozorňuje na dostupnost Krkonoš komfortními vlaky,“ uvedl ředitel odboru dálkové dopravy Českých drah Petr Vondráček.

Krakonoš se vrátí po roční pauze, v jízdním řádu pro rok 2018 patřil tento název páru vlaků s odjezdem z Prahy v 6:07 a z Trutnova v 18:43. V té době na lince jezdili třeba také Cidlina, Metuje, Rozkoš, Úpa a Sněžka. Dráhy ale poté přikročily kvůli zahušťování jízdních řádů a zavádění taktů ke sjednocení jmen. Nově nesou stejný název všechny vlaky na lince, nikoliv pouze jediný pár. Po sjednocení názvů byly spoje Praha – Trutnov označeny jako vlaky Hradečan.

Krakonoš se poprvé objevil v jízdních řádech v 70. letech minulého století při pojmenování tradičního vlaku mezi Prahou a Trutnovem, respektive Svobodou nad Úpou. Trasa vlaku se mnohokrát měnila. Spoje jezdily z Prahy do Krkonoš v různých letech například přes Lysou nad Labem nebo Poříčany a dále vedla jejich trasa v různé roky přes Chlumec nad Cidlinou nebo přes Jičín. Vlak vozil také různé přímé vozy. Po roce 2000 začal jezdit přes Hradec Králové a Jaroměř.

Dnes rychlíky na trase Praha – Hradec Králové a Praha – Trutnov tvoří především vozy typu EC/IC. Nicméně k posílení kapacity stále slouží i starší typy vozů. Cesta mezi Prahou a Hradcem Králové trvá něco přes 1 a půl hodiny a z Prahy do Trutnova bude po ukončení výluk kolem Jaroměře trvat něco přes 3 hodiny.

Tagy České dráhy Krakonoš rychlík Praha - Trutnov
85 komentářů