Dráhy krátce po zrušení první soutěže vypsaly nový tendr na minibaristy
České dráhy se jen pár dní po zrušení soutěže znovu pouštějí do hledání dodavatele zákaznického servisu. Ten spočívá především v
České dráhy se jen pár dní po zrušení soutěže znovu pouštějí do hledání dodavatele zákaznického servisu. Ten spočívá především v distribuci občerstvení ve vybraných vlacích, udržování čistoty ve vozech a asistenci ve stanicích. První soutěž dráhy zrušily bez jasného vysvětlení s tím, že upraví podmínky dle nových potřeb.
„Například jsme shledali jako zbytečně limitující podmínku, aby uchazeč měl zkušenost se zajišťováním takových služeb v sektoru dopravy. Nově to nepožadujeme, čímž rozšiřujeme portfolio možných uchazečů a můžeme dosáhnout lepší cenu,“ uvedl dnes mluvčí drah Radek Joklík.
Odhadovaná cena za čtyřleté období nicméně zůstala i v novém tendru stejná, činí 192 milionů korun. Dráhy poptávají především minibaristy, stevardy a informátory. Na jedno období jízdního řádu počítají dráhy s objemem 150 tisíc člověkohodin. Cena za člověkohodinu bude kritériem výběru.
Letitým dodavatelem těchto služeb pro ČD je dosud společnost Tess promotion, které smlouva vyprší koncem roku. Do prvního tendru se přihlásilo pět firem. Tess promotion byla druhá nejdražší (319 Kč bez DPH) po JLV (457 Kč bez DPH). Naopak nejlevnější byla společnost Max promotion (286 Kč bez DPH).
České dráhy tyto pozice zavedly po vstupu soukromníků na trasu Praha – Ostrava.