Dráhy nasadily do provozu první Stadlery GTW, jezdí z Olomouce do Drahanovic
Křižování jednotek 646 v Příkazích. Foto: Martin Kašpar
Místo Regionov vozí od dnešního dne cestující v osobních vlacích z Olomouce do Drahanovic pouze jednotky Stadler GTW. Jde o
Svezl jsem se a můžu jen zopakovat, co tu již zaznělo. Vše skvělé, až na to nastupování z 300mm nástupiště na 760 mm schod jednotky. Pro maminy s kočárkem je tohle významné zhoršení.
A co ten hnus červený, co trčí vepředu? V jiných zemích jsou vlaky mnohem hezčí, a když to jde jinde, šlo by to jistě i u nás. Funkčnost a estetika skloubit rozhodně jdou.
Ježiš buďte rád, to je snad první automatický spřáhlo na motorácích ČD…
což mj. přináší výhodu, že v případě neschopnosti to z trati neodveze cokoliv, co je po ruce.
Tak třeba sebou vozí i to nouzové spřáhlo, aby se to dalo hodit na klasickou kupli.
Není, mají ho už 844.
Už v nějakém 99 bylo spřáhlo na r.471.
A co žabotlamy? 😀
A co Ganzy M 298 ?
Čekám nadávání na secondhand jako to bylo u Arrivy
Neni Second hand jako Second hand, resp. je rozdil koupit si 5 let stary huawei a rok stary iphone
Akorát že tohle je starý AlcatelHC500, sazomet obecný, nemá to filtr částic, nemá to redukční filtr NOxů. Je to satrý neekologický krám. Ano oproti 810 je to pokrok. Aneb jak se z 70. let dostat do 90.let. Blbý je že je rok 2020. A v rámci „rekonstrukce“ nevyměnili ani tapecíruňk na sedačkách.
A na co dpf a nox u vlaku? Kolik jich jezdí.. viděl jste někdy jak ten krám u vlaku vypadá?
Ano viděl, na školení servisáků u Símenzu, a konkrétně na 16válcovým motoru 2MW, vstřikování commno rail. Jak FAP, tak DeNOx katalyzátor. Oni Němci „čistý“ pohony umí, a starý smradlavý sazometný plečky prodávají mj. do Čech.
Většina prachových pevných částic pochází z LOKÁLNÍCH topenišť. Nevím, jaký podíl mají vlaky s filtrem/bez filtru. Nejspíš velmi směšný.
% netuším, nicméně Stage III B standard je jaxi dán. Stejně lze přistupova stejnou otázkouu: Jaký podíl nají osobní automobily ve srovnání s elektrárnami a lokálními topeništi? nejspíš velmi směšný.. takž ezrušme EURO IV a výš, nemá to smysl.
Mj. moderní mašiny od CZ Loko je mají….
Otázka zněla na co ? Na to, aby výfukové plyny byly šistší, tak jako u autobusů, nákladních vozidel a osobních vozudel. Tj po r2009 paltí na nový HV i jednotky předpis EU stage IIIb, což mj znamená filtr částic, EGR a často i DeNOX katalyzátor. Jinak ekologický přínost vlakové dopravy není vůbec vidět. Tj jezdit starými Brejlovci nebo Stadlery GTW nebo Regionovama vyjde pomalu nastejno.
Jak přesně se to liší od 810, Regionovy, 854, 842, 843 a dalšího stříbra ČD? Je zajímavé, že tu se nikdo nečílí.
Je to prostě second hand. Jako když si někdo koupí jeté auto z Německa. Také to plní normy odpovídající datu výroby. Všechno je otázka ceny.
přesně tak. A místo toho , aby byli rádi, že maj levný neekologický šroty, tak se ještě chvástají, jak pozvedli kvalitu cestování. Z hlediska ekologie vůbec, z hlediska „pohodlí“ jsme se posunuli ze 70. let do 90 let. Pořád tristní.
