Dráhy nebudou státu vracet miliardy za převod majetku, soud nevyhověl RegioJetu
Drezína správy železnic a vlak RegioJetu na Smíchově. Foto: Drážní inspekce

Podle majitele RegioJetu Radima Jančury se společnost proti rozhodnutí odvolá.
Ono je to teď už vlastně jedno, protože ČD ty prachy už stejně prožraly a dosáhly akorát deseti nebo patnáctiletého odkladu nevyhnutelného – že o spoustu výkonů pro neschopnost přijdou.
Dobrá zpráva pro českou železnici
Pro „železnici“ anebo pro České dráhy = jednoho z mnoha dopravců?
Se snaží za každou cenu škodit.
Chudáček Radimek, úplně ho lituju. Pořád je někdo proti němu, Arriva, soud, ČD, úřady mu nechtějí povolit depo… no chudák
Bylo by vtipné, kdyby ČD musely vrátit peníze a SŽ zase majetek. ČD by dostaly dekády nájemného a ještě by ten majetek prodali znovu za aktuální tržní cenu. :DDD
Nenapsal jste to úplně:
– jde nejen o relativně lukrativní nádražní budovy (resp. ty až z roku 2016, předtím v roce 2008 to byly spíše pozemky), ale i těžko prodejné budovy/pozemky v málo žádaných lokalitách
– ta refundace by se v případě opačného verdiktu musela týkat i investic (platila Dobrá správa, jinak by to platily ČD) apod.
Dobrá zpráva před usnutím.
Jak pro koho
Například pro admina to moc dobrá zpráva není
Dávejte si pozor na to co píšete
Admin je velký fanoušek RegioJetu a na Facebooku blokuje všechny kdo pod jeho příspěvkem napíše něco špatného na ten žlutý cirkus
Na vašem místě bych si zašel k lékaři. Paranoia se v principu dá zvládnout, ale chce to péči.
Tak mi vysvětlete proč když jsem na Facebooku v komentářích pod tímto příspěvkem napsal něco proti regiojetu tak všechny komentáře zmizeli a admin mě hodil do bloku
A určitě jste to napsal slušně, přesně k tématu a vůbec ne se záměrem trolit nebo si kopnout… Jen tak tipuji
Ano vše bylo slušně
Reagoval jsem na komentář že by mu měli sebrat licenci
Já napsal že například za stav vozidel a pak už jsem měl ban
Z dnešního pohledu bylo to rozdělení provedeno dost nešikovně. Z ČD se oddělil nově vzniklý provozovatel infrastruktury na kterého se postupně převáděl majetek, který jaksi v rukou dopravce neměl co dělat. Přitom by asi bylo rozumnější to udělat naopak – vytvořit nového dopravce a dát mu vozidla, zbytek by zůstal státu jako infrastruktura. Ostatně i ten název ČD je dnes trochu nesmyslný, protože dráha jako taková patří přece provozovateli infrastruktury a ne dopravci, ten po ní akorát jezdí.
ČD ale k 1. 1. 2003 byly vytvořeny jako nová a.s. https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=69800&typ=UPLNY
Žádný údaj u nich nesahá před 1. 1. 2003. Tzn. ten infrastrukturní majetek do nich byl vložen, nikoliv že by byl v ČD, s.o., ponechán.
Nicméně obdobně k témuž dni vznikla SŽDC, tzn. i do ní se majetek vkládal (resp. k tehdejšímu dni snad nic, až pak převody 2008, 2016 a kdovíjaké ještě) z původních ČD, s.o.
… a původní ČD, s. o. (IČO 48118664) přestaly být k 1. 1. 2003 plátcem DPH a předpokládám, že po čase nastal výmaz z OR (dnes již nedohledatelné)
Parlamentní historici by Vám potvrdili, že původně ten zákon byl napsaný tak, že vznikne dopravce jako a.s. a do něj se vloží to, co je důležité pro dopravce a ten převažující zbytek „dráhy“ zůstane statni organizaci. Politicky se to však v rámci oposmlouvy dohodlo tak, jak se to dohodlo, tj. vznik prázdné SŽDC. O důvodech bych mohl jen spekulovat a soudit nechci už vubec…
Oposmlouva však skončila 5,5 měsíce před vznikem ČD, a.s.
Jančura se svým požadavkem „Já nechci kozu, já chci aby sousedovi chcípla“ neuspěl ale bude prudit dokud ta koza sousedovi fakt nechcípne! Prozatím se tak vždy projevil.
Možná že je ten požadavek jiný – že nechce, aby sousedovi byly placeny miliardy za odkup něčeho, co tomu sousedovi nemělo nikdy připadnout.
Stížnost „konkurence je narušená, soused má zadarmo kozu“ lze řešit různými způsoby, kdyby to byla pravda. Dát stejnou kozu zadarmo všem konkurentům na trhu.
Zda se, ze Radim Jancura by idealne pripravil CD o miliardy, kdyby mohl, a jeste lepe aby to tady CD uplne zabalily a mohl ty trate jezdit se svym Regiojetem. 🙂
Bych chtel videt, jak by pak zaridil treba dojizdeni tech tisicu lidi rano do Prahy, do prace, do skol atd… 🙂
No zatím ho zachraňuje Arriva.
Ta změna by nenastala ze dne na den, tzn. měl by dost času na převzetí personálu od ČD (příp. získání jiného).
Mmch. to předjímání „ještě lépe aby to ČD úplně zabalily“ z jeho vyjádření nevnímám.
Mohu porovnavat praci pod Regiojetem a CD a za sebe rikam, ze ZLATE CD!
Jancura se choval k nam vylozene jako hovado.
A co to má společného s v článku uvedeným sporem?
Ač o této problematice až tolik nevím, ale i tak si selsky myslím, že tenhle převod/nepřevod a prodej nedává smysl, jsem vlastně rád, že Jančurák taky někdy prohrál (i u toho soudu). Protože u něj platí, že „s jídlem roste chuť“…
Sice „o tom“ nic nevíte, ale jelikož jde o podvod ku prospěchu ČD tak jste „vlastně rád“?
Stejně se ty prachy projedly. Vozový park se začal měnit až teprve nedávno, takže úplně zbytečně spálené peníze.
A Regio Jet, otázka budoucí minulosti… tonoucí se stébla chytá.
Chyby v rozdělení unitární dráhy na ČD a SŽDC nelze napravovat tím, že stát bude tržně fungujícímu dopravci posílat peníze de facto za nic.
A ty zbylé pozemky, co mají pořád ČD, převedou na SŽ kdy?
Až ČD budou chtít další dosyp, tak se zase kousek převede.
Drzim palce pane Jancuro! Jen tak dal…
Kdybyste mu raději držel palce v udržení čistoty a kvality spojů. 😒
Škoda, velká škoda. Víte kolik za to mohlo být opravených nádraží a zastávek? 😁 Takhle to hnupove z nábřeží rozfofrujou na hovadiny.
Ironie nebo nejaky jiny problem?
Tak snad nejste takový suchar a poznáte ironii…
Ja si nebyl jisty 😉
Myslite treba vylety na football za statni prachy?:)
A víte, že jste (zjevně nechtěně) popsal situaci naprosto výstižně? Ano, státem darované prachy se rozfofrovaly – a co teď?