Dopravci Železnice

Dráhy oblékly Regionovu do barev Pardubického kraje, za 200 tisíc korun

První Regionova v barvách Pardubického kraje. Pramen: Pardubický kraj
První Regionova v barvách Pardubického kraje. Pramen: Pardubický kraj

Původně pouze zelenožlutý motorák 814 Regionova se bude po českých kolejích prohánět už v několikáté barevné variantě. Nový vzhled motoráku představily v týdnu České dráhy a Pardubický kraj, když dráhy vlak „oblékly“ do barev kraje. Postupně tak naloží se všemi 14 tamními motorovými jednotkami.

„Dlouhodobě na besedách se studenty, ale i občany narážím na to, že přesně nevědí, co pro ně kraje zajišťují. Odění vlaků Regionova do našich krajských barev je jednou z možností, jak ukázat, že regionální železniční, ale i autobusová doprava je zajišťována právě krajem,“ zdůvodnil to hejtman Martin Netolický.

Náklady na změnu vzhledu jednoho vozidl činí 200 tisíc korun, Pardubický kraj drahám přispěl částkou 60 tisíc korun. „Laky vozidel se průběžně obnovují, a proto jsme využili tento moment pro změnu jejich vzhledu tak, jak to činí i jiné kraje,“ doplnil Netolický.

Paradoxní je, že se kraj chce vlastními barvami chlubit krátce poté, co na několika lokálkách zrušil nebo omezil provoz. Regionální železniční obslužnost přitom zdaleka neplatí jen krajské rozpočty, třetinou na ni přispívá ministerstvo dopravy.

Pardubický kraj bude chtít na vlacích vlastní barvy i po vypršení nynější smlouvy s Českými drahami koncem příštího roku. Na další desetileté období chce hejtmanství zadat obslužnost přímo bez soutěže, předběžný dialog přitom vede vedle Českých drah i s RegioJetem, Leo Expressem a Arrivou. Hodnota zakázky na deset let se odhaduje na 3,5 miliardy korun.

14 komentářů

Klikni pro vložení komentáře
  • Celkem se mi to líbí,nemusí být jen uniformita a lá Najbrt,je to dobré zpestření…

    • V Pardubickém kraji nebyly „uniformně“ natřeny (resp. polepeny) mnohé regiokřápy už několik roků, jen to byly reklamy na různé místní pozoruhodnosti …

  • No jo, vítejte v nové lepší krajské železnici. Kdyby si to aspoň i zaplatili ze svého:-) Oni stejně jen a jenom přerozdělují státní peníze.

    • Jako se rozdělují nemocnicím,hasičům,neziskovkám,údržbě silnic atp.Co vás na tom tak se.e?

  • Je možné, že těch 60 000 od kraje pokryje právě tvorbu šablon a barevného schématu. Mám spíše výhrady přímo k tomu schématu. Nelíbí se mi. Přijde mi stejně jako logo Pardubického kraje, jako velmi nepovedené.

    • Mě zas přijde to logo v pohodě a celkem povedené – asi se každému líbí něco jiného.

  • Hmm.. tak koukám, že si asi založím lakovnu. Jen ještě nevím, jak se vetřít na ta vlivná místa, aby mi přihráli tak lukrativní byznys 😉

    • mně se to nezdá moc, jenom to odrhnutí a ekologie není žádná sranda.

  • Předpokládám, že v „nákladech na změnu jednoho vozidla“ nejsou obsaženy náklady na tvorbu samotného barevného schématu a šablony, podle které se to stříkalo. To bylo určitě pár set tisíc pro nějakou spřátelenou firmu, na kterou ani nebylo potřeba dělat výběrové řízení, protože se jednalo o podlimitní částku. Takhle se přesouvají peníze s veřejných rozpočtů do soukromých kapes.

  • 14 x 200 000 = 2 800 000 – dost drahá předvolební sranda (naprostá zbytecnost) z veřejného penez…
    To je jak ty cedule na Kladně „Tento tankodrom je ve správě Středočeského kraje“ je jedna cedule udajne za 11 000 a to pouze samotná cedule bez dopravy a namontovaní.. . Taky sranda skoro za 1 000 000… taky z veřejných penez – aby si tim zachránili prd*l a lidi je znova tupě zvolili….

    • Naučte se prosím číst. 14 x 60 000 = 840 000 z veřejných peněz. Za stejné peníze Praha 6 pořídila jednu lavičku.

      • Svoboda:
        Podívejte se na to z opačné strany – když ja se mam naučit podle Vás naucit 0číst- vy se prosím naučte přemýšlet: je úplně jedno jestli je to rovnou 200 nebo 60 a 140…
        Všechno to jsou peníze z našich daní ktere jsou použity na promo politiku a CD pro následující volby a tendr na výběr dopravce na následujících 10-15 Let- tj penize vydané na jiný účel nez je údržba a dopravní obslužnost..

Newsletter

Partneři


Výběr editora