Pro cestujícího je kultura cestování na prvním místě. Vzhledem k tomu jak je u nás vozový park motorových vlaků zastaralý to zřejmě nepůjde jinak, než jít paralelně nákupem funkčně lepších ojetin a zároveň nových vozů/jednotek. Dosud to vypadalo spíše tak, že Regionova, toť univerzál na všechno. Na lokálku, na pospojované troj Regiondolíno na Kladno. Uf. Tohle zlomit bude trvat roky.
Kdyby ze dne na den zmizely regionovy do šrotu ..vyhlásit svátek.ale navěky tu taky nebudou..a je vypsané vyberko na nové motoráky.
Blbé je, že v době kdy starou k…u (810) převlékali do nového kabátu (814), už tohle dávno jezdilo. Jenže přece nebudeme jako „strojírenská velmoc“ nakupovat jinde, když zPARSit si to můžeme sami (to bylo chrochtání, kolik to v Šumperku zachránilo pracovních míst; kolika lidem to na dlouhá léta znepříjemnilo cestování, už politici nedodali).
WiFi tam nefunguje, zásuvky jsem taky marně hledal, odpaďáků málo. Má ten krám aspoň klimatizaci? No to by mně zajímalo, co na tom rekonstruovali. Leda tak lak z venku a nálepky. Jo a stanoviště je taky „počeštěno“. vevnitř moderního není nic. Tzn stejnej přístup jak Arriva. Velkohubý sliby, 3 mesíce zpoždění v nasazení n atrať, místo rekonstrukce původní stav akorátpřelakovanej. Mohou si ČD a Arriva podat potřást rukou.
Až na to, že Arriva neměla 3 měsíce zpoždění. No ale to jen tak bokem …
Jasně zlatá Arriva Machu. Dojdi si s tím.
Machů se podívej co Arriva nasadila do provozu..parodii
Arriva? Katastrofa, plečky, oprášený šrot. Blbý je, že ČD si ji partně bere za vror, neboť ulrtaplečky nahrazuje krapet modernějšími, nicméně už hodně starými, plečkami. Takže jeden za 18, duhý bez 2 za 20.
„ulrtaplečky nahrazuje krapet modernějšími, nicméně už hodně starými, plečkami.“
No hlavní důvod bude cena,kterou platí cestující+objednavatel.Když chci jezdít „za ce nejméně peněz“,tak si také nekoupím nového Mercedesa/BMW,ale koupím ojeté „běžné“ auto(Škoda Renault,Ford…).Dělá to tak asi polovina populace a žádné mentorování nepomůže ani jakémukoliv dopravci na železnici.
Cestující bych sem neplet. TO je válka objednatelů, co vypisují tendry na „nejnižší cenu“ já třeba v poslední době jezdím výheradně 1. třídou/bussiness RJ, abych měl klid a mohl čas cesty využít k odpočinku (obvykle si dám nějakou bašu a pak spím. COž je pro mne ten „bonus“ proč jedu vlakem a ne autem. Můžu cestou spát. Což často ve velkoprosotru 2 třídy (relax, Standart, Astra) jaxi moc nejde…
Takže když to vysoutěží za dvojnásobek, kde na to vezmou? Peníze nevznikají z ničeho, ač to před volbami dle slibů tak vypadá (a jak vidno, ovčané na to letí).
Možná by stálo za to zamyslet se nad plánováním kapacit, redukovat vození vzduchu a za nepotřebné spoje zvýšit kvalitu těch potřebných spojů. Jenže myšlení bolí.
Tak tu bolest vydržte a myslete.
„Cestující bych sem neplet.“
Já jo.Třeba jízdenka v Německu,Rakousku stojí víc,než v ČR (za srovnatelný počet kilometrů).Hlavně neargumentujte úrovní platů(ta nová jednotka stojí skoro stejně v Německu,Rakousku i Česku).
Tyhle motoráky mají 20 let coz oproti arrive je novější a má to jinou koncepci.
Ano jsou starší jak moje auto… mám z 2008, Euro IV,
Ojetý starý krámy.
Jediný co nechápu, proč to ČD prezentují jako „úspěch“
Kdyby to byly moderní nový jednotky, neřeknu ani popel.
Zásuvku tam musíš detektivně hledat.
WiFi tam není
Moderní morot s nízkými emisemi tam není
Nový sedačky, nebo aspoň nově čaloněný sedačky tam nejsou.
Níkopodlažní to není
Tzn oproti regionově to má lepší adhezi, vyšší výkon a je to natřený na modršedo a nedělá to takový kravál.
To je teda pokrok. Fak jsem si tam připadal jak v roce 2020!
Ale ono to projde modernizaci a Wi-Fi a přečalouněna sedadla budou.koho zajímá jestli ten motor má euro x nebo y hlavně že ho neuslyšíme a bude jezdit plynule.ja mám auto z roku 2000 na popojíždění a prac. Věci a druhé z roku 2008 na dlouhe cesty.
jezdit to mělo od 15. prosince, dle velkohubých slibů. máme konec února a slyšíme – budou- nekdy, možná až vysoutěžíme? Dnes už ne až jindy… A kdy? Na svatýho Dyndy!!!
Strašná tragédie, wiffi nefunguje….
Očekávám prudký nárůst sebevražd flustrovaných zavisláků, co nebudou moci sjíždět YouTube a budou muset pár desítek minut vydržet zvukového smogu ze Spotify ve slechách ….
Né že nefunguje, ono tam nic takovbýho není k nalezení. Hledal jsem to „zlepšení“ v mnohých“parametrech marně.
Tohle bylo zprovoznění, ne rekonstrukce interieru a pohonu, to teprve přijde, stačí číst..
Dle vyjádření smluvních stran to mělo přijít u 12 ks od loňského prosince. Teď tu máme 2 kusy modernizované nátěrem. Regionovy měly mít k prosinci WiFi. Také pouze přebarvení na modrošedou. Jediný rozdíl je vůči Arrivě, že olomoucký kraj asi nemá ve smlouvě sankce a žádné termíny. Takže je otázkou, kdy a co bude. Jestli takhle kraj bude dále pokračovat, tak nebude čím jezdit v úseku Olomouc – Uničov po rekonstrukci. Ale není co vyčítat ČD – ty pouze nějak plní smluvní podmínky. Máslo na hlavě má spíše kraj, který se zatím učí soutěžit železniční dopravu. Kraje by měly čerpat… Číst vice »
Přesně tak. Ariva udělala chyby, a dostala za to řádný flastr. A tak je to správně. ČD jen mělo plnou hubu keců jak vše zlepší, nicméně smlouva vyloženě protekční bez termínů, bez sankcí, tj klasicky – nic je netlačí k dodržení slibů, tak na to prdí. Přelakovali pár obstarožních krámů (jak Regionovy, tak GTW) – místo pořádný smlouvy je „kamarádkšeft“ na lidi kašlou. Jak ČD tak kraj. Do GTW se dokonce blbjěj nastupuje než do Regíny (páč je vyšší podlaha) ČD opět jede svýt tradičně natrénovaným „slibem nezarmoutíš, skutek utek“ a krajští ouřadové na to kálej zvysoka.
Proč se to z těch Drahanovic neprotáhne až do Prostějova?
Protože je tam daleko menší poptávka. Takhle je to udělaný na hodinový takt a dvě soupravy v úseku do Olomouce.
Protože myslitelé na KIDSOKU. O víkendu stojí jednotka 1h 50 min v Senici a musí se přestupovat na 810. Místo toho by se stihlo jet do Prostějova a zpět, ušetřilo by se za jeden oběh 810 – 2 lidi(strojvedoucí + průvodčí) a zvýšil by se komfort cestujícím s koly, kočárky a obecně by byla lepší dostupnost turisticky atraktivních míst jako je Náměšť.
„Jednotky modernizovaly České dráhy vlastními silami, v opravě jsou další dvě.“ Nálepky, lak a zprovoznění je pro vás modernizace jo 😂
Tomu se říká tzv. MODERNIZACE NÁTĚREM. Tak tomu říkají sami zástupci ČD, a.s.
12 Stadlerů mělo jezdit k prosincovému GVD, stejně jako vylepšené RegioNovy. Bohužel RegioNovy také prodělaly rekonstrukci nátěrem, kdy místo žluté máme modrou „jedeme v tom spolu“, avšak na slibované WiFi připojení jaksi nedošlo.
Stadlery máme ve variantě podlahy 760 mm, což je zhoršení oproti nízkopodlažní části RegioNovy.
Kdyby koupily něco nového, co by nebylo od Pesy bylo by to tisíckrát lepší než „Štádlery“ v topovým stavu po doktorovi z Německa.
Co se týká polských firem Pesa a Newag – tak musím říct, že to co jezdí v Polsku jsou výborné stroje. A třeba Regio Shark je taky celkem pěkný vlak – bylo by fajn kdyby jejich interiér na trase Plzeň Cheb alespoň jednou za dva roky umyli – to by pak byl zážitek z jízdy ještě lepší.. – ano má velikou spotřebu – toe je velké mínus. Ale i takový Stadler je pro náš region „made in Poland“…
Viděl stě zpracování regioshark? Asi těžko bystel řekl výborné stroje..ze začátku se na tom sypalo vše kromě motoru.napr. software katastrofa,praskaly rámy podvozku, z ničeho nic to přestalo jezdit..ve valmezu si s tím depo užilo.musi jezdit na dva motory kvůli klimatizací.stadler se s pesou nedá srovnat.taky prsa stala 65 míčů za jednotku ..
sice má spotřebu, ale má taky výkon. Nicméně četné závady „Shraků“ mohu potvrdit.
Tohle může být za cenu nějakých 50 miliónů za jednotku celkem dobrá investice. Otázka je, za kolik by byl nový vlak, jestli by byl dodán včas a jak by byl spolehlivý ten. Občas mám pocit, že čím novější, tím rádoby chytřejší a poruchovější…tedy až na výjimky typu Railjety.
já myslel že dřív se modernizaci nátěrem říkalo u ČD HUMANIZACE 🙂
Chápu, měli jsme to napřímo zadat Vaší firmě. Sice se tím nikdy nezabývala, ale určitě by to udělala líp a levněji 😉
Nevím, jestli se toto na Hanou hodí. Vždycky tam jezdily české nebo moravské výrobky. Co tomu řeknou Hanáci?
Že mají moravských výrobků ze Šumperka už plné zuby a přivítají cokoliv pokrokovějšího lhostejno odkud? Nebo jste si představoval, že veřejnost bude zkoumat výrobní štítky?
Třeba se do další soutěže na rozsáhlou modernizaci přihlásí i Pars nova, a zajezdí si opět šumperskými „výrobky“, pokud budou provozní a nebudou stát někde odstaveny. A když budou, budou rádi za Regíny 😁
Jestli pokrokovost stojí na tom že to chcípne kvůli klimatizaci nebo elektronice a pak místo toho stejně pojede 814 či 810
Asi emigruji do Slezka.
Proč do Slezska. Tam mají lepší vlaky?
Koleje dolnoslezské teď nějaké vlaky nakupují…až se u nich odladí a osvědčí (tedy rok či dva v provozu), tak by případně nebylo špatné pořídit podobné i k nám, pokud se osvědčí jako spolehlivé.
Pars- neboli zpras to znova Šumperk…kapitola sama pro sebe.
Ale bobek, takový Bdmpee 233 se jim třeba povedlo 😁
Vážení pánové, neb jsem zvídavý a stále ne z oboru. Prostě, jen tak trochu nadšenec…, bych se chtěl tímto zeptat: „Co, že stojí taková rekonstrukce vlastními silami? A je proti dodavateli zvenčí hůře zpracovaná (v rámci přiměřenosti)? A co když náhodou (prostě jen tak náhodou) to kusově vyjde levněji než odhad ve veřejné zakázce? A když už by to docela obstojně šlo, tak proč si je neopravit sami všechny? Zřejmě nevidím spoustu dalších zádrhelů, ale takto si představuji logiku dobrého hospodáře. Díky za ozřejmění, O.
Má to dve roviny: priame náklady a náklady príležitosti. V priamych nákladoch je materiál, diely, nástroje – dalo by sa čakať, že špecializovaná fabrika toto všetko má na inej úrovni než depo, pretože sa výrobe/modernizácii venuje profesionálne, zatiaľ čo depo hlavne opravuje a udržiava. Niekto to reko musí tiež navrhnúť, nakresliť a projektovo riadiť. Depo veľmi pravdepodobne tieto pozície nemá bežné obsadené, takže si to musí nejako zaistiť. V druhej skupine sú „neviditeľné“ náklady – to, že zamestnanci depa majú svoju pracovnú dobu, a keď modernizujú motorák, tak nemôžu robiť iné veci. Niekde je teda oslabená údržba alebo sa nekritické… Číst vice »
Depo nemá kapacity na rozsáhlou modernizací..
Díky. S dělením nákladů jsou srozuměn, kapacity nemám šanci zvenčí posoudit, bez nějakého rozboru, alespoň pár tabulek a vysvětlení, si těžko udělat představu. Na stranu vlastní realizace se kloní absence zisku. Ale to je vše věštění z koule, když není někde obsáhlejší rozpis co by taková modernizace obsahovala, třeba nějaký trochu obsáhlejší odborný článek (neb všude se pouze dočtu, že holt nákup byl za 190 a modernizace spolkne 300 mega, ale za co to bude? A proč první kolo dopadlo, jak dopadlo? To je horší…). O.
kapacity, lidi správných profesí, vybavení….
Navíc u tohoto typu soupravy nejsou zkušenosti, manuály, dostupné díly (na metodu pokus omyl)…. jinými slovy se opravárenství na tyto stroje svými silami musí teprve rozjet pozvolna, rekonstrukci to samozřejmě neobsáhne, možná jen v dílčích věcech (třeba změna žárovek na LEDky apod.). Je to jako když máte auto se systémem elektroniky BOSCH, s níž má zkušenost většina elektromechaniků díky obecné rozšířenosti tohoto systému, ale pokud jim přistavíte auto s japonskou elektronikou (rozvody, motormanagement), pošlou vás jinam.
Jednotky nekoupili od db ale od Nizozemske firmy.a neprošly modernizaci ale jen to zprovoznili a pokepili do modrého a pravděpodobně vyčistili interiér.no už se těším až je v sobotu vyzkoušíme..
Nizozemská firma je jen překupník… tedy zprostředkovatel – něco jako realitka.
Perličkou je, že bezbariérový přístup do vozidla se ve srovnání s Regionovou de facto zhoršil. Uvážím-li ty skupiny cestujících, které v byť částečně nízkopodlažní soupravě záměrně využijí nízkopodlažního vstupu, tak dosud to tito cestující měli „malý krůček dopředu“ tam, kde je 550 mm nad TK (byť na zmíněné trati zřejmě jen v Olomouci hl. n.), resp. „o chod nahoru“ v případě nižších nástupišť.
Nově v obou popisovaných případech přibyl další „schod“ mezi výsuvným schodkem a podlahou, kde podlaha je ve výšce 760 mm nad TK.
Ano, přesně tak. Došlo ke zhoršení nastupování. Ale to je stejné, kdy si něco kraj-dopravce udělají bez toho, aniž by kontaktovali Správu železnic nebo alespoň si přečetli údaje o infrastruktuře, ke které má dopravce běžný přístup.
Takže se opraví jednotky (všech 12 slibovali už k novému GVD) a pak se s nimi vyjede ven a ouha, všichni se diví a hledají problém u správce infrastruktury. Koupit variantu Stadlera s podlahou 760 mm je prostě hloupost, mohli koupit variantu Stadlera 600 nebo 550 mm. Takto je to horší než RegioNova.
Nikdo se nediví, to že budou na 760mm se ví od začátku, s 550 se nkoupily především proto že je nikdo neprodával.
Diví se velice, probíhají jednání. Chtějí přestavět nástupiště. U zastávek to časem půjde, ale malé staničky jsou téměř neřešitelné.
Je logické, že na západě prodají tu horší variantu. Avšak v tomto je to lepší než Arriva. Všichni se diví, že se nakoupí ze západu extrémně ojeté šroty, které nikdo nechce opravit nebo jsou nespolehlivé i po opravě. Avšak Stadler v Olomouci se zatím jeví na tom nejlépe.
Zdravím, u nás ve Zlínském kraji má taky začít jezdit Stadler GTW…. Arriva si koupila 12 těchto vagonů… chápu správně, že u Vás v Olomouckém kraji budete kvůli těmto Stadlerům předělávat (=zvedat) nástupiště? A jak dlouho to bude trvat a kdo to zaplatí? Díky za info.
Nechápeš.Žádná nástupiště se předělávat nebudou.Odkud se taková blbost vzala?
No, mě se ta informace taky tak úplně nezdá jako reálná. Spíš něco jako „slibem nezarmoutíš“…. Když si vezmu jak vypadají koleje kolem Uničova (směr Olomouc/Šternberk a zejména směr Šumperk), tak bych spíše čekal prioritní opravu kolejí v těchto lokalitách…. Ale směrem na Drahanovice neznám situaci, tak si netroufnu soudit.
jako že by na každém nádraží či zastávce byl některej perón (úsek perónu) byl 750 a jinej 550 nad temenem kolejnice, nebo jak to jako mám chápat?
Tak to jsou snad všechny dovozy v ČR.
Nebylo by lepší jednotky nasadit někam, kde dokážou využít svůj plný potenciál? Určitě se najde dost míst, kde se ještě po koridoru kodrcají 814ky. Jako na trati určitě došlo k zlepšení komfortu, ale zdá se mi, že by se daly na jiných relacích využít lépe. Tady to byla nejspíš součást závazku, tak alespoň do budoucna.
Na koridor by to chtělo spíš něco elektrického…tedy třeba dvouvozového Pantera, nebo možná něco o chlup menšího. Třeba tohle ale s elektrickým středním článkem. Pak by to bylo teprve vhodné využití trati…
Na koridor se hodí přesně toto ale v elektrické trakci
Tudíž nový hybrid, aby popojel tam i tam….
Ne nebylo na koridoru má jezdit El.jednotka.
Tyhle jednotky sice oproti regionovám vypadají jak z jiného světa, ale jsou to fakt motoráčky pro poslední lokálky.
Přinejmenším v případě Německa tomu tak nebylo – jezdily mj. na páteřní (byť neelektrizované) trase Berlín – Kremmen – Neuruppin – Wittenberge.
A kam jinam než na trať, která je sice infrastrukturně i vozidlově strašná, ale zato tam už 10 let i přesto stoupají počty cestujících, za posledních 5 let o čtvrtinu? Máme je nechat se zase vrátit do aut?
No je pravda že pokud tohle bude jezdit Lipová lázně – Javorník a na trati Pardubice – Havlíčkův Brod jezdí 814 tak je to trochu mimo
Dobře tak.